Croatian Makers

Croatian Makers – poziv

Ovo je prikaz gdje smo do sada donirali opremu za robotiku i automatiku (plus 3 kojima šaljemo):

cmakers - gdje

Daleko od onoga što su U STVARI naše ambicije, kako obujmom tako i kvalitetom – za sada samo dijelimo opremu, ne potičemo i ne organiziramo. No, nakon malog zastoja (organizacija), sada smo opet aktviniji, a osnovali smo i udrugu preko koje idu donacije: Institut za razvoj i inovativnost mladih.

Ako radite s djecom, imate ‘potražnju’ (zainteresirana djeca), entuzijazam i infrastrukturu, a nedostaje vam ‘samo’ oprema, mogli biste biti kvalificirani za donaciju, javite nam se. Glavni smjer su nam starija djeca, razvoj u smjeru automatike i robotikte na platformama Arduino i Raspberry Pi, tj. ono što je bliže poduzetništvu i tržištu rada. U iznimnim slučajevima LEGO Mindstorms ili Fischertechnik za mlađe, recimo kako ovo: Rajićki bistrići koji su robotom odmah i pobijedili na RoboDance. Za sada ne možemo pomoći organizacijom i edukacijom, ali jedna ideja je tražiti mentorstvo u ‘susjednoj’ školi ako ima razvijene kompetencije.

Mentalni procijep između Hrvatske i suvremenog svijeta je dublji nego ikada, ali je ujedno (barem za klince) i uži nego ikada – lako ga je preskočiti. Vjerujte, fokus djece ne suvremenost motivira i njihove roditelje da zaborave fokus na ‘gdjesibiodevesprve’.

Inače, kao što možete vidjeti, prilično smo popularni u Slavoniji, a to po mom sudu dobro oslikava i trenutni mentalni ‘raspored’ u Hrvatskoj, nedavni Ron Brown forum u Osijeku je to i pokazao.

 

Oglasi

Kategorije:Croatian Makers

23 replies »

    • Poštovani, koristim ovu priliku da Vam zahvalim na doniranoj opremi u Davor, te da napomenem kako je ovakva akcija (motivacija, pokret) nešto što HR nedostaje u većoj mjeri. Osmjeh učenika kada nešto samostalno izgrade, kada uspiju, kada realiziraju zamišljeno (a u konačnici i nauče) je nešto na što su svi zaboravili, osim Vas. Moramo krenuti raditi na podizanju društvene tehnološke pismenosti od najranijih uzrasta, jer to jako dugo nismo radili zbog inih razloga. Nadam se da će sve više kolega i kolegica prepoznati dobrobiti ovakvog rada te dati sebe u projekt jer ideje koje se javljaju u ovakvom radu s učenicima su zaista fantastične. Imamo neostvareni potencijal na svakom koraku, samo nam nedostaje motivacija, a to je nešto na čemu svi možemo raditi. Sve pohvale!

    • Poštovani g. Bakiću,
      radimo sa djecom viših razreda osnovnoškolskog uzrasta i srednjoškolcima robotiku, počevši sa Fischertechnik, dok srednjoškolci sve više prelaze na Arduino. Problem nam je, naravno oprema i edukacija za bolje (raširenije) korištenje. Potičemo ih na samostalnost, inovativnost i neovisnost u radu. Pokazali su se vrijedni svakog uloženog novčića. Imamo puno rezultata na natjecanjima i sve više zainteresiranih. Vaša donacija bi omogućila suvremen pristup, osiguravanje opreme i postizanje još boljih rješenja i rezultata na natjecanjima. Putem projekata smo osigurali dovoljno opreme za početnike, te bi sada, uz Vašu pomoć, razvijali Arduino platformu, gradili robote i rješavali postavljene zadatke. Pomozite zainteresiranim robotičarima.

    • g. Bakiću, angažirao bih se kao volonter u vašoj akciji doniranja opreme za robotiku i automatiku. Ako nekako mogu pomoći javite ?
      Inače sam inženjer elektrotehnike u mirovini pa bi mi bilo interesantno i osobno upoznati najnoviju opremu te vrste.
      Ivan

      • Pozdrav Ivane i hvala! Za sada smo u ovim ‘pasivnim’ operacijama (manje-više dijelimo opremu) pokriveni, još se ne bavimo aktivnim stvarima (organizacija, povezicanje itd.) Javimo se kad odemo na iduću fazu.

  1. Poštovani!
    Izuzetno mi je drago vidjeti ovakve akcije, pogotovo donacije u svrhu popularizacije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
    Srdačan pozdrav sa sunčanog Brača!
    Slavica Pavišić, prof.

