Turizam

Ulaganja u turizam (asset play – opet)

I kako su hrvatski financijski analitičari kao hrvatska Vlada

Nekoliko novih, vrlo zanimljivih ulagačkih informacija za turizam.

1. Prije dva mjeseca je izašao novi European Hotel Transactions 2013 (naravno, u njemu nisu sve transakcije), jasno, ne mogu vam navoditi sve iznutra, ali zanimljive su neke stvari:
– prilično veliki Hotel Zlatna obala Sutomore 2*(!!) je otišao za 32.000 eura po sobi, ovdje možete vidjeti da se prodavao kao imovina (za double check da vidite da se radi o EV)
– Vila Magnolia prodana od strane Liburnia za 4 mil. eura (broj soba i valuacija po sobi je tu manje važna, ali je cijena zanimljiva)
– Las Dunas Beach Hotel and Spa kraj Marbelle je prodan za 182.000 eura po sobi (još jedan podatak koji pokazuje da se vjerojatno teško može argumentirati da 5* u Dubrovniku vrijedi ispod 200.000 eura po ključu, pa nas ne treba čuditi da Valamar praktički ruši odličan 4* President i na njegovom mjestu ide 5* President)

2. Vjerujem da mnogi još nisu procesirali što znači 80 mil. eura za Villa Dubrovnik i zgradu (i teren iza) Maraske (Villa Dubrovnik svega 56 soba). Za usporedbu, ‘tržište kaže’ da je ukupna vrijednost (enterprise value) cijelog Valamar Adria Holding je oko 250 mil. eura.

Ako Vam se ove brojke čine nevjerojatne, pogledajte ipak na kraju spektra valuacije koje ipak daju jedan kontekst. U gornjem izvještaju imate Mandarin Oriental za 2,1 mil. eura po sobi, a ovdje pogledajte nekretninski projekt na Battersea Power Station (za one starije: to je ono s albuma Pink Floyd!) za 8 milijardi funti.

Naravno, ovo nema nikakve veze sa stambenim nekretninama u hrvatskim kontinentalnim gradovima. Kao što znate, nisam nikad bio protiv ulaganja u nekretnine kako takve, nego sam bio za racionalna ulaganja u nekretnine (primjerice, hrvatske turističke dionice).

3. Iako mislim da je u valuacijama hrvatskih turističkih dionica ipak dominantna dimenzija ‘asset play’, ulagači će zasigurno rado vidjeti i ovakve najave ministra turizma: ‘Ove godine dostizanje bar lanjskih fizičkih turističkih rezultata‘.

A ako mislite da su to ‘ipak različiti svjetovi’ (jedno su hrvatski hoteli, a drugo su oni, znate, globalni), pogledajte kako su blizu poveznice, pogledajte svježu prezentaciju pphe grupe (koja upravlja i Arenaturistom). Na zadnjoj glavnoj skupštini Arenaturista, gdje su i mali dioničari bili zaista srdačno dočekani, mogli ste sresti i popričati s dva (jedina) izvršna direktora iz izvršnog odbora pphe grupe (Ivesha, Moravsky, stranica 29 gornje prezentacije; a ujedno i predsjednik i član upravnog odbora Arenaturista), toliko za one ‘analitičare’ koji smatraju da se dionica ne može procjeniti ‘ako se ne može pričati s managementom‘ (ne znam … meni se činilo da mogu komotno kupovati Arenaturist po 55 i po 155 kuna i bez da uopće znam tko su ti ljudi?!). A da li se na GS pojavio itko osim KD investa?!

Da biste vidjeli i dalje kako je svijet povezan, pogledajte ovaj vrlo zanimljiv članak o Peteru Munku iz The Economista, ali dođite do kraja: Munk’s tale — How a former refugee from the Nazis made and lost several fortunes.

Greška nečinjenja naših analitičara, što se tiče valuacije hrvatskih turističkih dionica, je stoga znatno veća od svih njihovih uobičajenih pogrešaka, na taj način su isti kao naša Vlada (a siguran sam da joj s podsmjehom i čuđenjem zamjeraju upravo to). S time da oni čak nemaju ni (loš) izgovor ‘sindikata koji ih sprječavaju u onome što znaju da moraju provesti, ali nemaju snage’.

p.s. 11:01 Danas imamo i ovu vijest koja pokazuje potencijale ulaganja u turizmu: Lošinjska u investicijskom zamahu od 100 mil. eura.

