Uncategorized

NASA: Svijet propada (ali samo u Hrvatskoj, al’ ono, fakat, kužiš stari!)

– I o The Guardianu kao najcitiranijem stranom mediju u Hrvatskoj
– Plus apel normalnim urednicima da pročitaju ovo i izvuku neke zaključke, u biti mislim da bi ovo trebalo biti obavezno štivo za urednike u RH

1. Eskalacija trash-novinarstva nas je zadnjih dana naprosto zatrpala u jednoj od ključnih tema (propast svijeta), naravno potpuno lažno prezentirano. Pogledajmo ove besmislice nekih od naših najvažnijih medija:

– Nova TV: ‘Ovo nije teorija urote – svijet u kojem živimo osuđen je na propast!

– Jutarnji: NASA-ini ZNANSTVENICI ‘Svijet kakav znamo osuđen je na propast! Uskoro će doživjeti pravi kolaps

– 24sata: Osuđen na propast: Svijet koji znamo ide u nepovratni kolaps

– T Portal: ZNANOST UPOZORAVA — Svijet kakav poznajemo propada za par desetljeća

U opremi tekstova vidimo prilično radikalne izmišljotine (laži), primjerice:
– NASA je poslala upozorenje: Globalnoj industrijskoj civilizaciji zbog pretjeranog iskorištavanja Zemljinih resursa prijeti kolaps u roku od samo nekoliko desetljeća
– Kombinacija eksploatacije neodrživih resursa, nejednake raspodjele bogatstva i prekomjerne potrošnje resursa mogla bi dovesti do kolapsa industrijskog društva u roku od samo nekoliko desetljeća, kažu znanstvenici NASA-e (ovi čak navode da je vijest iz ‘Houstona’, znate ono: ‘Houston, we have a problem!’, valjda da izgleda dramatičnije
– Ovaj put ne radi se o jednoj od teorija urote koju su zakuhale Maje već je sve znanstveno utemeljeno u NASA-i.
– … riječ je o upozorenju koje dolazi iz istraživanja koje potpisuje NASA
– … stručnjaci koje je financirala NASA proveli višemjesečno istraživanje i potrošili mnogo novca kako bi zaključili da je teorija koju je u 18. stoljeću izložio engleski demograf i politički ekonomist Thomas Malthus – ispravna.
– itd.

Na ovu hrpu laži trebamo se pitati: ‘Pa ljudi moji, kako je to moguće?’ (Ona intonacija pok. Mladena Delića.)

2. A o čemu se u stvari radi? Radi se o

(i) O jednom radu koji je napravio student (doktorski student – u matematici recimo i nisi nešto ‘matematičar’ dok još nemaš doktorat)

(ii) NASA-in Goddard centar je sponzorirao (su-financirao) istraživanja po modelu ‘HANDY’ na kojima radi student-doktorant Safa Motesharrei iz School of Public Policy, University of Maryland

(iii) Goddard: “Goddard Space Flight Center is home to the nation’s largest organization of combined scientists, engineers and technologists that build spacecraft, instruments and new technology to study the Earth, the sun, our solar system, and the universe. Named for American rocketry pioneer Dr. Robert H. Goddard, the center was established in 1959 as NASA’s first space flight complex. Goddard and its several facilities are critical in carrying out NASA’s missions of space exploration and scientific discovery.“. Nadamo se da da ga neće sada zatvoriti jer ‘znanstvenici NASA predviđaju smak svijeta’, jer čemu se truditi?

(iv) Vidite ovdje čime se bave ti ‘Maje-Maltusi’ u Goddard centru.

(v) Znači GSFC je najveći NASA-in i američki uopće (i naravno svjetski) istraživački centar, da biste razumjeli o koje kolosu (ali ne samo u novcima i resursima, nego i znanju, oni su jedno 100 puta produktivniji od naših ‘instituta’), vidite ovdje: NASA 2015 budget estimates (da, oni u normalnoj zemlji već imaju zahtjev za proračun u 2015. i projekcije do 2019.)

(vi) Kao što možete vidjeti, oni za znanost (bez ‘istraživanja svemira’, itd.) imaju oko 5 milijardi dolara (Cijeli proračun NASA je oko 17 milijardi USD, sličan cijelom proračunu RH). Kao što možete vidjeti u njihovom izvješću, velik dio toga se troši na sponzoriranje drugih istraživača, vjerojatno tisuće radova godišnje.

(vii) Pa tako financiraju i studenta Motesharrija, koji je pak ovih dana svoj rad maknuo s weba, nakon što ga je The Guardian zloupotrebio i niz trash sajtova po zapadnoj sferi senzacionalizirao (ali valjda nigdje i većina mainstream medija na naslovniciama kao u RH); originalni članak je bio ovdje (papala maca), ali ga ipak možete vidjeti ovdje u googleovoj predmemoriji.

Jako zanimljivo, radi se
– o radu iz 2012. koji je sada ovako izvučen na svjetlo
– o radu koji ima ridikulozno pojednostavljene modele i iz kojega je izvučen najgori scenarij koji (pazi sad!) izgleda ovako:

… we find that collapse is difficult to avoid … the solution appears to be on a sustainable path for quite a long time, then Elites grow and consume too much, resulting in a famine among Commoners that eventually causes the collapse of society. … This Type-I collapse is due to a loss of workers, rather than a collapse of Nature.

Znači elite uspjevaju, plebs umire od gladi i tako svijet propada, a ekolozi su zadovoljni.

Ima i ovaj scenario koji se manje komentira, a to je kad se priroda “previše iskorištava”:

As can be seen, Population, Nature and Wealth all collapse to a very small value. However, after depletion becomes small due to very low number of workers, Nature gets a chance to grow back close to its capacity, λ. The regrowth ofNature kicks off another cycle of prosperity which ends with another collapse. Simulation results show that these cycles repeat themselves indefinitely.

Mislim da kolega Mofesharrei neće dobiti idući grant, ali sad to nema veze. Idemo dalje.

3. Pitanje je: Pa kako je moguće da su vodeći hrvatski mediji ne samo objavili nego i napuhali do nejverojatnih razmjera ovakvu besmislicu (ne sjedište Goddard centra nije u Houstonu, čak i da su njegovi znanstvenici to pisali)?

Pa naravno! Odgovor je: Sveta krava i zlatno tele hrvatskog press-clipping novinarstva, The Guardian!

The Guardian je valjda najcitiraniji izvor u hrvatskom novinarstvu, a zasigurno jači nego svi ostali mediji iz VB zajedno (BBC, Daily Mail itd.). A zašto? Pa zato jer je The Guardian inače jako ‘lijeva’ novina, rekli bismo u društveno-gospodarskim pitanjima praktički i marksistička.

One koje to čudi, ‘Kako je moguće da u tržišnom gospodarstvu postoji ‘jako lijeva’ novina koja je tržišno uspješna?’, odgovor je sljedeći:

A. Najprije treba znati izrazito ‘lijevu’ amtmosferu u engleskom društvu nakon 2. svjetskog rata (koja je dovela do kolapsa, naime nisu Englezi bezveze izabrali M. Tatcher, ‘tek tako, malo za promjenu’).

B. Zatim treba znati povijest The Guardiana. Pri osnivanju je bio osnovan kao pro-business novina, s Wikipedia:

The Manchester Guardian was founded in Manchester in 1821 by cotton merchant John Edward Taylor with backing from the Little Circle, a group of non-conformist businessmen. … The working-class Manchester and Salford Advertiser called the Manchester Guardian “the foul prostitute and dirty parasite of the worst portion of the mill-owners”.[16] The Manchester Guardian was generally hostile to labour’s claims. Of the 1832 Ten Hours Bill the paper doubted whether in view of the foreign competition “the passing of a law positively enacting a gradual destruction of the cotton manufacture in this kingdom would be a much less rational procedure.” The Manchester Guardian dismissed strikes as the work of outside agitators..

Kasnije ga je preuzeo legendarni C.P. Scott koji ga je vodio kao ‘naprednjačku’ novinu, ali nikako ne kao anti-poslovnu. Primjerice, bio je protiv općeg štrajka u svoje doba, Wikipedia: “He was just as disturbed by the General Strike of 1926, hoping ‘Will not the General Strike cease to be counted henceforth as a possible or legitimate weapon of industrial warfare'”

I nedugo nakon njegove smrti, silno bogatstvo koje je stvorio izdavaštvom je završilo u zakladi koje ja trebala upravljati Guardianom, Wikipedio i dalje: “In June 1936, ownership of the paper passed to the Scott Trust (named after the last owner, John Russell Scott, who was the first chairman of the Trust). This move ensured the paper’s independence.

Međutim, prema Conquestovom Drugom zakonu politike (istina!) je The Guardian uskoro postao baš ono ljevičarski. To Vam je kao što je npr. HRT u prethodnom periodu baš ono bio postao neo-komunistički/trash-marskistički (peti danovi kao odraz uredničke orijentacije) – ako dobro razumijem, to se sada počelo mijenjati, čak imamo i emisije o komunističkim zločinima, prije nezamislivo. Tako da je The Guardian postao i jako prijemčljiv čak i na KGB, opet Wikipedia: “In 1995, KGB defector Oleg Gordievsky identified prominent Guardian editor Richard Gott as one of his agents. While Gott denied that he received cash, he confessed taking benefits from the KGB on a visit to the Soviet Union. … Gordievsky commented on the newspaper: “The KGB loved The Guardian. It was deemed highly susceptible to penetration”.”

