Turizam

Turističke tvrtke: profitabilnost i asset play

1. Kao što pisao, mislim da je pravi pristup valuaciji (većih) turističkih tvrtki ‘suma dijelova’, zato jer neke od njih imaju značajni hotelski dio i značajni kamperski dio, a pristup valuaciji tih dijelova treba biti drugačiji: kamperski biznis više kao ‘cash cow’, a hotelski više kao ‘asset play’, iako evidentno za mnoge hotele to već prelazi u ‘cash cow’.

No, upravo smo dobili neke nove podatke, pa možemo ovu temu pogledati još detaljnije.

2. Izlistana tvrtka koja je uglavnom kamperska (i ono što često ide u takav mix, apartmani, fiksne ‘mobilne’ kućice, te nešto manje bitne imovine) je Turisthotel (TUHO) i često se navodi kao ‘primjer uspješne i vrlo profitabilne turističke tvrtke, za razliku od nekih drugih’.

TUHO ima, prema MojeDionice, zgodnu (mislim i dalje ne pretjerano zahtjevnu) valuaciju od
– EV/EBITDA 8,2
– P/EBIT 12,5
i po mom sudu ga tržište ispravno valuira kao ‘cash cow’.

Glavni ‘driver’ valuacije ja njegova zaista odlična profitabilnost, naime EBITDA marža od 41% u 2013., i to bi trebao biti dokaz njegove izuzetnosti koja opravdava značajnu veću valuaciju od nekih drugih turističkih tvrtki.

Međutim, prema upravo dostupnim podacima, imamo sljedeće parametre za neke druge kamperske tvrtke ‘sakrivene’ unutar poslovanja većih, primjerice (sve u mil. kn):

a. Jadranka kampovi d.o.o. (unutar Jadranka d.d.)
– prema Poslovna Hrvatska je EBIT u 2013. 14,7, prema GI 2013. je, stranica 13, je amortizacija 3,4; dakle EBITDA 18,1;
– što na prihode od 39,9 daje EBITDA maržu od 45,5%

b. Kamp Slatina, u sastavu iste grupe, na isti način, daje EBITDA maržu od 45,2%

c. Vranjica Belvedere koji ima sličan portfelj kao TUHO i nije u nekoj velikoj formi (zato i ide u privatizaciju, kao kupac se navodio Solaris) je u 2013. imao (prema Poslovna Hrvatska) EBITDA maržu od 24,9%, ali kako vidim u 2013. eskalaciju nekih troškova kao što su ‘ostali vanjski troškovi’, koji bi mogli biti jednokratni (nereprezentativni), pogledajmo maržu u nekoj od prethodnih godina, npr. 2011. kad je ona bila 39,4%

d. Uvala Poljana, u kojoj Lošinjska plovidba – turizam ima 49%, je imala u 2013. EBIT 0,8, podaci o amortizaciji nisu dostupni, ali je ona u 2012. bila prema revizorskom izvješću dostupnom na FINA oko 5,2 mil. kn. Ako je amortizacija u 2013. bila ista, onda je to EBITDA od 6 mil. kn; na prihode od 15,6 mil. kn, to je EBITDA marža od 38,5%.

e. Pogledajmo pak Lošinjska plovidba – turizam
– prema Poslovnoj Hrvatskoj je EBIT 1,8 mil. kn
– amortizacija u 2011. i 2012. oko 2,5 mil. kn, dakle ako je isto u 2013., onda je EBITDA u 2013. oko 4,3 mil. kn, na prihod od 18,2 mil. kn, odnosno EBITDA marža od 23,8%

3. Međutim, kad bi nekim slučajem Lošinjska plovidba – turizam u Uvala Poljana imala 1% više, i onda ju konsolidirala, umjesto da (vjerojatno) prikazuje od nje samo udjel u dobiti, njeni konosolidirani prihodi bi bili oko 33 mil. kn, a EBITDA oko 10 mil. kn.

Kako LP-turizam ima 49% u Uvala Poljana, pretpostavljam da ju vodi metodom udjela, dakle da je u 2013. sve što je u RDiG doprinjela Uvala Poljana je bilo 49% njene neto dobiti, a to je praktički 0.

