Uncategorized

Odlični podaci za hrvatski turizam

Ove godine u medijima nismo vidjeli izvještaje o izrazito važnom datapointu, ulascima stranaca u RH (MUP), koji prikazujem niže.

To je u skladu s izrazito optimističnim najavama — Lorencin uvjeren: Imat ćemo rekordnu sezonu. Tome treba dodati i najnovije vijesti:

No, kako trenutno stvari stoje, Hrvatska bi trebala imati izvrsne rezultate turističkog prometa u lipnju punom blagdana i neradnih dana.

Zbog toga su, prema svim informacijama s Jadrana, hoteli, kampovi i dio privatnog smještaja popunjeni bolje nego lani i čini se da nogometni lipanj neće ostaviti nikakva traga na naš turistički promet, kažu profesionalci.

A evo i podataka o ulasku stranaca, podaci su s MUP:

ulasci stranaca 1

ulasci stranaca kumulativno 1

Po mom mišljenju, ovo su sjajni podaci za hrvatske turističke tvrtke, jer se radi o biznisima velike marginalne dobiti (odnosno malog marginalnog troška). Profesionalnim analitičarima ostavljamo da temeljito obrade ove podatke.

I za kraj evo i podataka o neto ulasku stranaca (ulasci – izlasci):

neto ulasci stranaca kumulativno 1

Napomena: Podaci su manulano prikupljeni sa stranica MUP i mogu biti pogrešni. Molim svakoga kome su ovi podaci važni da ih sam obradi iznova. Imam dionice hrvatskih turističkih tvrtki i ovo naravno nije preporuka za njihovu kupnju ili prodaju.

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

26 replies »

    • Pogrešno. Gore se jasno vidi da je razlika u lipnju konzistentna tokom cijelog mjeseca. Praznici obajšnjavaju zašto je svibanj bio loš. A svibanj je značajno manje važan od lipnja.

  1. Što se tiče nogometa, sigurno da nije baš puno ljudi u odlasku na Jadran omeo put u Brazil, to se ne ide tako masovno, daleko je to… A gledati TV se može i na moru, a koji su pametni i to znaju iskoristiti 😀 Evo baš jučer vidim, dva restorana jedan preko puta drugog, slično izgledaju, slične cijene, a jedan skroz pun, drugi skroz prazan. Konobari u ovom drugom stoje na ulazu i gledaju preko, nekako baš tužnim pogledom, ono “zašto svi odoše tamo”. Koja je razlika? Onaj preko ima oogromni TV na terasi, utakmica, na nekom njemačkom kanalu, pa svi Nijemci (a i ostali) bez razmišljanja biraju gdje će jesti.

    A možda se može i više od toga, mozda nekako u turističkoj usluzi i reklami nogometno tematizirati pounde za ove dane, i kao što svi “odoše u restoran preko puta”, tako bi i turisti mogli umjesto u Grčku npr. ove dane ići baš na Jadran.

  2. Jesu li samo meni smiješna ta brojenja stranaca? Kog briga za glave, treba brojiti izvanpansionsku potrošnju, nije isto je li došao neki kaučsurfer koji će potrošiti pare na 3 topla sendviča, 2 kugle sladoleda i možda jedan joint ili netko na milijunskoj jahti tko će samo na gorivo potrošiti nekoliko tisuća kuna…

    • Meni su bitniji 100.000 x sladoled, pizza, sendvic, aquapark, jetski, pedaline, pivo na krigle i spavanje (osim ako ne spavaju na stablu), a 90% njih su dosli osobnim vozilom, nego 200 megajahti x 10.000kn nafte i 5 malo siromašnijih bogataša rusa, koji bjeze sa Krima. Apropo, megajahte tankaju i opskrbljuju se vecinom u FRA, a ovdje zimuju na vezu jer je jeftinije. Jadranom samo preplove prema grckoj.

    • Pa mjere se i financijski pokazatelji, samo za njih treba duže vrijeme da se obrade. A dolasci i noćenja su dobar indikator ako se struktura gostiju (udio turista slabije kupovne moći i onih koji puno troše) ne mijenja puno u odnosu na prethodnu godinu, a to je za očekivati. Čak štoviše, tendencija je ipak ka povećanju udjela gostiju veće platežne moći jer vidimo dosta ulaganja u podizanje kvalitete smještaja za koje je i cijena viša (pa tako vidimo kod hotelijera recimo da kad imaju i manje noćenja, više zarade jer su mogli dignuti cijene zbog ulaganja koja su napravili).