Napomena: Imam dionice ARNT (drugi sam najveći dioničar) i ovo nije ni u kom slučaju preporuka za njihovu kupnju ili prodaju. Također imam dionice i LPLH i KORF i povezanih tvrtki. Moje računice i razmatranja mogu biti netočni i nesuvisli, stoga se nikako pri mogućim invsticijskim razmatranjima nemojte oslanjati na njih, nego na vlastite procjene i/ili ovlaštenih investicijskih savjetnika.

Oglasi

Kategorije:Turizam

36 replies »

  1. Imam dionice KORF i ARNT. I baš mi je drago. Dovršavam i dva app u obiteljskoj kući. Nešto se ulaže i u KD Vic i AZ Eq. Ovo nije preporuka za ulaganje u dionice, fondove i nekretnine. Pogotovo turističke.

  2. Dodatak: moja dobra pokojna nona je govorila; “prazna vrića ne more sama stajati” i ” nikad sva jajca u istu košaru”

  3. Postovani gospodine Bakic,

    dali biste mogli na blogu ili u komentarima objasniti kako su povezani prihodi i dobit korf-a s prihodima i dobiti vlho-a?Mislim da je to mnogima interesantno.
    Hvala

  4. Pronađi izvrsno poduzeće s izvrsnim menadžmentom,
    kaže Buffett, i kupi dionice po razumnoj cijeni – a onda ih ne
    ispuštaj iz ruke.

  5. Upamtite da kod ulaganja ne vrijedi stupanj teškoće. Tražite tvrtke koje dugo traju s predvidljivim poslovnim modelima!

    Evo što vam je cilj: kupite dionice u izvrsnom društvu koje vode pošteni i sposobni ljudi. Za svoj udio u tom poduzeću platite manje nego što stvarno vrijedi u smislu njegovog budućeg potencijala
    zarada. Onda ne ispuštajte te dionice i čekajte da tržište
    potvrdi vašu procjenu.

    izvor: http://www.poslovni.hr/media/Data/Webshop/Kako%20to%20radi%20Buffet.pdf

  6. Na konferenciji Zagrebačke burze, održanoj u Rovinju 12. listopada u hotelu Park, koliko se moglo doznati o hrvatskom tržištu kapitala, toliko se moglo naučiti i o hrvatskom hotelijerstvu: dok je sunce mamilo u šetnju, a more još bilo toplo za kupanje, da nije bilo konferencije, veliki hotel sa 202 sobe, ne računajući troje-četvero njemačkih penzionera koji su u kutu kartali ili ležali kraj bazena, zjapio bi posve prazan.

    Nimalo mu nisu pomogli ni veličanstven položaj iznad marine i nasuprot otoka, božanski pogled na gradić na suprotnoj strani zaljeva, ni bazen, wellness, sauna, masaža, frizerski salon. A i kakva je to konferencija koja ima pretenzije biti stručna, a održava se uz penzionere u badićima, u hotelskom mezaninu? Osobno, na žalost, ne stignem puno ići na konferencije u svijetu, no posljednje dvije na kojima sam bio održavale su se u jednoj akademiji znanosti i u jednom kulturno-informativnom centru, a ne u ljetovališnom hotelu.

    Čak i u jednom od hrvatskih najbolje organiziranih i uređenih odmorišnih centara poput Rovinja poslovna sezona u turizmu traje vrlo kratko, a čak i napori da se produlji djeluju neuvjerljivo, da ne kažem groteskno. To nije samo dojam, to je i rezultat opsežna i rigorozna istraživanja o kojemu u svojoj redovnoj publikaciji deveti put izvješćuje i zagrebački hotelijerski i turistički think-tank Horwath Consulting. I u prosjeku, a ne samo u Rovinju, hotelske su sobe u Hrvatskoj zauzete manje nego svaki drugi dan u godini (točnije, samo 46,8 posto dana), a taj osrednji podatak gotovo je isti svih posljednjih pet godina. Privatni je smještaj u Hrvatskoj pritom popunjen samo 35 dana (manje nego svaki deseti dan u godini), a kampovi 51 dan ili samo 14 posto dana u godini. Može li se takav biznis uopće isplatiti?