Tako da je The Guardian danas vrlo, vrlo ‘lijevo’. Pri čemu ima jako dobrih članaka u raznim područjima. Ali će u političko-gospodarskima biti jako lijevo, i iskoristit će svaku priliku da nas upozori da ‘svijet propada’. Ovdje trebamo uočiti da je engleska ‘ljevica’, laburisti (Tony Blair etc.) u ekonomskim pitanjima puno desniji od obje naše socijalističke stranke (SDP i HDZ). Npr.: “The newspaper’s reputation as a platform for liberal and left-wing opinions has led to the use of the epithet “Guardian reader” as a label for middle-class people holding such views, or sometimes as a negative stereotype of such people as middle class, earnest and politically correct.

C. Jedan dio sve zagriženijeg stava The Guardiana u zadnje vrijeme treba tražiti u njegovim sve većim (sada već kolosalnim) gubicima. Kakav to utjecaj ima na inače ljevičarsko uredništvo, možemo razumjeti ako se sjetimo negative koju su bljuvali u zadnjoj fazi Vjesnik, business.hr pod uređivanjeg Jagića, danas.net.hr, Poslovni pod Markušićem ili neki drugi NAŠI mediji koji su poslovali s velikim i trajnim gubicima. Wikipedia:

“The Guardian has been consistently loss-making. The National Newspaper division of GMG, which also includes The Observer, reported operating losses of £49.9m in 2006, up from £18.6m in 2005.[91] The paper is therefore heavily dependent on cross-subsidisation from profitable companies within the group, including Auto Trader.

In June 2011 Guardian News and Media revealed increased annual losses of £33m and announced that it was looking to focus on its online edition for news coverage, leaving a physical newspaper that was to contain more comment and features. It was also speculated that the Guardian may become the first British national daily paper to go solely online…. For the three years up to June 2012, the paper lost £100,000 a day, which prompted Intelligent Life to question whether The Guardian can survive.”

Poink!

4. Naravno, sad je potpuno jasno zašto je The Guardian izvanredan i nenadmašan izvor negativnih vijesti o ‘propasti kapitalizma, i ne samo to; propasti svijeta!!!!!’. Naime, znamo da je velikom dijelu naših medija trash-izvještavanje o propasti svijeta jako bitno. Pitanje je zašto je to tako. Jedan dio priče je u trash-marskističkom stavu da svijet MORA propadati (jer čemu inače socijalistička revolucija, ako je svijet dobro). Drugi dio je vjerojatno u ogorčenosti vlastitom situacijom. Treći dio je u jakoj zastupljenosti onih koji ne žele promjene (zašto bi se Hrvatska trebala mijenjati ako nije problem u njoj, nego u svijetu koji propada)?

5. Joj da. Dio naših medija nije citirao The Guardian, nego Metro, koji je citirao The Guardian. To je ona besplatna novina, uglavnom press clipping, koja se dijeli u podzemnoj. To je zato jer kad novinar vidi ‘vruću’ temu, onda on gugla, pa da nema baš isti izvor kao konkurencija …

6. Urednici. Dragi urednici. Znam da su vaši novinari potplaćeni i da biste im htjeli dati veća primanja. Da su neki među njima ogorčeni i slabo motivirani. Ali ipak nemojte im vjerojavati sve što vam donose, linijom manjeg otpora. Pogotovo ako je neki tekst o kastastrofalnom stanju svijeta iz The Guardian!

Evo recimo Rollingstone (čak i ako ste ljevičar, jelda da biste na pusti otok ponjeli Rollingstone rađe neko The Guardian?). Evo npr. svježe u njemu Bill Gates, veliki i zanimljiv intervju velikog humanista, dan prije nego je The Guardian ‘analizirao’ članak Ph.D. studenta iz 2012. Većina hrvatskih medija je prenjela ovo s**nje iz TG, a nitko ovo iz RS. Pa je li to u redu? 🙂

Joj da zaboravio sam. Nije to u redu prenositi hrvatskoj raji jer Gates osim što donira većinu svog bogatstva još i govori da je svijet bolje mjesto nego ikada prije i postaje sve bolje. To fakat nije u redu da raja zna! Kao što bi rekao (tko ono?): Ako nam se ne sviđaju činjenice, tim gore po činjenice!

I za kraj, C.P. Scott bi se okrenuo u grobu da vidi ovu groznu manipulaciju The Guardiana. P.C. Scott:
1. “Comment is free, but facts are sacred”.
2. “It is well to be frank; it is even better to be fair”.

The Guardian ovdje nije poštovao činjenice (prešutio većinu znatnih i dao manipulativnu interpretaciju ostalih) niti je bio ‘fer’.

No čak i takav TG je ipak napisao ‘samo’ (uočite famozni upitnik): “Nasa-funded study: industrial civilisation headed for ‘irreversible collapse’?“. A sad još jednom pogledajte naslove u našim novinama koji su proizašli iz tog teksta. Naši društveno-politički pregaoci kao da i dalje vode borbu druga Tite koja treba pokazati kako je svijet u komi. Podsjeća li vas to malo na Sjevernu Koreju?

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

83 replies »

1. Mislim da te naslove o kraju civilizacije malo tko doživljava ozbiljno, kao i medije koje te informacije prenose. Ali opet s druge strane pokušavam se staviti u ulogu novinara koji to piše … jednostavno ne razumijem. Sumnjam da je neka urota posrijedi, ne razumijem njihove motive …

• Nema nikakve urote. I novinari i urednici su bivši studenti Čačinovićke, Čaldarovića i sličnih. Što će tek biti kad se pojave u javnom prostoru svježe snage pod utjecajem Kapovića, Raspudića…

2. Hvala Nenade na lijepom primjer razotkrivanja plitkosti domaćeg tiska (a i ostalih medija)!

Čovjek kada živi neko vrijeme vani (a imao sam prilike živjeti koju godinu u Londonu) svaki put kad se vrati jako osjeti tu hrvatsku nacionalnu depresiju, apatiju, neambicioznost za boljitkom (osim na riječima, na kavi s prijateljima) i jaku tendenciju da se ista opravda ‘vanjskim faktorima’. Kriza je Europi (i svugdje drugdje), kapitalizam na zapadu je izrabljivački bolje nam je ovako i slično…. A nažalost mediji samo pridonose percepciji ‘čaša je pola prazna’ (i da se i dalje prazni).

• Gorane,mene jedan poduzetnik koji zarađuje godišnje po njegovim riječima cca 40-50 tis eura uvjeravao da se od toga ne može živjeti,kaže on meni “sve ti je to k” i dodaje da je čitav svijet pošao u k i da nema tu više kvalitetnog života.Da se više nigdje dobro ne živi “kao prije je sve bilo puno bolje”,često spominje svog pokojnog djeda “kako je on dobro živio” a djed mu nije imao ni struju ni vodu a na wc je trčao 30 metara izvan kuće?I on to mrtav ozbiljan?Teška depresija?

3. Gledao sam vas nenade u emisiji hrvatskog radija gdje ste predložili vaučere za školstvo,naravno gospodin novak se odmah nije složio “jer je njih strah da se ne izgubi “kvalitet” kojeg navodno imamo” Što god predložiš u ovoj zemlji a što se testirano pokazalo dobro npr. u jednoj švedskoj oni kažu da nisu protiv toga ALI onda sto ALI,”naše” specifičnosti itd?I tako od stoljeća šestog?Samo da se ništa ne mijenja?Strah od promjena i opstrukcije promjenama su na svim razinama društva “a kao svi su svijesni da ovako više ne ide”

4. Jučer je bila zanimljiva emisija na trećem programu (nažalost) gdje su na pola sata sučeljila mišljenja Bruketa i Prpić. Zašto nedaju takvu emisiju i to dužu na prvom programu? Znamo zašto, jer se Prpić definirao liberalnim kapitalistom,a valjda bi onda morao emisiju prebaciti poslije pola noći, kako nekakav horor…da ne čuju mlađi naraštaji da mogu mirno spavati

• Gledao sam tu emisiju i, iako je trenutno nema, nadam se da će osvanuti snimka na mjestu gdje su i snimke prethodnih (http://www.hrt.hr/enz/treca-runda/). Zapravo je moj dojam kako tu nije bilo nikakvog bitnog sučeljavanja mišljenja ove dvojice – budući da se oni u 90-95% pitanja/tema potpuno slažu – već je voditelj ponavljajući pitanja i svoje stavove (koji su veeelikom većinom NAŠI-jevskog tipa) pokušao održati kao neku formu sučeljavanja. Svakako ne škodi baciti oko i čuti njih dvojicu.

