Uncategorized

Warren

Na CNN pogledu na Berksihire Hathaway iznutra. Neki izvatci:

CHARLIE ROSE: So no desire to have lots of, a lot of mansions around the world, a big boat — all those things that your wealth would allow you to do?

WARREN BUFFETT: I have every possession I want. I have a lot of friends who have a lot more possessions. But in some cases, I feel the possession possess them, rather than the other way around.

WARREN BUFFETT: Ted Williams described in his book, “The Science of Hitting,” that the most important thing — for a hitter — is to wait for the right pitch. And that’s — exactly the philosophy I have about investing…Wait for the right pitch, yeah, and… wait for the right deal. And it will come… It’s the key to investing.

LARA LOGAN: What would you say most investors do wrong?

WARREN BUFFETT: Well, they– they– think that what is important is next quarter’s earnings. And they think they have to trade around, and they have to read news events and change their opinion …And if people would…adopt the philosophy that they’re buying something to hold for the rest of their life. …they can’t go wrong doing that.

WARREN BUFFETT: (CHUCKLES) Charlie, America’s not in decline. I mean I was born in 1930, just imagine that you had foreseen 25 percent unemployment, 4,000 banks closing, the Dow going, from the day I was born, from 250 down to 42? I mean all kinds of things, a world war coming on. But this country, it moves ahead.

A kako ta veličanstvena nacija i dalje napreduje, pogledajte u Eastwoodovom videu za super bawl ako još niste. A ako vam se ovo sviđa, onda pogledajte i Gran Torino.

A bogatstvo i, naročito, blagostanje svijeta se povećava brže nego ikada. To se manifestira u vrijednosti tvrtki / dionica (equity).

Kategorije:Uncategorized

25 replies »

  1. Evo jedno pismo koje sam nedavno dobio.Drugi mi kažu da je lako njemu davati kad ima,ali ja ipak mislim da je to stav koji ga je doveo do bogatstva.Nije e uzohilio,pa počeo objesno kupovati kuće,aue i sl.poput “pijanih”bogataša, a nije ni škrtica koji čuva sve za sebe.
    Blagoslovljen je i ublažava patnju drugima.Ne znam da li je ovo sve istina,a i da je samo dio dovoljno je.

    CNBC je napravio jednosatni intervju sa Warrenom Buffettom ,
    drugim najbogatijim čovjekom na svijetu koji je donirao
    31 milijardu dolara u dobrotvorne svrhe.
    Ovdje su neki najinteresantniji detalji iz njegovog života.

    1.- Kupio je prvu dionicu sa 11 godina i žalio se da je počeo prekasno;
    2.- Kupio je malu farmu sa 14 godina od uštede stečene raznošenjem novina;
    3.- Još uvijek živi u istoj maloj kući sa 3 sobe u Omahi koju je kupio poslije vjenčanja; prije 50 godina. Kaže da ima sve što mu treba u toj kući. Njegova kuća nema ni zid okolo ni rešetke;
    4.- Vozi sam svoj auto svuda kud ide i nema ni vozača ni tjelohranitelje;
    5.- Nikad ne putuje privatnim avionom,iako je vlasnik najveće svjetske kompanije privatnih aviona;
    6.- Njegova tvrtka, Berkshire Hathaway , je vlasnik 63 kompanije;
    On samo jednom godišnje napiše pismo CEO-s (menadžmentu) tih kompanija, dajući im godišnji plan. Nikad ne saziva sastanke niti ih redovito zove.
    Menadžmentu je dao 2 pravila:
    Pravilo broj 1: Nikako ne izgubiti ništa od novca dioničara.
    Pravilo broj 2: Ne zaboraviti pravilo 1
    7.- Ne druži se sa ljudima iz visokog društva.
    Kada stigne kući provodi vrijeme praveći kokice i gledajući televiziju.
    8.- Bill Gates, najbogatiji čovek na svijetu upoznao ga je tek prije 5 godina.
    Bill Gates je mislio da nema ništa zajedničko sa Warrenom Buffettom.
    Za sastanak rezervirao je trideset minuta.
    Ali kada su se upoznali, sastanak je trajao 10 sati i Gates je postao obožavatelj Buffeta.
    9.- Warren Buffet ne nosi mobilni, niti ima kompjuter na pisaćem stolu.
    10.- Njegov savjet za mlade ljude je: bježi od kreditnh kartica i ulaži u sebe.