    Hrvatski se hoteli, tvrdi Horwath Consulting, danas isplate. Prije pet godina gubili su 7,8 posto poslovnih prihoda, prije tri godine gubitak se preokrenuo u dobit od pet posto, a u ovoj se godini očekuje da bi hoteli, prije plaćanja poreza, mogli zabilježiti profit od 6,8 posto poslovnih prihoda.

    O potrebi širenja ponude i produljenja sezone, a time i postizanju ozbiljnijeg profita, u hrvatskom se turizmu govori desetljećima. No, izvješće Horwath Consultinga otkriva kako se u tome još nije odmaknulo s početne točke. Smještaj gostiju hrvatskim hotelima donosi u prosjeku 62,5 posto prihoda, a hrana i piće 33,7 posto. Sve je ostalo praktično zanemarivo: trgovina im donosi samo 0,4 posto prihoda, kasina 0,3 posto, sport i rekreacija majušnih 0,5 posto, a toliko reklamirani wellness i zdravstveni programi jedva mjerljivih 0,1 posto.

    Uvijek sam bio skeptičan prema tome kad je neki hrvatski hotel gradio teniske terene ili zdravstveni centar, bazen ili casino. Te bi terene i bazene prije obrastao korov nego što bi se na njima razvila živa sportska scena, o medicini ili igračnici da i ne govorimo. Ljudi sa strašću za hotelijerstvo ili ugostiteljstvo nisu mogli imati poduzetničkog znanja i za nešto drugo, pa su te prateće djelatnosti uvijek ostajale u zraku, nedorečene i nerazvijene, dok ne bi zgasnule. Na određeni način otkriva to i statistika: poslovni grupni i poslovni individualni gosti u hrvatskim hotelima čine samo 3,8 i 3,0 posto klijentele.

    Ako hoće živost, posjetitelje, rast prihoda i profit, hrvatski se turistički gradovi moraju osloboditi okova ljetovališne i odmorišne privredne monokulture, kao i dominacije svojih hotelskih tvrtki. Jer, bojim se da je i slabašna profitabilnost hotela o kojima izvješćuje Horwath Consulting zapravo iluzija i posljedica toga da oni obračunavaju vrlo malenu amortizaciju. Ekspresni prolazak kroz bilance hrvatskih turističkih tvrtki izlistanih na burzi pokazao je da se izdvajanja za amortizaciju kreću od vrlo malenih 3,16 posto vrijednosti imovine u dubrovačkim Hotelima Maestral do karikaturalnih 0,5 posto u opatijskoj Liburniji Rivijeri. Istraturist tako svoju imovinu planira amortizirati u 47 godina, a opatijski hoteli odlučili su povrat kapitala postići u beskonačnosti: za 175 godina. Pa tko doživi…

    • Koliko vidim iz navedenog, Vi ste profesionalac na hrvatskom tržištu kapitala. Iz svega toga, a i Vaših prethodnih doprinosa gdje podržavate one Butkovićeve nesuvislosti, vidim da ste razočarani.
      Vaša argumentacija koja nam opisno pokazuje zašt hrvtaske turističke tvtrke ‘teorijski ne bi smjele’ poslovati dobro, naprosto je teško razumjeti jer VAas stvarnost žestoko opovrgava.
      Ova argumentacija na kraju je naproto toliko netočna da se ipak bojim da nije predmet nerazumijevanja i neznanja (pogotovo jer sam o tome više puta ovdje pisao) nego pokušaj manipulacije. Ne znam zašto biste to radili baš ovdje, postoje forumi?

      • Ništa tu nije neobično, bihevioralna ekonomija već dugo zna za kognitivnu disonancu – sposobnost čovjeka da manipulira vlastitim uvjerenjima kako bi izbjegao neugodnost priznanja da je bio u zabludi. Preporučam baciti pogled na ovaj članak koji uzroke financijske krize pripisuje upravo tom fenomenu.

        S obzirom na to, ne bih se složio s g. Nenadom da je nužno riječ o namjernoj manipulaciji. Nije lako priznati sebi da si toliko godina bio u krivu – nekima je to čak i nemoguće. Ne treba podcijeniti mehanizme psihološke samoobrane.

    • Ovaj čovjek odlično kuzi turističko hotelijerstvo. To je jedna karikatura, pričam to iz Dubrovnika i vjerujte mu, čovjek ima posve pravo. A nažalost ništa bolje ne znamo ni ponuditi. Ovi gori nemaju pojma, a i oni koji ce doći umjesto njih takodjer. Ali, sve smo to i tražili!

