Uncategorized

Glasanje za dionicu godine — što se događa?

Ne znam da li je netko pratio rezultate za glasanje za dionicu godine, koje je u toku, lijevo na naslovnici ZSE.

Nakon početnog malog broja glasova RIVP je imala 36% glasova, pa onda rasla idući dan ujutro na 41,20% (a u tom trenutku je bilo dano oko 500 glasova), da bi preko vikenda polako rasla na 52%, kako je bilo i danas ujutro. Rast glasova za RIVP se vjerojatno može objasniti time da je link na njega dan na ovom popularnom mjestu, pa je narod došao glasati, a dionica RIVP zaista jest popularna (izrazito trgovana, s ogromnim brojem dioničara i krasnom izvedbom, te aktivnom udrugom dioničara) – jednako kao što će sada nakon objave ovog posta doći s mog bloga velik broj glasača na ZSE (i vjerujem, velikim dijelom glasati za RIVP, što naravno nije zabranjeno).

Jučer navečer, primjerice, RIVP je bila na 52,20%, drugi je bio Atlantic s 30,84%. Slično je bilo i jutros.

Međutim, onda je odjednom, sada već na vrlo velikom broju glasova, RIVP misteriozno pala na 41,13%, a Atlantic porastao na 44,90%.

Po mom sudu, ovakve brutalne promjene nisu moguće same od sebe, na ovako velikom broju glasova (sada već oko 3.000 glasova, što je sigurno relevantan uzorak). Dakle, po mom sudu, ili se brišu glasovi Rivijere ili se nešto drugo događa, tj. odjednom ogroman broj glasova za ATGR (kojeg isto izuzetno poštujem).

Nažalost, rezultate ne možete pratiti dikretno, nego morate pokušati ponovo glasati (što nije manipulacija jer sustav prepozna, pa vam ne da da glasate, ali zato pokaže trenutne reultate).

Možda nekoga smeta da bi dionica RIVP, u svojstvu nasljednika dionice KORF, bila dionica godine treći put zaredom?

Glasati možete ovdje, a preporučam da spremate screen shotove nakon svojih glasova.

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

47 replies »

  1. Gledao sam rezultate danas ujutro, oko 8:30, rivp je bio u značajnoj prednosti ispred atgr. Što li se to dogodilo u međuvremenu…

    • Sada je opet, nakon što je objavljen ovaj link, veći broj ljudi došao glasati i omjeri su se promjenili: RIVP je u vodstvu sa 44,48%.
      Možda bi netko nadobudam mogao reći ‘to je sigurno manipulacija, jer kako sada da odjednom RIVP dobija tako puno glasova’, ali narod upravo masovno izlazi na ‘biralište’ i po mom sudu upravo to je pravo stanje stvari. Skidajte screen shotove.

  2. Jedina logična pretpostavka je da su zaposlenici ATGR danas ujutro kad su došli na posao dobili naredbu da glasaju i to svi odmah na početku radnog dana odradili…sad kad su svi oni glasali opet se vratio RIVP na prvo mjesto…

      • Ma baš, ovako može bilo koji random posjetitelj piknuti odabir pa utjecati na ishod a veze nema s tržištem kapitala (kad bi htio biti zločest rekao bih i neki ministri koji misle da je super što nikad nisu kupovali dionice…)

        Možda bi bilo zanimljivije da SKDD organizira glasovanje za sve koji imaju e-račun?

        P.S. I ja mislim da se radilo o grupnom mailu zaposlenicima ATGR, sve drugo bi bilo prekomplicirano.

