LPLH

Skupština LPLH

Za dioničare LPLH:

Jučer sam se uputio do Malog Lošinja na Glavnu skupštinu Lošinjska plovidba Holding. Prilično bedast napor, uzmemo li u obzir kako je zahetjevno doći iz Zagreba do Malog Lošinja i činjenicu da na GS obično nema ničeg kontroverznog ili zahtjevnog.

Međutim, kako se osjećam vrlo ugodno u društvu lokalnih ljudi (managera, nadzornika, dioničara) okupljenih oko Lošinjske, a koji dolaze na skupštine, pa kako sam i značajniji dioničar, te osjećam potrebu da im dolaskom i iskažem poštovanje, te kako je European Croatian Airlines (čiji sam veliki fan) uveo i liniju hidoravionom do Lošinja, uputio sam se.

Kod mene na FB zidu imate neke fotke putovanja hidroavionom ECA, baš je jako dobro da se ta kompanija pojavila, da je poduzetnik imao hrabrosti i upornosti …

Skupština me nije ‘razočarala’, trajala je 10 minuta ako se ne varam. Ipak spomenute su neke stvari iz javne domene (javne informacije) za nas koji nismo pratili:
– prihvaćeni su prostorni planovi koji omogućavaju predviđeni razvoj, početkom mjeseca, objavljeno u službenom glasilu, iako još ne na webu, to nam je naravno jako bitno zbog projekta hotela i marine u centru (jeeeeee!); time su (jasno) ‘stvoreni preduvjeti kako bi tvrkta mogla investirati prema predviđenim planovima’
– poznato iz javnih podataka: dva kampa su za ovu godinu podignuta s 1* i 2* na 3*
– vidljivo iz financijskih izvješća: to investicijsko održavanje je klasificirano kao trošak (kao što je radio Valamar); dakle smanjilo financijski rezultat i porez, ali je jednokratno (pa bi rezultat ove godine trebao biti bolji samo zato jer neće biti toga).

Inače ako ste pratili, tržišna kapitalizacija tvrtke je svega 136 milijuna kuna, a novac na računu i u blagajni je na kraju Q2 bio veći od svih obaveza (kratkoročnog i dugoročnog) kompanije (jelda da je ovo neobično?).

A prema MojeDionice, EV/EBITDA oko 9, pri čemu:
– Uvala Poljana gdje LPH ima ako se ne varam oko 49% se ne konsolidira, pa ulazi u RDIG samo kao financijski prihod (pa se izbija iz EBITDA), a ionako mu je dobit mala, iako sam ima popriličnu EBITDA. Dakle, kad bi se pro forma dodalo EBITDA-i LPLH još i 50% EBITDA od Uvale Poljana, stvar bi samo s time već izgledala dosta bolje
– Velik (najveći?) dio vrijednosti kompanije je u imovini koja se ne koristi, ili se ne koristi u svom potencijalu. Tu je (po meni) manji u vlasništvu Zračne luke (40%?), za koji vjerujem da će se ovako ili onako monetizirati jer LPH zasigurno nema interesa investirati u njega, a drugi, veliki, akteri imaju. A veći dio su zemljište i projeketni plan na Rujnici za Nautika resort (hotel + marina), te brodogradilište u samom centru, s planovima za marinu i suhu marinu itd. (u kojem je zemljište vođeno po patetično niskim cijenama, a građevine i strojevi skoro potpuno amortizirano).

Dakle, mislim da ovdje imamo prvenstveno ‘asset play’, o čemu prvo pisao na primjeru Arenaturista na cijeni od oko 169 kn, pri čemu tada još ARNT nije bio profitabilan, a LPLH je već sada na EV/EBITDA oko 9.

Podsjetnik na neke ključne info oko LPLH imate ovdje u točki B i onda recimo u komentarima ovdje.

I sad još malo vezanih stvari. Orijentacija ljudi u Holdingu k razvoju turizma je viljiva i u ugostiteljstvu. Osim Kapetanove kuće, renoviran je i restoran Za Kantuni, koji je odličan 3. na Tripadvisoru. U njemu smo ručali nakon skupštine (i sad znate kako smo lijepo uložili vrijeme u neformalne aktivnosti, nije bilo samo onih 10′ 🙂 ). Detalj uređenja:

20150827_120519

I izbor zaista odličnih deserata (većina autentični stari recepti), potpisi su pod slikama:

Pa ako budete u Malom Lošinju, svakako odite u Za Kantuni.

