DDJH

Skupština ĐĐ detaljnije (nastavak)

Ovo je nastavak na postove Skupština ĐĐ i Senzacija u ĐĐ: predstavnici privatnih investitora i radnika zajedno smijenili politički imenovanog direktora.

A. Ključna stvar je dokapitalizacija.

1. Kao što znamo inicijalni prijedlog uprave je bio 20-23 kune uz mogućnost sudjelovanja samo domaćih financijskih institucija, osim postojećih dioničara pro-rata. Zatim je sama uprava dala protuprijedlog za novi raspon 20-60, ali opet uz isti popis kvalificiranih investitora. Ovo je bilo razumno jer država ipak nije mogla biti sigurna da će na GS imati potrebnu (3/4) većinu za dokapitalizaciju, i tu se pokazuje važnost značajnijih privatnih investitora.

Zatim je bio moj protuprijedlog za novi raspon 40-100 uz manji broj dionica, ali uz – ključno! – mogućnost sudjelovanje stranih (OECD) fondova institucija, kako onih s javnom ponudom tako i alternativnih (znači private equity fondova, kao npr. naši FGS-ovi ili Blackstone). Uočite da sam stavio OECD, a ne EU, čime se kvalificiraju fondovi iz Švicarske, SAD, Japana …

No, uprava je na samoj GS dala protuprijedlog za raspon 20-60 kn, ALI s kvalificiranim ulagateljima kao u mom protuprijedlogu, proširenom za zemlje EU (dakle je EU + OECD).

Ovo je zaista fundamentalno drugačije jer bi 20-23 kn uz domaće ulagače znači da de facto nema aukcije, nema određivanja fer cijene, naime uprava je već odredila cijenu (tko će dati ponudu ako očekuje da će netko dati ponudu na 23 kune za sve dionice pod uvjetom ‘sve ili ništa’?). A također mislim da nismo mogli očekivati da bi potencijalni hrvatski ulagači – financijske institucije razumjele priču (više kasnije).

2. Znači sada imamo situaciju 20-60 uz širok krug mogućih stranih ulagača, te puno bolji način upisa (više kasnije). Prijedlog je dobio 100% glasova na GS.

Ovo me podsjeća na jednu od ključnih skupština VAH (KORF), tada Dom Holding, kada je većinski dioničar usvojio moj protuprijedlog prijedlogu ‘svoje’ uprave, a vezan uz dokapitalizaciju. Skupština je bila 2011., a i tada je nakon poziva na GS jedan dio dioničara paničario – pogledajte pad od skoro 7% na dan objave poziva na velikom volumunu, na ispod 63 kn (je li tako da ta cijana sada izgleda zaista patetična?).

Evo i dijela zapisnika:

protuprijedlog KORF

Što bi značilo da su mogle upisivati samo domaće financijske institucije? Mislim da ulaganje u ĐĐ treba prvenstveno gledati kao private equity u mezzanin fazi. Mislim da takvo ulaganje ne bi bilo (barem ne na meni očit način) prihvatljivo bankama, osiguravateljima ili mirovinskim fondovima, a ‘obični’ OIF-ovi mislim da nemaju kapaciteta. Ostali bi dakle naši private equity (PE) fondovi, koji opet praktički ne postoje, osim FGS-ove, a Jutarnji je i pisao da zapravo Queastus razmišlja o tom ulaganju. No, bez ikakvog pretjerivanja, uz uvažavanje svačije pozicije, ipak možemo raći da su hrvatski PE fondovi spram globalnih kao i hrvatska auto industrija spram globalne. Za same FGS-ove je tu i dodatno opterećenje kompliciran odnos s vijećem ulagatelja (ulaganje im moraju odobriti njihovi ulagači, a to su opet država plus uglavnom mirovinci).

Znači po mom sudu je ovo naprosto bio loše pozicioniran upis. Čak i za one koji su mi se činili izgledni upisnici kapitala, to je kao da onome tko lovi sardele i ne prepoznaje tune, prodaješ mladu tunu (veličine sardele). Takav ne samo da neće prepoznati potencijal tune, nego će mu se i kao sardela činiti neka drugorazredna. Ne bi me čudilo da naši FGS-ovi ne bi ni po 20-23 prepoznali ovu priliku (a možda i nije prilika, tko zna?).

3. S druge strane, pogledajmo što ovo znači za strane private equity fondove. Recimo da se novi kapital upiše po 50 kn (iako vjerujem da će biti na samoj gornjoj granici, ali to je samo moje vjerovanje, nije procjena ili preporuka). Naime,
– Recimo da su vjerodostojne informcaija koje su već više puta prezentirane u medijima (što sam ovdje i navodio) o snažnoj poziciji u makar jednom velikom poslu (koji vjerojatno mora biti 500+ mil. eura, ako se radi o dvije brigade BOV-ova, što uključuje i Kongsbergove stanice i održavanje)
– A pogotovo s obzirom na iskazano na GS da je ĐĐ trenutno uključen u nekoliko ponuda za BOV-ove ‘koje su sve aktivne’
– Vjerujemo li upravi da su gubici u 2013. nastali uglavnom samo zbog otpisa kapitala i penala za spremnike JANAF (a pogotovo uzevši u obzir da se situacija s takvim poslovima razvija sve bolje, prema najavama Uprave, naime da je za zadnji projekt sve OK)
– Uzmemo u obzir sve ostalo

To bi značilo da neki PE fond s uplatom od baš minimalnih 4 mil. dionica po 50 kn može za 200 mil. kn ‘poklopiti’ kontrolni udio u ĐĐ, pri čemu je novac uplaćen u firmu, a ne dionice kupljene od starih ulagača. Recimo da nitko drugi ne upiše ništa. To bi značilo da time stječe 55% vlasništva u kompaniji, uplatom 200 mil. kn vlastitog novca. Kako je on sada vlasnik 55% tvrtke, to je je 55% novog noca u tvrtki njegovo, dakle 110 mil. kn, pa to stoga implicira da je samih 55% udjela zapravo platio 90 mil. kn, što pak implicira valuaciju od 162 mil. kn za cijelu tvrtku (to je ista vrijednosta kao da sadašnji broj dionica pomnožite s 50).

To je nešto preko 20 mil. eura, što je za mnoge ozbiljnije ulagače mali novac, možda čak i na minimalnoj granici ulaganja. Stavite to u kontekst tih mogućih poslova. U tom slučaju, osobno bih pristupio ovome kao opciji, spreman čak i sve izgubiti. Ovo se dakle (za mene) radikalno razlikuje od upisa kapitala kakvi su bili za ATGR i LEDO. Mislim da bi ĐĐ mogao opstati i samo na poslovima u energetici i vagonima, ali čak i ako pristupim tome da taj dio posla vrednujem s 0, mislim da posao u vojnoj industriji može vrijediti značajno više od 50 kn. Znači spreman sam prihvatiti ‘okladu’ da to vrijedi 0 ili X*50, i to je upravo načelo ulaganja u start-upove, ondosno za mnoge private equity investicije.

Za mene je pravi okvir promatranja ovoga kao start-up, koji je na pragu velikih poslova, a već sada je na neki način na break-even, znači čisto kao mezzanin ulaganje.

Pogledajmo i korak dalje, jedan mogući scenarij. Ovo naravno nema nikakvih konkretnih utemeljenja, niti sam naravno u kontaktu s ikim spomenutim da bih znao njihova nahođenja.

Dioničari Patrije su Finska i Airbus. Recimo da je ĐĐ naročito dobro pozicioniran na tržištima arapskih zemalja (primjerice, počevši od vjeorjatno najvećeg izvoznog posla Jugoslavije ikada, a to su 150 tenkova M-84 u Kuvajtu, pa onda reciom vidite ovaj zadnji posjet iz Katara), a da Patria nije, te da je to naročito zanimljivo (veliko i profitabilno) tržište Patriji.

Kad su ovakvi ulozi u igri, zašto npr. Airbus ne i nekom prijateljskom fondu skrenuo pažnju na ovakvu stvar? Što može izgubiti? Maks. taj uloga (koji ne mora izgubiti čak i ako ne dobije ni jedan posao s BOV-ovima), a dobiti može puno, kako financijski, tako i strateški.

Ovo je naravno samo jedna ilustracija mogućeg razmišljanja. Drugo je primjerice da neki PE fond može uzeti npr. 30% kapitala u tvrtki i tako imati manjinski udjel, ali takav kojim će de facto kontrolirati stkupštinu.

4. Mislim stoga da su hrvatski FGS-ovi propustili ovu priliku i da ovdje neće biti kruga za njih, te očekujem cijenu na gornjem rubu raspona. Poanta će biti u načelu alokacije i tu uprava ima veliku odgovornost. Primjerice, da li će upisat sav broj dionica – ja mislim da ne bi trebala ako cijena bude visoka. Zatim, kako alocirati dionice ako bude više zahtjeva po maksimalnoj cijeni – da li prema vremenu dospijeća naloga ili pro-rata po nalogu. Itd.