  3. Ma jasno, ali tko kaže da se struktura ne mijenja? Pa vidi se i očita razlika u strukturi između gradova, npr. u Dubrovniku se čuje francuski i američki, u Splitu Skandinavci i Australci, po manjim mjestima centralna Europa i Slaveni. Nije isto je li plus od 20000 ljudi zbog 4-5 kruzera, house festivala ili po privatnim apartmanima.

  4. Mislim da je broj ulazaka u RH svakako u korelaciji sa prihodima od turizma ibespredmetno je raspravljati da tome nije tako. Međutim na taj broj ulazaka kud i kamo više utječe vremenska prognoza od bilo kojeg drugog parametra ponude ili potražnje turističkih usluga. Mislim da je i naivnom promatraču jasno da kad sunce zapeče nekoliko dana ili čak tjedana za redom, da se može očekivati najezda kupača iz susujedstva.
    Možda ovakvu analizu ima smisla napraviti za godinu ili više dana ali sve ispod toga je obično gatanje iz šalice. Neka se ne uvrijede cijenjeni autoriteti ali mislim da je analiza u najboljem slučaju indikativna za kraći vremenski period a nikako mjerodavna za procjenu prihoda turističkog sektora u 2014 godini.
    Ali eto svi navijamo da koji € više ostane u lijepoj našoj pa neka tako i bude.

  5. Turizam je postao glavna tema u RH. Ne znam zašto se ne spominje po meni najbitnija stvar vezana za produljenje sezone. Ljudi u srednjoj i sjevernoj Europi nemaju dovoljno dana godišnjeg odmora. Kada bi npr. u nekoj od tih zemalja bio još tjedan dana godišnjeg u travnju/svibnju i/ili u listopadu/studenom to bi jako pomoglo turizmu u Mediteranskim zemljama. Krizu nemaju, para imaju. Ljudi imaju previše svojih obaveza tijekom godine, nemaju vremena za putovanja, djeca idu u školu i sl. Kupanje je najbolje u rujnu i listopadu. Izvan sezone godišnjih odmora se ovako može računati samo na penzionere i one koji žive od kapitala kojih je jako malo.

  6. Izašao konsolidirani za Proficio na njihovim internetskim stranicama…
    Istaknuto je da je Adriatic Media prodan, al uz odgodu, s time da se još nisu ispunili uvjeti za njegovu realizaciju…vjerojatno se čeka da se saga oko EPH završi. Udjeli u mađarske podružnice su se povećali…dali to znači da raste vjerojatnost za moguća ulaganja u vjetroparkove? Uglavnom volio bi da vi date koji komentar s obzirom da nisam baš vičan u čitanju financijskih izvještaja, a zna se da je Proficio naročito kompliciran u tome…Hvala
    …btw naplaćen je nekakav PDV u iznosu od 5 miliona kn početkom ove godine, a očekuje se i naplata dodatnih 3 miliona kn brzo…

  7. U srednjoj i sjevernoj Europi nemaju dovoljno godišnjeg odmora?! Svi imaju 25-30 dana +10-15 dana praznika, a u sjevernoj Europi još i sav roditeljski dopust preko godine dana iskorištavaju do djetetove osme godine tako da spoje 2-3 tjedna s uobičajenih 5-6 tjedana godišnjeg te spajaju vikende?

  8. Nije vezano za temu, ali moram prokomentirati ovaj članak iz Slobodne. Pogledajte prvu rečenicu:

    Da živim još 300 godina, nikad mi neće biti jasno kako nekom proizvodu, koji u samoposluzi možeš kupiti za jednu, pristupačnu cijenu, ukrcajem na trajekt cijena skače i više od 300 posto.

    Što dakle imamo? Nakon gotovo četvrt stoljeća kapitalizma u Hrvatskoj naši ljudi i dalje ne razumiju najelementarnije tržišne zakone, kao što su zakoni ponude i potražnje. Ovo pokazuje koliko smo mentalno duboko u socijalizmu, kao da živimo u nekoj niši pa ne primjećujemo svijet oko sebe.

  9. Pa kod nas ljudi ne da ne razumiju faktor ponude i potražnje pri formiranju cijene, nego se zgražaju i kad vide cijenu “ruku” tj. ljudskog rada. “Zamisli, taj dio automobila ili ta cigla košta 500kn, a on meni naplati “ruke” još 500! Kamo ide ovaj svijet?!?!”

  10. Nas Nenad vec neko vrijeme ne spominje fondove,ali sam ugodno iznenaden sto se i to mijenja na nacin da ovih 5 fondova (imaju ~5-10% udjela)ima KORF.Osim Alianza i KD Victorije tu su i Capital Two,Fima Equity sa rastom preko 5% i OTP ga ima .

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s