No sad, kad bismo primjenili valuaciju od TUHO na LP-turizam na Uvala Poljana, naime 8,2xEBITDA, tada bi EV od samo LP-turizam (bez UP) bio oko 36 mil. kn. Kako su obaveze prema financijskim institucijama vjerojatno vjerojatno (naime, nemamo podatke za 2013., oslanjam se na procjenu prema 2012.) vrlo slični gotovinskoj poziciji, to bi tom metodom i ovo tekuće posloanje LP-turizam bez Uvale Poljana vrijedilo oko 35 mil. kn.

Sad pogledajte ‘čudo’ koje nastupa primjenom ‘sume dijelova’. Pogledate li u Poslovnoj Hrvatskoj za 2013. podatke za LP-Brodogradilište, vidjet ćete 33,3 mil. kn novca na računu i u blagajni, te još 5 mil. kn kratkoročne financijske imovine, te 22 mil. kn potraživanja što je dvostruko više od svih obaveza (koje su nešto preko 11 mil. kn)!

Znači, pogledate li najprimitivniju eliminacijsku vrijednost (pod pretpostavkom da zaboravite svu dugoročnu imovinu itd.) za LP-brodogradilište, te primjenite multiple od TUHO samo na LP-turizam bez Uvale Poljana, dobijate praktički tržišnu kapitalizaciju LPLH.

MEĐUTIM, LP-turizam je vlasnik 46% Zračnog pristaništa Mali Lošinj (ZPML), koji je u 2013. imao gubitak od skoro 2 mil. kn, pa je tako imao negativni doprinos RDiG i EBITDA u ovoj gornjoj priči. Znači, kad biste zaboravili da LP-turizam ima ZPML, gornja kalkulacija bi izgledala još bolje. Međutim, nemoguće je da ZPML vrijedi 0 – na koncu, upravo je proglašeno jednom od strateških investicija RH (jedno od 5, u vrijednosti 20 mlrd. kuna):

“Razgovaralo se o rješenju pitanja aerodroma. Vlada Republike Hrvatske donijela je odluku o ulasku u strateški projekt izgradnje aerodroma pa Lošinj postaje avio destinacija. Sadašnja pista produžit će se na 1800 metara, što je vrlo bitno za goste koji traže smještaj s pet zvjezdica”, rekao je Cappelli.

(ovdje.)

Međutim, i Brodogradilište ima iznimno vrijednu imovinu u samom centru Malog Lošinja, a imalo je i oko 2-2,5 mil. kn EBITDA u 2013.

I tu smo tek počeli rastavljati imovinu koju LPLH ima na dijelove, više o tome sam pisao ovdje (točka A., nadalje), pri čemu treba uzeti i nove elemente, kao što je Prostorni plan za Marinu Nerezine – isto u sastavu Lošinjske! – koji je u postupku itd., što mislim da odlično pokazuje da će se ta silna imovina koju LPLH ima i stavljati u funkciju.

A i krajnje nelogičan bi im bio razvoj Jadranke i destinacije uopće, a koji bi zaobišao imovinu LPLH. Na koncu, imamo i službene izjave o investicijskom ciklusu LPLH od 100 mil. eura:
originalna izjava: Zamjenik župana razgovarao je i s upravom Lošinjske plovidbe, koja je također u velikom investicijskom zamahu teškom preko 100 milijuna eura u turizam i nautičke djelatnosti.
pojašnjenje uprave na ZSE

Ovaj slučaj s LPLH je malo zakučast, ali mislim da krasno ilustrira kako se ne treba povoditi za tekućim poazateljima poslovanja, kad neka tvrtka ima u portfelju razne dijelove imovine, od kojih je jedan dio ‘cash cow’, a drugi nerazvijena, ali vrijedna imovina; ili razvijena, a koja još ne prikazuje (veliku) dobit.

4. Zato nam je transparenta valuacija TUHO jako korisna, jer u ‘sumi dijelova’ možemo nju ‘preslikavati’ na kompliciranije priče. Primjerice, kao što sam pisao ‘kamperski’ dio poslovanja (uklj. apartmani) koju ima Arenaturist je značajno veća od one koju ima TUHO (ovo je samo što se tiče kamperskih mjesta, a za apartmane i sve fiksne ‘mobilne’ kućice možete potražiti sami na njihovom sajtu), pisao sam:

Turisthotel ima “590 apartmana u kategoriji 3* i 4*, 250 klimatiziranih mobilnih kuća, 1 500 opremljenih kamp parcela“.

S druge strane, uočite da samo kampovi Stoja, Kažela i Medulin imaju oko 3.000 parcela i 420 kućica.

