Uncategorized

Turizam: i kolovoz 5% bolji nego lani

Prema riječima ministra Ostojića, ovo je najbolja sezona u povijesti RH, a i u kolovozu je bilo 4,9% više noćenja nego lani. Uz najave o odličnoj posezoni, treba se prisjetiti dvije stvari:
– turizam je biznis malog marginalnog troška, tj. velike marginalne dobiti
– ali jače popunjeni kapaciteti omogućavaju i bolje cijene

Tako da je ovo dvostruko marginalno vrlo, vrlo pozitivno.

Jasno, ne radi se samo o ovoj godini. Ovo gura turističke tvrtke u drugu orbitu, snažan tok novca od operacija ove godine omogućit će im još veća ulaganja, i ohrabriti ih itd.

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

12 replies »

    • Mislim da je to odlična vijest za dioničare FNVC.
      Naime, sve što se događalo:
      – skoro da se dogodila prisilna prodaja dionica g. Filipovića
      – potom iznenadna smjena njegova sina s mjesta Predsjednika uprave
      – sve to vezano uz slabe rezultate Finvesta u zadnje vrijeme,

      meni odaje dojam kao da je postignut dogovor s bankama da se ide u monetizaciju onoga što nije temeljna djelatnost.

      A u ovom trenutku mislim da će im turistički portfelj moći dobiti vrlo dobre ponude. Turističkim kompanijama ide odlično, a invseticijske mogućnosti (u nove kapacitete) su im ograničeni. Primjerice Riviera Adria ima jako lijepe operacije na Krku, i jasno da su ovdje moguće sinergije.

      Imam dionice FNVC i ovo nije preporuka na kupnju ili prodaju istih.

      • Mislite li da je u planu i prodaja Finvest Rijeka d.o.o.? Ovo mi se čini kao najlogičnije objašnjenje izdvajanja tako (relativno) malog dijela poslovanja u zasebnu firmu. Hoćete li sudjelovati na skupštini?

      • Je li vjerojatan scenarij da mali udjelničari budu zakinuti prilikom prodaje Hotela Njivice, budući da M. Filipović može prodati svoj udio, a kupac udjela u d.o.o. nema obvezu javne ponude kao u d.d.? Također, za vrlo male udjele je administrativni trošak prodaje (javni bilježnik…) možda veći od vrijednosti udjela.

  1. Jeste li pogledali malo što je s LPLH?
    Kako oni stoje sa svojim turističkim kapacitetima?
    Tržišna kapitalizacija 33 miliona kn, da li je ikada bila niža?

  2. Po hotels.com Global Price Indexu prosječne cijene hotelske sobe za prvih pola godine, čini se da smo najskuplji smo u odnosu na konkurenciju. Ako je to istina, onda je ovaj rast vrlo dobra vijest — jer gosti su očito spremni platiti više za Hrvatsku.

    Croatia (€113), Italy (€103), Turkey (€91), Cyprus (€87), France (€87), Montenegro (€82), Spain (€82), Greece (€81) Morocco (€80) Egypt (€75) Malta (€73)

  3. Poštovani,
    nevezano uz temu, gledao sam malo bilancu ADPL, zapelo mi je u oko osjetno povećanje kretkoročnih potraživanja , sa 30.06.2012. iznose cca 258 mil. kn. Problem naplate ili dospjeće potraživanja u drugom dijelu godine?

  4. Razumijevanje marginalne dobiti, tj. marginalnog troška je ključ svakog biznisa. Na žalost, mnogi ne razumiju koncept varijabilnih i fiksnih troškova, iako je to prvo poglavlje u svakoj knjizi o mikroekonomici. Zato će kupovati turističke dionice tek kad izađu rezultati za 3. kvartal, a informaciju o dobiti imaju u biti već i sada.

  5. Nedavno ste spomenuli MAIS na svom povjesnom minimumu na P/B 0,56, kao odlicnu kupnju. Takoder ARNT na P/B 0,36.
    Medutim ne hvalite se ulaskom u top10 SLRS na P/B 0,16.
    Smatram da je SLRS i na duplo vecoj cjeni bolja kupnja o gornje dvije, al je nelikvidna i nemoze se puno skupiti na ovim razinama. Nadam se da cete uskoro napisati nesto i o njemu.

  6. Nije baš u skladu sa temom ali bila bi zanimljiva vaša analiza (a onda i rasprava) u svezi hrane koja u svijetu sve više raste te postaje okidač rastu inflacije. Hrvatska ima tu goleme neiskorištene potencijale (neiskorištene površine) koje bi trebale iduće godine ići u koncesiju, a ako se to ne desi izgubit ćemo golemu priliku. Bilo bi šteta ne aktivirati tu djelatnost te njom dobiti nevidljivi izvoz kroz turizam.
    http://www.seebiz.eu/novo-oruzje-svjetskih-mocnika-zove-se-hrana/ar-44488/

  7. MOLIM DA MI AKO JE MOGUCE ODGOVORITE NA SLJEDECE PITANJE NAIME INTERESIRA ME KOLIKO JEDAN TURISTA TREBA DA POTROSI NOVCA DA BI ON U ISTINU POSTAO EKONOMSKI OPRAVDAN , NARAVNO PRICAMO O MAKRO EFEKTIMA ? unaprjed se zahvaljujem

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s