  2. Super akcija! Nažalost, u mnogim hrvatskim školama problem uopće nije u novcu. Sjećam se pokušaja studentskog volontiranja u mojoj srednjoj školi – tražila se samo prazna učionica subotom i ništa više (ok, kreda). Odbijeno “zbog neodgovarajućeg fakulteta” i “neodgavarajućih ocjena”. Mislite da su zato doveli educirane stručnjake izvrsnih ocjena ili odvojili svoje vlastito stručno vrijeme za talentirane učenike? Ne, umjesto volontera – nisu ponudili ništa.

      • Poštovani g. Bakić, želio bih prijaviti učenike svoje škole za dobijanje Arduino i Raspberry Pi setova. Trenutno na radionicama automatike aktivno sudjeluje 10 učenika a još 15 ih je odustalo zbog nedostatka opreme. Naš učenik Ivan Živčić osvojio je 7. Mjesto na ovogodišnjem državnom natjecanju iz automatike. Nadam se da bi Vaša donacija privukla još djece koju interesira ovo područje tehnike.
        Znam da nam je ovo jedina prilika da nešto sami pokrenemo jer ako budemo čekali ministarstvo potonut ćemo još dublje.

    • Ne znam je li za smijanje ili plakanje “zbog neodgovarajućeg fakulteta” i “neodgavarajućih ocjena”. Educirani strucnjaci ako nisu zanesenjaci za rad s klincima nece niti raditi u prosvjeti za (male) novce a kamoli volontirati. Koji razlog za odbijanje… katastrofa.

      • Inače, wannabe volonterka s neodgovarajućim ocjenama je kasnije završila diplomski studij magna cum laude. Problem je, naravno, bio u dizanju kriterija škole. Ako bi jedna obična studentica to radila besplatno, što bi se tek počelo očekivati od onih koji su za to plaćeni. Ma da ne bi!

        • @lablette:
          Jos uvijek imam traume od jedne godine kada sam jednom uceniku “zamijenio” (takodjer izvanskolskog) mentora na zupanijskom natjecanju iz informatike u Zagrebackoj zupaniji. Strasno iskustvo 🙂

          Svi drugi prisutni su bili profesori koji su me krivo gledali i cak mi se jedan pozalio kako je neposteno da udruge i vanjski suradnici vjezbaju ucenike, jer “kako ce to oni, kad vi iz [udruge X] toliko dobro radite, a mi ne znamo”. (A nije da [udruga X] ne poziva na suradnju, odnosno da je nevoljka prosiriti znanja…)

          Naravno, citajuci AZOOov “Pravilnik o napredovanju ucitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem skolstvu”, to uopce nije cudno: nastavnici dobivaju bodove za ucenike kojima se vodi da su mentori, a koji zavrse na jedno od prva tri mjesta drzavnog ili medjunarodnog natjecanja.
          http://www.azoo.hr/images/stories/dokumenti/Pravilnik_o_napredovanju-OS-SS.pdf
          Dakle nastavniku postoji oportunitetni trosak ako vanjski strucnjaci rade s ucenicima i vode se kao mentori. A s obzirom da se bod dobiva za organizaciju skolskog natjecanja, postaje jasno zasto je pred puno godina uvedeno skolsko natjecanje iz informatike te natjecanje iz osnova.

          Tragikomicno je to sto znam valjda 5 nastavnika u OS koji su izravno odgovorni za uspjeh ucenika kojima se pisu pod mentore, a u SS mi ne pada na pamet ijedan koji je odgovoran za medjunarodni uspjeh ucenika — redovito je to vlastiti rad ucenika i eventualno pripomoc bivsih natjecatelja! A medjunarodno uspjesni bivsi natjecatelji, to the best of my knowledge, redovito poslije imaju fantasticne karijere; ne radi se o natjecanjima, nego o demonstracijama ekstremne sposobnosti.

          Daleko sam ja sad od tog svega; s natjecanjima sam zavrsio kao ucenik 2006 kad je taj svijet jos bio donekle normalan, a vec godinu i pol uopce nisam u Hrvatskoj. Hvala visim silama, jerbo se svaki put nanerviram kad razmisljam o tome.