5. Jedini razlog zasto je prije bilo bolje je taj da smo bili mladi i da su nasi roditelji placali racune a mi se samo zabavljali, ganjali cure i tulumarili. To apsolutno razumijem. Mislim da je ocajavanje da svijet odlazi u k…. karakteristicno oduvijek bilo za periferiju. Periferija je uvijek na kraju hranidbenog lanca, na kraju zbivanja, na kraju pameti. Na periferiji se nista ne dogadja, ona ne kreira nego samo konzumira i to ostatke ostataka. Ne znam, ali vjerujem da je ista kuknjava prisutna i u ostalim periferijama svijeta. Sumnjam da o propasti svijeta kukaju oni koji vode taj svijet, oni koji kreiraju buducnost i ubiru vrhnje. Normalno je da vise kuknjave o propasti svijeta ima u Rade Koncaru nego u Apple-u, vise u Borovu nego u Nike-u, vise u Rumunjskoj i Alziru nego u Juznoj Koreji i Svicarskoj.

6. Jedan vic:
    Vozi Mujo u suprotnom smjeru po autocesti i sluša radio na kojem sluša upozorenje:
    – Molimo vozače da budu oprezni jedan vozač vozi u suprotnom smjeru na autocesti.
    A Mujo će:
    – Da jedan, SVI !

7. Jako je interesantno slušati sdp-ove zastupnike u europarlamentu,piculu,
    ingrid i ostale gdje oni jako puno nada polažu u socijalistu martina schulza
    “kao on će promijeniti europu i ojačati socijaldemokraciju”,pri tome uopće nemaju u vidu činjenicu da europa i nivo socijaldemokracije i solidarnosti unutar društava uopće ne ovisi samo o želji i volji europljana nego u sposobnosti tih društava da postignu konkurentnost na globalnoj gospodarskoj karti svijeta?To i jest bit!

Europa može ići na nove poreze i na preraspodjele unutar društva ali problem je taj što će im onda kolači za preraspodjelu svakim danom biti sve manji i manji.Pa zar hrvatska nebi danas mogla hipotetski staviti pdv na 40% i svi problemi “riješeni”,pike šale?Otužno je slušati neke NAŠE socijaldemokrate koji misle da je dostizanje socijaldemokracije nešto kao lista dobrih želja “pa eto ona ovisi o NAŠOJ dobroj volji”,pa zar postoji i jedna lokalna zajednica na ovome svijetu koja svojim najugroženijim građanima nebi priuštila nekakav veći stupanj solidarnosti i pomoći?
    Problem je samo u tome kolike su im mogućnosti?NAŠI socijaldemokrati nikada nisu ni shvatili vječna natezanja demokrata i republikanaca u americi oko takvih i sličnih pitanja.Oni nikada nisu ni razumjeli zašto se npr. republikanci protive povećanju nekih prava iz domene socijalne politike?
    Vjerojatno misle da su svi republikanci zločesti nehumani materijalisti koji nemaju osjećaj za druge?Gledao sam jednu raspravu mislim na fox-u gdje jedan republikanac u svezi obamine zdrastvene reforme kaže otprilike ovo;
    “Ne postoji razuman čovjek koji nebi želio da američki građani imaju još veća prava i da svi imaju zdrastveno osiguranje ali postavlja se pitanje dali mi sa time krećemo u radno demotivirajući socijalizam jer kada omogućite ljudima visoki stupanj socijalnih prava vi defakto destimulirate ljude za rad i posao i ugrožavate sva dostignuta prava koje smo kao društvo danas dosegnuli,ta crvena linija se jako lako pređe i tada ulazimo u zonu socijalizma”,drugim riječima čovjek je pokušao objasniti da nije socijaldemokracija stvar volje nego realnih mogućnosti koje su vam na raspolaganju jer i danas su porezi na profit svugdje jako veliki i pravo pitanje je tko će vam stvarati da vi imate što dijeliti a nepostojeće mogu dijeliti i retardirani?Više sam puta pisao o sjevernoj koreji koja je ustrojena kao vojnička zemlja sa strogom disciplinom pa nikako ne uspijevaju naći modus da barem proizvedu hrane dostatne za potrebe cjelokupnog naroda a kamoli što drugo?A 21 je stoljeće?

NAŠIM socijaldemokratima te stvari nikako da sjednu u glavu nego su njima stalno u glavi “financijski moćnici” a to su osobine koje su tipične za provincijske mentalitete koji se hrane teorijama urote?Zato bi se usudio reći da su NAŠI socijaldemokrati u biti jako primitivni i neinformirani ljudi?A primitivni ljudi se stalno osjećaju ugroženim?To je konstanta?Kada bi vi recimo došli u neko zabito afričko selo koje živi potpuno izolirano graditi tvornicu npr.odjeće sigurno bi naišli na otpore tih ljudi koji su navikli živjeti svojim životima,oni bi se osjetili ugroženim od tkz. krupnih kapitalista što je sasvim normalno i legitimno ali problem nastaje u trenutku kada bi i ako ti ljudi poželjeli živjeti kao austrijanci ili švicarci ali da ne usvoje njihov način života.NAŠI socijaldemokrati to nikako da shvate,već oni vječno sanjaju opciju “i jare i pare”,oni su načelno protiv kapitalizma ali napravili su kompromis “jer tu ima više para”,pa bi oni pomalo miksali više para sa većim pravima i socijaldemokracijom,u prijevodu “više države” gdje bi oni vršili “pravednu preraspodjelu”,problem je taj što nikada nisu shvatili na koji način se uvećava kolač za preraspodjelu,nikada o tim stvarima nisu dubinski razmišljali,niti ih oni uopće i malo razumiju i zato se vječno vrte u začaranom krugu apatije i depresije jer kao u kargo kultu “avioni i dalje ne slijeću a oni sve super zamislili”,nije im jasno kako stvar ne radi?Imam osjećaj da na sličan način sdp-ovi eu parlamentarci očekuju od martina schulza “da ih pješke provede preko vode” , kada i ako schulz dobije izbore uvidjeti će da se ništa neće promijeniti kao što se ništa u hrvatskoj nije promijenilo na bolje dolaskom sdp-a na vlast niti bi se promijenilo da tu vlast uzme dragutin lesar jer da se sa listom dobrih želja može dostići blagostanje i pravednost u preraspodjeli onda bi se već davno netko sjetio u africi da uvezu neku europsku “lesarovu” vladu i avioni bi već davno slijetali?Zato je hrvatska socijaldemokracija postala svrha za postojanje političara koji govore ono što narod hoće čuti a kao reztultat takve politike dobijamo “da avioni i dalje ne slijeću”,sada kada su se i oni u to uvjerili prebacili su odgovornost i krivnju na europsku uniju “koja im brani jači razvoj socijaldemokracije u hrvatskoj”,
    drugim riječima “da se njih pita sve bi u hrvatskoj pucalo od solidarnosti i socijaldemokracije”, jedino su “malkice” hendikepirani što nemaju što dijeliti pa sada nade polažu u martina schultza koji im vjerojatno obećava brda i doline i totalni zaokret u politici unutar eu?Slično je holland obećavao francuzima?Kolač koji će europljani dijeliti u mnogočemu ne ovisi samo o nama već i o kinezima,rusima,amerikancima,južnoamerikancima,
    japancima i ostalim a da se pita europske birokrate mi bi već davno živjeli u socijalizmu,pa oni taj svijet već žive samo im je vječni problem naći sponzore za takav život?Sponzori i konji više nisu spremni to financirati,potezati i svakim danom ih je sve manje a birokrata sve više?Danas više u hrvatskom društvu nije ideal mladih ljudi stvarati dodane vrijednosti nego doći u poziciju dijeliti što drugi stvore?Takva društva su osuđena na propast?Američki san kao ideal mnogima kod nas je jeftina marketinška američka propaganda ali u stvarnosti to je za američki razvoj bila jako važna priča samo to treba razumjeti?
    Hrvatski san je već 70 godina isti a zove se “i jare i pare” ili ti ga kapitalizam a da je sve isto kao u socijalizmu samo da ima puno više para i blagostanja?Taj film nećemo pogledati ,ni mi, ni mnogi sanjari u današnjoj europi,on će samo služiti političarima birokratima da lažima i obmanama dođu na vlast?
    Holland je najbolji primjer takve politike! Zato je žalosno i otužno slušati komadinu,piculu,ingrid antičević i ostale sdp-ove sanjare i jahače državnih jaslica jer polako stječem dojam da više nije problem što mi znamo da nas oni lažu i obmanjuju već je puno veći problem što oni iskreno vjeruju u to što govore?E to je ogroman problem,ne tako lako rješiv?

• Ljevičari dobivaju glasove na izborima zbog svoje osjetljivosti za socjalne probleme kojih ne bi bilo (neusporedivo manje i sa mogućnošću financiranja) da nema bezumnog ljevičarenja.