No, ako pogledate EV cijelog ARNT, on je možda oko 1,05 mlrd. kuna, a TUHO oko 750. Ali. s druge strane, sudeći po brojakam od kojih sam krenuo, ne vidim razloga da kamperski biznis u ARNT vrednujem (značajno) manje po jedinici smještaja nego onaj od TUHO – njegova trenutna profitabilnost nije ništa posebno, nego je naprosto vidljiva.

Znači, kad bismo na ARNT-ov kampersko-apartmanski dio primjenili valuaciju TUHO, dobili bismo praktički cijeli hotelski dio besplatno, i to kao ‘čisti equity’, bez duga, jer sam u gornji izračun EV (=mcpap+dug-gotovina) za ARNT uključio SAV dug. A kao što sam prije pisao, mislim da je prava vrijednost naših velikih turističkih tvrtki upravo u asset playu! A o kakvim razmjerima asset play se radi već sam više puta pisao, a razmislite samo kako to da se Valamaru isplati praktički sravniti cijeli President 4* u Dubrovniku da bi na njegovom mjestu došao 5*.

O mogućim ‘jokerima’ ne želim ni pričati, primjerice što ako bi se omogućila etažacija u nekim apartmanskim naseljima.

I sad za kraj, možemo vidjeti već i daljnji razvoj, kako već i hotelski biznis donosi vrlo zanimljive novce. Naime, iako TUHO ima taj cash-cow biznis, njegov EV/EBITDA je 8,2, značajno veći od KORF, za koji je 6,7 (dakle, s obzirom na cijenu, KORF je s aspekta toka novca od operacija profitabilniji od TUHO)! (Iako u izvješću KORF imamo izjavu uprave da agresivno klasificira investicijsko održavanje kao trošak, što značajno smanjuje EBITDA, pa bi bez takve klasifikacije EV/EBITDA bio još manji).

Mislim da je TUHO s pravom kao dionica bio razvio donekle kultnu sljedbu, ulagači koji su u krizi skratili vremenski horizont i fokusirali se na trenutnu profitabilnost – jako se dobro sjećam tvrdnji mnogih još prije 2-3 godine kako se ‘u hrvatski turizam uopće (ni po kojoj cijeni) ne isplati ulagati jer nije profitabilan’ (pa su im i KORF na 23 ili ARNT na 55 bili ‘preskupi’), ali sada je koristan široj ulagačkoj zajednici jer je dobar benchmark za valuaciju dijelova ostalih turističkih tvrtki (jer kao što sam pokazao, njegovo poslovanje nije nešto posebno u odnosu na ostale). Slično, za steći širu sliku, dobro je promotriti Plavu lagunu i možda naročito Ilirija d.d. iz Biograda: ako se ne varam 32 mil. kn EBITDA na prihode od 116.

U gornjem smislu, molim javite ako znate još neke tvrtke (može i privatne, d.o.o.), koje su orijentirane prvenstveno na kamperski biznis, da bolje razradimo benchmark.

Napomena: Imam dionice ARNT, LPLH, i KORF i povezanih tvrtki i ovo nije ni u kom slučaju preporuka za njihovu kupnju ili prodaju. Moje računice i razmatranja mogu biti netočni i nesuvisli.

Da li si umišljam ili neke dionice zaista vrijede više nego što im je trenutna cijena na burzi, kao što se meni čini, prosudite sami. Također ni u kom slučaje ne mogu prognozirati kretanje cijene, da li će ona rasti ili padati, koja bi bila ‘ciljana cijena’ itd. Također, kao što sam prije rekao, može se dogoditi da iako jako vjerujem u dionicu mogu stanovite količine (ili sve?) prodavati, zbog razno-raznih razloga: treba mi gotovina za druge svrhe, ili možda kupnju druge dionice, rebalansiram portfelj, osjećam se depresivno, osjećam se euforično … svašta je moguće. Zato ovo NI U KOM SLUČAJU nemojte shvatiti kao ikakvu preporuku za kupnju ili prodaju dionica. Sve ovo što gore analiziram, ‘smatram’, ‘vjerujem’ itd. je moje osobno razmišljanje i vjerojatno je subjektivno i ni na koji način nije preporuka za kupnju dionica. Za takve savjete obratite se odgovarajućim profesionalcima, ili još bolje, razmislite sami. Podaci koje gore iznosim mogu biti netočni, tako da sami sve provjerite, zaista ni za šta ne garantiram, ovo je samo jedan privatni web-log.

