Društvene paradigme

Ne vjerujte baš sve medijima (to ste znali, zar ne?)

Kako funkcionira poslovni tisak

Pogledajte ovaj članak: Zaustavljanje negativnih trendova na tržištu rada tek u drugom kvartalu 2011. Kaže se u njemu: “Posljednji podaci HZZ-a za studeni potvrdili su očekivanja Raiffeisenovih analitičara te je tijekom promatranog mjeseca registrirano ukupno 312.350 nezaposlenih osoba.” (Inače se već vidi da analitičari ne razumiju mnogo jer nije ‘tijekom mjeseca’ registrirano, nego na kraju mjeseca; tijekom mjeseca bi značilo da su se neki registrirali i odregistrirali, pa bi brojka na kraju mjeseca bila manja, jer je ona samo presjek u nekom trenutku.)

A ovo je bilo nedavno, kaže RBA: “Naše okvirne procjene govore da će broj nezaposlenih u listopadu biti 296.495, u studenom će opet prijeći psihološku granicu od 300.000 i iznosit će 300.371 (okvirne!, nap. NB), a koncem prosinca dosegnut će 304.050 osoba”, kaže Zrinka Živković Matijašević, direktorica Direkcije za ekonomska istraživanja Raiffeisen Consultinga.”

Lako za to što RC može toliko pogriješiti (iako uz veliku sigurnost prognozirati brojke na 6 značajnih mjesta), i što to poslije zataškava (štoviše, hvali se da je bilo obratno).

Nego se radi o tome kako funkcioniraju mediji. Jasno je da u ovakvoj krizi medijima ide loše, pogotovo poslovnom tisku, te da su stoga potkapacitirani (ali vjerojatno i kvalitativno hendikepirani, kako odlaskom nekih dobrih ljudi, tako i smanjenom motivacijom ostalih). Pa onda popunjavaju prostor onime što izgleda bezrizično prepakiravanje sadržaja, koji je ‘vjerodostojan’. A vjerodostojan je ako ga objavi npr. neka banka. I tako se kroz sustav ‘službenosti’ (institucija, mediji) propagiraju bezvezarije i nekako to postane ‘javno’. Poslovnom naravno ne pada na pamet prenijeti prognoze o nezaposlenosti s ovog bloga jer on nije ‘služben’.

3 replies »

  1. primjetio sam da je dobra investicijska taktika raditi suprotno od preporuka RBA i ostalih analitičara

    kad daju preporuku kupi, to često pada…i obratno,naravno

  2. Dok nisam shvatio kako mediji funkcioniraju takve stvari su i mene znale frustrirati. Rrecimo, prije su me jako ljutili slučajevi kad su neku dostavljenu informaciju mediji smatrali nebitnom i nisu je htjeli objaviti, ali ako bi vidili kako je isto to objavio neki drugi medij, onda je to odjednom postajalo bitno i značajno za prenošenje 🙂

  3. Gospodine Bakic, da li ovo znaci da je
    “(Ma jasno ako niste pretplatnik Poslovnog i ako barem ponekad kupite neku dionice, PRETPLATITE SE, vrijedi vam, a i zaslužili su!).”
    bilo ironično napisano?
    BTW ovo sa 6 znac zn. me podsjeca na pricu kada studenti na labosima mjere nešto i dobiju tipa 4.345072+-31% 😀

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.