• Nenade nije mi potreba a nisam ni “pohlepan” ja sam rođeni “antikapitalista i antimaterijalista” a ima ljudi završenih novinara na zavodima za zapošljavanje pa neka pišu…Evo pišu ivkošić i raspudić?Ne bi se ja htel mješat u njihov posao?Znaju oni to puno bolje a narod to voli i čuti?Mene bi zamrzili kroz dva teksta?Ne treba to ni meni ni njima?Neka žive u svijetu ivkošića,raspudića,kapovića i srećka horvata?Mene samo čudi kako nitko nije angažirao gospođu nadeždu da ona malo piše o konkurentnosti hrvatske,da se mladi što bolje pripreme za tržišnu utakmicu?Šteta?

• Da bi lakše shvatili današnje hrvatske ali i europske probleme ispričati ću vam priču o jednom otočnom restoranu koji je fantastično radio i egzistirao 80-tih jer je bio jedini na tom otoku.Gazda nije bio u nikakvoj panici,gosti su čekali hranu i do 2 sata,pili sokove iz čaša od potrošenog senfa,osoblje je voljelo raditi kod tog gazde jer ih je dobro plaćao a ljestvica kvalitete i odnosa prema gostu je bila postavljena jako nisko,vukli su se po restoranu kao šlape,bez stresa i presinga,svi su se tukli raditi za takvoga gazdu.Poslije 90-tih otvori se još nekoliko lokala i konkurencija znatno umanji posao tog lokala,osoblje se počme buniti na gazdu,da više nisu tako dobro plaćeni,da se ljestvica postavila na metar -dva više,odnosno da sada moraju raditi dva puta više i zahtjevnije za isti novac kao prije.Osoblje je bilo uvjereno da se gazda promijenio-pokvario i masovno su mu ljudi nezadovoljni odlazili a u biti nije se gazda promijenio,on bi bio najsretniji da je sve kao prije da se ne mora natezati sa osobljem nego su i njega drugi,tj. konkurencija prisilili da se mijenja i diže zahtjeve?Naravno osoblje je bilo uvjereno da se gazda promijenio i da ih pokušava cijediti kao limun gazeći njihova radnička prava i slobode koje su do jučer imali a imali su ih samo i samo zato jer su bili jedini restoran na otoku,tada je bio zadovoljan i gazda i osoblje koje još dan danas prepričava kako su se tukli da rade kod tog gazde i kako je on tada bio super?Naravno sa dolaskom konkurencije profitirali su potrošači a osoblje i gazda izgubili onu lagodu koju su do jučer imali?Slična nerazumijevanja problema mi danas imamo u hrvatskoj i eu?Svjetska konkurencija se jako povećala i više ništa nije isto kao prije,stvorena je nova gospodarska karta i ništa više nije isto kao jučer?Tu se više ne radi dali gazda ili država žele ili ne žele zaštititi radnička prava nego se radi o tome kolike su im manevarske mogućnosti unutar toga sa obzirom na konkurenciju?Tu su problemi puno kompleksniji od onoga što nam današnji socijalisti žele prikazati a nema sretnijeg gazde koji dobro zarađuje sa sretnim radnicima,tada nitko na posao ne dolazi sa čirem na želucu,ni gazde ni radnici?Uvijek su problem mogućnosti.Kod NAŠIH redosljedi su uvijek poremećeni,mi bi prvo stvorili novac i prava a onda konkurentnost a to je već domena mašte?

• Ne znam dali ste jučer gledali središnji dnevnik na hrt-u gdje čovjek koji se bavi uzgajanjem kamenica-mušula kuka u kameru htv-a da mu se nitko nije javio na oglas za posao?Odgovorno tvrdim poznavajući sustav iznutra da se ovo društvo neće značajno pokrenuti dok se ne dinamizira tržište radne snage a to se bez stranih radnika neće dogoditi,nije ni u skandinaviji pa neće ni u hrvatskoj.Pisao sam o utjecaju NAŠIH nekretnina i IMATI svoje na te procese,mi smo jedna velika žabokrečina koja nikada i nije razvila pravo tržište,kako u poslovima tako i na području tržišta radne snage,sve još uvijek funkcionira u polu-monopolima,u malim gradovima vi imate jednog servisera gorenja ili aristona i možete se vi popeti na glavu vi ste na njih osuđeni a oni mogu biti najgori na svijetu i može se ponašati kako ga je volja,na svim područjima života je pretežito tako i gdje nema “ulaza-izlaza” radne snage ta društva su u pravilu žabokrečine i sve više zaostaju a što više zaostajemo to smo sve više frustrirani,zločesti i ništa nam drugo ne preostaje nego da se hranimo teorijama urote i ugrozama “od onih gore moćnika”,jednima je to zagreb,drugima bruxelles,trećima mmf i svjetska banka,četvrtima washington itd ali u principu uvijek igra isti film,zatvorena društva su frustrirana i depresivna i teško usvajaju-upijaju nova znanja i tehnologije nego se više oslanjaju na povijest i tradiciju,by the way sa medicinskog aspekta dobro je i krv miješati jer nije dobro da vam se krv ne miješa 1000 godina,ništa ustajalo nije dobro jer se sa vremenom pokvari i tu nam treba osvježenje?Ako ovo čuju “veliki” hrvati od 2 metra poludjet će,proglasiti će me britanskim agentom koji ne misli dobro ovoj zemlji?

• Drljača je u pravu jer za Hrvatsku zaista nema veze priča s velikih zemalja koje kontroliraju svoje valuete da li cijene rastu ili možda padaju 1%, štoviše interna deflacija bi nam bila dobra.

• Vjerojatno da kada bi se mogla kontrolirati da ne pređe par posto godišnje. Inače bi oportunitetni trošak recimo kupovine zemlje i sadnje masline koja donosi rod nakon 5 godina otišao nebu pod oblake.

8. http://www.index.hr/vijesti/clanak/nakaradna-ideologija-i-lazna-rjesenja/734313.aspx

Vi iz ovog kapovićevog teksta vidite da čovjek razmišlja instinktivno i da uopće ne razumije ono o čemu govori.Recimo on ne razumije da danas 50% poduzetnika posluje sa minusom i kada govori o javnom i državnom sektoru u jednoj rečenici napada tkz. kapitaliste da nisu fer prema tim ljudima i da ih navodno nazivaju parazitima a sa druge strane on to isto u sljedećoj rečenici radi sa poduzetnicima i banalizira na jeftin način njihovu ulogu u društvu i navodi striptiz barove i sportske kladionice kao primjer?Bilo kakav komentar više na ovaj tekst je suvišan jer čovjek ne razumije elementarne stvari i toliko je zaražen socijalizmom da je to kao što rekoh već u domeni religije.
    To su ljudi koji misle da su društva sa milijunima ljudi kao lego kockice samo čekaju kapovića ili josipa broza da ih poslože tako idealno na svoje pozicije i da će odmah teći med i mlijeko?

Ova konstatacija da se od 1945-1990 živjelo “sasvim uspješno” je takva zloupotreba činjenica i istine da je prestrašno da nam ovakvi ljudi predavaju studentima na fakultetu.Što ne kaže kada smo živjeli tako uspješno što smo se vani onako zaduživali i na poslijetku bankrotirali a netom kasnije se i pobili u krvavome ratu?Zar “uspješni” bankrotiraju ili ratuju?Zar “uspješni” idu po trstu bacati stare cipele da bi kupili “kapitalističke” nove?Zar uspješni čekaju u redovima 20 dkg kave ili 1 kg deterđenta?Zar uspješni voze par-nepar?Ili imaju inflaciju od 30-50% godišnje?Zar uspješni imaju pokrivenost uvoza izvozom na razini cca 50%?Npr. 1979 godine jugoslavija je imala trgovinski deficit 7,2 milijarde dolara a pokrivenost uvoza izvozom 48%?Ako su to “uspješni” ja sam papa franjo,to su bolesne konstatacije koje nemaju uporište u niti jednoj činjenici ?A da bi još shvatili koliko je jugoslavija bila “uspješna” između 1979-1984 godine standard građana je pao 34% a mirovine umanjene realno 40% a da bi shvatili koliko je to bila suluda zemlja ovaj podatak je jako važan;
    1984 godine štedišama je na ime kamate isplaćeno 180 milijardi tadašnjih dinara a ukupne plaće svih zaposlenih u zemlji iznosile su 142 milijarde dinara?U domeni znanstvene fantastike?Znači da su veća godišnja primanja imale štediše nego svi zaposleni u zemlji?I to je ta “uspješna” zemlja?To je bila bolesna zemlja koja se održavala na doktrinama trikova davida coperfielda?Neka nam danas daju cca 100 milijardi eura pa ćemo i mi biti barem 10 godina “uspješni” Pazite kapović je obrazovan čovjek i on bi ove podatke morao znati ali njemu je socijalizam religija i točka,tu pomoći nema?Sramotno je kako može uopće iznositi u javnosti ovakve neutemeljene konstatacije i trovati mlade ljude činjenično netočnim stvarima i lažima?
    Istina je da je jugoslavija spržila od 1970-1980 godine 45 milijardi tadašnjih dolara i da se ljudi prisjećaju tog vremenaopijenosti i “balalajke” a sve prije i poslije toga bilo je jad čemer i put u bankrot u kojem smo i završili gdje nam je otpisano 60% duga a koji je bio uvod i početak u krvave ratove na ovim prostorima.
    To je bila bolesna i neodrživa zemlja?I ovakve neistine nam plasira čovjek koji kao profesor predaje studentima na filozofskom fakultetu?Prestrašno?
    Bolesno?