5. Međutim, način upisa je u ovom prijedlogu povoljniji za postojeće dioničare. U svim dosadašnjim prijedlozima, oni su trebali najprije dati ponude, a zatim bi upisivali ostali. Ovako oni mogu čekati da se odredi cijena upisa, i zatim imaju 5 dana da po toj cijeni upišu svoj dio. Drugim riječima, imaju besplatnu opciju.

Napominjem da je na skupštini bila vrlo konstruktivna rasprava (zahvaljujem DUUDI-ju) jer je originali prijedlog bio da ta dva dana traju 14 dana, a da se cijena odredi 10. dan, pa postojeći dioničari imamu tri dana za upis. Na GS smo zaključili da je 3 dana premalo, pa smo razmatrali razne opcije, ali kad smo ustanovili da će upis vjerojatno biti tako da se naprosto u Zagrebačkoj banci iznos stavi na posebni račun, što je prilično jednostavna radnja, zaključili smo da je 16 dana OK, jer to daje 5 dana postojećim dioničarima.

B. Druga zanimljiva stvar je razumijevanje radnika (odnosno njihovog predstavnika) i nas ostalih ulagača. Jednako mislimo o vođenju tvrkte do sada, jednako podržavamo postojeću upravu, i jednako je predstavnica radnika i privatnih investitora glasala za smjenu prethodnog predsjednika uprave. Oko te teme drugačije su mislili predstavnici države, konkretno HNS-ovci i SDP-ovac u NO. Na skupštini smo čuli nevjerojatnu stvar, a to je da su HNS-ovci na ključnoj sjednici za smjenu predsjednika uprave izašli sa sjednice! Kako je moguće da oni o tome nemaju stav? Zastupaju li oni stranku ili državu, sve nas? Rade li po vlastitoj savjesti i najboljem interesu Društva, kako je po Zakonu o trgovačkim društvima? Sve su to zanimljiva pitanja, a neke stvari oko toga će i ući u zapisnik s GS, koji će biti javni dokument, pa ga s nestrpljenjem očekujem.

Predsjednik uprave je također, u svom optimističnom ulaganju, skrenuo posebnu pažnju na to da će jedan dio dokapitalizacije biti upotrijebljen za unaprijeđenje radnih uvjeta, što je svakome u najboljem interesu (mislim da nikome normalnome ne pada na pamet dividenda u idućim godinama, nego samo reinvestiranje eventualne dobiti i povećavanje vrijednosti Društva).

Usporedite to s potpuno destruktivnim pristupom sindikata u Petrokemiji, gdje se glavni sindikalni vođa ponosio s izjavama ‘Mi u Petrokemiji mrzimo svaki kapital!’, a na koncu se ispostavilo da on osobno voli novac jer je kazneno prijavljen da je primao ilegalne iznose od raznih uprava, te je epilog cijele priče čini se kolosalni gubitak radnih mjesta u Petrokemiji.

Sudeći po konstruktivnom pristupu predstavnika države na GS, čini se da je država na slučaju Petrokemije nešto naučila i da ćemo možda ovdje gledati daleko konstruktivniju priču. Ipak, moramo znati da država nije jedan jedinstveni entitet i razni akteri se ne ponašaju jednako. Dobar dio skupštine posvetio sam kritici članova NO, posebno onih iz redova HNS, a nadam se da je bio smiješan trenutak kad sam upozorio da kad se u Google unese pojam ‘uhljeb JANAF’, dobije se na prvom mjestu upravo član našeg NO iz redova HNS (ovdje).

Ovdje također treba spomenuti i demonstriranu slogu među sadašnja dva člana uprave, Predsjednik uprave je izjavio da su problemi s JANAF-ovim spremnicima prestali upravo zato jer je zadnji projekt vodio drugi član uprave (koji očito nije pao s Marsa, prethodni posao mu je ako se ne varam bio direktor proizvodnje u Ledo, pa čak i vjerujem da njegovo ostajanje u ĐĐ, za plaću koja je u njegovoj kategoriji mala, uz tramak čestog putovanja u SB iz Zagreba, možemo uzeti kao pokazatelj njegove vlastite vjere u perspektivu tvrtke – vjerujem da takvi kadrovi čak i danas, u ovakvim uvjetima, mogu naći znatno bolje plaćene i jednostavnije poslove.)

Ovaj sklad između udjelnika (radnici, ulagači, uprava – a uskoro, nadamo se i NO) također utječe na percepciju mogućih ulagača.

C. U izglasanom upisu je jako zanimljiv i novoustanovoljeni treći krug, koji omogućava upis ako se ne bi dosegao prag. To je vrlo dobro jer omogućava postojećim dioničarima uplatu ako nešto nedostaje za prag uspješnost. Rekao sam na GS da ću sam, ako bude potrebno i bude malo nedostajalo (ovo je naravno ovisno o cijeni), iskoristi taj krug da naknadno uplatim i načinim upis uspješnim.

Sve ovo me navodi da vjerujem da će upis kapitala biti vrlo uspješan. Iako sam se zadnjih mjesci suzdržavao od kupnje dionica (osim vrlo sporadično, recimo nešto sitno kad je ono jako pala cijena) upravo zbog nereda oko uprave, dokapitalizacije itd. (da me ne bi netko optužio za ne znam što), sada imam toliko povjerenja u ovaj proces i perspektivu tvrtke da ću nastaviti kupovati dionice (jer mislim da ih u dokapitalizaciji neću moći dobiti po ovim cijenama).

p.s. Podaci, informacije, statistika … Lionel Messi Is Impossible.

Tako sam u puno jednostavnijem slučaju, na osnovu vrlo jednostavnih podataka napisao (i bio u pravu): Turizam u prvom polugodištu. Evo i novih podataka, do jučer. Izgleda da jedini ja pratim ovo od sve investicijske zajednice?! Što rade naši profesionalni analitičari?

ulasci stranaca 2

Evo i istih podataka na grafikonu gdje je 2014. pomaknuta za jedan kalendarski dan kako bi vikendi ‘došli’ na isti dan. Izgleda kao satić, samo ove godine malo jače navijen? Jasno, uvijek je bitna i informacija o informaciji. Znači možda podaci MUP-a možda jesu, a možda i nisu pouzdani. To prepuštamo našim analitičarima.

ulasci stranaca 2 pomaknuto

Napomena: Imam dionice DDJH i ovo naravno nije nikakva preporuka za njihovu kupnju ili prodaju. To što ja vjerujem da one vrijede više ili manje, možete zataknuti mačku za rep, te se za sve ulagačke procjene obratite svom ovlaštenom investicijskom savjetniku ili još bolje sami proučite ili analizirajte potrebne informacije.

Oglasi

Kategorije:DDJH

141 replies »

  1. Pitam se zašto naši glavni mediji ne prenose pozitivu koja se stvara oko Đure Đakovića.
    Vjerujem da bi brzo izvještavali s mjesta događaja da je na skupštini sve otišlo k vragu, ali kad treba nešto pozitivno spomenuti (odluke skupštine, rast dionice) nema ih nigdje. Žalosno…

  2. Crna kronika po prirodi samih ljudi je više čitana nego uspješne priče u biznis rubrici.
    Nenade je li previše zamoliti Vas za jedan dodatak sadržaju s pojašnjenjima cijelog procesa dokapitalizacije kako bi svi od domaćice do mirovinaca mogli znati što, kada i kako napraviti kada hanfa da zeleno svjetlo? Mislio sam na svojevrsni “ddjh dokapitalizacija 4 dummies”

  3. Kako je objavljeno u slabo čitanom Novom listu, vjerujem da je skoro svim ulagačima promaklo ovo

    ĐĐ dokap 1

    ĐĐ dokap 2

    Kako ne očekujem da je država baš trčati dokapitalizirati ĐĐ jer je to mogla i drugačije izvesti nego što se radi sada s ĐĐ (pogledajte pravila upisa u ĐĐ, a pogledajte u PTKM), to mi naznačuje da se ona zapravo sprema za eventualni 3. krug, što mi onda indicira da upis neće propasti, što mi onda indicira da će i ulagačai u 1. i 2. krugu biti hrabriji … i to sve onda postaje ‘samoostvarujuće proročanstvo’.

    • Ovo je prvi put da vidim smisleno i pozitivno fwd-looking izvješće Uprave za ĐĐ. Iako je rezultat i dalje negativan, mislim da smo na tipping point i za ĐĐ. Kapital je nažalost nizak, ali i dalje smatram da se radilo samo o računovodstvenoj akrobaciji, ako se sjećate oni su sveli i vrijednost potraživanja od kćerke Specijalna voila na 0, što bi značilo da ih Specijalna vozila ne mogu vraćati, odnosno da se radi o insolventnoj tvrti (čiji bi kapital trebao onda biti 0), a upravo u SV se krije najveća vrijednost za ĐĐ.

      Sad ću komentirati nekoliko ‘detalja’.