      • Bernhard,kako onda tumačite činjenicu da se lukšić odvažio ući u taj busines i kao što vidimo preuzimanjem štrokovih hotela širi taj busines.
        Ja vas posve razumijem jer ste u vašam poslu vidjeli svega i svačega a naročito neracionalnih investicija i zarađivanja na njima a ne na budućim poslovima.Kako tumačite npm plave lagune od 20%,kako oni mogu a drugi ne mogu,evo imate dole financijske podatke;

        http://www.mojedionice.com/fund/IzvFundOsn.aspx?sifSim=PLAG-R-A

        Možda nije problem u lukšiću nego u ovima drugima koji su se ponašali kao pijani milijunaši i kojima možda hotelski posao i nije bio primaran cilj ili u onakvima kao kerum koji uđu u to onako na instinkt pa što bude?

        • A ne znam Antune u čemu je problem, samo slušam sto mi hotelijeri govore i gledam ta njihova financijska izvješća, evo sad sam obišao Grad i hotele i ne čini mi se dobro! Jedini koji je čudo učinio je Ciril Zovko, tri je super hotela izgradio u okruženju Neptuna. Ali, možda i ja grijesim, necu se vise na ovu temu javljAti! Ja mislim da Dubrovnik moze i mora puno vise, ali ovdje je prevladao mentalitet prosjecnosti i nevidjenog jala i brand nije ni blizu valoriziran. Gosti iz hotela s pet zvjezdica jedu bureke u susjednoj pekari, izvanpansiomnska potrošnja je nikakva, ali tko cd ga znati, možda je i to u redu!

        • Naravno da dubrovnik može puno više i kvalitetnije ali pitanje je uopće dali mi to želimo,ja mislim da smo mi sada u fazi “da nam je dosta i ovo nam je previše”,pun nam je kufer turista,pa vidjeli ste reakcije na zatvaranje prometa jučer zbog skupa katoličke mladeži,sa kime sam god razgovarao drvlje i kamenje na vlahušića i kao ono u stilu “što će nam djeca,oni ne troše” a vi ste možda razočarani što su nas od 70-tih kljukali idejama o tkz. elitnom turizmu a za elitni turizam mi niti smo spremni kao društvo na takve investicije niti smo poduzetnički ni kadrovski za to osposobljeni.
          Dubrovnik zasada ima odličan turizam u odnosu kada gledate ostatak hrvatske i po tome je još uvijek najtraženija-prva destinacija a pomaci prema naprijed i neki brži tempo zahtjevati će puno pameti i puno znanja ali i proinvesticijske klime u društvu.Meni se čini da mi molimo boga kada će otići turisti,polazim od sebe jer direktno ne živim samo od toga.
          Dubrovnik je samo preslik raspoloženja prema investicijama u čitavoj hrvatskoj…”Održivi razvoj”,to nam je sada glavna fora da zakočimo sve,da se čak ne ispoštuju prostorni planovi koje smo sami osmislili.Znate kako je rekao hamdija pozderac na jednom sastanku ck u jugoslaviji;”znam ja nas,jebo ti nas”,bernharde sve znamo…

        • g. Bernhard, možete mi molim vas, napisati razlog zašto ste obišli hotelijere i gledali njihova izvješća? Što radite i koliki postotak vašeg posla se odnosi na hotelijere, a koliko na ostale djelatnosti? Da li su ti hoteli privatni ili državni?

          Što mislite koliko bureka su ti gosti pojeli u svojoj zemlji?

        • Ispričavam se što upadam ovako u korespondenciju. S obzirom da Bernhard kaže da mu financijska izvješća dubrovačkih hotelijera ne izgledaju dobro, a vjerujem da je čovjek stručan u tom pogledu, molio bih da komentira financijska izvješća turističkih tvrtki kao što su primjerice Valamar i Arenaturist, uzimajući u obzir njihovu trenutnu valuaciju na burzi.
          Da li vam se čini da su ove tvrtke podcijenjene/precijenjene s obzirom na njihovu trenutnu izvedbu, i imovinu/kapacitete kojima raspolažu?
          Osobno sam, kao i g. Bakić, mišljenja da se u ovim tvrtkama krije veliki potencijal i prostor za rast, a samim time i za rast vrijednosti dionice.
          Na ovom blogu više puta su obrazloženi razlozi koji idu u prilog ovakvom razmišljanju. Budući da mi se čini da vi imate drukčije mišljenje, molio bih vaš komentar.
          Ne bi želio da se ovo shvati kao provokacija ili izrugivanje, naprotiv, čitajući vaše komentare zaključujem da se razumijete u materiju, pa me stoga zanima vaše mišljenje u konkretnim slučajevima.