• To je to. Takvi nisu nikad svoju koricu kruha zaradili na nekakvom tržištu i zato, sve i da hoće, ne mogu razumjeti da i tamo za šalterom ili na štangi cure zarađuju za život. Netko treba i takve usluge. Rekao bih puno više, nego Kapovićeve, 😀 Ili bi ljudima zabranio kurvanje i kockanje? 😀 Je li taj ikad čuo za pravo i slobodu izbora?

9. Slične stvari nam pokušavaju plasirati mnogi ljevičari u ovoj zemlji i zadatak medija a pogotovo javne tv je da mladim ljudima prikažu činjenično točno stanje gospodarstva i ekonomije u tadašnjoj jugoslaviji jer ovo što danas rade neki ljudi je jako jako opasno po ovu zemlju jer narod koji ne izvuče pouke iz povijesti osuđen je da u kružnom toku ponavlja iste greške a ovakvih “instinkt” tipova kao kapović pojavljivati će se sve više u hrvatskom medijskom prostoru i iznositi će neistine i laži sve više.Imate dosta ljudi koji na život u jugoslaviji gledaju na sličan način i kada im kažete podatke i činjenice oni vam bez obzira na svoj stupanj obrazovanja odgovore primitivno;”da oni nisu ekonomisti-da se ne razumiju ali da se oni sjećaju kako im je bilo”,drugim riječima “jebe im se za dugove i neodržive tadašnje gospodarske strukture već gledaju svoju guzicu jeli im bilo toplo ili hladno”,to vam je isto kao da svako kućanstvo u hrvatskoj danas uzme 100 tis eura kredita i jebe im se tko će to vratiti,važno im je jedino za 30 godina pričati “kako je njima bilo dobro”,ti isti će vam jako često isticati svoje obrazovanje i pamet ali kada im to ne odgovara onda vam kažu “mi smo ekonomski nepismeni,nas ne interesira koliko se jugoslavija zaduživala i koliki su nam bili trgovinski deficiti,nama je tada bilo dobro”,to je to NAŠE pokvareno licemjerje koje se prenijelo i u hrvatsku državu,mi smo zemlja lažova i licemjera i točka…

• Takav je bio vanjskotrgovinski deficit uz onakve carine i zaštitu domaće proizvodnje. Slikovito, morao si kupovati fiću i stojadina, a ako si htio mercedesa jednog si kupio sebi, a tri državi. Koliki bi bio da toga nije bilo? Onih tuđih 45 milijardi dolara spržili bi u dvije godine, a ne u deset, ali bi zato svi vozili mercedese! 🙂

Sjetim se ponekad tih vremena i sjećam se kao danas svoga staroga i bonova za benzin. Ne samo da se vozilo par-nepar, nego si imao pravo samo na 20 litara mjesečno!!! Jednom smo trebali ići u njegov rodni kraj i on ga isplanirao krajem mjeseca i povratak u idućem. Ali je prvo okolo nazivao frendove koji su možda nešto sačuvali da mu posude dok ne dobije nove za idući mjesec i onda im vrati i još im plati nešto iber toga. I tako 5 litri od ovog, 10 od onog…

Drugom prilikom, moja majka sa firmom išla na izlet i u posjet firmi koja se bavila istim stvarima kao i njena. Išlo se u Burgenland tj. Gradišće, a smještaj bio organiziran po kućama tamošnjih ljudi Hrvata. Majka me odluči švercati, posvadila se sa pola firme zbog toga, ali ona je htjela da vidim Beč i kako živi normalan svijet. I tako sam vam ja cijelim putem se vozio u krilu od matere. 🙂 Ali puno više od Beča, mene vam fasciniralo to selo u kom smo bili. Cijelo selo je smrdilo na sir jer je doslovno svaka kuća imala štale sa 20-30 krava. Ali to su bile štale kakve dan-danas teško nađete po našim selima i kod ozbiljnijih proizvođača. A krave ko na Milka čokoladi. Nijedna nije imala skorenu balegu na butovima, eto tako su držane. Tak’ novog i crnog asfalta mi nismo imali ni na ovom komadiću autoputa do KA, kakav je tamo bio! I da, u selu bio i striptiz bar 😀

To je bilo upravo ono vrijeme kada su bile nestašice svega, a najgore od svega, meni kao klincu, padala nestašica čokolade. 😀 Mogao si kupiti jedino neku splačinu koju su zvali šećernom tablom, ali to ne bih ni prascima dao da jedu. Odemo mi tako do Železnog u dvorac Estherhazy, gdje je Hayden stvarao, šetam s materom po gradu i sretnemo učitelja iz sela i ženu mu. Dok oni razgovaraju ja čeznutljivo u izlogu trgovine pored gledam u sve one čokolade, voće, limenke cole…Ljudi to vidjeli i ravno u dućan i nakupovali i čokolade i sokova i banane, naranči i hrpu voća za koje onda nisam ni znao što je… Mojoj majci nikada nije bilo neugodno kao tada, a meni čokolada nikad slađa, nego onda!

Eto, takva je bila zemlja o kakvoj sanjaju kapovići i ostali ## izbrisano ##! Ako je žele, imaju u svijetu još dva-tri slična rezervata, pa nek’ žive svoje ideale svaki dan. A od nas nek’ više odjebu i puste nas da pokušamo normalno živjeti! U svojoj zemlji. Nek’ malo za promjenu oni idu u emigraciju!

• Dandy,taj kapović je rođen 1981 godine i veze on nema što se u jugoslaviji događalo a vjerojatno mu je netko ispričao da je tada “svima bilo dobro” Što on uopće može govoriti o socijalizmu kada je imao 9 godina kada se on raspao?On je toliko bezobrazan da uopće ne čita gospodarske ekonomske podatke nego buba na pamet fraze “kako je tada sve bilo ok”,jest bilo je za polupismenu raju koja nije ni kužila da je jugoslavija bankrotirala,odnosno nije se smjela ni buniti,čim su se pobunili prvi rudari na kosovu krenuo je rat na ovim prostorima?Danas nam neki na induvidualni osjećaj tvrde da je svima nama u jugi bilo bolje?Mene jedan povratnik iz njemačke koji je 60-tih zdimio u njemačku uvjeravao prije godinu dana da je u jugoslaviji bilo bolje a 35 godina je proveo i radio u njemačkoj do mirovine?Znate što mu fali?Fali mu to što je tada kao radnik u tvornici kobasica dolazio ljeti doma u odjelu i rugao se sa nama kako je on bogat i kako je to u njemačkoj “ovako i onako”,danas mu je sve skupo i žali za onim vremenima kada je za 100 maraka čitavo selo plesalo kako on kaže,došao bi doma iz njemačke na godišnji odmor,naručio bi dva janjca i čitavo selo je pričalo kako je bogat i kako je “uspio” u bijelom svijetu a on radio na traci u tvornici kobasica što je naravno časno zanimanje ali i njemu fali socijalizam.To sam čuo od mnogo povratnika jer su oni očekivali da će ih doma dočekivati indijanci koji će oko njih plesati za 100 njemačkih maraka?Danas im je sve skupo,pa su jako ljuti na kapitalizam,neki od njih isto bi htjeli hrvatsku ali jeftinu socijalističku,gdje ih dočekivaju kao papa franju?

• Ako ne razumiju i ako nisu ekonomisti, pa neka se dodatno educiraju! Mislim da su ti socijalističko-samoupravni šarafi tako duboko ušarafljeni, i na mlađe generacije. Nikako da shvate da NAŠE probleme neće riješiti NETKO, mi nismo nikad ni doživjeli transformaciju društva. Promjenili smo formu ali sadržaj je ostao isti. Nažalost.

10. http://www.business.hr/dogadjaji/milanovic-rezanje-deficita-koje-je-trazila-komisija-bilo-bi-preradikalno

A mi dobili za premijera čovjeka koji je umislio da je winston churchill,pa on sada dijeli packe njemačkoj i eu “kako su trebali sa grcima” a novac koji je dugovala grčka nije bio hrvatski novac nego upravo novac zemalja koje su odlučivale o grčoj.Pa po milanoviću ispada da ga one nisu znale dobro zaštititi a milanović “ZNA” kako je trebalo?I ovaj čovjek je izgubio dodir sa stvarnošću i meni se čini da je on umislio da je državnik svjetskog kalibra a nije u stanju u dvije i pol godine mandata sprovesti niti jednu značajniju strukturnu reformu u svojoj zemlji,u saboru još sa galerije vizuelno broje glasove i pišu papiriće o rezultatima glasovanja?
    Ali zna dijeliti packe “gologuz” nijemcima kako su trebali sa grcima?Mene samo interesira gdje je on to sve naučio?
    Kada je ovako mlad to sve stigao?Mene on podsjeća na borislava jovića kada se raspadala jugoslavija?Tada je i on vikao da je jugoslavija snažna i ponosna zemlja kojoj neće bjelosvjetski birokrati govoriti što i kako trebaju činiti?
    Milanović čak ide i korak dalje,on se ne referira oko hrvatskih odnosa sa eu nego se izdiže i iznad toga tako da im dijeli packe “kako su trebali sa grcima”,ljudi moji jeli ovo moguće?Što smo mi kome učinili?Kako koji tako gori?Vjerojatno mu je eu kriva što mu je deficit 17-20 milijardi kuna?
    I još im on sa visine dijeli gologuz packe “kako su trebali”,nestvarno?