Oglasi

Kategorije:Turizam

64 replies »

  1. Poštovani,
    U zadnjem broju Lidera:1000 najvećih na 93 mjestu uvrštena je Riviera Adria
    d.d. Poreč i na 819 mjestu Valamar hoteli i ljetovališta doo Zagreb.Obzirom
    da na Burzi kotiraju rivp/korf/vlho i nakon ovih zadnjih promjena na Vlho
    sve postaje transparentnije ili je sve znam ali ne znam što bih dalje i kakva je procjena za daljnje ulaganje pogotovo onih novih koji bi tek sada počeli ulagati na ovim cjenama.Štednja u bankama postaje neisplativa a fondovi ne kupuju najjače turističke dionice.Jedino ovaj blog može to pokrenuti.

    S poštovanjem,
    boris

  2. Nenade, svakako biste trebali uzeti u obzir i HADRIA d.o.o. iz Novalje u čijem sastavu su Hotel Loza i Liburnija te kamp Straško (mobilne kučice). Kapacitet kampa je cca. 6.000 osoba što ga svrstava u veće igrače u tom segmentu.

    • 2012. EBITDA marža točno 40%, 2013. čini se još bolja (nema podataka, ali se da naslutiti).
      Izgleda da možemo za kamperski biznis (uz standardni mix kućica i apartmana) slobodno uzeti benchmark za EBITDA 40%, ili čak i više.

      • Prema poslovna.hr EBITDA marža za 2013. je 38,4%
        Pogledamo li detaljnije vidjet ćemo da je unutar prihoda od 64 mil. oko 3 mil. izvanrednih – Isključimo li ih dolazimo opet na cca. 40% EBITDA. Dakle, slažem se za benchmarkom od barem 40%

    • EBITDA u 2012. preko 50%!
      Za 2013. još nemamo amortizaciju, ali čini se slično, ako ne i više.
      MIslim da možemo slobodno zaključiti da (a) u TUHO nema ničega posebnoga, te (b) da je on pokazatelj ‘things to come’ za ostale turističke tvrtke.
      Zamislite da npr. ARNT proda sve hotele, vrati novac dioničarima i nastavi raditi samo s kampovima, apartmanima i kućicama 🙂

      • EBITDA u 2013. je 52%
        Nenade, meni poslovna.hr uključuje i 2013! Očito je neki problem kod Vas ili je vrijeme da se upgrejdate na premium paket 🙂

        • Smiješan sam 🙂
          Nisam vidio redak ‘EBITDA’ nego sam gledao u RDiG gdje nije navedena amortizacija, pa na FINI revizorksko izvješće od prošle godine 🙂

    • Ipak ima sve na njihovim stranicama (u sjećanju mi je bilo da nema cijeli popis, ali sam se prevario). Stvarno je puno toga…

  3. Info za dioničare PRFC, 200 metara zračne linije od kampa, u smjeru Fažane, nalazi se Vila San Lorenzo, koja je sama od centra mjesta udaljena oko 400 metara. Vila je napuštena krajem 90-ih i od tada trune.

    • Znači radi se točno o ovome, vila i parcela oko nje je u vlasništvu Proficio, oko 5.000 m2. Parcela iza od 15.000 m2 je u vlasništvu Potamus d.o.o. kojem je jedini osnivač Proficio, a koji ima kapital nešto preko 7 mil. kn i praktički bez duga. Ukupno je to dakle 20.000 m2 za ovu vilu i razvoj hotela kako najavljuju.

      Znate li možda kako stvar stoji s poslovnim planovima, te koje su realne cijene ovakvih nekretnina u zoni?

      proficio fažana

      • Vila gleda na zapad (“lijevo”). U ovoj “udubini” južno (“ispod”) od vile nalazi se Kamp vatrogasne mladeži. Navodno je vlasnik/investitor zatražio zatvaranje kampa kao uvjet za pokretanje pregovora. Prošle godine je najavljeno da će se kamp preseliti, a općina je osigurala alternativnu lokaciju.
        Sjeverno (“iznad”) od ove veće parcele u vlasništvu Potamusa nalazi se stambena zona Fažana Jug 2 (odmah sjeverno – cesta tvori “X”) i tamo se oko 30-ak parcela veličina 550-850 m2 prodaju po 350-400 EUR/m2. Trenutno tamo Rusi, Belgijci i Slovenci grade oko 6-7 vila. Od 30-ak parcela, prodano ih je (nisam 100% siguran) 10-ak.
        Istočno (“desno”) od zone Fažana Jug 2 nalazi se Fažana Jug 1 u kojoj se nalaze obiteljske kuće.