        • Tu smo korespodenciju imali već prije naširoko, mislim da nema potrebe da ju ponavljamo, pogledajte niz postova odavdje nadalje: https://trzistakapitala.wordpress.com/2014/01/29/je-li-korf-novi-ht-za-zse/#comment-41497

          Tu recimo vidimo i tvrdnju da je turističko hotelijerstvo investicijski neatraktivno:

          Ovaj dio Valamara u Dubrovniku godinama je u gubitku, dakle Babin Kuk, a valjda znaju sto rade. Turističko hotelijerstvo je investicijski neatraktivno!

          A evo što radi samo Valamar: http://www.valamar.com/hr/investicije

        • Ovdje možemo vidjeti da Valamar samo u 2014.- 2016. ima ili planira 750 mil. kuna investicija, nakon što je u 2012. uložio oko 170!! To je oko 920 mil. kn investicija sam ou 4 godine, valjda nisu baš idioti koji ne znaju što rade.

          valamar ulaganja

        • G. Bakić, temeljem vaših dosadašnjih analiza meni se isto čini da su neke naše turističke tvrtke podcijenjene. Logika mi govori da to naprosto jest tako. Ako ništa drugo, barem kad ih se ide uspoređivati sa zapadnoeuropskim hotelijerima, a i kad se vidi koliko su još spremni ulagati. Čini mi se suludo da bi netko ulupavao tolike novce (iako se zapravo radi o tuđim novcima), da ne misli da će se to isplatiti.
          Međutim, Bernhard očito ima potpuno oprečno mišljenje, a ne čini mi se da je čovjek sitni provokator, odnosno mislim da ga temelji na nekim saznanjima koja nisu dovoljno argumentirana u komentarima koje je tu objavio.
          Iz tog razloga volio bih kad bi Bernhard malo direktnije naveo na čemu točno temelji svoje zaključke o neprofitabilnosti hotelijerskog poslovanja u RH. Jedino što mogu zaključiti iz njegovih postova jest da ima neka saznanja i informacije o poslovanju (koje široj javnosti nisu dostupne) na temelju kojih iznosi takve pesimistične stavove. Zanima me koje su to konkretne informacije, u protivnom zaključujem da se ipak radi samo o blefu i pesimizmu.

        • Imali smo rasprave o tome, g. Bernhard nije sitni provoakator, možete vidjeti čime se bavi na njegovom websiteu. Međutim, njegova perspektiva je drugačija, studije isplativosti gdje se nagledao svega recimo kod Štroka, i fokus na formalizam (recimo, ne uočavanje toga da dobit nije relevantna kategorija ako se ona intnezivno ‘skriva’ – smanjenje amortizacije s 25 godina na 20, halo??!!, klasificiranje investicijskog održavanja kao troška itd.). Očito je tu neka razočaranost s onime što je bilo i malo ga nose i emocije, jer kako drugčaije objasniti da kaže da je ‘u pravu’ ovaj provokator gore koji kaže nesuvislosti kao “Ekspresni prolazak kroz bilance hrvatskih turističkih tvrtki izlistanih na burzi pokazao je da se izdvajanja za amortizaciju kreću od vrlo malenih 3,16 posto vrijednosti imovine u dubrovačkim Hotelima Maestral do karikaturalnih 0,5 posto u opatijskoj Liburniji Rivijeri. Istraturist tako svoju imovinu planira amortizirati u 47 godina, a opatijski hoteli odlučili su povrat kapitala postići u beskonačnosti: za 175 godina. Pa tko doživi…Ekspresni prolazak kroz bilance hrvatskih turističkih tvrtki izlistanih na burzi pokazao je da se izdvajanja za amortizaciju kreću od vrlo malenih 3,16 posto vrijednosti imovine u dubrovačkim Hotelima Maestral do karikaturalnih 0,5 posto u opatijskoj Liburniji Rivijeri. Istraturist tako svoju imovinu planira amortizirati u 47 godina, a opatijski hoteli odlučili su povrat kapitala postići u beskonačnosti: za 175 godina. Pa tko doživi…

