Turizam

Opet o turistima

Stigli su linkovi na neke zanimljive dokumente. Hvala!

1. 2012 European Hotel Transactions
2. 2013 European Hotel Valuation Index
3. EMEA hotel transaction volumes rise by 38% in the first 6 months of 2013
4. EUROPEAN HOTEL MARKET Property Report H1 2013

Možete li vjerovati da uz sve ovako javno dostupne podatke naši analitičari nisu u stanju proizvesti ni jedan izvještaj koji se tiče ulaganja u hrvatske turističke dionice, s preporukama i ciljanim cijenama? Sve ono od kad su, nedavno KORF, ARNT, VLHO itd. bili po 50 ili slično kuna? Barem ovako ‘seljački’ ili ‘zdravorazumski’ kao što im je sve izloženo na ovom blogu?! 🙂

Baš me zanima kako bi reagirali ako se dogodi neka veća transakcija, a kao što vidimo pod točkom 3, tržište je živahno. Vjerojatno bi rekli ‘nije se moglo sa sigurnošću znati da je to atraktivna investicijska klasa, a eventualna potcijenjenost ili investicijski savjet – ‘ljepota je u očima promatrača, a mi smo nosili sunčane naočale” 🙂

Napomena: Imam dionice hrvatskih turističkih tvrtki i ovo nije preporuka za njihovu kupnju ili prodaju

Oglasi

Kategorije:Turizam

19 replies »

  1. Inače,barem za mene izuzetno zanimljivi newcomeri u knjizi diničara ARNT, koji se mogu s izuzetno velikom vjerojatnošću upariti s transakcijama od 8.1.

    Ali vam neću reći više jer je OK da svi oni koje to zanima plate SKDD-u povremeno tih 125 kn za knjigu dioničara. Veća potražnja za tom uslugom značit će im veće prihode, što će ih ohrabriti da u njoj budu još bolji (recimo da se može kupiti trenutno).

    Inače za one koji se jako muče s tim stvarima, trebate označiti pri uvozu u Excel tablicu da je ‘File origin’ Windows ANSI i onda se učita puno ljepše (fontovi) i naravno ako stavite separator ‘#’ dobit ćete baš lijepo.

    Kako biste mogli lijepo uspoređivati s prethodnim danima trebate naučiti funkciju VLOOKUP, koja je sama po sebi jako korisna: How To Use One Of The Best Data Searching Tricks In MS Excel

    Idući korak je upotreba ‘uvjetnog formatiranja’ kako bi vam negativne promjene iskočile npr. crveno, a pozitivne zeleno.

  2. Teško je za usporediti ali cijene hrvatskih hotela po Jadranu, gledajući TK, vrednuju se po cijeni europskih planinarskih skloništa.
    Tek kada krene prodaja vidjet ćemo kako stojimo.

    PRFC mi izgleda ide putem da postane čisto turistička tvrtka,
    velik dio turističkih kapaciteta im radi sjajno, kako vi vidite njihovu budućnost, usmjerenje na turizam ili daljnje šalabajzanje?
    Ako dobe na sudu koje su mogućnosti usmjeravanja tog novca?

    • @davor Ovdje imamo vrlo zanimljiv razvoj. Naime, na Poslovna Hrvatska su dostupni podaci za Proficio nekonsolidirano, i oni, što se tiče dobiti, izgledaju ovako:

      proficio nekons

      Iako su neke podružnice poslovale lošije, neke bolje, mislim da, kako je grupa 2012. iskazala konsolidirani gubitak od oko 2,7 mil. kn, a kako je ovdje riječ o smanjenju nekons. gubitka s 13,6 na 0,6 (razlika 13 mil.), mislim da je ovo dobra indicija da će i konoslidirani rezultat biti pozitivan.

