4 replies »

    • Malo šire govoreći (jako dobro znam, radim vrlo blizu centru te industrije pa znam kako stvari izgledaju iznutra), o suvremenoj online ads industriji općenito, nevjerojatno je koliko tu i čak stvarno postoji puno “poricanja”, koliko ima ljudi koji iskreno vjeruju da što rade je dobro pa čak i ako nije legalno “jer zakon i moral nije isto” (“samo nitko iz vana ne smije znati detalje, jer će ih pogrešno shvatiti”). A u svakoj industriji pa tako i toj postoje i oni neiskreni i nepošteni ljudi. Kada iskrenom neshvaćanju dodamo i ovu mogućnosti, sve skupa je to dosta nezgodno.

      Mnogi u ads industriji misle da je sve to što rade dobro jer:

      Reklame će biti relevantnije, a to je svima u interesu, pa i tom kranjem korisniku, makar on ne bio toga svjestan.
      Korisnik i tako “svjesno koristi besplatne usluge”, pa je red da ih nekako ipak na kraju i plati jer drugačije nije moguće (makar nesvjestan detalja kako točno to plaća… misle oni iz korisnikove perspektive što ne boli, nije bolest, nekome ukrasti nešto a da on to “ne osjeti” nije krađa).
      Mentalitet “tko uhvati, njegovo je” (primitivno osvajački). Ako je moguće korisniku uzeti podatke, onaj tko ih uzme, ima pravo na njih. Korisnik se nema pravo što buniti – “tko mu je kriv što je podatke bilo moguće mu uzeti, a i tako se neće korisitit baš za nanositi mu nekakvu namjernu štetu”.
      Stav “legalizam ima svoje granice, legal cost je poslovni cost kao i svaki drugi”. Jer većinom je to zapravo sve teško dokazivo, pa je sve OK “ako te neće uhvatiti”, a ako te uhvate, pa što, plaćati će se nekakve kazne (pa je zakon time dobio svoje). I na kraju krajeva, “svatko od nečega mora umrijeti, bankrotirati”. Za ads firme je možda sudbina da bankrotiraju posljedicom sudskih parnica jednog dana, pa najbolje samo potruditi se da taj dan dođe što kasnije.

      Kada ovim dobricama #1-#4 dodamo one “manje dobre” kojih sigurno ima, jasno je da sve u svemu nije floskula kada kažemo da korištenjem “besplatnih” ad sponsored proizvoda/usluga, proizvod smo zapravo mi.

      Problem je jedino što danas teško možemo izbjeći sve te “besplatne” ad sponsored usluge jer mnoge od njih nemaju “poštenu plaćenu alternativu”. Što npr. koristiti umjesto Googlea?? Nemamo nešto “bolje”, ne-besplatno.

      Da ja upravljam App Storeom, prvu novinu koju bih uveo je zabrana svih vrsta ad-sponsored aplikacija jer takve su sumnjive po defaultu. Native aplikacije koje imaju reklame ili su samo besplatne bez očitog načina monetizacije, su još gora stvar od web based ad sponsored usluga jer aplikacije u pravilu uspijevaju “nabaviti/ukrasti” bar malo više podataka nego što je to moguće kroz web browser (bar tih automatski skupljenih, druga stvar kad im svjesno još idete dati hrpu podataka, i to oni sve povežu, iz svih izvora kojima ste dali podatke, koji su pogodili podatke…, imaju takav vaš profil da vas poznaju bolje nego vi sami sebe).

  1. According to the Swiss Das Magazin the methods of data analysis of CA are to a large degree based on the academic work of Michal Kosinski. In 2008, Kosinski had joined the Psychometrics Centre of Cambridge University where he then developed with his colleagues a profiling system using general online data, Facebook-likes, and smartphone data He showed that with a limited number of “likes” people can be analysed better than friends or relatives can do and that individual psychological targeting is a powerful tool to influence people.

    izvor: https://en.wikipedia.org/wiki/Cambridge_Analytica

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.