DDJH

Nakon Kongsberga, danas opet odlična vijest za ĐĐ

HŽ Cargo ide u privatizaciju

1. Nakon izvanredne vijesti od petka, danas je došla i jako dobra vijest o privatizaciji HŽ Cargo.

Inače o prvome imate i prilog u današnjem JL na udarnim stranicama 2 i 3:

(Nadam se da se JL neće ljutiti na mene, jer u biti nisam prenio tekst, koji se ne može pročitati na ovoj rezuluciji. ALI, ovom prilikom bih htio pohvaliti online izdanje JL, a kad smo kod toga ne bi bilo fer prešutiti ni VL-ovo. To su zaista odlične prezentacije novina, cjenovno izrazito povoljne i svakom čitaču novina bih ih preporučio!).

2. Trenutno je drugi najveći biznis ĐĐ-a onaj s teretnim vagonima (a nadam se da će u budućnosti to biti tek treći, a da će drugi bio energetski dio).

Tu smo vidjeli i ove godine zanimljivih poslova na zahtjevnom međunarodnom tržištu (naručioci iz Francuske i Njemačke).

Međutim, ono što je zaista važno je ova službena izjava HŽ Cargo o 1.520 novih vagona (stara vijest), i to čini se u kratkom razdoblju, zbog izrazite konkurentnosti tržišta prijevoza, ali u kontekstu nove vijesti iz današnjeg Poslovnog o privatizaciji HŽ Carga.

3. O čemu se tu radi?

A. Prvo, elementarno, bez privatizacije i time novih dostupnih razvojnih sredstava, program o 1.520 novih vagona je teško ostvariv, a s privatizacijom vrlo vjerojatan (jer tko bi tog gubitaša kupio, a da ga ne razvija, slično kao što je i s Petrokemijom).

B. No, drugo, još važnije. Naime, ovaj senzacionalni dogovor s Kongsbergom je mogao biti samo uz podršku države. Jer kako se radi o novom proizvodu – naime, konfiguraciji (vodeći) BOV + (vodeća) stanica – bitno je imati prvog kupca, a JL kaže: “No, prvi potencijalni kupac na kojega u ĐĐ računaju je hrvatsko Ministarstvo obrane … MORH bi ugovorio osam stanica s topom od 30 mm” (prekonkretna izjava da tu nečega ne bi bilo), a govori se i o pokaznom gađanju u studenom, dakle će (barem) jedan naš BOV biti prilagođen u tu svrhu, što opet ne bi moglo biti bez pomoći države.

S druge strane, pretpostavljam da je ovdje implicitno ili čak i eksplicitno uključena i Patria, naime bez njene dozvole teško da bi se ovo događalo. To je i eksplicirano izjavom da u ĐĐ ocjenjuju da će im Patria prepustiti tržišta arapskih zemalja, regije i – pazi sad! – srednje i jugoistočne Azije te eventualno Južne Amerike (nadam se da se u ovom zadnjem misli na pomoć trećeg najvećeg dioničara tvrtke). Znači nemamo samo tripartitnu akciju ĐĐ-Kongsberg-RH, nego i ĐĐ-Kongsberg-RH-Patria.

Što pokazuje da je država spremna razmišljati strateški i podržati hrvatske tvrtke (zadnji put je to bilo slično, ako zanemarimo cestogradnju, koliko sam vidim, upravo u ugovaranju proizvodnje BOV-ova u RH).

Stoga bi ovo bilo odlična prilika da se i HŽ Cargo i vagonima pristupi slično, naime kroz offset ili najobičnije partnerstvo s ĐĐ (jer je on jedini koji proizvodi vagone). Svakakve varijante su moguće, jer je iz teksta Poslovnog vidljivo da se HŽ Cargo može privatizirati “…javnim natječajem, prikupljanjem ponuda ili javnim pozivom za dokapitalizaciju“. Znači, da sam ja ponuđač, dao bih kao dio ponude namjeru da vagone kupim upravo od ĐĐ.