      1. Krenimo od ovoga:

      ddjh1

      Vidimo optimistične najave i dalje, znamo da je Društvo aktivno u nekoliko projekata za BOV, ali ovdje vidimo i po prvi puta da je aktivno i u SVIM segmentima, tj. i Industrija i energetika i Graditeljstvo i infrastruktura! To bi bio zaista povratak na pravi smjer. Naravno ovo se odnosi i na vagone.

      2. Vagoni su bili ‘bread and butter’, nešto od čega se moglo krpati fiksne troškove, ali oni su zbog krize na EU tržištu bili značajno podbacili, ali tu je još veći problem bilo krajnje neodgovorno ponašanje dražave oko HŽ Cargo. Ipak, i ovdje imamo dobre najave, kako što se tiče prihoda, tako i troškova:

      ddjh2

      U druga dva segmenta vidimo da smo na prihodovnoj strani OK, ali da će se troškovna popraviti:

      ddjh3

      što se eksplicira i ovdje:

      ddjh4

      Ukupno, vidimo i napokon kvalitetni fokus na budućnost društva i orijentaciju stvaranju vrijednosti za dioničare:

      ddjh5

      Ima još toga.

      Ali ne zaboravimo možda i najvažnije, a to je da je smijenjen HNS-ov politički kadar, iza kojega su bili katstrofalni rezultati i ponašanje (sjetimo se samo onog izleta u Lisabon na konferenciju koju je organizirala međunarodna zajednica istog onog sindikata metalaca koji je tih dana tražio smjenu kod ministra, koji je to glatko odbio. Postavlja se pitanje zašto ga je ministar tako grčevito branio.

  4. http://www.duro-dakovic.com/press_centar/novosti/duro_dakovic_postao_vlasnik_certifikata_za_upravljanje_zdravljem_i_sigurnosti.aspx

    Đuro Đaković Holding i članice Grupe Đuro Đaković postale su nositelji certifikata o primjeni sustava upravljanja prema normi za upravljanje zdravljem i sigurnosti na radu BS OHSAS 18001:2007. Cilj ove norme je upravljanje i nadzor nad rizicima koji su povezani sa zdravljem i sigurnosti radnika i drugih zainteresiranih strana, kao i stalna poboljšanja, s aspekta sigurnosti na radu, svih procesa koje organizacija planira i provodi, u potpunosti ispunjavajući zahtjeve važeće zakonske i podzakonske regulative. Ovaj uspješno realiziran certifikat dio je procesa certifikacijskih aktivnosti i registracija koje se provode u Đuro Đaković Holdingu i članicama Grupe Đuro Đaković.

  5. Opa!

    http://www.vecernji.hr/hrvatska/hrvatska-bi-mogla-u-s-arabiju-izvoziti-pistolje-puske-kacige-i-brodove-954598

    Josipović je, naime, uz gradonačelnika Makarske Tonćija Bilića na ručak pozvao i ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka te načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga, generala zbora Dragu Lovrića. Jedna od konkretnijih tema s princom Alwaleedom bin Talalom bin Abdulazizom al-Saudom bit će izvoz hrvatske vojne opreme koja jednim dijelom ide i u Saudijsku Arabiju.

    Više pojedinosti nismo mogli doznati jer još ništa nije definirano, no rečeno nam je da bi posrijedi mogao biti doista velik posao.

    E sad koliko ja znam našu vojnu industriju, ‘doista velik posao’ mi se čini da je jedino u Đurinoj kategoriji. Naime, pogledajte na website koji se bavi većim narudžbama u arapskom svijetu http://www.tacticalreport.com/, kao što vidite nikad se ne spominju puške i kacige među ‘velikim poslovima’. S druge strane, čini mi se da za sada nemamo konkurentan porizvod u brodovima, možda možemo nešto obećati da bismo ali to je na jako dugačkom štapu, ne bi se o tome pričalo sada s predsjednikom. A kao što znamo, BOV-ovi + oprema su spremni odmah.

    Sutra se dakle princ nalazi s našim predsjednikom. A u sutrašnjem JL opet vezana vijest: Tko će voditi predsjednikovu kampanju? Baš supruga našeg predsjednika uprave! Evo:

    tom1

    • Princ kaže da mu je zanimljiv turistički sektor! Sad kad opali jednu ponudu za preuzimanje neke od turističkih tvrtki, npr. onu s najvećim kapacitetima za početak. 🙂

      • Nazalost, cini se da ce nase mirovince zaista preduhitriti mnogi jaki strani investitori (Goldman Sachs, Norveski fond i dr., sad i princev fond kibicira…). Nije mi jasno sto bi se to jos trebalo dogoditi da nasa fondovska industrija prepozna nedvojbeno ocite prednosti ulaganja u tur. sektor, da im ne umakne ovakva investicijska prilika ispred nosa, u vlastitom dvoristu. Neshvatljivo…

  6. Smatram da je Josipović kao vrhovni zapovjednik davno trebao osiguravati slične poslove ne samo vojnoj industriji nego i ostalim izvoznicima. Može se puno toga napraviti sa predsjedničkog mjesta. E sad da li je ovo tempirano baš pred izbore ne vjerujem, ali nikad se ne zna. Sad kad Antun krene drvljem i kamenjem 🙂

  7. Sada bih pitao predsjednika hoće li Saudijskom princu tumačiti kako se on zalaže za jačanje ljudskih prava i demokratskih standarda, vladavinu prava, ravnopravnost žena, ili će posredovati u prodaji oružja apsolutnoj monarhiji koja provodi jednu od najstrožih cenzura političkog govora, tiska i interneta na svijetu, provodi procese koje nemaju veze s vladavinom prava, kao službenu kaznu izriče obrubljivanja glave, kamenovanja, amputacije udova, gdje su žene zaista u nejednakom položaju (to nije ono kada u prosjeku zarađuju manje od muškaraca bez obzira što u pravilu češće idu na porodiljni ili ranije u mirovinu, nego im glas na sudu vrijedi pola glasa muškarca a često ne vrijedi uopće, ne mogu dobiti vozačku dozvolu…) itd. itd.

  8. S obzirom da je princ na čelu investicijskog fonda mogao bi ući u vlasničku strukturu u dokapu jer je na vaš prijedlog uprava prihvatila da u dokapu mogu uz EU fondove sudjelovati i strani OECD fondovi iz cijelog svijeta…

    • E ako je istina onda bi moglo biti pakleno u ponedeljak, jer valjda se ovakve stvari ne izgovaraju ako se radi o propaloj firmi?

      Eto dragi kolegice i kolege, vidite li sada što znači aktivist, dioničar koji se brine oko svoje firme. Što bi bilo da je ostao za GS predložen onakava način dokapitalizacije, da su mogli samo smotani hrvatski institucionalni investitori? Ne bi se imalo vremema sazvati novu skupštinu …

    • Svi presretni ako to tako zaista bude, no meni to više nalikuje na nabacivanje udavača po seoskim proštenjima kada svrati kakav gradski baja. Naravno ne mora značiti jer nije šeik došao ovamo da napravi biciklom đir oko Jaruna. Ako Đuro pak dobije glavnu nagradu u ovoj igri, onda mi dioničari i radnici ĐĐ odmah možemo početi skupljati priloge za jedan ozbiljan spomenik NB u centru SB za ovo što je učinio oko dokapitalizacije.
      A i šeik bi mogao poslati kakvu zahvalnicu 🙂

  9. Potpisujem gore navedeno!

    Nenade zahvaljujem se na Vašem doprinosu oko širenja malogdioničarsta u RH. Pokazali ste ne samo na primjeru Đure kako se promišlja i bori za firmu u koju se vjeruje.

    Zahvaljujem!

  10. http://www.jutarnji.hr/josipovic-otkrio–princa-zanimaju-samo-najvazniji-projekti-/1211937/

    Ima li većeg KRUPNOG kapitaliste na ovome svijetu od princa?Čudi me da predsjednik nije pozvao mirelu holy da mu prestavi ulaganja u eko održivi razvoj,mogao je pozvati i đura tomljenovića da princu prikaže sve “mogućnosti” hrvatskog turizma da se princ “sljubi sa tradicijom domaćih ljudi”,da eventualno otvori lanac gradela na otvorenom domaćih pečenih srdela bez glave,po uzoru na mcdonalds?Da se sljubi narod u mornarskim majicama i turisti sa srdelama i vinom i to preko saudijskog princa?Kud ćeš bolje investicije i sljubljivanja?Multietičnost!A love do krova?Na otvaranju bi princ i josipović mogli ispeći prve ture na gradelama?To bi trebalo snimiti i poslati po svim svijetskim medijima?Pečene srdele bez glave u režiji krupnog kapitaliste i socijaliste,to bi bio medijski hit?Negdje na početku rata sam čuo jednu pjesmu interesantnog sadržaja;”vuče draškoviću što će tebi vojska udružila se đamija i gospa”,sada bi mogli to sročiti ovako “tko to kaže tko to laže da zajedno ne mogu krupni kapitalisti i socijalisti”,evo dive se jedan drugome u ime “nove pravednosti” i investicija?