        • Po tim cijenama bi onda samo ovaj projekt već sada (nerazvijen) vrijedio oko pola mcapa Proficija?!

  4. Prije nekih mjesec dana je općina prodavala izravnom pogodbom neku parcelu veličine 1,5 ha u obuhvatu urbanističkog plana San Lorenzo…da li netko zna ishod?
    Gdine Bakiću i Pine beach Proficia je kamperski biznis…imate li neke podatke o njegovom poslovanju?

      • Kvaka je u ostalim troškovima tj. u 2011. su iznosili 1,5 mil., u 2012. 2,2 mil. i onda bum na 8,2 mil. u 2013. Teško je reći o čemu se radi, možda će se saznati nakon objave revizorskog izvješća, a možda ni tada 🙂

        • Tako je. Ja ću im sada pisati, a pozivam i sve ostale dioničare da im pišu. Konkretno, ostali troškovi su im u 2013. bili 8,2 mil. kn, a u 2012. su bili 2,3 mil. kn.
          E-mail adresa Proficio im je na stranici proficio.hr.

          Ja ću ih pitati (opet – jednom već jesam) zašto već nisu objavili izvješća, iako su osnovni podaci dostupni javno (putem Poslovne Hrtvaske), te otkuda ova eskalacija troškova u Pakoštane d.d.

          Mislim da je ponižavajuće prema malim dioničarima da se ovako ponašaju.

          Ako su se popravili oni iz KORF, e onda mogu i ovi.

        • A da se mi malo zbrojimo u kakvu udrugu malih dioničara možda bi to bilo bolje rješenje. Ja ću poslati mail i baš me zanima hoće li biti odgovora. Ove Vaše inicijative za slanje mailova su zgodne ali ovo što ste se angažirali kao veći dioničar korfa za udrugu malih dioničara Vukovara je sjajno, naravno uz Vaš sav ostali angažman.

        • Potpisujem…ja sam im postavljao pitanja putem mail-a u zadnje 2-3 godine sigurno jedno 20-ak puta i uvijek dobivao neodređene odgovore, odnosno da ne smiju na taj način odgovarati izravno te da jednostavno dođem na skupštinu. Ali većim angažmanom nas dioničara dovest ćemo do toga da postanu još transparentniji poput KORF-a. Prije su si i putem raznih firmi naplaćivali usluge konzaltinga…no pritiskom javnosti i slanjem dokumentacije Uskoku to je prestalo.

        • Evo ja sam im opet pisao, a i Burzi … mislim koji je to način, objave djelomične rezultate na Poslovnoj, a ne daju dioničarima?!

  5. Inače info…mislim da je bilo iz nekog lanjskog zapisnika općinskog vijeća Općine Fažana di je bilo rečeno da je čak Proficio izvisio cijenu od nekih 7 miliona eura za koji bi prodao taj projekt
    fazana.hr

  6. Da, ako vilu i parcelu na kojoj se nalazi vrednujete po cijeni terena za obiteljsku kuću 3-4 red do mora 🙂
    Kad stanete na kraj mola i pogledate tu ogromnu vilu shvatite da na zapadnoj obali Istre nema ničeg ni približno sličnog 🙂
    Po meni (ograda: nisam stručnjak za procjenu vrijednosti) samo teren vrijedi 800 – 1.000 eur/m2, dakle 4 – 5 milijuna eura.

      • Pozdrav! kao dioničar Proficia, evo moram spomenuti da im je zanimljiva i ova nekretnina u Račicama, malom selu na brežuljku blizu Draguća…u okolici Buzeta s pogledom na jezero Butoniga, a o kojem je bilo rasprave na skupštini s obzirom da su vršili neka ulaganja u održavanje objekta, te vrijednosno uskladili nekretninu. Naime oni su vlasnici kaštela Walderstein s okolnim poljoprivrednim zemljištem ( sve skupa cca 6.000 m2 ) koji dominira naseljem, te koji ima bogatu povijesnu i kulturnu vrijednost. Ima dosta slika na netu e evo i jedna video priča..http://vimeo.com/49232953

        preko E-izvatka..Buzet-Račice- 20/1 zgr, 20/2 zgr, 2655/2…..možete i viditi vlasništvo Zora- Adria d.o.o.