  3. Mozda su samo zaposlenici ATGR-a dobili jutros mail da se bore za svoju firmu što nije loše ako je tako…jača svijest kod ljudi 🙂

  4. “ili se nešto drugo događa, tj. odjednom ogroman broj glasova za ATGR (kojeg isto izuzetno poštujem).”
    Pa kao što Vi pošaljete brdo glasača, tako je možda i netko od ljubitelja ATGR-a negdje objavio informaciju 🙂

    Drugim riječima, nakon svake Vaše objave možda se u ATGR taboru pitaju što se događa i brišu li se ATGR-u glasovi 🙂

    BTW. te web ankete ne treba ozbiljno doživaljavati, em medij može odrediti ishod em ako bilo tko od posjetitelja ako ima interesa može napumpati tonu glasova (razni IP-jevi, cache, proxy-ji)…

  5. Ne vjerujem da su u pitanju nikakve vece teorije zavjere vec je jednostavno anketa tehnoloski uzasna. Dovoljno je samo podesiti postavke u browseru i nakon toga se u doslovno 2 klika moze glasati opet “back -> Glasaj”.
    Netko kome je malo dosadnije u zivotu moze u pola sata bilo koju od ovih dionica dovesti do vrha.
    Ono sto jedino treba napraviti je kontaktirati ZSE da obavijeste web admine da po zavrsetku glasanja prociste glasove (sto bi oni i bez upozorenja morali napraviti ako vec koriste ovako slabu anketu) tako da svaki IP moze imati samo 1 glas sto ce odnijeti veliku vecinu ovako jednostavnih duplih glasova.

    • Ako je sve ovo što vi pišete ovdje istina, onda glasanje na način da se provjerava IP nije ispravno. Naime, ako firma ima jedan ADSL prema vam onda samo jedan iz firme može glasati jer svi imaju istu IP prema internetu, a ako ima stalni vod (a ATGR vjerojatno ima) onda oni cijelo vrijeme imaju isti IP tako da bi samo jedna osoba iz ATGR mogla glasati. Slijedeća stvar je pak da svatko s ADSL-om može isključiti router i ponovo ga uključiti te svaki puta dobije drugu IP. Ako ne bi išlo, probate obrisati cookies. Ili pak jednostavno se može glasati svaki dan jednput obzirom da se ADSL svakih 24 sata sam otpaja i ponovo spaja.
      Znači, kotrola putem IP-a ne valja. Najispravnije bi bilo da se koriste podaci za logiranje dobiveni od SKDD-a. Na taj način mogu glasati samo oni koji trguju, odnosno, posjeduju neke dionice i to samo jedanput za jednu dionicu. Ovako može glasati ama baš svatko i to više puta. Recimo ja sam glasao jedanput na poslu i jedanput kod kuće, bez problema su uvažena dva glasa.
      Trenutno stanje:
      ADRS – 7,23%
      ARNT – 2,62%
      ATGR – 31,72%
      PODR – 3,58%
      RIVP – 54,85

  6. “Nažalost, rezultate ne možete pratiti dikretno, nego morate pokušati ponovo glasati (što nije manipulacija jer sustav prepozna, pa vam ne da da glasate, ali zato pokaže trenutne reultate).”
    Iako sumnjam da je to posrijedi, moram naglasiti da je svako javno Web glasanje prilicno trivijalno za manipulirati. Pogledao sam kod na ovoj anketi i nema nikakve prepreke da posaljem 10.000 glasova ako zelim. Samo da bude jasno.

    • Sve to stoji što ste napisali, Berislave, samo što administratori ipak to filtriraju na kraju i onda se ovih vaših 10.000 glasova jako dobro vidi dok se “onih mojih” par desetaka ne vidi i moji glasovi će proći filter, a vaši neće. I ja to onda velim nekolicini ljudi koje poznam koji to isto naprave i to prolazi.
      Ja ne bi potcjenjivao informatičare koji rade za ZSE. Sigurno će filtrirati rezultate, možda već rade usput zato rezultati skaću. Ne smijemo se iznenaditi ako će na kraju rezultati biti drugačiji od onih koje vidimo na stranici.

      • Informatičai na ZSE moraju biti odlični, oni vrte vrlo zahtjevne sustave u realnom vremenu, a ti sustavi moraju biti vrlo pouzdani (radi se o novcima).