  11. http://www.jutarnji.hr/bandic-se-zahvalio-saudijskom-princu–stojimo-na-raspolaganju–za-sve-sto-pozelite-napraviti-u-zagrebu-/1211885/

    Evo uključio se i milan bandić,i on “stoji” na raspolaganju krupnom kapitalisti,preko noći komunisti se stavljaju na raspolaganje krupnom kapitalu-kapitalisti….Sada sve može.

    Princ inače ima veliki nos za busines i izabrao je savršen tajming za posjet hrvatskoj što vidimo iz ovoga dole,kao da se dogovorio sa fitchom;

    http://www.jutarnji.hr/fitch-snizio-hrvatski-kreditni-rejting-za-jedan-stupanj-/1212037/

    Izgleda da je u hrvatskoj ponovno oživio neoliberalni kapitalizam?

  12. Osvrnuo bi se na jednu ključnu stvar koju mi stalno zanemarujemo i malo se o njoj govori jer se narod laže a to je;dali mi sve te tkz. strategije razvoja radimo sa projekcijama na sadašnjoj demografskoj situaciji i multiplikatorima ili mi u te strategije kalkuliramo 500,700tis ili milijun uvezenih radnika.To je ključno pitanje na koje “struka” mora odgovoriti da đuro tomljenović,gospođa borić sa instituta ivo pilar budu na čisto o čemu mi danas govorimo jer ako mi baziramo budućnost na sadašnjoj demografskoj slici i multiplikatorima onda su đuro tomljenović,gospođa borić i slični istomišljenici totalno u pravu,nama ne trebaju više novi npr. hotelski kapaciteti.To je izuzetno važno pitanje za hrvatsku od kojeg danas svi bježe kao opareni?Angela merkl je tu priču u njemačkoj zatvorila na način da je angažirala dva nezavisna ekonomska instituta koji su joj dali odgovor na ta pitanja i dobila je odgovor da nijemcima godišnje treba cca 500 tis stranih radnika ako žele držati ovakav korak sa ostatkom svijeta.Nisam još čuo projekcije naših sličnih institucija da vidimo zapravo gdje mi idemo i čemu prilagođavamo te navodne fantastične-pametne strategije?

    I ovo je njemačka;

    http://doznajemo.com/2012/06/18/ima-posla-njemackoj-nedostaje-stotine-tisuca-stranih-radnika-koja-su-znanja-potrebna/

    NAŠI bi vjerojatno rekli tko im je kriv kada su se “predozirali”,naši su za “održivi razvoj”,znate ono “osnovno”,zdravstveno,mirovine,obrazovanje,
    soc.pomoć,subvencije itd nam pripada samim rođenjem a za ostalo ćemo “lako”,dok ima tuđeg goriva tko te pita?Ispadaju hrvati pametni a nijemci glupi?Ne zaboravimo da je njemačka nezaposlenost između 5-6% i to je cca 2,5-3 mil nijemaca bez posla.NAŠI bi se pitali zašto uvoze radnu snagu a ne rade strategije u okviru svoje nezaposlenosti?Odgovore na ova pitanja mi u hrvatskoj nikada nismo dobili,mi i dalje “sljubljujemo” turizam sa životom domaćeg stanovništva koje izumire kao dinosaurusi?NAŠI bi pravili strategije na način da gdje nema stanovništva i radne snage neka tamo ostane “mediteran kakav je nekada bio jer smo mi iznimno bogati i uspješni da to sve možemo podnjeti”Kada ste na htv-u čuli i jednu raspravu na ovu temu?Osim kuknjave da demografski izumiremo mi nismo čuli ništa o tome kako se nositi sa tim problemom?To bi ja u kampanji volio pitati josipovića,
    kolindu,karamarka ili milanovića i njihove savjetnike,na čemu se to baziraju NAŠE čuvene srednjoročne i dugoročne strategije?

  13. U Večernjem listu piše da je osim vojne industrije princ bacio oko na turizam, a posebno mu se sviđa srednja Dalmacija.
    Zanimljiv je inerviju sa Čačićem koji kaže da je prije 2 godine imao 4-5 ozbiljnih investitora za Petrokemiju, te da je stožer za obranu sve sjeb.., a fino bi se zaradilo i uložilo u nova postrojenja, dok se sada moraju sanirati gubici. Na žalost država je zbog tog stožera i Klauna izgubila dvostruko, kao što su izgubili radnici, dioničari i sama Kutina. Vrdoljak im se nije imao snage suprostaviti i tu je Čačić u pravu kao što je u pravu da je demagogija otkupiti dionice INE već treba prodati dio tj. 19% i ostati na 25%. Koliko god nisam za Čačića svaka mu čast jer je pogodio u sridu!

    • Ja bi od plaće, za gubitke koje je država pretrpjela, odbijao do života mnogim hrvatskim novinarima a posebno ne-novinarima iz petog dana,počevši od voditeljice preko nadežde čačinović,srećka horvata i nina raspudića,kao primjer drugima da ne možeš izgovarati bilo što,bilo kada o stvarima koje uopće i ne razumiješ,blage veze o njima nemaš nego te vuče nagon iz socijalizma i želiš da takve budu prikazane u javnosti,pa bi ih sve zajedno brzo naučio pameti…Naravno ovo što pišem je utopija ali bi tako trebalo biti jer se na taj način ovoj zemlji čini kontinuirana šteta i doveli smo je pred bankrot…Nije klaus tu bio usamljen,imao je snažne saveznike u lijevim i desnim socijalističkim naricateljima…

      • http://dalje.com/hr-hrvatska/josipovic–punjenje-proracuna-prodajom-petrokemije-nije-dovoljan-razlog/427815

        Evo kome bi još uzeo 50% plaće “petrokemija je uspješna tvrtka”,vjerojatno nije imao sve relevantne podatke?Što rade ti njegovi savjetnici osim što primaju plaću.Populistički odgovor kao i uvijek?Sada znate kako je bilo čačiću i milanoviću surađivati sa ovakvim populistom?
        Meni nije jasno kako milanović uopće smogne snage da mu reče dobar dan?A kažu da je svadljiv-netolerantan?Ja se ovakvome čovjeku u životu nebi javio a kada bi mi prišao blizu okrenuo bih mu leđa da ga ne gledam.Pazite radi se o strateškoj hrvatskoj firmi za koju je tada josipović tvrdio da je uspješna pa ako tako tvrdi predsjednik republike čemu je uopće privatizirati?Te poruke su savršeno jasne i snažno odjeknu među ljudima a naročito NAŠIM novinarima i onda udri po čačiću i vladi?
        Jeli sada shvaćate što je njima josipović radio na početku mandata,kada ti sa ovakvom izjavom predsjednik jedanput naruši autoritet tu više povratka nema jer NAŠI jedva dočekaju da udru po “neoliberalnoj vladi”,perfidno ih je razvalio ovakvim izjavama…Rekli bi u dalmaciji “kao da neće”

  14. http://www.jutarnji.hr/hrvatska-s-lastova-izgleda-bolesno–ako-ne-razgovarate-s-bogom–lastovo-je-idealno-mjesto-da-ponovno-pocnete/1211910/

    Tomićev dobar tekst a jako mi je drago što ante gotovina sve manje učestvuje na tim “dernecima” koji su sve samo ne dostojanstvene proslave i odavanje počasti žrtvama,nego šaljemo o sebi sramotne slike u svijet.
    “Neka vide da nas ima”-monopol na ljubav prema domovini,slično NAŠI ljevičari sebi pripisuju monopol za dobrotu,solidarnost,pravednost ali sa tuđim gorivom i tuđim znojem i trudom a svi do jednoga jahači državnih jaslica.Bez kolektivizma i samoproglašenja monopola na “dobrotu,ljubav,pravednost” mi ni proslavu ne možemo organizirati…
    Ako nismo protiv nekoga više nije štos ništa ni slaviti?

  15. Prvi dio smo apostrofirali tj.najveći interes princa je naravno za turizam i vojnu industriju(šta drugo za očekivati od arapa)…e sad drugi dio tj.moj dojam je da princ službeno i protokolarno bio na godišnjem odmoru u Zagrebu a stvarna pozadina ovog posjeta (naročito nakon što je predsjednik pozvao na sastanak generala Lovrića koji je zadužen za sklapanje poslova prvenstveno za đuru)je dogovor oko ulaska Saudijske A. u vlasničku strukturu a naročito mi je ostao u uhu onaj razgovor sa bivšim predsjednikom đurice g.Kovačevićem gdje je prisustvovao i sadašnji predsjednik g.Mazal i izjava bivšeg na kraju razgovora “Da im kažemo ili još ne” te je na kraju ostalo na toj izjavi a moglo bi biti povezano upravo sa ovim razgovorom/dogovorom oko ulaska Saudijaca u dokap đure…

    • Ne bih rekao da su to mogli onda znati, sigurno nisu, jer onda ne bi predložili onakvu dokapitalizaciju gdje mogu sudjelovati samo domaći. No nakon toga članka je bio obaj potpis s lokomotivama, gdje se pri potpisu naslikala politička elita, a kako je g. Kovačević ipak iz tog miljea, mislim da je to njemu značilo puno – dakle, da je mislio na to.