4. Ovdje je zanimljivo da ‘vlast’ može razmišljati i državnički, ali i (izborno) politički. Naime, odličan razvoj ĐĐ bi unaprijedio cijelu Brodsko-posavsku županiju, što onda vjerojatno znači i očekivan dobitak idućih izbora za vladajuću koaliciju.

A kad smo kod toga, isto ovo razmišljanje vrijedi i sa Sisačko-moslavačku. Gdje je najvažnija tvrtka Petrokemija. Ako ona ode k vragu jer se nije pratio tehnološki i ostali razvoj (dakle, ne bude privatizacije), teško će birači progutati izgovore tipa “nismo ‘mogli’ jer su nas mučili sindikalni vođe”. A sudeći po smjeni predstavnika sindikata s čelne pozicije NO i iz Odbora za nagrađivanja i imenovanja, te nervozi sindikalnog vodstva u PTKM, mislim da ovo razmišljanje ima osnova.

5. A sad malo wishful thinking. Ako je istinita izjava Predsjednika uprave Kovačevića u Dnevniku HRT da je vrijednost stanice oko 2 mil. eura, onda je BOV opremljen s njom preko 3 mil. eura, pri čemu Jutarnji navodi da će ĐĐ sam određivati svoju maržu, dakle neće biti samo preprodavač dijelova za Patriju i Kongsberg prema ‘suggested retail price’. Znači, prema tome, jedan ugovor od 330 BOV-ova bi bio posao od milijarde eura, što može biti uz zgodnu maržu.

O vagonima sam konkretno i detaljno pisao prošle godine, i tada sam izračunao da im je prosječna cijena nešto preko 80.000 eura. Dakle 1.520 vagona je oko 125 mil. eura.

Tržišna kapitalizacija (trenutna vrijednost cijele tvrtke) je ispod 30 milijuna eura.

6. A sada mi se čini i da razumijem zašto još nije održana ona odgođena skupština (možda griješim). Naime na skupštini se raspravlja o prošlogodišnjim rezultatima, ali i o značajnim događajima do dana održavanja skupštine. Neko bezazleno iil slučajno pogođeno pitanje nekog dioničara bi stoga moglo staviti upravu u vrlo nezgodan položaj da ili prešuti ovaj posao s Kongsbergom (koji se očito morao dogovarati neko vrijeme), pa time prevari dioničare, ili razotkrije planove, koje su očito htjeli iskazati tek pri potpisu.

Napomena: Imam dionice DDJH i PTKM i ovo nije preporuka za kupnju ili prodaju istih.

Oglasi

Kategorije:DDJH, Uncategorized

87 replies »

  1. Odlične strateške vijesti i sa strane države ( i imput svima koji žele čitati između redova te ne mogu reći “nismo mogli, nismo znali..” kao i sofisticiran način oplemenjivanja razmišljanja lokale zajednice kako treba neke vijesti gledati) i za dioničare…

    • Nikad nisamo saznali koliki dio prihoda od BOV-ova je išlo ĐĐ, a koliko Patriji – odnosno koliko su plaćali franšizu. Zato ovo fino zvuči:

      “Upravo zbog toga će se na Gašincima održati prvo gađanje bojevom municijom. MORH bi ugovorio nabavu osam stanica s topom od 30 mm.
      Prema sporazumu dviju tvrtki, cjelokupna vrijednost ugovora koju Đuro Đaković ugovori s kupcem pripada hrvatskoj tvrtki.
      Dakle, ne plaća se franšiza norveškoj kompaniji. Đuro Đaković će Norvežanima platiti vrijednost isporučenih dijelova.”

      To također znači da je posao od cca 16 milijuna eura već “u džepu”. A mcap cijelog ĐĐ 30 milijuna eura.

  2. Na slijedećoj skupštini bi trebalo predložiti da firma imenuje glavnu osobu odgovornu za marketing, kao i to da se web stranica malo osvježi, modernizira. To je jako bitno, naročito ako si izvozna tvrtka.

  3. g Bakic :
    “Što pokazuje da je država spremna razmišljati strateški i podržati hrvatske tvrtke” dobro znamo svi da drzava nema novca nego samo moze uzeti od nekoga i dati nekom drugom. Iskreno mene bas zanima za 5 g koji ce biti omjer prodano_ukupno/prodano_HV. Nadam se da ce biti velik, jer ako ne onda je to besmisleno ekonomski.