• Milanović ne shvaća da bi grizli metak da smo radili rezove prije par godina. A to što bi danas trebali zagristi je redenik, i morali bi biti sretni što ga žvačemo! Jer ako ga ne zagrizemo danas, sutra ćemo grist i redenik i puškomitraljez, i postolje, i pancirku… J*** ga njegov srednji put…

11. Ima jedan hotel u okolici dubrovnika na jednom otoku koji je dao zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za preuređenje fitnes dvorane u vrijeme kada je milanović i kukuriku dospjela na vlast,ni do dan danas nisu ni blizu da je dobiju a na vlasti u dbk je hns,njihov koalicijski partner.A mi imamo premijera koji ide po europi i drži govore “kako je trebalo sa grčkom”
    Jeli vama to bolesno?Gdje taj čovjek uopće živi?Jeli zemljanin ili marsovac?

• Alene jeste li kada čuli nekog ljevičara da se zalaže da se snize plaće u javnom i državnom sektoru za npr. 10-15% i taj novac preusmjeri prema nezaposlenima i socijalno najugroženijim kategorijama?Kao prvo to je kratkoročno dobra antirecesijska mjera jer ona pozitivno utječe na potrošnju jer nezaposleni potroši do lipe tu pomoć a kao drugo to je solidarnost?
      Ne,nas sindikati čitavo vrijeme uvjeravaju da se oni bore za interese svih ljudi u zemlji?Jeli shvaćate to licemjerje,tipično ljevičarsko gnjusno licemjerje?I još kažu da treba uzeti bogatima?Pa kukuriku čim je došla na vlast udarila je dodatni namet na profit od 12%?Tu nitko nije ni trepnuo a kada se govori o 3% plaće priziva se oktobarska revolucija?

• Antune, da bi se malo bolje razumjela duša socijalista, treba recimo pročitati ovo o velikim, ‘možda i najvećim’ ljevičarima nakon 2. sv. rata u Europi. Evo malo o JP Sartru, iz knjige ‘Zavist’ od H. Schoeka:

Like Beatrice Webb, Simone de Beauvoir in her autobiographical writings comes to the problem of the socialist intellectual who sees himself raised, solely by his literary success, far above the world of his fellow’s.

In 1945, after years of privation, the writer was faced with this problem when her friend Jean-Paul Sartre, with whom she pooled her resources, achieved world-wide success. When she realized that from then on Sartre would always have a great deal of money she was horrified, and thought it their duty to spend it on deserving causes.

But how? Neither she nor Sartre felt comfortable about the idea of turning themselves into a philanthropic institution. She tried to spend as little on herself as possible, but ended up by buying an expensive suit for her lecture tour in the United States. In tears, she told Sartre: ‘It’s the first concession.’

Her friends made fun of her. Simone de Beauvoir, however, ‘persisted in imagining . . . there could be a way out participating in social injustice.’ She felt herself to be guilty, and, she tells us, it was only degrees that she and Sartre were able to start enjoying and appreciating the pleasant things of life, such as expensive restaurants. Their uneasiness over this indirect exploitation of the masses grew ever less intense.

But Simone de Beauvoir failed to solve the problem of how much social injustice a successful socialist author may indulge in. ‘All things considered, my way of deciding whether or not I should permit myself certain “concessions,” and deny myself others, was entirely arbitrary. It seems to me impossible to set up any logical principle for one’s behaviour in such matters.’

• Ma ti socijalisti su vam najveći šupci i licemjeri i manipulatori što postoje. Ja se uvijek sjetim pokojne lady Thatcher i trenutka kad je preuzela vlast. Zemlja devastirana desetljetnom depresijom, IRA-nim bombama i besperspektivnim i skupo plaćenim “socijalnim mirom”. Dotle ju je mrzila većina, a čim je malo zagrebala sa reformama, onda su je zamrzili svi: od rudara, željezničara umjetnika do plemića-koljenovića. She was a grocer’s daughter, govorili su. Ne njoj u lice naravno, za to ipak treba imati muda i karakter, nego onako tračerski iza leđa k’o kakve pičkice.

Međutim, nema većeg i istinskijeg socijalista, nego što je ona bila! Jer mudra žena je znala da će reforme izazvati ogromne socijalne potrese i tenzije, dok se ljudi ne prilagode,prešaltaju i prekvalificiraju (prvenstveno u glavama), zato je nezamislive novce utukla (skupu i dotada) u ono što danas zovemo wellfare state. Pa, cijela jedna kasta ljudi i dan-danas egzistira na tome. To naravno ne vidi ni jedan od ovih NAŠIH seljačića i provincijalaca, koji odu tamo na par dana ili duže, onda nam pričaju bajke, kak’ je tamo. Dolete tamo low budget letom, spusti ih na Gatwick i onda više plate taxi, nego što ih let koštao. 😀 Onda se valjda zadive svim tim zgradama, zidinama i poviješću dok traže jeftinu rupu gdje će popiti pivo za samo 5 funti. 😀 Za upoznat domaću raju raznih klasa i vidjet kako diše i živi, nemaju ni volje ni hrabrosti ni samopouzdanja.

Ta kasta nema ime i živi u socijalnom kontekstu sličnom “Mućkama”, u socijalnim stanovima u zgradama tipa Nelson Mandela House. 🙂 Ima međutim definiciju u statistikama o maloljetničkim trudnoćama i u “drops out of school”. Radi se većinom o vrlo mladim curama koje napuštaju školu i namjerno ostaju trudne, jednom ili više puta, Kao “samohrane” majke, automatizmom dobivaju pravo na korištenje socijalnog stana ili kuće, socijalnu pomoć i mnoge subvencije i dodatke. Dobivaju i alimentaciju od oca/očeva svoje djece, a istovremeno zarađuju ekstra novac u sivoj ili crnoj zoni. Mnoge i u prostituciji, od ulične do elitne, ovisno o izgledu. 🙂 Da li im to predstavlja društveni problem? Vjerojatno da. Djeca kad-tad odrastu, a takav socijalni kontekst mnoge od njih direktno vodi u asocijalnost i kriminal. Međutim, iz istog socijalnog konteksta dolaze npr. J.K. Rowling, S.Townsend, te mnogi sportaši, umjetnici,poduzetnici, danas bogati i ugledni ljudi.

I kakve sad zaključke da izvučemo? Moj je ovakav. Tu vam je uvijek dilema sloboda ili sigurnost.Da li biti siguran i izdržavan ili slobodan i brinuti se o sebi i drugima? Eto, ovdje uvijek imaš kakvu-takvu sigurnost. Nećeš biti gladan i uvijek možeš gricnuti koju funtu sa strane. Siguran si ali besperspektivan , a pogotovo tvoja djeca. Na svakom od nas je odluka da li želiš tako živjeti ostatak života ili ćeš se pokrenuti, pokušati spoznati sebe, svoje talente i prednosti, kao i mane i promijeniti si život. E, to je već sloboda, ali i odgovornost za svoja djela i postupke i rizik da ćeš se vratiti na ono odakle si i krenuo. U svakom slučaju svatko ima mogućnost izbora. Ja biram slobodu, ako ništa zato što je zanimljivije i kreativnije i u konačnici ljudskije. Jer ljudski je pokušavati, istraživati, smišljati, ali i griješiti.

Možda bi smo i ovdje nešto mogli iskoristiti od tamošnjih iskustva, ali za takvo što moraš imati državnike, a ne kukavice, muljatore i populiste.

Neka u to uvjere poduzetnike a neka se posao predsjednika vrednuje po količini potpisanih ugovora sa poduzetnicima,to će biti najbolji pokazatelj kvalitete njihovih usluga i njihovog rada?Maras je u ovome slučaju 1000% u pravu?A ne da se elitisti lobiranjem ustoličuju na čelna mjesta tih komora i još nam sa visoka drže govore kako su oni “gospodarstvenici”,neka to objašnjavaju ljudima po terenu a ne iz svojih kožnih fotelja i toplih ureda iz zagreba?

