Uncategorized

SELECTIO

I kako sam najlošiji čovjek u zemlji za nekome ‘naći posao’

1. Već dugo nemam ne samo ured, nego niti stolac, u svojoj tvrtki SELECTIO. Nisi sam uključen, a čak niti upućen u dnevno poslovanje. Tako da sam i sam jučer (jer sam se s direktorom čuo povodom nečeg privatnog) o ovome: Podravka dobitnik certifikata Poslodavac Partner. Tvrtku autonomno vodi ‘moj’ direktor i poslovni partner Aleks.

To nam je zaista odličan proizvod kojemu je u stvari najmanja vrijednost (iako velika!) PR na tržištu rada, a puno veća je dubinska analiza i kvantifikacija (izmjerljivost!) procesa upravljanja ljudskim resursima za (kroz tu prizmu promatrano) vrlo malu cijenu. Te naravno, možda i najvažnije, osnaživnaje pozicije odjela (funkcije) HR u tvrtki. Primjerice, ako ste HR manager imate mjerenje / analizu ključnih procesa, benchmarking s konkurencijom, kao i mjerenje napretka iz godine u godinu s čime možete vjerodostojno pomoću KPI-ova komuniciriati s upravom, baš kao i financijski direktor ili direktor prodaje. A svaki pravo CEO zna da ili je sam direktor za ljudske resurse (kao što je bio Jack Welch) ili mu je ova(j) desna ili lijeva ruka 🙂

Ako ste velika ili mala tvrtka (mislim da sada ima i neka ‘light’ verzija), ovaj proizvod me zaista nije sram preporučiti :), trenutne imatelje pogledajte ovdje.

2. Na tržištu pak potrage za kadrovima, kako ‘exucutive’, tako i srednjim i nižim, SELECTIO nije vodeći, nego dominantan. Naša ideja je bila, kako je to teško mjerljiva disciplina – jer kako ocijeniti da li su 3 ‘savršena’ CV-ja koja ti isporuči ‘head hunter’ ujedno i najbolji kandidati trenutno dostupni na tržištu – dignuti kvalitetu na takvu razinu da i uz bilo kakvo ‘mjerenje’ rezultat (uglavnom) bude preko toga. Površno ‘dilanje’ CV-ja je i razlog zašto se head-hunteri često strpavaju u ‘elitnu’ ligu zajedno s prodavačima rabljenih automobila i posrednika nekretninama.

Kad se tržište rada urušilo 2009.-2010. i nadalje – možete misliti kakva je tada bila potražnja za našim uslugama potrage za kadrovima i unaprijeđenja ljudskih resursa – umjesto da radikalno smanjimo broj zaposlenih (radi se o konzalting tvrtki, koje sve tako u načelu reagiraju), napravili smo minimalne optimizacije u troškovnoj strukturi, a ja sam kao vlasnik podnio višemilijunske gubitke kako bismo zadržali ljude i kompetencije, makar se ‘vrtili u prazno’ (mislim da drugi put ne bih napravio takav kamikaze potez 🙂 ). Ipak, to nam je u maniri klasične dobitne strategije omogućilo zahvaćanje većeg tržišnog udjela. Samo što se to sa savjetničkim biznisima klasično ne radi (nego se režu troškovi) 🙂

Ali nam je u ovom slučaju – jer smo imali vizije i snage ostati dovoljno dugo ‘pod vodom’ (kao što rekoh, ne bih drugi put pokušavao, hvala) – donijelo pozitivnu samoosnažujuću spiralu jer veći broj mandata dovodi do veće i dinamiče baze trenutno aktivnih kandidata, što omgućava da potrage budu efikasnije i efektivnije, što dovodi do više klijenata, što dovodi do više kandidata …

3. SELECTIO (i s njim vezani biznisi) u ovih sada već 12 godina postojanja donio mi je kumulativno značajni gubitak (to se u bilanci vidi kao dug prema vlasniku, što je zapravo kvazi-equity). Ali mislim da plaće nikad nisu isplaćene nakon 5. u mjesecu (ili 6. ako je 5. bila nedjalja ili praznik) i nadam se da će stvorena vrijednost na koncu biti veća od uloga. Ali vidite, nakon 12 godina biti s kumualtivnim gubitkom, o tome vam u zaostaloj (zatucanoj?) Hrvatskoj neće pričati trash-marskisti i ostali socijalisti, za njih će poduzetnik uvijek biti ‘gubavac’. Iako je moguće da se klima mijenja 🙂

Ne znam postoji li biznis kojemu ovako dugačka i mučna kriza odmaže kao ovome. Taman kad smo negdje 2007.-2008. počeli poslovati s ‘pozitivnom 0’, ušli smo u ovu depresivnu situaciju. Ali mislim da će nam i vrlo mali gospodarski rast – koji se kad-tad mora dogoditi – omogućiti da zualuženo kapitaliziramo kvalitetu, izdržljivost itd. 🙂

4. Ujedno ovdje mogu reći da sam najlošija osoba u RH za nekoga zaposliti ‘preko veze’, iako neki misle da sam najbolja. Jer
(a) to ne možemo jer na koncu klijent bira (4 kvadratića u logu SELECTIO znače 4 kandidata koji su u konačnom odabiru, a onaj izdvojeni crveni kvadratić je dobitni kandidat)
(b) a da to pokušavamo raditi, to bi bilo zadnje što smo napravili, jer od objektivnosti upravo i živimo.

Zanimljivo je, međutim, da čak i dok sam imao MojPosao su mi se znali javljati ljudi da ‘je li mogu pomoći kod zapošljavanja jer se ‘mala’ javila na oglas na MojPosao’, a to začudno nerazumijevanje procesa zapošljavanja je dolazilo isključivo (odgovorno tvrdim) od direktora u javnom sektoru.

Tako da molim da mi se ne javljate oko toga da vam ‘nađem posao’. Ali ću uvijek vrlo rado u SELECTIO proslijediti životopise odličnih kandidata, jer takvih uvijek trebamo.

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

2 replies »

  1. Svaka čast za pristup i napore u HR poslovima.
    Velika je šteta da naša država vjerojatno nikad neće biti Vaš klijent, niti kad bi im donirali usluge. Vašu zadnju preporuku, Fukuyamu, trebalo bi uvrstiti kao obveznu lektiru u naše škole, jer mi se pokroviteljstva i klijentelizma nećemo riješiti do 2300..

  2. 21. They let themselves fail. They understand sometimes their creative vision ends up not being executed in the way they thought it would or perhaps their final project wasn’t received well by their audience. Instead of letting this stop them they go back, look at where they could re-work their art, and try again. They stay flexible just like the HP x360 and it’s multiple modes.

    http://thoughtcatalog.com/koty-neelis/2014/08/21-ways-creative-people-keep-themselves-inspired/

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s