  4. Ova jesen je definitivno vrijeme dobrih vijest! Sad kad nam krenu stizati i prvi izvještaji turističkih kompanija za 3. kvartal…, dugo nismo imali tako visoku koncentraciju pozitive. Baš me zanima o čemu će tada naše novine pisati, neće biti “njihovih tema” lol

      • U tome više nema nikakvog senzacionalizma koji oni traže, to su već uobičajene stare priče, potrošene, to im više nitko ne čita – njima treba nešto novo, a poslovnim novinama predstoji suša negativnih vijesti njihove tematike, morati će naučiti pisati o pozitivi ili neće imati o čemu, o tome pričam 😀

        A i što se tiče te standardne nezaposlenosti, visokih cijena itd., pa što je jedino moguće nakon vrhunaca nezaposlenosti? Pa valjda pad nezaposlenosti, što je jedino moguće nakon vrhunaca cijena, pa valjda pad cijena…

        Ovdje se zanimljive stvari događaju: lijevo orijentirana vlada je prisiljena voditi liberalizaciju gospodarstva, nakon takve situacije moguć je dalje samo nastavak liberalizacije a to je nakon prethodnog smanjenja državne potrošnje, privatizacija itd. moguće jedino na strani smanjenja poreza i time uz rast gospodarstva daljni pad udjela države u gospodarstvu i time konačnog pokretanja održivog gospodarskog sustava.

        Jednog dana, u nekom od narednih ciklusa, će nam PDV pasti na razine 10-ak % umjesto ovih 25 %, trošarine će na energente se također smanjiti, porezi na na rad i kapital će dosegnuti drugu krajnost od ove sadašnje kobne, a istina nakon prethodnog pada prihoda građana kroz ove prethodne procese interne devalvacije će s vremenom opet biti na novim vrhuncima i bitno većima od dosadašnjih. I tada će se ljudi žaliti da su im energenti skupi, plaće male itd., ali će to objektivno biti drastično drugačija situacija. Sve to pod uvjetom da se danas nastavi u smjeru u kojem se krenulo, da vidimo ove privatizacije, investicije itd.

        Ljudi se uvijek žale da je teško, da je sve skupo, ali to neće više biti tako udarne teme. Pa i u USA se ljudi žale da je skupa struja, skup benzin, skup plin, pa i hrana, odjeća i sve ostalo. A u Hrvatskoj danas imamo nominalno oko 40 % skuplju struju, oko 40 % skuplji benzin, preko 100 % skuplji plin, nešto skuplju hranu, dosta skuplju odjeću, elektroniku i sl., dakako skuplje automobile i sl., podjednake cijene ostalih životnih potrepština, a plaće su tu nekoliko PUTA manje. Dakle ljudi se uvijek žale oko ovih stvari i uvijek će se žaliti makar postali “Amerika”, ali to nisu udarne teme u normalnim država. Hrvatska se polako okreće u smjeru postajanja normalnom državom.

  5. g bakić unatoč to što o tome ne govorite molimo vaš komentar i prognoze vezano za budućnost eura naspram drugih valuta do kraja godine i eu zone općenito…..što predviđate…molimo odgovor

    • Mislim da svatko tko bio o tome govorio na taj način da bi bio hohštapler. Ali ipak, vidimo da su ljudi u stanju svašta izreći …

        • Nešto ste pobrkali. Prvo, koliko se sjećam, Soros nema trenutnih preporuka da li će euro biti ove ili one razine spram dolara ili jena ili funte u nekom datumu. Drugo, istina je da on kokodače o raspadu Europe. Ali to je zbog dva razloga. Pomalo njegovih godina, a više radi pritiska kako se to upravo ne bi dogodilo. Što ste TOČNO htjeli reći?