        • Cvrsto sam uvjeren da informaticari na ZSE (ne znam jesu li odlicni ili nisu, ali to je sasvim druga tema; pojam “informaticar” ustvari nista ne znaci, to je otprilike kao da kazete “osoba koja se bavi prijevozom”) nemaju nikakve veze s Web siteom i njegovim CMS-om, kojeg je napravio Globaldizajn. Kao sto Igor kaze, u teoriji je moguce naknadno napraviti analizu upita i eliminirati “uljeze”, ali ako sustav za to nije dobro pripremljen to je vrlo mukotrpan posao za koji sumnjam da ZSE ima vremena i zivaca. Ajmo redom:

          1. Na anketi ne postoji nikakva kontrola ponovljenih glasova osim putem cookieja. To znaci da ce ponovljeni glas biti odbijen samo ako pokusate glasati iz istog browsera, u istom sessionu, ali je dovoljno obrisati cookieje, ili otvoriti novi browser, da bi ponovljeni glas bio uvazen. Takodjer, bilo koje okruzenje koje ignorira cookieje moze poslati koliko glasova zeli, tako da je banalno napisati skriptu koja ce poslati koliko glasova zelite i sustav ce ih prihvatiti.

          2. Jednom kad su ti glasovi spremljeni, moguce ih je razlikovati od ostalih glasova na samo dva nacina: analizom IP adrese ili pravilnostima glasova. Prvi je relativno jednostavan ako se u bazu sprema i IP adresa glasaca, sto iskreno sumnjam da je slucaj (jer da su autori CMS-a o tome razmisljali, onda bi vec sama anketa kontrolirala ponovljene upite s istog IP-a u nekoj jedinici vremena, sto ne radi); ako nije, onda je jedini nacin da analizirate serverske logove.

          3. Sto se tice bilo kakve analize pravilnosti rezultata — recimo o izvlacenju IP adresa iz serverskih logova ili pronalazenje ritmickih i non-random glasova iz podataka u bazi — takodjer se moze napraviti na dva nacina. Prvi je softverski, sto ukljucuje sastavljanje jednog ili vise algoritama koji ce uzeti ulazne podatke i onda ih na neki nacin analizirati — pravilu je za to potrebno prilicno specijalizirano znanje i/ili softver, koji nisu bas lako dostupni i kostaju (cak i ako imate programera koji je to u stanju napraviti, vrlo je vjerojatno da vam se nece isplatiti da se zabavlja s nekom bezveznom Web adresom nego ce imati vaznijeg posla). Drugi pak nacin je da netko proucava liniju po liniju loga i unosa u bazu i rucno analizira svaki od njih; mislim da ne moram naglasavati koliko je to ocito sporo, te podlozno greskama.

          Bottom line jest da nema jednostavnog nacina da se otkriju konkretni lazni glasovi, te su jedine realne opcije a) prihvatiti glasove kakvi jesu, bez obzira ima li laznih glasova, te b) ponistiti cijelu anketu kao nevazecu. Kako se (koliko sam shvatio) ne radi o nikakvom konkretnom izboru za neku nagradu, nego je rijec o klasicnoj anketi tipa “ajmo nesto staviti na sajt da se ljudi zabavljaju” (vjerujte, takvih anketa i CMS-ova sam u zivotu napravio bezbroj), mislim da sve skupa nije vrijedno pretjerane brige i opterecivanja.

        • ‘thumbs up’ za Berislavov odgovor.
          Evo ova rasprava se moze gledati i kao prijedlog da se od sljedece godine unaprijedi anketa kad je sada vec izazvala pozornost i da bude releventnija, bilu je tu u komentarima ako se ne varam i konkretnih prijedloga.
          To bi islo recimo u smjeru poboljsanja samog ZSE prema korisnicima i njihovim zahtjevima.

  7. “Glasovanje za ‘Dionicu godine’ je završeno!

    Objava rezultata na dodjeli nagrada 12.12.2014. u 12h.”

    Ma jel to treći put za redom dionica godine ona koja baš ništa ne valja… 😉

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s