      Zanimljivo je da je čak i notorni gubitaš Adriatic Media u vlasništvu Proficio smanjio gubitak za skoro milion kuna, a porastao prihode. Kao što znamo, ovdje http://www.poslovni.hr/marketing-i-mediji/tvrtka-kci-eph-na-korak-do-preuzimanja-portala-nethr-262545 se špekuliralo o tome da će EPH preuzeti net.hr (to je zapravo Adriatic Media). U vezi toga imamo ovu vijest http://www.tportal.hr/vijesti/biznis/312796/EPH-napravio-prvi-korak-u-preuzimanju-Net-hr.html

      Kako Adriatic Media ima negativni kapital od oko 13 mil. kn, u slučaju preuzimanja ‘za 1 kunu’ valjda bi se pojavila ekvivalentna ispravka, pod uvjetom da većina dugova nisu od Prfoficija, a oni bi se otpisali. No ako bi slijedio optis dugova, pa AM vrijedi Proficiju 0, onda se to odavno moglo zatvoriti, tako da vjerujem da iza ovih kombinaicja s EPH stoji ipak vjerovanje ili znanje u neku vrijednost AM.

      A koliko vidim u AM su i otpustili dosta ljudi, naime iako je na 31.12. broj radnika bio velik, vidim da mnogi kolumnisti odavno ne pišu, lako moguće da je 31.12. bio ‘cutoff’ datum.

      Tako da ako bi ovaj pokazao kao grupa pozitivne rezultate, mislim da bi to bio potpuni game changer. Naime, gubiti grupe su bili po godinama:
      2009. -43 mil.
      2010. -24
      2011. -19
      2012. -3
      2013. ??

      Revidirana izvješća nisu dostupna na ZSE, ali ih evo ovdje:

      Proficio revizorsko 2010

      Proficio revizorsko 2012

      • Hvala Vam na odgovoru, na ZSE još nema ništa, prošle godine se nekonsolidirano pojavilo 8.5. a ovo konsolidirano 28.6. na Fininim stranicama. Nadao sam se trendu smanjenja gubitaka a ova izgledna konsolidirana dobit bi zaista bila sjajna stvar.
        Rok za presudu je svakim danom sve bliži pa ćemo i tu uskoro znati gdje smo. Čini mi se da je vrijeme na strani dioničara Proficia.

        • Čak i hotel Laguna d.d. gdje Proficio ima udjel od nekih 26% bilježi nakon dugo vremena pozitivne rezultate za 2013. godinu. Nije puno, ali u svakom slučaju ukazuje na neke nove trendove, kao i odgovorno upravljanje uprave Proficio sa svojim portfeljem. Sljedeći potezi se ogledavaju u oblicima rješavanja energetskog biznisa u Mađarskoj, kao i pitanja investiranja u obnovu hotela Rovinj.

  3. Postovani g.Bakicu
    Iznimno cijenim vas blog I angazman na trzistu, koji doista doprinosi razvoju pravih vrijednosti. Postoji li mogucnost nekog posta koji bi se bavio trendovima I pokazateljima na sarajevskoj burzi. Vrijedi pogledati, ima jako zanimljivih(visestruko potcijenjenih) dionica.
    Unaprijed hvala

  4. Bome i prometi su odlični. Danas sam bacio oko na naloge i na KORFU je bio jedan od 3000 kom!Ne znam da li je prošao ali svakako veseli da dionicu prepoznaju mnogi.

  5. A pazite ovu informaciju :
    http://www.novilist.hr/Vijesti/Regija/Otoci/Suska-se-suska-Valamar-zeli-preuzeti-tvrtku-Hoteli-Baska
    kako se kaže, gdje ima dima, ima i vartre ….
    kad bi se to realiziralo, onda bi KORF definitivno bio vladar na Krku … i nakon toga bi im trebala još samo jedna ozbiljna destinacija negdje na potezu Zadar-Split, pa bi time zaokružili ponudu na cijeli Jadran … ovako još uvijek gosti koji žele negdje na srednji Jadran, a recimo da su emotivno ili kako god drugačije vezani (žele u ) za KORF, nemaju izbor destinacije na srednjem Jadranu …

  6. Na PRFC ovoliko prometa u jednom danu nije bilo od 2008.
    Prodavač najvećeg paketa u top 7.
    Idući tjedan možda saznamo kupca i prodavača.
    Nadajmo se dobrim vijestima.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s