        • Hoću napisati da ne mozete nekoga nazivati hostaplerom zato što radi ili moze neke stvari koje vi recimo ne mozete. Postoji jedna osoba koju osobno dobro poznajem( ako vas zanima ime i prezime mozete dobiti na mail) koja ima izuzetne uspjehe trgovanjem na iskljucivo na TA i iskljucivo trejderskim pristupom vec dulji niz godina (cca 8 god oko 130 % godisnje)…Eto ta osoba jako cesto daje targete(naravno samo bliskim osobama) i postoje dokumentirane stvari koje vas u to mogu uvjeriti. Vi cete sada napisati da su tamo samo pogoci, a ne i promašaji, no bitno je kod promašaja ne gubiti, ili gubiti malo a u pogocima puno zaraditi.. A nazivati nekog hostaplerom zato sto nesto moze sto vi ili ja ne mozemo, je u najmanju ruku meni bezveze. Pa evo vi imate puno više novaca od mene,i mozete si priustiti najbolju S klasu od cca 250 000 e, ja ne mogu ali niste mi nikako bezveze, niti hoštapler… ja sam recimo mlađi od vas,, višlji, tjelesno puno ,snažniji, mogu više sklekova, zgibova, mogu stvari koje vi ne možete , pa nebi me zbog toga trebali smatrati hoštaplerima.

          Ukratko, malo sam predaleko otišao, ali poanta je da ne mozete nešto kvalificirati kao klošarluk ili hoštaplerstvo samo zato ako je vama neizvedivo ili širem broju ljudi

        • Poštovani, ovo sad pak nema veze s prethodnim Vašim komentarom na koji sam odgovorio. Dakle što se tiče Sorosa ste evidentno bili potpuno u krivu. Što se tiče ‘tehničkih analitičara’ valutnog para npr. eur/usd, slažem se. Nisu svi hohštapleri, neki su ‘slučajni nabadači’ odnosno ‘ne znam i ne znam da ne znam’.

        • neke ljude je grom pogodio 3-4 puta u životu, a jednog čak dvaput zaredom u par sekundi. imate na youtubu.
          a tvrde da je nemoguće da vas grom pogodi dva puta. nevjerojatno 🙂

  6. G. Bakić

    bliži se FI i mnogi koji su dioničari Đure su tu zbog vjere da će biti nešto od mnogih mogućih poslova i da će se s vremenom početi nešto zarađivati.
    Dok čekamo rezultate za prošli kvartal zanima me što mislite s obzirom na novu upravu i nedostatke koje je ispoljavala prošla, jeli moguće da ćemo već sada vidjeti kakve pomake u profitabilnosti poslovanja.
    Imam prilično velik dio portfelja u Đuri i ne kanim ni dokupljivati ni prodavati ali žarko bi želio vidjeti nekakav napredak po pitanju zarađivanja jer za ovakvu tvrtku s tolikim prometom i s takvim referencama godišnja dobit na nivou kakve bolje pizzerije je ipak jadna.

  7. U zadnjem broju Lidera, stranica 22, je članak o privatizaciji HŽ Cargo.

    Kaže se: “Do kraja godine HŽ Cargo će, gotovo je sigurno, ići na prodaju. Zainteresiran je češki AWT, koji je najozbiljniji ponuditelj i koji bi uz to mogao angažirati kapacitete Đure Đaković“, te se dalje navode detalji koji pokazuju da je autor vrlo dobro informiran (dakle ne čini se kao patka). Dakle, praktički se radi o konzorciju AWT-ĐĐ.

    Radi se o tih 1520 vagona koje HŽ Cargo ima u planu obnove (čime i završava članak).

    AWT je inače najveći privatni pružatelj usluga željezničkog teretnog prijevoza u Europi, vidite ovdje: http://www.awt.eu/en.

    To je u skladu s najavama iz Poslovnog: http://www.poslovni.hr/hrvatska/cesi-najozbiljniji-no-u-igri-su-i-nijemci-austrijanci-i-talijani-218478

  8. Zanimljivo.
    U roku dvije godine opremit će se 56 oklopna vozila.
    http://www.defender.hr/republika-hrvatska/obrambena-politika/morh-u-manje-novca-kroz-iduce-dvije-godine.php
    …Kad je u pitanju borbeno oklopno vozilo AMV primjetno je daljnje ulaganje u njegovu opremu i naoružanje, a prije svega radi se o 30mm daljinski upravljanim oružanim stanicama (RWS) i PO raketama. Tako će u 2013. biti izdvojeno 320 milijuna kuna dok će u 2014. na projekt BOV biti utrošeno 300 milijuna kuna. Biti će ugrađeno ukupno 56 daljinski upravljanih oružanih stanica. Značajan pad ulaganja očekuje se 2015. kada se predviđa 100 milijuna kuna ulaganja.