    • Recimo da hipotetski Arapi uđu u vlasničku strukturu u ovom dokapu, da riješe dubioze oko poslova na bliskom istoku koji očito stoje (u smislu da nikako da se donese odluka) iz nekakvih lokalno-političkih razloga ili slično.

      To je pozitivna strana skale, sasvim sigurno.

      No da li je struktura i efikasnost DDJH takva da će novopridošli posao i kapital biti ubačen u sustav koji će moći producirati profit sukladan uloženome? Pitam to jer mislim da ipak ima nešto u onim paušalnim komentarima da “kad Đuro ima posla za 100 milijuna završi 3 milijuna u plusu, a nije onda ode 50 milijuna u minus”. Pozitivnih promjena očigledno ima (promjene u Upravi, prema onome što se moglo pročitati i početak raščišćavanja korupcije/protekcionizma unutar firme…).

      • LukaL,
        100% sam na istoj valnoj duljini kao i vi po ovom pitanju. Mene su ti Naši koji raspolažu s 50% + dionica i za kojima trava ne raste, toliko uplašili da mi se čini da je rizik gotovo beskonačan. Tj., iako dovoljno niska cijena može opravdati skoro svaki rizik, ovdje je to još uvijek van onoga što mogu probaviti. Čini mi se da nema tako dobrog posla i profita koji oni ne bi mogli nasuti u neku od svojih rupa bez dna…

        • Da, pomalo tragikomično da firma s tolikim potencijalom i otvorenim kartama za toliko dobrih dealova ima doslovce “rizik vlasnika”. Ja sam se nekako nadao da će država biti jasnija oko toga da se želi početi povlačiti iz većinskog upravljanja bilo kojom tvrtkom (što se mene tiče, neka slobodno zadrži 25%+1 dionicu tamo gdje je više od toga ako baš mora).

          Ali izgleda da se i dalje razmišlja o prodaji dionica kao o “prodaji obiteljskog srebra”.

        • Ma LukaL nemojte pojesti kosti koje vam se bacaju poput “obiteljskog srebra”. Mislim da se ovdje radi o drugome – ako se nešto proda od kuda onda vući novac? Treba pustiti nešto i za ekipu. Najlakše je raji prodat priču o obiteljskom srebru.

  16. http://www.sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/industrija/hns-ovci_zaposjeli_fotelje_u_duri_dakovicu.aspx#.U-nqkKOdu3Y

    evo još malo o HNS-ovim uhljebima u ĐĐ, a vidimo i da supruga gospodina Vjekoslava Leke je također unutra. To je inače gospodin koji prima naknadu kao predsjednik NO Đure, a kad treba na sjednicama NO odlučivati i glasovati o važnim stvarima za budućnost tvrtke uzima sebi za pravo da u tom trenutku bez objašnjenja napusti sjednicu i tako izbjegne glasovanje.

  17. Jučer napokon pozitivan prilog na TV o ĐĐ http://www.hrt.hr/enz/dnevnik-u-podne/254052/, a meni je posebno zanimljiva izjava na 10:45. Da li to znači da princ za kojeg je General Lovrić rekao da bi ‘rado da uloži u ĐĐ’, te također onaj drugi koji je u vojnom segmentu: http://dnevnik.hr/showbuzz/celebrity/saudijski-princ-khaled-bin-sultan-izabrao-hrvatsku-za-svoj-odmor—348148.html

    Iako je i ovo na 10:30 vrlo pozitivno, pogotovo uzmemo li u obzir da bi zbog novih strojeva troškovna osnova trebala biti manja.

  18. Jedan lijepi, zdravi primjer kako država može pomoći gospodarstu RH.
    Može se ako se hoće!!!
    http://www.poslovni.hr/hrvatska/stotine-milijuna-eura-izvoznih-poslova-zahvaljujuci-morh-u-278053

    Zagrebačka tvrtka Geofoto u Azerbajdžan će tijekom iduće tri godine isporučiti softver i popratne IT usluge vrijedne 750 milijuna kuna.

    Šestan Busch iz Preloga isporučit će 20 tisuća vojnih kaciga. Dok-ingu se smiješi posao isporuke tri robotska vozila za razminiranje MV-4, IN2 grupi posao isporuke sigurnosnih IT rješenja po NATO standardima, HS Produktu posao isporuke pištolja i pušaka, a Đuri Đakoviću oklopnih vozila. Kupac svih tih roba i usluga je azerbajdžanska vojska čije je visoko izaslanstvo na čelu sa zamjenikom ministra obrane general-bojnikom Gorkhmazom Garayevim početkom tjedna bez pompe proputovalo Hrvatsku i obišlo pogone domaćih izvoznika. Tako je za ovaj uspjeh, kako doznaje Poslovni dnevnik, umjesto hrvatske gospodarske diplomacije zaslužan jedan neočekivan diplomat, hrvatska vojska. Zvonko Biljecki, predsjednik Uprave tvrtke Geofoto kaže da je odlučujuća bila potpora troje ljudi unutar vojske. To su vrhovni zapovjednik i predsjednik RH Ivo Josipović, zatim ministar obrane Ante Kotromanović i načelnik Glavnog stožera general Drago Lovrić.

    16mlrd.

    USD veći je BDP Azerabajdžana od hrvatskog
    Oni su prvo posjetili Azerbajdžan nakon čega je uslijedio uzvratni posjet i odmrzavanje poslova. “MORH, a posebno načelnik glavnog stožera general Lovrić uložili su fantastičan napor u povećanju izvoza naše, a i drugih tvrtki u domeni vojne industrije”, kaže Biljecki. Hvali i predsjednika Josipovića za kojeg kaže da se jako zauzeo za finalizaciju i ubrzanje potpisivanja ugovora. Navodi i doprinos bivšeg predsjednika Stipe Mesića, koji je osobno intervenirao, kao i Ureda RH u Bakuu pod vodstvom Nede Milišić te predsjednika Sabora Josipa Leke. Biljecki pojašnjava da su ugovor s azerbajdžanskom vojskom o izgradnji vojnog geoinformacijskog sustava potpisali sredinom lipnja te da sada znaju da će njegovu provedbu započeti krajem rujna. Alojzije Šestan, direktor Šestan Buscha kaže da su oni svoj ugovor s Azerbajdžancima potpisali još u ožujku prošle godine. Od tada, ističe, nisu znali vrijedi li taj ugovor ili ne.

    “Sada nam je general-bojnik Garayev potvrdio da je ugovor valjan i zato sam zahvalan predsjedniku Josipoviću, ministru Kotromanoviću i načelniku stožera Lovriću što su se zauzeli za rješenje našeg problema”, kaže Šestan. Vjekoslav Majetić, direktor Dok-inga kaže da su prije nekoliko godina isporučili jedno vozilo za razminiranje u Azerbajdžanu. Navodi da su u međuvremenu razvili još atraktivniji proizvod. Na MV-4 se sada mogu dodati hidraulične ruke, alati viličara ili pak košara za prijenos tereta što ga čini zanimljivim i vojnoj inženjeriji. O tome koliko bi takvih vozila Azerbajdžanci kupili kaže da je prerano govoriti, jer su tek otvorili pregovore. No, zato hvali MORH-ovu pomoć izvoznicima.

    5,4mlrd.

    kuna vrijednih poslova lani je sklopila hrvatska vojna industrija
    “Sve velike zapadne zemlje, počevši od SAD-a promoviraju svoju industriju i otvaraju joj izvozne prilike, čak i Švedska tako promovira svoje avione, pa je jako dobro što to radi i hrvatska vojska”, kaže Majetić. Ante Mandić, predsjednik IN2 grupe kaže da su na sličan način već dobili posao u Omanu te se stoga nada da će ponovo naći zajednički interes. “U poslovima za vojsku jako su važna osobna poznanstva i to su prepoznali Lovrić i Kotromanović, ali i predsjednik Josipović i njegov prethodnik Mesić, a korist od toga ima i proračun jer naš izvoz donosi priljev poreza u Hrvatsku”, naglašava Mandić. Predsjednik Ivo Josipović kaže da su upravo zbog toga njegova vrata otvorena poduzetnicima. “Jačanje izvoza jedan je od ključnih načina izlaska Hrvatske iz krize i zato mi je drago što su hrvatske tvrtke otvorile nova izvozna tržišta pa su posjeti Azerbajdžanu, ali Katru, Turkmenistanu i drugim državama prilike gospodarstvenicima”, kaže Josipović.