• vrdoljak je obećavao, ali je izgleda puko’ ko kokica. nije mi jasno… ljudi kad uđu u vladu kao da im se polovi magneta preokrenu,, počnu privlačiti u suprotnu stranu. s ovakvim izjavama spreman je za lesarove laprdiste

12. http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/223717/Default.aspx

Isto to misli branko roglić kojeg izuzetno cijenim kao gospodarstvenika.Neka gospoda zarade svoju plaću na tržištu.Pa kada hgk ne treba rogliću kome uopće treba?Možda vrdoljaku?Zamislite sdp-maras se zalaže za tržište a ekipa iz hns-a baš i ne?Za ne povjerovati?Sada mi je jasno što je lesar bio njihov član,tamo može svatko?”Ne prodaju djedovinu i vole obavezna članstva”

13. http://www.vecernji.hr/hrvatska/josipovic-ispricao-vic-o-papi-policajcu-i-karamarku-je-li-vam-smijesan-928175

Evo i josipović skužio da je dobro pričati viceve,ugledao se na svog predhodnika,kada mu u opisu radnog mjesta ne stoji gospodarstvo skužio je da je mesiću to donijelo drugi mandat?A popularnost im je ista-tu negdje?
    U prošlom mandatu predsjednika mesića što se više kralo u državi to je predsjedniku rasla popularnost a u ovome josipovićevom mandatu što nam više pada bdp to je opet predsjednikova popularnost veća,kao spojene posude?Drugim riječima;”što gore u državi to predsjedniku bolji rejting u narodu”,ajde da barem nekome ide u ovoj zemlji?

14. Odlicni postovi od Antuna i Dandyija…cestitke. No moje je pitanje, a to bi vjerovatno bilo tema za duzu raspravu – kako preokrenuti stvari??? Fino mi tu raspravljamo ali u biti samo kukamo. Malo mi je toga vec dosta. Da bar pokusamo raspravu preusmjeriti u pravcu rjesavanja problema…ako uopce to mozemo. Kako promjeniti stvar??? Koraci od 1 do 10 ili od 1 do 100 ako treba.

• Moj Purgeru, stvar je u svijesti. A preokrenuti tok svijesti i način razmišljanja ne možeš revolucijom. To ti je dug i mukotrpan proces i rad. Zato je moj izbor ostati. Ne shvatite krivo, ne zamjeram nikome tko je otišao ili će otići i apsolutno ih razumijem, ali moj izbor je takav. Jer ako svi odemo, ostat će samo kapovići i klausi. 🙂 Sebe prvenstveno vidim kao patriota. Ne kao domoljuba, taj pojam je užasno zagađen, nego patriota u kenedijevskom smislu. Znate onu ne pitaj što će zemlja učiniti za tebe, nego što ćeš ti za zemlju. Živimo na prekrasnom komadiću zemaljske kugle i nema nijednog razloga da ne živimo dobro, pristojno i prosperitetno, osim jednog; to što smo većinom govna bez karaktera i morala, a ne ljudi Eto, okotio sam se pod ovim suncem, borio se, povremeno volim malo otići drugdje, čisto da očistim glavu od ovog sranja ovdje i po novu inspiraciju, i pod njim ću i krepati!

A svatko od nas može puno učiniti na dnevnoj bazi. Evo npr. ja već jesam danas dva puta. Moj prijatelj, inače puno bliži mojim stavovima nego kapovićevim, pročitao negdje odvratnu manipulaciju u najboljem staljinističkom i agitpropovskom maniru, koja otprilike kaže da samo petorica ili 5% njih u UK ima više novaca i imovine nego 12 milijuna ljudi. Kažem bliži mojim stavovima, a svejedno ga navukli i zaveli odvratni lažljivci i manipulatori. Kažem ja njemu na to; ali koliko ljudi zarađuje svoje plaće i za život, dobre i manje dobre, posredno i neposredno, zahvaljujući toj petorici? A od ovih 12 milijuna, možda milijun je siromašno stjecajem nesretnih okolnosti, ovi preostali siromašni su svojim izborom, zbog loših odluka koje su donijeli, lošeg načina razmišljanja i lošeg načina života. Čak i te svoje bijedne egzistencije duguju ovoj petorici i ovima koji rade za njih! I stvar je uvijek u glavi. Kad si promijeniš glavu, onda ćeš si promijeniti i život. Ako to ne učiniš zauvijek ćeš ostati niger ili white trash, bez obzira koliko imao. Uostalom, gdje piše da od te petorice trojica neće propasti i pridružiti se ovih 12 milijuna, a iz ovih 12 milijuna niknuti desetorica drugih koji će se pridružiti ovoj dvojici i još povući iz siromaštva 2 milijuna, pa ih neće biti više 12 nego 10 milijuna. Tako je to u normalnim zemljama i sistemima. Ne kao u RH. Ako ti je ćaća bio doktor ili sudac ili političar ili državni službenik, bit će ti i sin. Ako ti je djed bio seljak i siromah i ti ćeš biti. Zato je Amerika Amerika, a RH RH. Ali to vam je dvosmjerna komunikacija. Malo mu je trebalo da skopča ali je uspio. 🙂 To će prenijeti drugim frendovima i svojima doma, pa možda netko u tom lancu skopča. Ja sam pak dobio inspiraciju, asocijaciju i šlagvort za gornji post o Iron Lady i UK na koji sam izuzetno ponosan. Ovaj blog je izuzetno posjećen, kažu i utjecajan, i najveća vrijednost mu je u mijenjanju društvene svijesti i paradigmi, veća nego u ovom investicijskom dijelu (naravno to je moje mišljenje), iako je i jedno i drugo povezano više nego što mislimo. Naročito u sagledavanju šireg konteksta i slike. Ako se koji od mojih komentara nekome svidi, slobodno ga može poslati, postati, objaviti bilo gdje, podijeliti s frendovima citirati dijelove, zalijepiti na komentare na drugim mjestima i forumima (jer se meni ne da 🙂 ), iskoristiti na bilo koji način…, može bez da me pita za dopuštenje. Jedino ak’ dobije tužbu, s tim nek’ se hrva sam. 😀 Pa eto, u cijelom tom lancu ljudi, mnogi mogu imati koristi i razmišljati i sagledati stvari na drugi način, ako to žele. Kao krugovi u vodi, nakon što baciš kamenčić. 🙂

Drugi put bilo ovo. Banalan ali znakovit primjer. Vozim se i hvatam parking. Radim luk da uskočim, a u isto vrijeme neki čovjek, kao da me nema, prelazeći cestu samo što mi se ne baca na haubu, iako mu zebra 12 metara iza mene. Ali on prelazi cestu tu jer mu je komotnije i zato jer smatra da pravila vrijede za druge, ne i za njega. Ja izlazim iz auta, a on cinično dobacuje da mi hvala što sam mu omogućio da prijeđe cestu. Ja mu odgovaram da se cesta prelazi na zebri. Nije mi ništa odgovorio. Tko zna, možda je shvatio. Ako nije, nitko i ništa mu ne može pomoći da ne bude više kreten i zauvijek će ostati kreten! Uglavnom, moj zaključak da prosječan Hrvat na svim nivoima, od prometa do sanadera, smatra da pravila ne vrijede za njega, kao i da je sasvim u redu kršiti ih.

Bez brige, radi se i na drugim frontovima. Mene ovdje znaju najviše po postovima i angažmanu u i oko Ptkm. To je toliko prevažna firma, o čijoj sudbini i ishodu privatizacije će ovisiti i promjena mnogih paradigmi u RH. Uskok je od danas u Ini, začas krak skreće i prema Ptkm. Ako netko želi nagodbu i donekle spasiti svoju bijednu kožu, sad mu je pravi i zadnji čas. 😀

• Dandy – potpisujem sve napisano. Cestitam na trudu i samo tako dalje. Mozda je osobni primjer najbolji no ja se pitam ima li i sto vise od toga, mozda neke zajednicke snage dobra da se udruze. Evo ja se ovdje grbim da nesto zaradim pa onda nazad ….moram tako da prekinem taj zacarani krug siromastva. Da mi je tata bio drzavni tuzioc u komunizmu i ja bi sada bio direktor INE ali nije tako pa moras u pecalbu muciti se. E jebiga, bas je mene dopalo.

• Ma nemaš se što opravdavat. Kao što sam rekao, to je proces, ne ide preko noći. Kol’ko god nam se sve činilo u banani, ipak smo puno bolja zemlja, nego prije 20 godina, a za 10 godina bit ćemo puno bolja nego danas. Koliko god nas uvjeravali u suprotno! 😀

Ako si mislio na neko političko udruživanje tipa stranke, ne hvala. 🙂 Iako nikad ne reci nikad. Tko zna što nosi sutra. Ako baš bude neophodno, pregrmjet ćemo i to. 😀 Meni se čini važnijim naučiti pameti trenutne političare da nisu na pozicijama eto tako iz zajebancije, nego da imaju posao za koji su plaćeni i moraju ga obaviti. A ako kradu da će zbog toga najvjerojatnije u ćorku. Kao i svaka druga lopina. 😀

• Španjolska je uz Grčku krizom valjda najgore pogođena EU zemlja, dubokom krizom koja je strukturalne naravi, dakle slična stvar kao Hrvatska, tako da tu ne možemo ništa drugo niti očekivati.