    • Đuro Đaković predstavio oklopnjak za 21. stoljeće
      OBJAVA: 20.11.2012 / 20:14
      Hrvatska je od danas ponovno upisana na svjetsku kartu proizvođača visokotehnološkog naoružanja i vojne opreme! Na vojnom poligonu Gašinci slavonskobrodska tvornica Đuro Đaković Grupa predstavila je Patriju AMV 8×8 Protector MCRWS, borbeno oklopno vozilo s integriranom stanicom i topom od 30 milimetara…
      A rezultat je, sudeći prema viđenome u Gašincima, doista impresivan. Automatski upravljani top rafalnom je paljbom “skidao” pokretne mete s udaljenosti od 1400 metara, strojnica 12,7 mm pokazala se izuzetno učinkovitom protiv ciljeva na upola manjoj udaljenosti. Niz visokih časnika, ne samo Hrvatske vojske, već i vojnih atašea zemalja regije koji su također bili prisutni na ovoj svjetskoj premijeri ostali su prilično zadivljeni tehničkim karakteristikama ovog oklopnog vozila proizvedenog u Đakovićevim halama. Zadovoljni su bili i predstavnici Patrije te Kongsberga…
      http://www.vecernji.hr/biznis/foto-duro-dakovic-predstavio-oklopnjak-21-stoljece-clanak-477657

    • Mislim da će mi ovo biti najbolje ulaganje. Iako i za sada stoji odlično. Ali vjerujem da će ĐĐ postati naša najpotentnija proizvodna tvrtka, ne samo zbog ovog projekta (iako ne zaboravimo, ova konfiguracija je 3+ mil. eura, a kontingenti koji se prodaju se mjere u stotinama komada), te možda uopće i najznačajnija hvatska tvrtka općenito.

      Što se ovog projekta tiče, radi se tehnologiji gdje je u oba slučaja ĐĐ ovlašteni proizvođač, razvoj jasno nije od strane ĐĐ, tako da mediji unekoliko prenaglašavaju stvar. Ipak, ovo je prva instalacija ova dva zajedno, i tako je ĐĐ trentno jedini u svijetu koji to nudi kao one-stop-shop. O kvaliteti Patrijinog BOV znamo, ali Kongsbergov Protech sistem je lide na tržištu, nabavlja ga čak i američka vojska. Ovo je prva instalacija uopće tog sustava na BOV.

      Ovdje imate više o sustavu Protech: http://www.kongsberg.com/en/kps/news/2012/november/0811cmd/

      Jučerašnje gađanje demonstriralo je zanimljive stvari, kao što je npr. (pazi sad) simultano gađanje dva nezavisna pomična cilja, a iz BOV u pokretu, jednog iz 30 mm topa, drugog it 12,7.

      Kao što smo vidjeli, kod Protech sustava se radi o skorz drugom pristupu maržama, dakle ĐĐ može sam određivati svoju maržu.

      U svakom slučaju je jako veliki uspjeh da je globalni lider kao Kongsberg povjerio ĐĐ-u prvu instalaciju i dao licencu za ovaj proizvod. Također je to i tržišno važna poruka, dakle Kongsberg smatra da ĐĐ ima kompetencije to prodati (na nekim tržištima).

      • Ako sam dobro razumio ( slabo poznajem taj biznis), ĐĐ je dosad radio poslove s niskim maržama pa je zbog toga profitabilnost bila naprosto jadna? Ne zato što se loše upravljalo imovinom i što su menadžeri totalni bezveznjaci? Evo, gledam izvješće za prvih 9 mjeseci i u odnosu na isto razdoblje prošle godine dignuli su prihode skoro za 50%. Čovjek bi uz takav rast prihoda očekivao da će dobit radikalno porasti, nekoliko stotina posto, kad ono blijedo. Jel dakle u tom stvar? Dosad su radili poslove niskih marži?
        Što je u onim izvanbilančnim zapisima od 361 milijun kuna? Jel to lizing? Garancije? Što?

