Uncategorized

Manipulativna negativnost naših medija (opet)

Evo opet, primjera je bezbroj, sve su to samo simptomi. Stav je jasan: ‘Drugovi i drugarice, ne smijemo odustati od uvjeravanja raje da je u svijetu koma, svijet propada, nije problem u nama, nego u svijetu – i stoga se ne moramo mijenjati!

Danas VL:

utjeha

A istina je ovakva. Npr. samo jučer europski indeksi:

europski indeksi

Da ne bi bilo zabune, evo indeksa dva slaba gospodarstva, Italije, i ‘europskog bolesnika’ Francuske, u zadnja 3 mjeseca od kad dolar naročio jača. Preko 25% u plusu oba u tri mjeseca!

Najparadoksalniji i najbeskrupulozniji u manipulaciji je po mom sudu ipak Novi list. Recimo, ovo izlazi debelo izvan gabarite ‘subjektivnog stava neobjektivne i pesimistične novine koja je predstečaju pa se tako i osjeća’, nego ulazi orvelovsku manipulaciju, radikalnu laž. Oni su ovaj izvještaj (inače nevažnog websitea) Bankrate: Financial Security Index hits record high, najviša (pozitivna) razina od kad se mjeri, uspjeli – via depresivna HINA, koja je epicentar ovakvih stvari, ali naslov je od Novog lista – prevesti kao Teže nego ikad: Gotovo 40 posto Amerikanaca na rubu financijske propasti! Evidentno Novi list nema baš neko dobro mišljenje o inteligenciji svojih čitalaca.

Bankrate je inače jedan webiste koji uspoređuje kamate, nije nešto važan. Ali budući da se u ‘istraživanju’ govori i o tome kako puno Amerikanaca ima dug na karticama veći od štednje, on je bez greške našao put do naših medija kao glavna vijest (veliki dio dana je i bio glavna vijest iz inozemstva na Banka!). Pri tome nitko naravno nije objasnio kako se Amerikanci značajno više financiraju kreditnim karticama nego mi (prosječni dug kućanstva koje ima kredit na karticama je npr. preko 15.000 USD).

Uglavnom, ako niste znali: Svijet je u komi, jučer propada Amerika, danas Europa … ili je koma u glavama Hrvata?

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

Tagged as:

25 replies »

    • Pa nije u ovom slučaju baš … mnogi naši mediji su tako loše vođeni da na razumiju gdje je tržište, a njima dominiraju frustracije i stavovi urednika i novinara. Plus, izgovora za paradoksalne lažei naprosto nema. Tako nitko ne piše da su ljudi sletili na Mars ako to nije istina, iako bi podiglo čitanost.

        • Isto zašto puno ljudi favorizira Mirelu Holy, Živi zid i Vilibora i njihove ideje pravednosti.
          Drugim riječima, isto zašto nema niti na vidiku kandidata koji bi zastupao (u svijetu normalne) slobodnotržišne ideje.
          Drugim riječima, jer se proizvodi ono što ide.
          A kako je Antun znao reći, u tim slučajevima društva upadaju u spiralu siromaštva i jada koje može potrajati i duže razdoblje. Teško je biti optimističan kad svaki vikend interventna policija izlazi na ulice. Stvarno ćemo i postati europski Brazil.

        • Mislim da bi prvo trebalo početi sa ozbiljnim mjesečnikom ili čak dvotjednikom na novinskom formatu i papiru. Vjerujem da ima mjesta i tržišta za hibrid ekonomsko-političkih tema i rasprava s naglaskom na ekonomiju nama interesantnih područja informatike i novih tehnologija, poljoprivrede zelene i plave, turizma…

          Trećina ili polovica bila bi posvećena iskustvima iz svijeta s dominantnim naglaskom na srednju i sjevernu Europu manji dio u tome na USA, Kanadu i Japan.
          Svoj kutak bi trebala imati i ekonomska povijest i neka vrsta obrazovanja čitaj početnica za ekonomiju poduzetništva, inovacija…

          Vjerujem da ima dovoljno kupaca koji bi izdvojili 30-ak kuna za prije svega kvalitetan sadržaj na novinskom papiru. Ovo naglašavam zato jer mi nije jasno zašto se svaki novinarski poduhvat koji nisu dnevne novine mora temeljiti luksuznom izdanju.

  1. Glavni mediji su u potpunosti u skladu s našim mentalitetom.
    Mi se ne uspoređujemo s boljima ili jednako dobrima kao što smo mi jer nas to iritira.
    Mi naš položaj definiramo tako što smo bolji od onih kojima je lošije ili su u jednakim problemima kao i mi, to Nas čini sretnima.
    Nama je uvijek referentna točka dno i onda proučavamo koliko još duboko možemo.