    U MORH-u kažu da je operativno suradnju s Azerbajdžancima u svibnju razradio načelnik stožera general Drago Lovrić. “Upoznali smo ih s mogućnostima Dok-inga, Geofotoa, IN2 grupe, HS Produkta, Šestan Buscha i Đure Đakovića, a oni su dodatno iskazali interes za nabavkom plovila iz hrvatskih brodogradilišta za potrebe svoje Obalne straže”, odgovorili su iz MORH-a. Prema pisanju portala Defender lani je hrvatska vojna industrija sklopila poslove vrijedne 5,4 milijarde kuna. Inače, BDP Azerbajdžana prema podacima Svjetske banke za 16 milijardi dolara veći je od BDP-a Hrvatske. Hoće li biti još poslova u Azerbajdžanu znat će se u rujnu kad se u glavni grad Bakuu organizira vojna izložba na koju hrvatska vojska planira voditi i hrvatske tvrtke.

    • Spominje se da će sada razmatrati samo hrvatsku i poljsku ponudu, da vidi s kojom idu dalje u glavni krug izbora, ali tu vjerojatno griješe jer su već prije rekli da Poljaci zapravo lobiraju za Hrvatsku. Ili?

  19. Obući ćemo ih i odjenuti, i opskrbili ih dovoljno da se zasada imaju čime boriti. Još ih trebamo opskrbiti onime čime mogu i pobijediti. Svatko tko je ikada omirisao barut, zna da je ovaj BOV izvanredan alat. Naročito sa Kongsbergovom dodatnom opremom.

    Situacija dolje je ozbiljna, nije više zajebancija. Zato više nema mjesta za lošu i osrednju opremu, koja se na testiranjima prevrće, ili se ne koristi čak ni u domicilnim vojnim snagama.

    A itekakvog razloga za zabrinutost imaju i Kuvajćani. Sjećaju se živo kao da je bilo jučer, kako ih je 1991. pokojni Sadam pregazio u leru. Naspram ovih krvoloka, Sadam je bio humanitarac.

    Nadam se da su MORH i vojska ovaj put ozbiljno shvatili svoj posao.

    P.S. Imam i Đuru i Varteks.

  20. Ima li netko saznanja čija bliskoistočna delegacija i s kojom namjerom je danas pod HV pratnjom projurila Zagrebačkom prema zapadu? Pretpostavljam da se radi o Kataru/Iraku.

  21. http://www.sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/industrija/novi_tip_teretnog_vagona_iz_dure_dakovica.aspx#.VCF4K5R_ucA
    SLAVONSKI BROD – Na najvećem međunarodnom sajmu transportne industrije i tehnologije Innotrans u Berlinu danas je predstavljen novi tip teretnog vagona, koji je u potpunosti dizajniran i konstruiran u tvrtki Đuro Đaković Specijalna vozila.

    Radi se o vagonu tipa Uancs, 4-osovinskom vagonu za prijevoz cementa, težine 19 tona, uz nosivost tereta 71 tonu i volumen spremnika 74 m³.

    Po svojim tehničkim karakteristika vagon je konkurentan ostalim vagonima toga tipa proizvedenih od strane drugih proizvođača teretnih vagona te se očekuje kako će privući pažnju potencijalnih kupaca.

    Osim Đuro Đaković Specijalnih vozila na Innotransu sudjeluje i Đuro Đaković Strojna obrada, koja kao izlagač prezentira svoje proizvode i usluge namijenjene za željeznički program, i to kolne slogove, osovine, zupčanike, reduktore te izvođenje usluga remonta na reduktorima i kolnim slogovima.

    Društva Grupe Đuro Đaković na Innotransu sudjeluju kao izlagači već dugi niz godina s proizvodima i uslugama, čija se kvaliteta temelji na dugogodišnjem iskustvu i velikoj količini isporučenih proizvoda. (ĐĐ)

  22. Po svemu sudeći biti će posla za ĐĐ.

    http://www.morh.hr/images/stories/morh_2014/pdf/savjetovanja/24092014/dpr_osrh_2015-2024_24092014.pdf

    1. Hrvatska Kopnena vojska
    a. Oklopništvo
    i. Ukupno će se u operativnoj uporabi u Oružanim snagama zadržati 48
    tenkova i na njima će se provesti proces revizije; jedna tenkovska satnija bit
    će modernizirana;
    ii. Završetak opremanja i uvoñenje u operativnu uporabu BOV „PATRIA“
    ostalim NVO (protuoklopni sustav, daljinski upravljana oružna stanica
    DUOS 30 mm, komunikacijska oprema); 71. str.

    Sredstva oklopništva
    Oružane snage opremljene su tenkom M-84, koji zadovoljava potrebe u planskom razdoblju, uz
    provedbu revizije.
    Mehanizirano pješaštvo HKoV-a opremljeno je borbenim vozilom BVP M80A za koje će se, pri
    kraju planskog razdoblja, razmotriti modernizacija.
    Opremanje suvremenim oklopnim vozilom na kotačima BOV Patria (u 7 različitih inačica) i
    uvoñenje u operativnu uporabu 126 komada završit će 2016. godine. BOV će biti opremljen
    suvremenim komunikacijskim sustavom te daljinski upravljanom strojnicom u kalibru 12,7 mm. Do
    kraja 2016. godine, dio vozila će biti opremljeno daljinski upravljanim topom u kalibru 30 mm i
    naprednim protuoklopnim sustavom. 74 str.

    • Šteta samo da ovo nije učinjeno prije – tvrtka je mogla biti zdravija, imati više kapitala za izlaske na tržišta (nisu plaće dominantna stavka u RDG, ali sve ima svoj overhead, koji ponekad može iznositi nekoliko PUTA iznos bruto plaće po zaposlenom), te na kraju krajeva uz rast prihoda (a sve mora dotaknuti dno jednom…) ti isti ljudi su se mogli pozapošljavati.

      U međuvremenu, tko zna, možda se netko u Đuri sjetio da smo u EU, da se na sjeveru Europe traže radnici u proizvodnji i plaćaju suhim zlatom za pojedince (npr. varioci u Norveškoj…), i tako.

      Strahovito se bojimo otkaza jer smo skloni sigurnosti, umjesto dizanju kompetencija (ovo govorim u principu iz vlastitog primjera, koji je još work in progress) – jer kad si kompetentan u nečemu, pa makar čistio sobe, to se vidi i čuje i na koncu relativno lako i proda na tržištu (rada).

    • Znači li to da očekuju neku lovu? Na Skupštini Mazal rekao da bi već napravili restrukturiranje, ali da nemaju para za otpremnine ni modernizaciju pogona.

    • “Moramo tražiti posao, ne samo čekati državu”… Što se tiče poslovanja DDJH ovo je najveća istina ikad izrečena. Ona zapravo označava kraj socijalističkog samoupravljanja i isključivoj ovisnosti o državnoj sisi. Prema tome, kapa dole i samo hrabro naprijed. Poslovi s državom bi samo trebali služiti ponajprije kao referenca a ne kao temelj poslovanja (pogotovo u vojnoj industriji, što je zapravo uobičajeno).

  23. http://www.poslovni.hr/domace-kompanije/sindikat-u-uri-akovicu-nema-viska-radnika-nego-manjka-posla-280365

    Ističu da zbog svega toga sindikati u tvrtkama ‘Đuro Đaković’ Holdinga podržavaju započeti proces dokapitalizacije Holdinga i nadaju se, da s dolaskom novih vlasnika koji će uložiti kapital i otvoriti inozemna tržišta dolaze bolji dani za radnike Holdinga”, kazao je dopredsjednik Sindikata metalaca Hrvatske – Industrijski sindikati (SMH-IS) Antun Štivić.

    Čekaju se novi poslovi za inozemna tržišta!!!

    • U zadnje vrijeme malo pažljivije pratim situaciju na bliskom istoku. Čisto iz perspektive – da sam ja nekakav mislioc u oružanim snagama tamošnjih zemalja i da gledam što radi ISIL i s kojim arsenalom, koliko bih odugovlačio eventualne otvorene postupke nabave…?

  24. “…s dolaskom novih vlasnika…”, jel oni znaju nešto što mi ne znamo? 🙂
    Kada ćemo saznati nešto oko dokapitalizacije, barem kada će biti?

    I koja potpuno obrnuta situacija u odnosu na onu u PTKM iako mislim da bi i sada moglo biti isto i tamo.

  25. Te dokapitalizacija do kraja godine…
    Vezano uz potencijalno veliki posao i izvoz…..kako je to napisao NB prije nekoliko dana “nije gotovo dok nije gotovo” 🙂

      • Malo me brine ovo radničko dioničarstvo, iako se u nekim firmama pokazalo kao jako dobro. Ne znam na koji način bi se išlo u ovo.

        • Ovo je jako dobro jer bi se zamijenio udjel države, ali TEK u budućnosti. Vidite npr. u Petrokemiji što je bilo, radnicima su dali naročito povoljno, oni su prodali, prije nego je država izašla, i onda su ucjenjivali.

