Uncategorized

Uvoz – izvoz

Vesele i optimistične izjave premijerke: Neka raste sve što treba rasti.

Izjave su ipak malo preoptimistične, jer su mjesečni podaci vrlo volatilni (recimo brod(ovi) ili kemijski proizvodi) pa je primjerice, ožujak bio značajno slabiji od ožujka prošle godine.

Ukupno, manjak izvoza spram uvoza je pao u prva četiri mjeseca na nekih 1,8 milijardi eura, s 1,91 prošle godine. Trend izgleda ovako:

Image Hosted by ImageShack.us

Dugoročni trend također ne izgleda jako loše:

Image Hosted by ImageShack.us

Ako vas zanima kako izgleda trend porasta pokrivenosti, to je otprlike ovako:

Image Hosted by ImageShack.us.

Kad biste se usudili projicirati taj trend u iduća tri mjeseca (ovo je inače znatno kompleksnija materija, ali ako bih se baš morao odlučiti koji trend ćemo lakše projicirati, to bi bio ovaj), recimo da je ovo jedan način:

Image Hosted by ImageShack.us
a u tom slučaju bi pokrivenost uvoza izvozom bi se zadržala na nekih 60-ak posto:

Image Hosted by ImageShack.us.

Drugim riječima, kako (robno) izvozna konkuretnost ipak ovisi prilično rigidnih varijabli, od uvozno-izvozne bilance bi nam usfalilo oko 5,5 milijardi eura, uz sadašnju razinu potrošnje. Za ostalo se moramo snaći.

Kategorije:Uncategorized

18 replies »

  1. Nikad nisam volio vidjeti te grafove uvoz-izvoz, odavno već ne govore u prilog, a da ne bi bila sama vlast kriva, dio krivice je i na svakom građaninu RH.
    Evo jednog banalnog primjera, dosta ljudi u Zagrebu kaže kako je vlasnik jednog od najvećeg lanca trgovina, lopov, kriminalac i slično i kako oni neće kupovati kod njega, e što se desi kad ode u neki strani maloprodajni centar, pa tamo skoro ništa nema hrvatsko, ja neke strane maloprodaje nemogu smisliti, osjećam se ko Alisa u zemlji čudesa, povećalom tražim hrvatske proizvode, u jednom takvom sam uspio nabrojati 5 artikala, ja mislim da je to sramota, a kad bi Hrvati bojkotirali sve maloprodaje gdje nema bar 30 % proizvoda iz RH vidio bi kako ih ima preko noći na policama, još bi se takmičili koji će ih više postaviti.
    To bi bilo što krajnju potrošač može napraviti, a savjete Jadranki nema potrebe pisati, nemam vremena na bacanje

    • Balašević kaže “krivi smo mi što smo se sklanjali”. Ja većinom kupujem hrvatske proizvode jer ih je većina kvalitetom i cijenom konkurentna.
      Ali u svemu treba imati mjeru.

      • apsolutno se slažem, ne kažem da treba bez obzira na sve kupovati domaće, ali jedna pasta za zube iz Njemačke po čemu je bolja od paste iz Saponije?!
        A još bolji mi je primjer konditorski proizvodi, Kraš mi ima čudo proizvode, i kad bi se više kupovali njihovi proizvodi, ta paleta bi bila još veća, naši bi ljudi radili, država bi dobivala doprinose,milijun i jedna korist od toga.

        • Saponija je imala jednu pastu za zube koja mi je bila dobra i jeftina – i odjednom je nestala iz najbližeg mi Konzuma i DM-a. Nemam je vremena tražiti drugdje. Ostale im ništa ne valjaju bez obzira na cijenu.

          Čokolade iz Belgije i Švicarske su najbolje, tu nema dvojbe. Međutim i Zvečevo je vrlo vrlo blizu (a cijenom vrlo konkurentno, pa je dobra ideja uštedjeti novce i istovremeno uživati u finoj čokoladi). Kraš je puno dalje. Od Kraša je čak bolja i Milka čokolada.

          Čovjek treba biti racionalni potrošač: kupovati ono što je najbolje odnosno najbolje u odnosu na cijenu, ili jednostavno najjeftinije (gdje je cijena apsolutni prioritet a to je stvar osobnih preferencija – netko će nositi jeftine tenisice, a netko jesti jeftinu smeće-čokoladu i prati zube jeftinom pastom koja dobro ne pere).
          Nije pametno “subvencionirati” one loše bez obzira što su domaći.

          Firme imaju slobodno tržište gdje nas mogu osvojiti svojim proizvodima: kvalitetom i/ili cijenom. A država može i treba pomoći konkurentno niskim porezima i drugim uvjetima poslovanja, carinama u skladu sa preuzetim međunarodnim obvezama i sl. metodama.

          Slažem da mi osim transformatora imamo i drugih (jestivih! :D) stvari konkurentnih švicarskima, samo ih treba naći! U Konzumu fala Bogu čokolada im svih svih vrsta!

        • Nisam ih probao puno (skupe su mi), uglavnom one jeftinijih brendova: Frey, Swiss Delice i Zvečevo, i uglavnom ne one “pretjerane” nego meni optimalnih 60 % do 70-ak %, sa narančom (to mi baš odgovara, ostale dodatke/arome ne volim).