    SJETI SE
    A. Novac ne stvara čovjeka, već čovjek stvara novac.
    B. Život je toliko jednostavan koliko ga vi napravite takvim.
    C. Ne radi ono što drugi govore. Saslušaj ih, ali uradi ono što čini da se bolje osjećaš.
    D. Ne rukovodi se markama odjeće. Nosi ono u čemu se udobno osjećaš..
    E. Ne troši novac na nepotrebne stvari. Troši na ono što ti je zaista potrebno.
    F. Najzad, to je tvoj život. Zašto drugima pružiti priliku da njime upravljaju.
    G. Ako novac ne služi da se podijeli sa drugima, čemu onda služi?
    POMOZI IAKO NE MOŽEŠ,
    UVIJEK POSTOJI BLAGOSLOV ZA ONE KOJI ZNAJU DA DIJELE.
    H. Ne troši novac koji nemaš. Krediti, zajmovi, itd. su izmišljeni od strane potrošačkog društva.
    I. Prije nego što nešto kupiš pomisli: Što će mi se dogoditi ako to ne kupim?
    Ako je odgovor: ništa , ne kupuj, jer ti ne treba.
    Ništa nismo donijeli na svijet, niti ćemo išta odnijeti.

  2. Bogatstvo svijeta se povećava , nisam siguran za blagostanje.
    Problem je po mom mišljenju što se globalni svijet raslojava na bogate i siromašne , između toga je praznina.

    • Upravo suprotno. To je jedna od velikih predrasuda. Mi vidimo oko sebe, uspoređujemo se s onima koji ‘imaju puno’.
      Ali razlike su sve manje.

      Evo recimo dva elementa:

      1. Ne zaboravite stotine miliona onih koji npr. u Kini, Indiji itd. ubrzano prelaze s npr. 1 USD dnevno prihoda na 2-3 USD dnevno, s radikalnim povećanje životne sigurnosti, zdravlja itd. Često se zaboravlja kakav je život bio u srednjem vijeku, čak i krajem neposredno prije ‘nepravedne’ industrijalizacija, ili u ‘plemenitim’ antičkim državama. Životni vijek je bio kratak jer su mnogi umirali kao ruine, recimo s 50-55 godina, ali je životni vijek zapravo u prosjeku bio kratak zbog velike smrtnosti djece itd. Stalna borba protiv gladi, umiranje od mnogih, danas bezazlenih, bolesti itd. Još je donedavno jako velik dio čovječanstva bio negdje između toga i današnjeg života na Zapadu, a i danas je velik, ali se to sve brže mijenja. Afrika je iduća na redu.

      2. Istina je da mnogi ljudi danas u financijski (monetarnom) smislu imaju nepojmljivo više nego drugi. Ali zamislite u terminima što je dostupno – svijet je pravedniji nego ikada. Recimo, prije 200, ili 100, ili čak 50 godina, bilo bi nezamislivo da imate edukaciju za svoju djecu ili prijevozno sredstvo kao kralj. A obrazovanje je vjerojatno najvrijednija stvar koju novac može kupiti. DAnas, de facto, možete imati za svoju djecu usporedivo obrazovanje kakvo za svoju ima Bill Gates. Njegov auto je u naravi isti kao i vaš, u biti nije mnogo bolji. Možda je 1000 puta skuplji, ali nije 1000 puta bolji. Itd.

      Dostupnost mnogih nejverojatno ‘luksuznih’ stvari je ogromna. Zamislite recimo internet (uklj. Google, Facebook, email). Za mene je to nevjeratno velika stvar. Imati ‘to’ bilo je nezamislivo ljudima prije nas. Mnogi bi prije ‘dali bubreg’ za takvu nevjerojatnu, nevjerojatnu stvar. A danas je dostupna skoro cijelom svijetu, čak i stotinama milijuna Kineza koji su donedavno bili na rubu gladi. I jednako je dostupno Vama kao i Billu Gatesu. Nevjerojatno smanjivanje razlika!

    • Hvala na slanju još neki dan, ali kako samo bio ‘siguran’ da će to svi prenijeti, nisam ja. Ali ovdje mi je dobro došlo.

    • Ja mislim da se bogatostvo svijeta stalno i radikalno povećava, i da je jedini način za sudjelovanje u tom procesu, ako ništa drugo ne zbog bogaćenja, nego čuvanja kupovne moći i osiguravanja sigurne starosti, kao i mogućnosti nabave sve skupljih zdravstvenih usluga, edukacije djeci itd. je – ulaganjem u dionice.

    • Autor spominje interval od 32 godine i to me podsjetilo na nešto što sam davno pročitao. Uglavnom, radilo se o smjeni generacija. Starije i iskusnije generacije (skeptičnije i opreznije) polako odlaze u mirovine, dok njihova mjesta (rukovodeća) preuzimaju mlađi (brzopletiji, gladni slave i brze zarade).