Osim toga, Španjolska je jedna rijetkih europskih zemalja koje su još uvijek u dugoročno neodrživom teritorijalnom ustroju, koja će se prije ili poslije morati razdvojiti u nove države. Takve fundamentalne nestabilnosti kombinirane sa teškim gospodarskim stanjem, nepravdama svih vrsta itd. plodno su tlo za još puno prosvjeda raznih vrsta.

Danas i sjeverni Talijani tobože razmišljaju o odcijepljenju, pa onda kako ne bi Katalonci, to se još mora intenzivirati u ovo vrijeme pa će biti još svakakvih prosvjeda, da ovo malo ljevičarskih prosvjeda nije ništa.

Španjolska je država koja ne samo da troši tuđi novac kao Hrvatska i Grčka, to je država koja ono najvrijednije što ima i najvrijedniji porezni prihodi koje ima nalaze se na teritoriju nad kojim zapravo nema baš jasno “pravo” na suverenitet, de facto žive od miksa duga i ubiranja poreza teritoriju koji samo što nije izgubila – jako nezgoda situacija.

• Mislite što mislim o tome da hrvatski mediji zatupljuju Hrvate izmišljotinama poput ove? Izvor je ruska tv RT koja očito želi pokazati da Zapad propade, a nije problem u Ukrajini. Koliko vidim sami Španjolci kažu da su ’tisuće’, a ne ‘stotine tisuća’.http://politica.elpais.com/politica/2014/03/21/actualidad/1395425271_538260.html Ili zaista vjerujete da su ovi pješačili mjesec dana da malo šetaju po Madridu? A i što mogu postići? Kao da je balkanskim zgrčenim zemljicama, Grčkoj i Španjolskoj netko kriv što moraju štedjeti? Prokleta Europa!

15. Ma uvijek mi je bila smijesna ta borba protiv stednje kao da je tu rijec o politickim odlukama a ne o okrutnoj matematematici brojaka u ekonomiji. Ako imas 6 mozes potrositi 6 a ako si napravio 15 onda mozes potrositi 15. Zar je to tako tesko shvatiti?? Ovako ispada napravili smo 6 ali sada trazimo da se potrosi 15 jer je to nase pravo. Kakvo pravo imamo trositi tudje novce?? I ko to more platit. I onda kada im djeca budu morala vracati dugove sto su njihovi roditelji napravili i potrosili na gluposti onda ce roditelji pricati djeci da su to krivi bankari, Englezi i Njemci, kapitalisti, i ostala gamad.

• A evo, mainstream kaže da novac nije problem: http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/322742/Hrvatska-nije-u-tako-losoj-ekonomskoj-situaciji.html. Spasio bi me kad bi mi Ljubo objasnio jednu jednostavnu matematiku.

Recimo da je Ljubo u pravu. Sad smo na dugu od 60% BDPa. Recimo da je kamata oko 7%, dakle oko 4% BDPa nam ide samo na otplatu kamate.

Recimo da nam Ljubo smisli genijalnih državnih projekata u vrijednosti 20% BDPa (mislim da je to oko 70 mlrd kn) i mi se zadužimo. Onda nam je dug na 80% BDPa i kamata nam se povećava za dodatnih 1,5% BDP (naravno ako su nam kreditori jako naklonjeni i zadrže isti nivo kamate).

Recimo da genijalni Ljubini projekti imaju totalan uspjeh i vraćaju 10% godišnje. Dodat će 2% na BDP od čega će veći dio otići samo na kamatu pa smo pod teškim pretpostavkama u plusu 0,5%. O otplaćivanju i refinanciranju glavnice ne govorim.

I sad, možda sam ograničen i ne znam multiplikatorne efekte, možda potcjenjujem sposobnost našeg naroda pod državnim skutima, ali još nisam vidio državno sponzoriran projekt koji ima takav uspjeh.

Spasio bi se kad bi mi Ljubo objasnio svoju verziju matematike u kojoj novac nije problem.

• ja bi jos samo nadodao na ovaj odlican post, ako imas 6, potrosi 5.7 ili ako imas 15 potrosi 14.7…….godinama ce se nesto skupit, preko noci nije nitko postao bogat, al nazalost kod nas bi svi samo kukali a rijetko tko poduzima nesto .

16. Na dalekovidnici dokumentarac o cheu. Revolucija drugovi. S kakvim sranjima truju ovaj bolesni narod. Samo što naši Kapovići nemaju muda ići u prašumu, nego im daju da nam odgajaju studente. Che ga vara li ga vara

17. Ne samo svijet, i Microsoft je spašen!!! Kako se stvari lako okrenu na bolje! Još do jučer sam mislio da će kroz desetljeće-dva ta firma polako utonuti u beznačaj, kao jedna mala i irelevantna firma u IT industriji, firma sa velikom poviješću i nikavom tada sadašnjošću niti više mogućom budućnošću. Međutim, ovaj novi CEO zna što radi, nakon blesavog bivšeg im koji bi firmu definitivno uništio da je ostao još koju godinu, došao jedan koji očito razumije biznis, shvaća svoju industriju i vidi prilike.

Više se ne bih nimalo čudio da umjesto postepenog tada gašenja (kao Nokia u svojoj industriji recimo što nestala, sada doslovno nestala kao nezavisni entitet) neke recimo 2024. sasvim suprotno taj Microsoft čak postane zvijezda, jednaka zvijezda kao 1984.! Povijest se ponavlja! Samo u ovom videu zamijenite riječ “Macintosh”, sa riječju “iOS”, i sve isto! I svi sretni, i svi fino zarađuju, a korisnicima bolje nego ikada prije!

• P.S. Neki su tek druga generacija imigranata (Steve Jobs, Barack Obama itd.), ali i prva generacija može postići puno. Pretpostavljam da niti jedan posjetitelj ovog bloga ne rezumije telugu, ali svaka slika nam je ovdje više od tisuću riječi, da vidimo “slikovito” odakle se može doći do kamo, u ovom našem globalizirano-kapitalističkom svijetu. Ako je ovo propadanje, ako Amerika nije najbolja zemlja na svijetu…, ne znam, onda su valjda Hrvatska i Sjeverna Koreja, kao što se u obje vjeruje, valjda Bogom dane, a sve ostalo je “u krizi”:

18. Valjda zato što su, baš tada, mnogi pronašli način da se, »na brzaka« obogate, zgrabe neku »lovu« prodajom dionica, da kupe auto, stan, odu u kafanu…., da bi, netom nakon toga, lamentirali o »trulom kapitalizmu«, tajkunima, iskorištavanju radnika… Ja takvu »lovu« nisam nudio. Mogao sam platiti piće u kafani, ali ne i nekome obezbijediti život kupnjom dionica. Davno prošla vremena.

• To me podsjeća na radnike Petrokemije koji su najvećim dijolom prodali dionice, velikim dijelom špekulnatski baš kad se najavljivala privatizacija pa cijena malo skočila, a sindikalni vođa im vikao ‘Mi u Petrokemiji mrzimo svaki kapital’.

19. A evo sto o propasti Novog lista kaze Obersnel: »Naravno, ne mogu odoljeti da ne kažem da su dobrim dijelom za nastalu situaciju u Novom listu krivi oni koji su odlučili svoje dionice prodati, a radi se prije svega o dijelu zaposlenika Novog lista«, istaknuo je Obersnel.

Znaci radnik proda dionice Novog lista i zato Novi list propada????

Ne znam nikakve detalje oko problema u Novom listu ali sumnjam da proda dionica moze biti odgovorna za ista. Koliko ja kuzim Obersnela on tvrdi da kada vlasnistvo Novog lista predje iz ruku radnika u ruke novg vlasnika koji je te dionice posteno platio onda Novi list propadne. A jesti li vidjeli jadikovku NASIH kako je Novi list neko “veliko narodno blago” no kada dodju racuni na naplatu onda ce svi pobjeci od njega i ostaviti ga da propadne. Spasavati da ali tudjim novcem. Mozda da pitaju Putina da ih spasi….oni su na istoj politickoj liniji a zna se da Putin ima para.

20. Evo napokon i jedna lijepa vijest koja pokazuje da se toskovi mogu rezati u skladu sa mogucnostima: http://www.jutarnji.hr/previse-su-nam-uzeli–ceka-nas-kolaps-kulture/1177902/

Naime, gladnim ljudima manje je do kulture a vise do punog zeluca pa ja mislim da je bolje pare iz kulture preusmjeriti u socijalnu pomoc ili na stimuliranje otvaranja radnih mjesta ili da idemo do kraja …..smanjiti poreze i davanja u tom iznosu pa da poslovanje i zaposljavanje bude jeftinije. Mislim, tko se hoce baviti slikanjem, pisanjem poezije, vezanjem vezova, pjevanjem napjeva moze se time baviti i bez financijske potpore vlade. Drugovi ….kultura je nadgadnja a ne baza…ucli smo davno na marksizmu u srednjoj skoli.

Evo vikend je tu pa ako imate dva sata vremena pogledajte ova dva vrlo pitka BBC dokumentarca.

Prvi je odlican – o problemima Grcke i Euru, sve sto nama visi nad glavom vec sutra: https://www.youtube.com/watch?v=1Rnx65b80Y8