  7. Članak iz današnjeg VL; sada možda nekima postanu stvari oko LP jasnije 🙂

    zračna luka ML

    Iz njega:

    Među vlasnicima ZP-a Mali Lošinj nekoliko je lokalnih tvrtki, najveći udio ima Lošinjska plovidba-Turizam 39,44 posto, dok RH ima 18,79 posto, a Grad Mali Lošinj 2,8 posto. Nositelj je projekta proširenja tvrtka Jadranka koja u vlasništvu ima 31 posto. ZP Mali Lošinj trenutačno godišnje ima oko 5000 putnika, a na njega mogu slijetati samo mali avioni odnosno generalna avijacija. Direktor tog pristaništa Alan Horvat kaže da je plan proširiti pistu sa sadašnjih 900 metara dužine i 30 metara širine na 1800 metara dužine i 45 metara širine, dok bi se stajanka proširila sa 8000 na 38.000 kvadratnih metara. Nova pristanišna zgrada imat će površinu od 3000 kvadratnih metara. – Status strateškog projekta omogućit će na da ubrzamo postupak dobivanja građevinske dozvole – kaže Horvat.

      • Eto vidite kako su reagirali. Pišite im i dalje, ja sam im pisao. Koja je to bedastoća da objave podatke negdje (FINA?) za sve kćerke, pa izađe na Poslovna Hrvatska, a ne i konsolidirano? Time krše propise o jednakoj dostupnosti informacija. Ima tu još stvari …

        • Meni je enigma lova koja je utrošena od prodaje Elke i putem Eig-a uložena u energane u Mađarskoj. Od tih silnih ulaganja trenutno imaju udio od 38% u firmi koja polaže pravo na gradnju više od 80% potencijalnih vjetroparkova u Mađarskoj.
          greenergywind.hu

    • Ne znam da li ste zaista tako nefokusirani da ne vidite ono što je više puta navedeno, ili imate agendu na ovom mjestu? Možete se u tom smislu predstaviti? Inače je trolanje, ne?

  8. Poštovani kolege, imam jedno malo pitanje vezano uz dionicu SLRS-R-A. Naime, prije par dana pojavila se jedna, za Solaris ogromna OTC transakcija od cca 3mil kn po cijeni preko 700. Nakon toga cijena je počela kliziti prema dolje uz nešto povećanu likvidnost (uvjetno rečeno, povećanu, ali ipak povećanu za tu dionicu). E sad, ne impliciram bilo kakvu uzročno-posljedičnu vezu, niti mislim da se događa bilo što jako zabrinjavajuće, ali iz predostrožnosti ipak želim pitati postoji li možda kakva bitna informacija vezana za SLRS-R-A koja mi je promakla, a da ju je netko od ostalih dioničara primjetio?

    • Ja sam prodao dionice SLRS i već napisao da je to uzrokovano taktičkim-portfeljnim razlozima, kao i kad sam bio prodao većinu na 400 kn. Ne vidim ništa loše s kompanijom, dapače. Stoga sam danas kupovao SLRS jer mislim da je cijena pretjerano pala.

  9. eto, znači ipak postoji informacija koja mi je promakla. Hvala na odgovoru gosp. Bakić. Naime, i sam sam dokupljivao po ovoj cijeni jer mislim da je fundamentalno izvrsno ulaganje iako je likvidnost takva kakva je.

    • Prekrasno je…i ako se ne varam fond Proficio je sa svojim projektima na području vile San Lorenzo i hotel Rovinj i htio ići u tom smjeru…hoteli osebujnog dizajna za vrhunsku klijentelu. Vrhunski proizvod košta, ali isto tako se takav ekskluzivitet puno bolje plaća

  10. Gdine Bakiću da li dioničari mogu na skupštini Proficia tražiti od firme češće izvješćavanje javnosti o trenutnom poslovanju i planovima za budućnost. Meni je naprosto nevjerojatno da poslovanje firme d.d. ,čiji su dioničari u velikom dijelu i stradalnici domovinskog rata, jedino možemo vidjeti jedanput na godinu kroz konsolidirani financijski izvještaj, odnosno godišnju skupštinu. Minimum firme koja kotira na burzi bi trebalo biti tromjesečno izvještavanje uz kratak osvrt poslovanja putem burze. Znam da su mali dioničari u manjini u ovom slučaju…ali te stvari bi trebalo i putem zakonskih odredbi rješiti…

    • Možemo izvršiti dioničarski pritisak. Vidjeli ste kako smo radili s KORF. I na koncu svega, vidjeli ste na GS da nema zle krvi između mene i većinskih dioničara, i oni su shvatili da je transparentnost odlična i za njih!