      S dotičnim su možda povezani i Kondtratjevi ciklusi (K-valovi). Kondratjeva teorija predviđa da razvoj teče u valovima, da val traje oko 50 godina.
      Po toj teoriji trenutačno se nalazimo u 5. ciklusu čiju je eru rasta započela informacijska revolucija 90-tih godina, a 2008. je otprilike u sredini ciklusa koji obično karakterizira recesija. U svakom slučaju zanimljivo štivo.

      Inače, odličan blog g. Bakić i hvala Daliboru na isječku o W.B.-u. Bilo je zanimljivo to pročitati.

      • Samo da se nadovežem na prvi paragraf. Čini mi se da nisam bio skroz jasan. Zbog ovih mlađih ne dolazi do rasta, već do pada. Razlog su nepromišljeni postupci i ono što je najvažnije je da nisu iskusili krizu tokom svog radnog vijeka. Jednostavno kao da dođe do resetiranja memorije tokom smjene.

      • Hvala Yvaan na pohvali i želim da se mi entuzijasti koji idemo protiv struje općeg načina razmišljanja u Hrvatskoj(a osobito oni “ispečeni”u prošlim financijskim godinama kad su nas uvjeravali da nema krize)
        bar malo učimo na svojim i tuđim greškama učeći od boljih od sebe.

  3. Amerikanci su stvarno nevjerojatni. Primjer Chrysler je jedan stvarno vrhunac i lijepa slika njihovog načina razmišljanja. Takvog načina razmišljanja kakav u Hrvatskoj možda neće zaživjeti još stoljećima.

    Neki će se smijati ovome, ali: po meni, Amerikanci zaista pokazuju vrhunsku mudrost u svojim akcijama, već jako dugo, i bez posustajanja, u zadnje vrijeme možda gledamo i najviše vrhunce koje do sada nismo imali priliku. Očito njihov dugoročni uspjeh o kojemu i Buffett govori nije slučajan, oni jednostavno slijede prave principe, imaju sustav “koji jednostavno radi”.

    Gledajući primjer Chrysler, koji se kod nas npr. nikada ne bi mogao dogoditi (kod nas bi se prvo digli na noge sindikati, potom razne politike, lokalne, oporbe i sl., svi bi ustali protiv “mrskih Talijana”, protiv “rasprodaje obiteljskog srebra, ponosa domaće industrije” i sl.) vidim da zapravo dobro razumiju, doslovno “žive”, npr. i ovo što Dalai Lama govori:

    Oni su ovdje stvarno morali poduzeti ogromni rizik, “znati prekršiti pravila”, znati naučiti lekciju, znati poštovati sebe i druge, znati preuzeti odgovornost, znati ne dobiti uvijek što žele, znati poduzeti pravovremene korake za ispravljanje grešaka, znati prihvatiti promjene itd. Dokazali su nevjerojatnu zrelost kakvu malo tko u svijetu ima.

    Mislim da se njihov sustav suštinom uopće nije promijenio zadnjih 100-injak godina, “mudrost” je pak nešto što po prirodi stvari u takvom okruženju s vremenom napreduje, ugrađuje se u taj sustav koji biva time sve bolje uštiman, pa uopće ne sumnjam da najbolji dani za USA tek slijede, a da ova prošla kriza predstavlja jedan od onih povijesnih trenutaka iz kojih se izađe “jači nego ikada prije”.

  4. @nenad: sistem opet ne dopusta repliku, pa eto ispod svih postova.
    doista, ne, nisam zainteresiran za kupce te dionice.
    nesto o tome, sto direktno sto indirektno, rekoh u tekstu koji izlazi sutra navecer; opet ste u naslovu.
    da ne bude zabune, i veliki treneri i veliki investitori nesto smiju reci, naravno nikad sve, a neke stvari ni pijani, ni u snu, ni u ludilu…

    • Moj prijedlog je da ulažete racionalno, a katalizator će doći bilo kojim putem. Portfeljno gledano, jasno, jer neće uvijek za svaku dionicu doći.

  5. Čini mi se da je T.Birtić dosta negativan, upratim neke njegove upise, one u kupovini na niskom Dowu, etc.
    da li očekuje nekakav sudnji dan?
    ja sam umjereni optimist, iako ima i pesimističnih stvari u mom pogledu.