          A ovdje nam je sada jasnije zašto su radnici ZAJEDNO s privatnim investitorima smijenili jako loše PZ imenovanog od strane države, i zašt nema skoro nikakve buke oko najavljenih velikih otpuštanja. Zato jer i sami radnici znaju da tek trebaju dobiti nešto vrijedno! Zato su radnici i dioničari sada na istoj strani. Mogu Vam zaista posvjedočiti da sam s predstavnikom radnika u NO jako konstruktivno razgovarao, a da slučjno preuzmem ĐĐ, sigurno bih prvo sjeo za stol s njima.

        • A i ovo što je bilo buke, ustvari se svodi na visinu i izdašnost otpremnina. Nisu ljudi blesavi, privatizaciju i jedan veliki posao smatraju gotovom stvari ( očito ne bez veze, danas dobili potvrdu za prvo, za ovo drugo nadam se uskoro), i nastoje što bolje naplatiti cipelarinu. Svakako su pametniji od ovih u Ptkm i u Sisku.Da meni netko ponudi 250-300 tisuća kuna netto, kao što Mađari nude ovim konjima u Sisku, poljubio bih ga u čelo i zaplakao od sreće. S tim novcem u RH čuda možeš napraviti. Pod uvjetom da si radišan i ne “investiraš” u beton. 🙂 Ili barem ne bilo kakav beton. 🙂
          U Đuri je stvar još i bolja, jer preko ovog dijela firme koji se nudi u ESOP i dalje mogu na tržištu prodavati svoj rad i vještine. Vjerojatno i dosta skuplje, negoli to mogu sad.

        • …može i privatna poruka, neka Vam Nenad da moje podatke, već smo se sreli prošle godine na skupštini Petrokemije.

        • @Dandy, izjava da se za 250.000-300.000 kn u hr mogu raditi čuda mi je stvarno intrigantna.

          Moj iskvareni um pri tom misli baš na pokretanje biznisa – samozapošljavanje (u uslužnoj djelatnosti) se i te kako da pokrenuti tim novcem.

          Dakle odmah isključujemo kapitalno intenzivne biznise (strojevi, proizvodnja fizičkog proizvoda ili investicija u beton 🙂 i ostaje nam što? Nisam siguran može li se i kafić otvoriti i opremiti s time.
          Neki digitalni proizvod ili servis – teško, ta lova nije dovoljna niti za razvoj nečeg jednostavnijeg (eventualno pokrije godinu dana plaće jednog programera i materijalne troškove, a potrebno je još gro toga da krene prodaja).

          Moguće da ciljate na nešto u poljoprivredi i stočarstvu (i pčela je stoka :), ok, ti su mi biznisi totalno apstraktni, a pogotovo nemam predodžbu što se sve dobiva za novac u devastiranoj županiji kako što je Sisačka.

          Također nisam uzimao u obzir kredit jer pretpostavljam da se ne može gologuz bogzna koji iznos dobiti od banke (ovih 300.000 kn odlazi za ulupati u biznis, što im je osiguranje za odobriti i trećinu toga kao kredit?!)

          Ne pitam da iznesete detalje ali please u grubo napišite na što ste mislili jer ovako imam dojam kao da sam pao s Marsa 🙂

      • @mradelic

        Niste prvi koji se baš uhvatio ove cifre. 🙂 Zbilja ne bih sad ulazio u detalje, reći ću samo da svi otvaraju biznis sa milijun+ nečega, nitko nikad ne bi ni postao poduzetnik. Sa koliko su počeli Gates ili Bakić? Sigurno s manje od toga. Mogao bih Vam sad ovdje navesti pet poslova s kojima ćete mjesečno zaraditi ne samo više od prosječne hrvatske plaće, nego vjerojatno koliko i srednji ili niži menađment u nekoj dobrostojećoj firmi. Ili čak i premijer. 😀 A da Vam kažem koji su to, umrli bi od smijeha i rekli mi da lažem Govorim o uprosječenom mjesečnom prihodu. Nekad kapa, nekad curi, a nekad je bogami i suša. 😀 A početnog kapitala za svaki taj posao treba puno manje od toga. Tu Vam nije toliko bitno koliko kapitala imate, već što ili koliko toga znate raditi, koliko ste posla spremni prihvatiti i sposobni naći i odraditi, te svoje znanje, robu i rad, prodati i naplatiti. Poznajem ljude koji su uspjeli i čak se obogatili sa početnim kapitalom manjim od 50000 kuna, kao i one koji su propali unatoč milijunima kapitala.

        • I mene ste zaintrigirali, moram priznati. Dajte recite barem dva posla, pa makar i da se nasmijemo 🙂

  26. http://www.poslovni.hr/hrvatska/bez-dokapitalizacije-nema-restrukturiranja-281236

    Slavonskobrodska tvrtka Đuro Đaković holding najavila je proces restrukturiranja tijekom kojega će oko 200 ljudi otići iz tvrtke, ali to neće moći učiniti dok god se tvrtka ne dokapitalizira.

    To znači znači da će u kompaniji ostati raditi oko 1100 ljudi dok se dokapitalizacijom ne osigura novac za otpremnine, a to bi moglo biti riješeno tek krajem godine. Iako čak i u sindikatu Đure Đakovića smatraju da u kompaniji ima određeni broj ljudi koji zadovoljavaju uvjete za mirovinu, oni neće moći otići dok god novi suvlasnici ne osiguraju novac u dokapitalizaciji koja ne bi smjela prijeći 194,22 mil. kuna. Sindikat smatra da nema viška ljudi, nego manjka posla te da najviše zamjeraju zapošljavanja po političkim linijama.

    Nova Uprava na čelu s Tomislavom Mazalom predstavila je u rujnu plan restrukturiranja po kojima će se unutar Holdinga broj povezanih kompanija smanjiti s osam na tri. Spajanjem tvrtki bit će formirani ĐĐ Specijalna vozila, ĐĐ Industrijska rješenja i ĐĐ Energetika i infrastruktura. Upravo će o dokapitalizaciji ovisiti uspjeh restrukturiranja Đure Đakovića, a kao najizgledniji potencijalni ulagači spominju se domaći mirovinski fondovi.

    • Ima netko ideju kako provjeriti broj svojih dionica na 15.5.? Probao sam pikati po SKDD pa naći nekakav history stanja na računu ali nisam se nešto usrećio…

      • Ja sam mu rekao u moj SKDD da mi napiše sve transakcije od 10.5 do danas za DDJH i računao unazad. Ili možete platiti 100 KN i dobiti xls sa stanjem svih dioničara na taj dan 🙂

        • Koliko sam ja shvatio javni poziv postojeći dioničari bi trebali znati do 26 studenog koja je konačna cijena upisa dionica pa će sukladno tome moći odlučiti koliku količinu dionica žele upisati naravno prema formuli izračuna koju su naveli u javnom pozivu i imati će vremena do 2 prosinca da ih upišu,znači ipak ćemo znati cijenu upisa.Ispravite me ako sam u krivu?

  27. Zanimljiv odnos prihoda i troškova osoblja za periode I-VI mjeseca:
    Prihodi:
    2011. 360.410
    2012. 509.232
    2013. 280.498
    2014. 193.905
    Troškovi osoblja:
    2011. 40.328
    2012. 47.801
    2013. 52.593
    2014. 58.031

    Dok prihodi padaju, troškovi osoblja rastu. Lijepo li je bilo raditi u državnim firmama. Nažalost svemu dođe kraj.

  28. Kako će uprava odlučiti po kojoj cijeni će biti dokapitalizacija, hoće to ovisiti isključivo o zainteresiranosti postojećih dioničara pošto samo oni sudjeluju u provom krugu?

      • Nenade, ne bi li bilo sjajno kad bi u vlasničku strukturu DDJH ušli Patria i/ili Kongsberg? Mislim da bi to samo bio prirodan razvoj događaja s obzirom na sporazum o zajedničkim nastupima na pojedinim tržištima, edukaciju zaposlenika DDJH kod spomenutih partnera itd.

        • Mislim da njima odgovara da ĐĐ bude stabilan, ali da oni nisu direktno unutra, upravo zbog poslovanja na osjetljivim tržištima na kojima je ĐĐ jak. Stoga mislim da nije nevjerojatno da neki ‘veliki bijeli’ ali prijateljski fond ‘zagrize’ na dokapitalizaciji.

  29. http://www.duro-dakovic.com/press_centar/novosti/uprava_duro_dakovic_holdinga_i_sindikat_metalaca_hrvatske__is_potpisali_socijalni_sporazum.aspx

    Sindikat metalaca Hrvatske – Industrijski sindikat i Đuro Đaković Holding potpisali su Socijalni sporazum nakon donošenja odluke o dokapitalizaciji.

    Sporazumom je Sindikat podržao odluku o prodaji dionica i dokapitalizaciji te se obvezao na čuvanje socijalnog mira sve dokse budu poštivale odredbe sporazuma.

    Sporazumom sa Sindikatom Uprava se, između ostalog, obvezala da će u skladu sa Strategijom i planom restrukturiranja zadržati u radnom odnosu sve radnike potrebne za ispunjenje Strategije, da će uložiti najbolje napore da ostvarenje poslovnog plana prati potrebni rast broja zaposlenih i rast plaća u skladu s rastom troškova života mjerenih potrošačkim cijenama te da će sa Sindikatom postići dogovor o broju radnika potrebnih za realizaciju Strategije.