  9. Danas na dnevniku RTL-a, reportaža iz Đure, gdje predsjednik uprave govori da prve ugovore o prodaji BOV-a sa novom automatskom topom očekuje do kraja godine, a ugovor bi trebao biti potpisan sa nekom od zemalja iz arapskog svijeta. 🙂

  10. evo link, al na njemu nema sve, a dolje je tekst, ali opet nepotpun u odnosu na ono što su rekli.
    http://www.rtl.hr/vijesti/novosti/579986/ovo-je-najsuvremenije-oklopno-vozilo-na-svijetu/

    Za upravljač najsuvremenijeg i jedinog takvog oklopnog vozila na svijetu, sjeo je i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

    Partnerstvo kakvo je Đuro Đaković ugovorio s norveškim divom Konsberg, i time napravio posao godine, ministar Vrdoljak smatra metom koju bi trebale ciljati i druge hrvatske tvrtke.

    “To je onakva priča kakva u Hrvatskoj treba biti, naći ozbiljnog strateškog partnera koji otvara tržišta, koji u tebi vidi jedno znanje, konkurentnost i onda zajedno idemo napasti cijeli svijet”, rekao je Vrdoljak.

    Oklopno vozilo vrijedno dva milijuna eura, vojnoj industriji nudi revolucionarno rješenje s daljinskim upravljanjem, u kojemu članovi posade u vozilu nisu izloženi paljbi.

    “Tu smo otišli korak dalje i tu smo, uz dio tehnologije koja je preuzeta od Konsberga, u značajni dio tehnologije ugradili svoje znanje i inovacije. Praktički to je novi proizvod u koji je ugrađeno Đurino znanje i Konsbergovo znanje”, rekao je Vladimir Kovačević, predsjednik Uprave Đuro Đaković grupe.

    Svemu je prethodila suradnja s finskom Patrijom i proizvodnjom 126 oklopnih vozila za potrebe MORH-a. S novim proizvodom mogućnosti su još veće, no potreban je i krajnji kupac koji će vozilo platiti.

    “Idemo vidjeti što je u knjizi narudžbe, to je jedna od tema s upravom, idemo raspraviti da vidimo što je perspektiva kapaciteta u sljedeća tri mjeseca, a onda i u srednjoročnom razdoblju”, rekao je Vrdoljak.

    Jedinstveno vatreno vozilo, koje je položilo i testiranja, u tvornici vide na arapskim tržištima. Konkretne ugovore očekuju potpisati do kraja godine.

    🙂

  11. http://www.poslovni.hr/domace-kompanije/vrdoljak-dat-cemo-sve-od-sebe-da-od-ure-akovica-napravimo-svjetskog-igraca-223680

    ” Kovačević je optimističan i po pitanju novih poslova i ugovora za Đakovića. Za 15-ak dana izići ćemo i s konkretnim podacima o definiranim i potpisanim ugovorima za 2013. godinu i neke od sljedećih godina. Značajan dio pregovora je u završnim fazama, rekao je Kovačević dodajući i kako su u proteklih šest mjeseci, unatoč krizi, zaposlili sto ljudi, a sa svakim novim ugovorom bit će i novog zapošljavanja.”

    • Ljudi (ulagači, šira javnost) uopće nisu svjesni da je ovo najpotentnija hrvatska tvrtka uopće. Naravno, nije još jasno da će se ta perspektiva ostvariti, ali ovo je tvrtka koja kompetentno, vrlo profitabilno može nuditi vrhunski proizvod u poslovima veličine nekoliko stotina milijuna eura, ondnosno nekoliko milijardi kuna.

      Ovo je dakle jedini naš ‘kitovolovac’ i to dosta sposoban, s priličnom vjerojatnošću ulova. S time, da kad jedan kit ‘padne’ to znatno povećava vjerojatnost ostalih.