          Nedavno sam baš jeo dvije prema deklaraciji “usporedive”: Kraš (60 %) sa narančom i Frey Dark oragne (55 %) i tu je sasvim jasno da je Kraš najblaže rečeno “čudna”. Piše da ima više kakaa od ove Frey, ali ne izgleda tako, nego čudno, kao čokolada za kuhanje (ali puno manje “jestiva”). Frey iako piše da ima manje kakaa, izgledala kao da ima više od ove, i bila je vrlo ukusna, ugodna, dok je Kraš bila nekako “naporna” (kao da ima previše šećera?). Frey je koštala 5 % više, ali je bila vrlo ukusna, neusporedivo ukusnija. Onu kraševu ne bih više jeo niti besplatno, tj. radije bih umjesto nje običnu mliječnu Dorinu, jer su to unatoč previše šećera ipak jestive čokolade za razliku od ove koja je istovremeno i gorka i preslatka, da te zaboli glava od te kombinacije i moraš piti vode kao iza kulena.

          Zvečevo tamne čokolade su mi okusom vrlo blizu ovima tipa Frey i Swiss Delice, dok su mliječne zaista odlične. Jedino Zvečevu zamjeram to da izgleda brljaju sa pakiranjima. Ako sam dobro primjetio nisu im iste jedna ta ista čokolada u malom i velikom pakiranju, kao da u mala pakiranja stavljaju lošije čokolade (onako prešećerene, skoro kao Dorine), takva nekonzistentnost nije dobra.

    • Oh, nemojte mi reci da se drzite onoga “kupujte hrvatsko”…
      ako se drzite toga niste pravi kapitalsiti, sram vas sve bilo. 🙂
      Zaozbiljno to je jedna od vecih gluposti, uzrok nepokrivenosti uvoza izvozom je zaduzivanje gradana i drzave, a ne to da ljudi ne kupuju Saponia paste za zube. Dakle molim vas kupujte proizvode koji vam najbolje odgovaraju bez ikakve griznje savjesti jer ako kupujete strane proizvode stranci imaju vise novca da kupuju HR proizvode. A buduci da svi tezimo najboljim proizvodima poboljsavate ucinkovitost trzisne selekcije. I tada svi negopodarskinacionalisti mozemo zivjeti sretno i spredati se Francuzima. 😛 Jedino cime slabite HR gospodarstvo je zaduzivanjem za osobnu potrosnju umjesto ulaganjem tog novca u recimo sebe, tako da postanete produktivniji sugradani. 🙂 Naravno stednja omogucava manji trosak investiranja HR firmama(barem u teoriji :), mozda nase bankarsko trziste nije savrseno :P), pa je i to još jedan argument za stednju. Ne mozemo zaboraviti ni glasanje za one koji se zaduzuju 🙂 u ime drzave. A Jadranku necu komentirati, recimo da bi radije iz Economista mudrosti crpio nego iz njenih izjava. 😛
      Naravno opet isprika na pametovanju, ali kao što sam napisao mnogo puta ne mogu se suzdrzati od ranta ponekad. 😀

  2. I vrijeme je za “razumni optimizam i veselje”, a to se ljepše kaže: “Vivat, crescat, floreat patria nostra Croatia!” 😉

    I da se sjetiomo još par poslovica iz latinskog kao npr. “Post nubila Phoebus”, te “Historia est magistra vitae”, te što se politike tiče pripazimo na “Honores mutant mores” u kotekstu “Vulpes pilum mutat, non mores” svesrdno se opredjeljujući za “Fiat iustitia, pereat mundus” te nastavimo sa “Res, non verba” i “Nulla dies sine linea” sa vječno na pameti “Suae quisque fortunae faber est”, premda svjesni “Per aspera ad astra”… imati ćemo Hrvatsku koja “živi, raste i cvijeta”. Dum spiro, spero.

  3. g. Bakić, možete li pojasniti situaciju oko DDJH, intenzivno kupujete a niste se o njoj raspisali kao o nekim drugima …

    • Da napišem da je 2+2=4 vjerojatno bi onda mnogi opet pisali da ‘drukam’ da je 2+2=4. A neke sam si stvari zbrojio, koje mi se ne čine puno kompliciranije od toga (loš sam, ali je možda još lošije da nema nitko tko bi to prije zbrojio, a možda i griješim u tom zbrajanju). U svakom slučaju, imam dionice DDJH, jesam, kupovao sam ih u zadnje vrijeme i ulaganje u dionice je vrlo rizičan posao, te ne savjetujem ikome da ulaže u išta prije nego sam prouči kako i zašto. Po mom sudu najgore je ulaganje samo zato ‘jer to netko kupuje’.

      • Poštovanje,

        Možemo li možda u nekoj bliskoj budućnosti nadati se možda retroaktivnom pojašnjenju na kojem ste temeljili svoju kupnju i eventualnu prodaju? U biti vidim da mnogi (a i ja sam ponekad) trebam neku sitnicu da mi uspjeri pozornost a vaše analize to svakako čine. Ako se budete uskoro odlučili na neku analizu o ddjh unaprijed vam se na njoj zahvaljujem kao i naravno na svim dosad svesrdno i nesebično objavljenima.

        Lijep pozdrav

  4. A što bi ona trebala reći? Pa njoj je cilj zadržati se što duže na vlasti. Isto kao većina menadžera nastoji ostati čim duže na svojoj poziciji i fokusiran je uglavnom na slijedeće kvartalno izvješće.
    Rijetkost su oni koji se fokusiraju na dugoročne vrijednosti. Prednost vlasnika je što u gotovo svakom trenutku može smijeniti lošeg menadžera, a mi imamo priliku samo jednom u četiri godine.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.