          @Nenad:
          Hvala na ovome — veseli me ne besplatna oprema, nego odlican stav po pitanju toga sto i kako. Fingers crossed da Croatian Makers ima fantastican uspjeh, odlicne primatelje opreme, mnogo educiranih mladih, i da u skolama koje prime opremu rade genijalni nastavnici koji stavljaju djecu ako ne ispred vlastitog probitka, onda barem vrlo blizu do njega 🙂

  3. Poštovani, nisam ni slutio kako će mi današnji dan biti sretan. Drago mi je čuti da netko u Hrvatskoj razmišlja o djeci, o njihovoj budućnosti na tako inovativan način. Učenici osnovne škole iz Ozlja već 2. godinu rade različite projekte vezane uz Arduino platformu. Do sad smo izrađivali različita autonomna vozila, ukrase za bor, prototipove različitih igrački pa čak i jedan mali CNC uređaj napravljen od starih DVD snimača. Opremu kupujemo najčešće sami jer sustav ne prepoznaje taj ogroman potencijal koji leži u našim učenicima.

    • Jako mi je drago zbog svega ovoga, kamo srece da je svega toga bilo i ranije. Nakon dugo vremena osjećam osobno, da bi još za mog životnog vijeka mogao doočekati neku drukčiju Hrvatsku, nekakvu kopiju Finske. Ne možda u tehnološkom smislu i prosjeku dohotka, koliko u načinu razmišljanja općenito u društvu i realno vrednovanje znanja. Jer, država i neće postojati ako nam podmladak ode preko grane. Nadam se da će se kroz 15-20 god napokon završiti 41′ 91′ a političari će morati zaslužiti mjesto u saboru kroz časni rad za dobrobit zajednice, a ne preko uskogrudnih partijskih uhljebaša. Podrška gosp. Nenadu i svim entuzijastima! Hvala Vam!

      • Hvala svima koji sudjeluju u ovom projektu, naravno posebno gosp. Bakiću kao inicijatorom.
        Hvala u moje ime iz istih razloga koje spomenuje nenadb prije meni, i u ime moje djece koja sad osječaju da nisu sama, da ima i drugih mladih ljudi u HR koji slično razmišljaju, vole inovacije, i kojima nisu mobitel i cajke jedino važno u životu.
        HVALA!

  4. INK Popovača je dio “pokreta” u Popovači.
    Želja nam je nadopuniti rad RIK Popovača u smjeru inovativnosti, te da mladima omogućimo povezivanje i predstavljanje na smotrama… Nedostaje nam setova na kojima bismo mogli poučavati mlade o alternativnim izvorima energije (prvenstveno solarne), te bi nam dobro došao 3D printer (kit tipa RepRap koji bismo sami i sastavili i proučili usput), te mali CNC (koji bismo također rado sastavili iz kit-a). Poslužili bi nam za prototipiranje kod izrade radova mladih “izmislitelja” 🙂 kao i za pripreme radionica koje želimo pokrenuti…
    Prostor imamo na korištenju od Grada Popovače, a dio resursa dijelimo sa RIK Popovača. Članica smo Udruge Inovatora Hrvatske.
    Pohvale na podršci koju nudite i otvorenosti prema svim sredinama… Naše je uvjerenje da mladima treba davati sadržaje i prilike tamo gdje se nalaze, a rezultati će doći sigurno…

    • Poštovnai, hvala na javljanju. Mi ne doniramo 3D printere, ali imali smo slučaj da nam se javio jedan donator koji je uz našu pomoć htio donirati jedan (mislim da je to sređeno). Tako da pozivaom druge da to eventualno učine.

      • Hvala za odgovor i preporuku 🙂 Za rad i pokretanje redovitih radionica potrebni su nam Arduino te RPi setovi, te bi svaki dobro došao u klub, ali nisam ih navodio zbog prioriteta jer ih posjedujemo nekoliko privatno (kao i Lego Mindstorms), a povremeno su nam dostupni i od RIK-a. Zagrizli smo na FER-u i malo u FPGA što nam otvara vidike malo dalje prema “embedded systems”… Pozdrav, Dražen.

  5. Pozdrav od učenika i učitelja Osnovne škole Drnje i Hlebine.
    Godinama radimo robotiku na nastavi i izvannastanoj aktivnosti sa starim sučeljem i programirajući u QBasic-u. Od ožujka koristimo i jedan Arduino mikrokontroler kojeg sam kao nastavnik Tehničke kulture i Informatike kupio, naravno, za vlastiti novac.
    Djeca koja rade s Arduinom su oduševljena ali ih ima previše na jedan Arduino.
    Naš rad možete pogledati na Facebook stranici: TK Drnje.
    Zahvaljujemo i pozdravljamo Vašu akciju.

    Vedran Janković, nastavnik TK i Informatike

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s