      Trenutna dinamika proizvodnje BOV-ova je 52 godišnje, ali po izjavama PU Patrije, kapacitet se već sada može dići na 104. Također je važno za znati da je cijena Kongsbergove stanice oko dva puta veća, pa onda zamislite što znači ‘deal’ od samo 200 BOV-ova s nekih 50 stanica.

      Pri tome ‘kitolovac’ ima dobru perspektivu imati i stalni izvor prihoda s obzirom na standardne poslove koje radi. Ovdje je važno uočiti najprije energetske investicije koje će zasigurno doći, gdje ĐĐ ima dobru perspektivu s obzirom na plinske i hidro centrale, ali također i perspektivu u onom dijelu koji zaista može dati stabilnost, a to su vagoni. Vidimo da je moguće da će HŽ Cargo biti i ne biti privatiziran (u kojem slučaju država najavljuje značanjno razvojno restrukturiranje). A to u svakom slučaju znači ostvarenje barem onog javnog plana koji mislim da je minimalan, a to je 1500 vagona (mislim da je prosječna starost sadašnjih vagona preko 20 godina, dakle čak i preko neke redovne dobi amortizacije). Kao što znamo, ĐĐ je tu međunarodno konkurentan, a ovo je projekt od oko 150 mil. eura. Dodajte tome možda i još vagona, te njihovo održavanje … kad smo kod toga, održavanje BOV-ova itd.

    • To mi je sumnjivo čim izađe u tom populističkom trash Danasu… iako se tome nije čuditi kad se zna kako je onaj veliki manager s kapicom otperjao iz telekoma (i zašto danas gledate većinom B trash filmove ako ste na maxu) … ali ne bih sada detaljnije o tome.

  12. G. Bakić
    uza sve pozitivne scenarije niste spomenuli mogućnost ulaska strateškog partnera u Đuru a to bi tek bila prilika da Đuro postane opaki kitolovac.

    • Nakon ugovora o suradnji ( Patria, Kongsberg, danas HEP ) čekamo i kakav sklopljen kvalitean ugovor o narudžbama. Da se napokon nešto i zaradi.

  13. http://www.poslovni.hr/hrvatska/sanjaju-5-mlrd-kuna-prihoda-i-imaju-listu-od-15-akvizicija-224987

    Izgleda da su mio fondovi ipak došli pameti?Vidite koji je ovo problem?Tko će vjerovati sada bilo kome da npr strateški investitor u podravku nudi “loše uvjete”,tko će tome vjerovati?Dali će se ponuda strateškog investitora vrednovati po tome kolike će ovlasti dati sadašnjoj upravi i koliko će željeti da upravlja kompanijom u koju ulaže stotine milijuna eura?Valjda bi trebao mršiću dati bianco povjerenje da on odluči što će sa tom “sićom” od 100-200 milijuna eura?Opet politika,opet igra isti film?To je klasičan sukob interesa?Sa jedne strane politika a sa druge strane tržišna firma a sa treće strane naše mirovine.Mi uvijek naj….o dva puta?I čemu se mi čudimo?Mio fondovi bi trebali biti malo hrabriji i trebali bi izaći u javnost i reći kakve probleme imaju sa ljudima koje je politika dovela na čelo uprava i što to defakto znači za naše mirovine,to je jedini ispravan put…

  14. Sutra je DDJH skupština ako se ne varam. Jel možemo očekivati neki kratki post o tome? Ja sam se prijavio, ali zbog obveza nažalost neću moći prisustvovati :/

  15. G Bakić
    mislite li da je pojavljivanje Vrdoljaka u Đuri i najava skorih zaključivanja ugovora bespotreban pritisak na Upravu u cilju prikupljanja političkih poena ili našto što je baš trebalo najavljivati?

    • Mislim da nije bio bezveze, da zaista možemo očekivati velike stvari, ali isto tako da će kao i inače ovo trajati malo duže nego što su si zamislili u best case scenariju.