          Naslušao sam se zaista puno takvih argumenata da ‘zašto 2+2 ne bi nikako smjelo biti 4’ (bez dokaza) iako činjenice govore drugačije. Primjerice, iako Liburnija amortizira možda i najsporije od svih velikih, to nikak onije 0,5% imovine, nego 1,5% (piše u financijskom izvješću). Riviera Adria (Valamar) amortizira 5% godišnje. Glposti tipa ‘odlučili su povrat kapitala postići u 175 godina’ ne vrijedi ni komentirati. Tako recimo slušamo i da ‘turizam nije profitabilan’ uz EV/EBITDA = 6. Znači, svaki doprinos ovdje treba biti smislen, nisam zamislio ovaj blog kao platformu gdje svaki zlonamjernik ili manipulator poput onoga gore može propagirati svoje manipulacije, zašto bih?

          Gospar Bernhard naravno može iznijeti svoje argumente, ali jasno to nema smisla da bude lakonski ‘u pravu je’ za one manipulacije gore, ili kvalitativno razglabanje bez činjenica.

      • g, Bernhard, što biste vi ponudili u vrijeme posezone osim konferencije (“Na konferenciji Zagrebačke burze, održanoj u Rovinju 12. listopada u hotelu Park..”) ? I zašto smatrate da “a i oni koji ce doći” neće imati znanja da uz konferenciju u posezoni ponude još koji atraktivan sadržaj? Pretpostavljam onda da znate tko će doći. Tko?

    • Vi očito ne razumijete što je ‘ad hominem’ jer je moj odgovor bio supstancijalan, čovjek je naprosto potpuno u krivu i to ili jako neznalački ili manipulativno; a teško mi je vjerovati da bi itko, a pogotovo profesionalac argumentirao tako neznalački. Kao što vidite Vaš odgovor je skraćen, a to je zato jer ste (hrabro-anonimni) bezobraznik, to vidite po tome što mi se tako hrabro-anonimno obraćate po prezimenu (koliko znam to je baš ono balkanski običaj, nisam ga viđao u drugim zemljama – mislim da je ovo novo dno bezobrazluka, ali prvenstveno kukavičluka, doći na nečiji blog i onda anonimno ovako prozivati po prezimenu – naravno da se ni u snu ne biste usudili ovako pisati pod svojim imenom). Ovo je naravno pomalo uvreda, ali NIJE ‘ad hominem’.

      Zašto nisam ignorirao – pa jednostavno, ako ignoriram ispada da je istina.

      Ostajte mi zdrav tzv. ‘juraj’ i možete i dalje nastaviti svoja uvredljiva piskaranje ondje gdje pripadaju 🙂

      p.s. Vaš sam post pustio onako malo da ljudi skuže kakvi se sve likovi fokusiraju baš na mene, pa ‘oladite čovječe, ima foruma 🙂

  7. Ova usporedba Ville Dubrovnik i Valamara je fascinantna! To nam sve govori o valuacijama tj. neefikasnosti našeg tržišta kapitala.
    Atraktivnost depozita već dugo pada zbog sve nižih kamatnih stopa, a stiže i porez. Nekretnine su jednostavno još preskupe, a i na njih stiže porez. Sad je pitanje u koju klasu uložiti? Na tk ima podosta lijepih prilika i samo je pitanje koje će dionice postati targeti za ulaganje. Barem se meni tako nekako čini.

    http://www.poslovni.hr/hrvatska/od-pocetka-2015-porez-na-kamate-na-stednju-a-2016-porez-na-nekretnine-269980

  8. G. Bakić
    Pogledajte KORF a pogledajte HT. Mislim da se tome baš nitko ne treba veseliti ali lijepo je vidjeti da sve ono o čemu ste govorili stvarno vrijedi i da je sve bila istina potkrepljena činjenicama. Neumoljivi sudac-tržište još jednom je dokazao da ste u pravu, činjenica je to koja mnoge boli i žulja.
    Nadam se da će ih još bolje žuljati.

    • HT je povijesnom minimumu i to usprkos višegodišnoj snažnoj mega-kupnji jednog mirovinca. I što je najbolje, s uključenom dividendom.