  2. gosp. bakic, mozete li napisati blog o rasprodaji drzavnih dionica? ako sam dobro informiran vlada ova ili buduca do 2017. namjerava prodati udjele u svim tvrtkama gdje posjeduje dionice. u rovinju ce biti neki kongres na tu temu. sada pocinje sa imunoloskim a prodavati ce se sve od hep-a do firmi koje nisu od strateskog znacaja..lijep pozdrav

  3. Glavni kapital je u rukama banaka, i dok god je njima u interesu da crpeći novac iz danih kredita lagano prebacuju u dionice u interesu im je da su dionice na što nižim razinama.

    Kad vecina kredita se bude razdužila, onda će najvjerojatnije napucati i dionice da ih moze prodavati da daju nove kredite

  4. Da li u manipulativnost ulazi i činjenica da gospodarski summit u Hotelu Lav 27.03. koji je organizirao The Economist, portal poslovni.hr nije uopće spomenuo. Uoči summita pretraživao sam njhov web ali nisam našao ni riječi o tom događaju. Poslao sam im mail ali naravno da nisu odgovorili.
    Možda sam u krivu ali mislim da je takav događaj trebao imati istaknuto mjesto na poslovnom portalu a ako ništa drugo bar su negdje trebali objaviti kakvu kurtoaznu najavu. Siguran sam da sam dovoljno informatički pismen da uz pretraživanje njihovog sitea dođem do vijesti ali to mi nije uspjelo. Da li je tu riječ o neprofesionalnosti ili manipulativnosti?

  5. Postovani g. Bakic, koliko vidim, dosad nitko nije komentirao Vase jucerasnje gostovanje u 2u9 kod Romana. Znaci li to da nitko i nije znao, pa ni za danasnju reprizu? Ja sam slucajno gledao, sto me raduje, jer je uvijek korisno, ali bih Vas zamolio, ako nije problem, da nam svoja buduca pojavljivanja na TV/radiju (a po mogucnosti i u drugim medijima) ovdje nekako najavite. Vjerujem da je dovoljan broj onih koji ce to smatrati dragocjenim, bar sa edukativnog stanovista. A i u smislu tocnog informiranja i raskrinkavanja “objektivnih” financijskih analiticara i novinara o kojima pisete i u ovom postu. I – cestitke za jucerasnji nastup!

      • Ja sam gledao i htio sam komentirati odmah za vrijeme emisije, ali sam odustao (jer nisam dovoljno kompetentan za ono što sam mislio reći). Al evo sada ipak oću (iako i dalje nisam kompetentan).
        Prvo, jedan savjet g. Bakiću: kada vam voditelj postavlja pitanje, možda bi bilo bolje da za vrijeme pitanja ne govorite “da”, “aha” puno puta toliko glasno…. Mislim da će nastup biti puno bolji!
        Drugo, palo mi je na pamet da u vašem serijalu “Osnove ulaganja” fali cijelina 0 (NULA, prije uvoda), Jer, vi kada nastupate na televiziji dosta ljudi vas gleda koji doslovno ne razumiju ŠTO su to dionice! Ono, osnove osnova. Sama srž! A mislim i da dosta ljudi koji se i odlučuju za dionice, možda i prate vaše pisanje i trude se “pametno ulagati” i ne špekulirati i skromni su, ne znaju što dionice zbilja jesu. Mislim da ljudi nemaju osjećaj da kupujući dionicu tvrtka postaje “moja” (naša, al zbilja naša, a ne kao “naše” autoceste). Mislim da najveći broj ljudi kupuje dionice gledajući ih kao igranje na kladionici, pa ako raste, moj tim je dao gol, a ako pada, onda naš tim gubi. Dakle, naš, kao apstraktno naš, a ne u doslovnom smislu. Više kao, ta firma je “Todorićeva”, “Tedeschijeva”, “Grbešićeva”, “Škorina”, a kupujući dionicu, ja samo tu firmu stavljam na svoj “tiket” i navijam za nju gledajući na teletekst. Uz to, mislim da jako malo ljudi zbilja razumje što znači cijena dionice. Možda će netko reći da se takvim ljudima bolje ni ne pačati u dionice i da to nije za njih i bolje da daju drugima da ulaže umjesto njih, ali ja se ne bih složio. Smatram da uz medije i stanje svijesti kakvo jest, nije ni čudo da ljudi tako razmišljaju. Stoga, bilo bi lijepo, ako vam se da i ako već pišete takav serijal da onda napišete i takve jedne osnove. Ili netko ko zna prezentirati lijepo temu. Kao što se može viditi iz ovoga moga posta, ja npr, ne bi bio dobar za to jer ja sve zakompliciram! 😀

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s