    • @ sumber111
      to isto pitanje možete postaviti g. Božini (dioničar br. 7 trenutno)
      imate na zapisniku sa zadnje (i prethodnih) skupštine, bio je vrlo aktivan; jedino bi ga malo trebalo ‘podučiti’ kako da bolje sroči pitanja… a ima ih podosta!
      no, promjena uprave je tu, smanjen broj djelatnika (i troškovi plaća), možda se iznenadimo uskoro? ja bih recimo postavio pitanje je: što je s Hotelom Rovinj?
      ja bih prije rekao da oni uopće nemaju namjeru dalje razvijati se u turističkoj branši (recimo na primjeru Pine Beach se vidi da ne znaju što bi s time) nego prije čekaju priliku da uvale sve to nekome…
      realno sjede na novcima, financ. imovine imaju dovoljno a do sada nisu to znali koristiti – zato je i bila čistka uprave

      • Apsolutno se slažem da za dobru cijenu vlasnik je spreman sve prodati, uostalom to je i pokazao s Iskonom, Arenaturistom (nažalost), Dioki, Elka…Mislim da će okidač biti ta presuda, odnosno na koji način će država obeštetit fond, država još ima udjele u turističkim i drugim kapacitetima i ne bi se čudio da u tom smjeru krene i nekakva nagodba. Nakon toga će fond biti puno atraktivniji za možebitnu prodaju

        • Mislim da su oni trenutno u opsadnom stanju, pokušavaju to posložiti, otpustili su one sve kolumniste iz ADriatic Media, a možda i one genijalne managera (kao npr. Magzan, Poznić itd.), a pogledajte samo što im piše DANAS ovdje, vijest iz pretpovijesti:

          S više od 1.000.000 posjetitelja mjesečno http://www.net.hr je najposjećeniji web portal u Hrvatskoj. S nedavnim ulaskom Warburg Pincusa u vlasničku strukturu, Net.hr poboljšava i povećava usluge što mu osigurava konstantnu vodeću poziciju.

          Znači mislim da su možda dobri dečki koji se trude, kao što smo vidjeli kad smo im malo pisali oko izvješća, objavili su ih idući dan.

          Pomognimo im da postanu bolja kompanija, mi suvlasnici: trebamo im pisati, podržavati ih, gnjaviti … da dostignu barem neke minimalne standarde. Mislm da je ovo ponižavajuće za nas, a vjerujem i za njih. Mogu oni bolje. 🙂

  11. Tome se i ovdje nadam…premda je iz zapisnika posljednje skupštine bilo vidljivo da nije htio previše pričati o mogućim planovima, već samo o onome na što se odnosi godišnji izvještaj.

    • ha ha.. branio se šutnjom!
      ma neka ga, za sada gura ok – evo bilo koji od navedenih projekata (koji već godinama stoje status quo) neka pokrene, samo jedan – svima dobro
      osobito dioničarima! 🙂

    • Ma nisu oni baš tako zeleni…iz curriculuma sadašnjeg člana uprave imam dojam da se radi o sposobnom čovjeku. Nadzorni odbor čine sve prekaljeni ljudi…Šoljan, Štern.Markač..sve konzultanti od renomea. U firmi je godinama stolovala i Gordana Šepec, supruga no.1 menagera u Hrvatskoj Tomaškovića. Tko zna tko se sve krije iza skrbničkih računa…ali mišljenja sam da upravo sve nekako stoji zbog te konačne presude…odnosno da će ona biti okidač ili za prodaju ili za daljnja ulaganja

    • Opet se pogoduje Todoriću da za bagatelu (21.66 mil.) kupuje našu vrijednu imovinu.
      No, u članku nedostaje jedan podatak – da je već bilo sedam natječaja, a nitko nije htio kupiti ni za 4,2. mil. Ah, to tržište…

    • Rovinj je prvak po broju noćenja (3 mil.!) Jel zna tko kada bi mogao biti otvoren Hotel Rovinj? To bi isto bilo sjajno za Proficio, taj hotel je na strašno dobroj poziciji.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s