  16. Objavljeno 05.12.2012. Sva sreća da se u Hrvatskoj izjave daju bez posljedica :). Vjerujem da će se i potpisati neki ugovori, ali smatram da bi odgovorni ljudi trebali prvo razmisliti prije nego što kažu ovakvu bitnu informaciju. Pitanje je gdje je sudstvo, Hanfa,…?

    Danas na dnevniku RTL-a, reportaža iz Đure, gdje predsjednik uprave govori da prve ugovore o prodaji BOV-a sa novom automatskom topom očekuje do kraja godine, a ugovor bi trebao biti potpisan sa nekom od zemalja iz arapskog svijeta.

  17. http://www.sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/industrija/kovacevic_generalni_direktor_dure_dakovica/default.aspx
    …Što se tiče povećanja izvoza, prošle smo godine napravili velike napore, a sada očekujemo konkretne povratne informacije. Indoneziju, Azerbajdžan, Katar i Kuvajt smo posjetili s ponudom divizije Obrana, dok smo s ponudom ostalih divizija izuzetno aktivni na tržištima Makedonije, Češke, Njemačke, Danske, Italije, Izraela, Njemačke, Španjolske i Ukrajine
    …Također, u diviziji Transport, gdje smo se svojim vagonima pokazali uspješnim na europskom tržištu, očekujemo skoro potpisivanje novih vrijednih ugovora, kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima.

    • Meni tu nije jasno da su do kraja prošle godine po izjavi istog gospodina trebali potpisati ugovore a sada kaže da očekuje “konkretne povratne informacije” !? Valjda se malo pogubio u vremenu.

  18. Koliko god lijepo izgledao rast prihoda čini se da neće biti ništa od pravoga posla bez strateškog partnera koji će dati dodatni kapital i znanje.
    Izgleda da baš ništa n emože procvjetati punim cvatom pod državnom šapom.

    • Iskreno, ne da mi se više plaćati 30 USD za te njihove nazovi izvještaje, neki rekla-kazala, neodređeno .. bla bla bla … njihova neodređenos na neodređenost arapskog svijeta kao takvog, koliko god da sam puta kupio izvještaj imam dojam da nisam ništa pametniji bio.

  19. Pingback: Razno | Eclectica
    • Čuvam svoje dionice Đure ali ovi što razvlače tih nekoliko arapskih žvakačih guma od tenkova pa sada do BOV-ova, to više nikoga ne tangira.

      • A čujte, to su takvi poslovi, koji se tako razvlače. Ja sam pratio te arapske izvore i zaista je to tako dugo i nepredvidivo kod njih, ne samo oko ovoga, nego općenito oko sličnih stvari. Nego vjerojatno nije dobro da toga ima previše u javnosti … vjerojatno da je bilo pola manje objava bi bilo bolje.

        • Slažem se.
          Pitam se imaju li naši ( 🙂 ) kompetencije za takve pregovore i ne nanose li im takvi učestali članci nepotreban pritisak.

          Da ne ispadne da prave npr. 600 BOV- ova i štimaju dobit na milion kuna.

  20. da nebi bilo da sve ovisi samo o UAE, Kuvajtu, napisano je i par rečenica oko Indonezije!
    http://www.sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/industrija/kovacevic_generalni_direktor_dure_dakovica/default.aspx
    Što se tiče povećanja izvoza, prošle smo godine napravili velike napore, a sada očekujemo konkretne povratne informacije. Indoneziju, Azerbajdžan, Katar i Kuvajt smo posjetili s ponudom divizije Obrana…
    http://www.defender.hr/bliski-istok-azija-i-australija/oruzane-snage-2/indonezijska-kopnena-vojska-pred-velikim-nabavama-naoruzanja-i-opreme.php
    Zapovjedništvo Kopnene vojske za sjevernu Sumatru Bukit Barisan očekuje nova oklopna vozila…

  21. Po meni je ĐĐ nevjerojatno perspektivna dionica samo treba malo pričekati kako kaže urednik i bit će sve super jer trka u naoružanju je sve učestalija i za to se nitko ne libi dati veliki novac, iskustvo imamo i zaleđe još samo realizacija super je što su skandinavci uz nas.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s