      • Pošto je to moj bivši OMF, pitam se zasto uporno, i u velikim količinama kupuje HT? Zasto nisu kupovali KORF, ARNT, ili ERNT, KODT? Onda mi jos posalju papir na kojem se hvale kako su unatoč SVJETSKOJ KRIZI uspjeli zradititi MENI upravo onoliko koliko iznosi inflacija na godišnjoj razini u RH, više-manje. To znači da sam novce i sam mogao držat u banci na računu oročene! Ako griješim neka me koji FM demantira. I ja sam teška manjina nasuprot velikoj večini koje uopće ne zanima što će biti sutra sa količinom novca osobne mirovine, koju takvi OMF ovako vrhunski i profesionalno PODEBLJAVAJU

        • Ma nisam ja nikakav provokator, niti tvrdim da sam u pravu niti bilo kome namecem svoje mišljenje! Obilazim hotele i čitam bilance, jer mi je to posao i to privatni i želim biti životan i slušam poduzetnike sto pričaju i svakodnevno kukaju! I ovi turistički! A to ako dUbrovacki hoteli prihoduju vise od prosjeka to je tahvaljujuci povijesnom brandu, a ne njihovom nekom posebnom znanju. I ne zavidim im, Bog im do zdravlje.

        • g. Bernhard, slažem se s vama, mi nismo zemlja znanja, mi imamo turističku lokaciju. (polupuna ili poluprazna čaša?) Ako obilazite hotelijere onda živite od turizma kao i svi mi u hrvatskoj. Neki hotelijeri znaju više pa im bolje ide, neki manje pa im ide lošije, ako nisu državni, svi rade prema tržišnim uvjetima, nitko nebi držao otvoren hotel koji ne donosi prihode.
          To što smo turistička zemlja je šamar ostalim djelatnostima, a ne turizmu.

          “…značaj turizma u hrvatskom BDP-u premašuje značaj turizma u primjerice Španjolskoj, Francuskoj i Italiji. Naime, prema procjeni Eurostata udio prihoda od turizma u BDP-u u Hrvatskoj je 2012. godine iznosio 15,5%, dok je u navedenim zemljama taj udio ipak znatno manji.”

          http://www.poslovnipuls.com/2014/02/03/hrvatska-ovisna-o-turizmu-njegov-udio-u-bdp-u-iznosi-cak-155-posto/

  9. Kako u praksi izgleda Asset Play, možemo vidjeti na ovome, članak iz FT:

    InterContinental Hotels Group used the sale of two big US hotels to return another $750m of cash to shareholders and reported consensus-beating revenue growth, as the hospitality industry benefited from increasing demand.

    Znači, čini se da Goldman Sachs nije izmišljao toplu vodu s Arenaturistom. 🙂

  10. Danas 3 mln kn prometa Solarisa! Možda netko od većih ulazi. Baš me zanima vidjeti krajem tjedna ako je tako..Prometi turističkih kompanija su na sve većim razinama i branša je ipak prepoznata za razliku od prije par godina. Zanimljivo je samo da naši OMF-ovi još to nisu shvatili ili pak jesu ali bi kupnjom priznali da su bili u krivu, no svi griješe, a pametni nastoje učiti na pogreškama i ne ih ponavljati.

  11. Derutan hotel Belveder u Dubrovniku prodan je za 12 mln eura i prema navodima iz članka investitor će morat uložiti dodatni 100 mln eura što mi se čini ipak previše, iako stručnjaci tvrde da ga je nemoguće obnoviti te da će ga morat srušiti. Za usporedbu cijeli Arenaturist vrijedi 76 mln eur ili pak Solaris 49 mln eur!

    http://www.seebiz.eu/ruski-milijunas-velselberg-kupio-dubrovacki-hotel-belvedere/ar-87129/
    http://dubrovacki.hr/clanak/61787/hotel-belveder-opet-na-javnoj-drazbi

  12. “Prije 15 godina kada sam prvi put došao u Poreč, ovdje nije bilo nijednog hotela s četiri zvjezdice. Danas je Poreč jedan od najvažnijih turističkih središta u regiji s ukupno 13 hotela s četiri zvjezdice, od kojih je pet Valamarovih. Prije šest godina hoteli te kategorije činili su 25 posto naših hotelskih kapaciteta, a ove smo godine gotovo na 45 posto. U budućnosti očekujemo da će hoteli s četiri i pet zvjezdica činiti oko 60 posto našeg hotelskog portfelja”, kazao je Lanschützer.

    http://www.poslovni.hr/nekretnine/investicija-od-53-mil-kn-porecu-otvoren-obnovljeni-valamarov-hotel-271104

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s