    Također, Uprava se obvezala da će kontinuirano raditi na poboljšanju uvjeta rada te da će zadržati najmanje postojeću razinu prava zaposlenika.

    „Promjene u Đuro Đaković Grupi imaju za cilj osigurati održivost poslovanja i time čuvanje što većeg broja radnih mjesta. Zaposlenosti i dobrih uvjeta rada nema bez profitabilnog poslovanja, a da bismo do njega došli moramo napraviti određene promjene kojima ćemo se prilagoditi značajno promijenjenim uvjetima na tržištu. Proteklih par godina pokušali smo s blažim i manjim promjenama no one nisu dale rezultata. Zato je nužno napraviti značajnije prilagodbe u našem poslovanju kako bismo podigli konkurentnost za izvozna tržišta koja su jedina šansa za novi rast i razvoj. Zadovoljan sam što je i sindikat prepoznao važnost promjena i što smo potpisali Socijalni sporazum. Mi želimo surađivati sa sindikatom i dijelimo njihovu želju da se uvjeti za rad poboljšavaju kao i da se čim za to stvorimo uvjete krene s novim zapošljavanjem. No, prije toga moramo napraviti reorganizaciju i tamo gdje je to nužno smanjiti broj zaposlenih. Vjerujem da baš na primjeru ĐureĐakovića možemo pokazati da se partnerskim odnosom može postići dogovor i oko nekih teških, ali nužnih poteza ako oni osiguravaju opstanak i oporavak tvrtke te vode boljim uvjetima i novom rastu već u skoroj budućnosti.”, kazao je predsjednik Uprave Đuro Đaković Holdinga Tomislav Mazal.

    „U cilju razvoja socijalnog dijaloga i partnerskih odnosa sindikata i poslodavaca u Đuro Đaković Grupi, Sindikat metalaca Hrvatske odlučio se na potpisivanje socijalnog sporazuma i na taj način šalje poruku potencijalnim ulagačima da je Đuro Đaković brand u kojem se drži do prava radnika. Sindikat metalaca Hrvatske-Industrijski sindikat ima svoje članove zaposlene u Đuro Đaković Holdingu i trgovačkim društvima članicama Đuro Đaković Grupe i njihov zajednički cilj je sačuvati radna mjesta i promicati prava i interese kako članova sindikata tako i svih drugih radnika zaposlenih u Đuro Đaković Holdingu i članicama Đuro Đaković Grupe”, izjavio je Antun Štivić dopredsjednik Sindikata metalaca Hrvatske – Industrijski sindikat.

  30. Za mene je to prilicno losa vijest. Sigurno su dogovorili uvjete za radnike kao u drzavnim firmama (kolektivne ugovore, basnoslovne otpremnine, zastite svega i svacega,…). To mi cak djeluje prilicno i neozbiljno napraviti 10 dana prije dokapitalizacije. Eventualnom privatnome investitoru su jasno pmporucili, mi smo gazde u dvoristu, zasticeni smo kolektivnim ugovorom, i svako diranje u nasa prava povlaci sankcije. Kolektivni ugovor su vjerojatno potpisali sa upravom na odlasku. Ako dodje, privatni investitor ce postaviti svoju upravu.

    Kako ide jedna pjesmica: Lipo li je, lipo li je na lazini suvoj lezat…

    • Slažem se sa franom, ekipa sklopila dogovor na uštrb države i postojećih dioničara 5 do 12. Pljački imovine građana RH izgleda nema kraja dok je kamena na kamenu. Otpremnina radnika u privredi sa 20 godina staža i prosječnom plaćom – tridesetak tisuća kuna a u kroničnim državnim gubitašima tristotinjak i to sve uz krik i jauk medija i šire javnosti.
      Ovakve podjeljenosti teško da ima igdje u svijetu.

        • Možete li to argumentirati, ako nije problem ? Volio bi čuti protuargumente, a do onda bi se složio sa prethodno izrečenim stavovima, jer i sam razmišljam na tom tragu …. ajmo mi učvrstiti svoja prava pa ako dođe i neki ‘preuzimač’, prava su tu pa on neka ih krši ako je frajer (a kršenje prava po novom ugovoru košta). Sadašnjoj upravi se živo hebe, ako dođe preuzimač, oni su bivši, jer se ionako nisu iskazali ničim, a ako ostane sve po starom, ionako ne plaćaju oni … tako da baš bih volio čuti Vaše protuargumente, zašto mislite da je ovo dobra stvar ? Ja mislim da je to samo još jedan od načina za tjeranje investitora ….

        • Znači imamo evidentni višak ljudi, treba im program zbrivanjanja (kao što je bilo u Podravci) i ovime su se dogovorili da ne rade napetosti (kao što je bilo u PTKM) sve dok ne dođe dovoljno love u firmu da se to može bez financijskog stresa za firmu riješiti. To je dio financijskog restrukturirana i to je OK.

        • A usput su se i dogovorili da im se prava neće narušavati, bilo posla ili ne bilo posla (čitaj para), oni će svoje dobiti, a nas i vas i ostale moguće investitore tko hebe … eventualno možemo lovu dat, ti su ipak rekli da ne mrze kapital …. dapače … niste me razuvjerili u mojim razmišljanjima, ali to su ipak samo moja skromna razmišljanja … kao i ona da su dokapitalizaciju prema malim dioničarima nepošteno postavili – odigrali …..

      • Ja ne želim da radnici u bilo kojoj tvrtki budu obespravljeni ali kako prevelika zagarantirana prava radnika i sindikati koji imaju velik utjecaj mogu utjecati na interes investitora u ovako korumpiranoj i zbrkanoj državi. Vidjeli smo slučaj s Petrokemijom.

        • Socijalizam da bi opstao mora uhljebljivati cijele kaste, uhljebljivanjem se potiskuje znanje i sposobnost, zamjenjuje se poslušnošću i generalno neznanjem i ogromnom zatucanošću, gdje se zatire svako samostalno razmišljanje vlastitom glavom. Rezultat je, uvijek, propast sistema, gdje najvise popuše upravo uhljebi, ali nažalost s njima i konglomerati koji ih zbrinjavaju, Petrokemija je najbolji primjer gore navedenog…

    • Meni ovo izgleda kao dobra vijest – daje dojam stabilnosti, barem po meni. Kada su se slične stvari dešavale u PTKM – osnivao se stožer za obranu PTKM…

  31. Slazem se MMK dobro napisano… osim dijela gdje uljebi kao na kraju navise popuse. Ne bih se sa time slozio jer po definiciji oni bezbrizno plesu i eventualno galame dok muzike ima… *ebe se njima… prst u uho i jasi drzavne jasle (citaj sve nas) a kad muzika stane… a *ebi ga idemo vidjeti gdje se mozemo ponovno uguziti. nije mislim niti problem u guzicarima nego u tome sto jednostavno nismo sposobni etablirati korektivni mehanizam. Jasno da najvise popusi sama firma a to znaci radnici i obitelji koji od nje zive, lokalna zajednica i drzavini proracun i drustvo u cjelini…

  32. http://www.vecernji.hr/slavonija/mazal-kapital-je-nuzan-za-velike-poslove-koje-zelimo-972536
    Upis dionica Đure Đakovića u započetom procesu dokapitalizacije u prvom i drugom krugu obavljat će se od 17. studenog do 2. prosinca. U slučaju potrebe, naknadno će biti raspisan i treći krug. Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga odobrila je jedinstveni prospekt Holdinga u vezi javne ponude do 9,711.204 redovnih dionica. Jedna dionica vrijedi 20 kuna, a ukupna nominalna vrijednost im je 194,224.080 kuna.

    Prema riječima predsjednika Uprave Tomislava Mazala (na fotografiji), dokapitalizacija je nužna zbog svih budućih poslova koje Đaković želi i za koje se natječe.

    – Ne možete dobiti velike poslove ako iza sebe nemate velik kapital i snažnu banku. Odnosno, vi možete reći da radite nešto najbolje, ali u to vam više nitko neće vjerovati – rekao je Mazal. On je izrazio uvjerenje kako će slavonskobrodska tvrtka u budućnosti s novim visokoobrazovanim kadrovima odrađivati puno složenije i sofisticiranije poslove od onih koje radi danas. Prilikom upisa dionica svi postojeći dioničari imat će pravo prvenstva do udjela koji danas imaju u kapitalu, a u slučaju da ponude više, ući će u natjecanje s ostalim ulagačima iz drugog kruga.

    • Nadam se da su se natječaji u kojima ĐĐ slovi kao izgledan dobitnik posla malo odužili zbog ove dokapitalizacije. Koja bi to bomba na bila da prvo dokap prođe po cijeni gornjeg djela raspona a zatim da usljedi objava velikog posla.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

w

Spajanje na %s