    Gospodine Bakić, čini mi se da ste jednom spomenuli LKPC, da vam se sviđa ta dionica. Da li ste išli u malo dublju analizu , pratite li je još i imate li kakav komentar o njoj.
    hvala

    • recimo to ovako…
      u nadi da ce s&p otici na 10.000 i spreman da padne na 5 bodova, nakon sto su prijatelji gotovo identicni onima sto ih nenad ismijava postali bivsi, s namjerom da ili drzim vjecno ili prodam ludo optimisticnom kupcu kupio sam hotele baska i 50 posto vratio prvom dividendom, dukat po cca 350, herbalife po cca 28, a od neki dan imam i takozvanu ‘bakicevu’ dionicu. i nju sam kupio u nadi da ce s&p na 10.000 i spreman da padne na 5, to jest u nadi da ce crobex na 30.000 i spreman da padne na 5…
      cemu etiketa ‘negativan’? samo zato sto sam napisao da cu mozda iduci put kupovati na niskom dowu? niste fair 🙂

      • pa ako sam dobro shvatio tu “bakićevku” ste kupili nedavno, a o niskom Dowu ste pisali ranije, ljetos, čini mi se, dakle niste čekali taj target, no ste krenuli u akciju dosta ranije 🙂
        ispričavam se ako sam nešto pogrešno razumio.
        nadalje, primjetio sam link koji ste stavili na moj novac, a i inače kroz vaše pisanje sam dobio takav dojam, isprika ako je dojam pogrešan.
        ne mislim da sam ja, ili vi zbog toga manje ili više fair, svako ima pravo na svoje mišljenje.

        Molio bih od “gazde” komentar za LKPC, bilo kakav, pa makar i negativan:)
        Hvala

      • Gledajte Tomislave, razni ljudi u svakom trenutku imaju razna očekivanja. Imate u svakom trenutku ekstravagantne prognoze za obje strane, evo recimo novi Barrons ima ovakvu naslovnicu

        Image Hosted by ImageShack.us

        • razni ljudi imaju razna ocekivanja? ma nemoguce 🙂
          kako rekoh, nas dvojica se savrseno razumijemo, i tocno znamo sto sutimo 🙂

          recimo, u tekstu ciji sam link postao je graf.
          savjet ne trazim, niti bih ga dao.
          pitanje: je li covjeku kojemu na prvi pogled nisu jasne sve implikacije tog grafa pametno igrati na burzi?

    • Nema veze s temom, za razliku od gornjeg, ali ajde, reći ćemo da ima veze s time da uskoro objavljujem članak o inovacijama.

    • Neki kažu (malo pretjerano, slažem se) da je ovo (prvih minuta i pol) najveća reklama od svih na ovom događanju. Fora je u tome da taj “product placement” gotovo sigurno nije plaćen niti centa nego se dogodio spontano, proizvod reklamira sam sebe:

      To lijepo oslikava što znači imati dobar proizvod, to simbolizira pravi američki proizvod, onaj koji je na kraju sam sebi reklama, čiji proizvođač si može priuštiti biti jedan od rijetkih velikih kompanija koja ne plati niti sekunde reklame ovdje, a bude reklamiranog proizvoda najviše od svih. Ne smo na način da se proizvod reklamira sam svojim prisutnošću kroz stvarnu uporabljivost, nego ga reklamira čak i konkurencija tako što ga (i njegove kupce!) pokušava ismijavati u svojim skupo plaćenim reklamama, ali zbog nedovoljno jakih argumenata ismijani bivaju oni sami.

      Upravo inovativnost i poduzetnost dovode do toga. Nema drugog načina za postići situaciju da te reklamira konkurencija i proizvodi/korisnici sami. To je pravi simbol američkog gospodarskog uspjeha.

      P.S. Što se tiče teme o “inovacijama” možda ovdje opet imamo kod nas i problem jezične naravi slično kao ono sa efikasnost-efektivnost. Čini mi se da su u zadnje vrijeme počeli za efikasnost koristiti “učinkovitost” a za efektivnost “djelotvornost”. Čudno zvuči ali moglo bi biti ok kada bi svi znali i prihvatili tu konvenciju. Ovdje je problem innovation-invention. Sigurno da bi se trebalo prvo nazivati inovacijom a drugo izumom međutim kod nas ljudi masovno to ne razlikuju. Inovaciju poistovjećuju sa izumom i stvaraju se pojmovne nesuglasice a pogotovo tada nedoumice sa značajem tih stvari u životu/gospodarstvu. A mislim da to nije samo kod nas, nego i u drugim jezicima pa čak i u engleskom čemu tamo još i doprinosi ta sličnost samih riječi.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.