Napomena: Podaci i izračuni mogu biti pogrešni, stoga ih ne koristite kao uputu za ulaganje nego sami analizirajte ili se za savjet se obratite svom omiljenom profesionalcu. Imam dionice LPLH i iako sam jako dugoročan ulagač, te ili druge dionice mogu kupovati ili prodavati ovisno o raznim stvarima, primjerice restrukturiranje portfelja, potreba za likvidnošću ili višak likvidnosti, par ili porast cijene, ili naprosto osjećam se eurforično ili depresivno …

Oglasi

Kategorije:LPLH

22 replies »

  1. Poštovani,

    Spomenuli ste monetizaciju Zracnog pristanista, koliko po vama vrijedi taj udio? Da li je bilo kakvih informacija kako ce se financirati projekti koji su u planu i u kojem vremenskom periodu? Ako se dobro sjecam, ti prostorni planovi su bili prepreka daljnjem razvoju. Kolika bi sada bila ukupna vrijenost zemljista u vladnistvu LPLH nakon izmjene prostornih planova?

    Hvala!

      • meni se čini jedini problem to što se sve odvija dosta sporo pa je oportunitetni trošak visok (u odnosu na druge turističke dionice koje mogu dobro unovčiti već svoje postojeće investicije).

        Naravno sve to treba staviti u odnosu na cijenu, iz ovog pogleda ja se ipak bolje osjećam ovdje. više sam grahamovski nego buffetovski tip ulagača izgleda 🙂

        • možda sam se krivo izrazio, mislio sam na lošinjsku, ili će investirati sami nešto ili nek nađu kupca (bolje da kupac nađe njih istina :))

          ma zapravo u pravu ste, čekanje je super ovdje 🙂

        • Ima jedna prehrambeno-farmaceutska kompanija koja mi se čini za dlaku ispred na listi
          ovih s najmanje rizika. Znam da nisu kompanije za usporedbu, ali asociralo me ako govorimo
          o malom riziku. Pohvala za internet stranice ovima “od srca srcu” 🙂 ja im dajem čistu peticu.
          Volio bih g. Bakić da se osvrnete na njihovo poslovanje još do kraja ove godine.

          Lošinj je fantastičan. Malo je udaljen čak izoliran, ali u dugom roku to će mu biti prednost.
          Oni limuni po vrtovima mraak.

  2. Zamolio bih jedno pojašnjenje. Pratim Vaš blog duže vrijeme i podatke koje iznosite u svezi LPLH. Laik sam u tim stvarima, pa mi vjerojatno promiče bit, ali nije mi jasno što znači gubitak koji Lošinjska prikazuje iz godine u godinu? Koliki on ima značaj na ukupnu vrijednost kompanije? Možda je pitanje glupo, jer vidim po stavovima mnogih da se radi o kvalitetnoj investiciji, ali kao običnom laiku mi ovo nije jasno. Hvala unaprijed na odgovoru i razumijevanju!

    • To je zato jer je donedavno u sastavu imala i brodarstvo, naime 50% udjela u LP – brodarstvo, koje za ostvarivalo gubitke i na koncu završilo u stečaju (bez drugih posljedica na bilancu, osim vlasničkih). Tako da smatram da u budućnosti više neće ostvarivati gubitke, počevši od ove godine.

      • @julianus

        LP je eventualno izgubila ono što je investirala u LP brodarstvo i vjerojatno dio prijašnjih zarada koje su ostale zarobljene u Brodarstvu, no ništa više od toga, svi oni knjigovodstveni minusi su se zapravo otpisali stečajem. a to vam se može objasniti ovako.
        LP brodarstvo bila je firma koja je u vlasništvu imala offshore kompanije (zapravo brodove).
        svaki brod je bio kupljen na dug i taj dug je bio pokriven tim brodom. Rizici su dakle bili na banci koja je plasirala kredit (nije bilo dodatnog osiguranja izvan). Kako su tada kas su se brodovi uglavnom kupovali bila zlatna vremena i zarade je bilo, banke nisu baš pazile na te rizike. Vlasništvo nad svim tim offshore kompanijama je bilo kroz LP brodarstvo koja je i podigla kredite ako se ne varam.
        Kad je sve otišlo nizbrdo sa cijenama prijevoza, počeli su gubici i oni su pojeli svu supstancu (kapital) osim brodova. Kod stečaja banke/a su se naplatile iz brodova (i ostale imovine ako je uopće još nešto i bilo)
        A sav gubitak iznad vrijednosti imovine su popile Banke/a koja ih je kredititrala. ako se ne varam bilo je spomena da je Hypo. to neznam.

        ali pogledajte one postove od Nenada na temu imovine koja se skriva kroz razne d.o.o. koje se ne konsolidiraju, a one koje se konsolidiraju vode imovinu po smješnim cijenama. to je ključ vrijednosti, ovo sa lp brodarstvom je nešto kao magla koju najviše vole isticati na forumima ovi koji nisu kupovali dok je bila na 40 ili 100, a ne kupuju ni sad vjerojatno. iako se već odavno zna da Holding nije preuzeo nikave dodatne rizike, odnosno jedno vrijeme se nagađalo dok uprava nije potvrdila, ali mislim da je to i prije bio no brainer.

  3. Riječ je o projektu koji predviđa gradnju hotela sa 250 kreveta i marinu za megajahte.

    Nakon što je prošle godine okončao likvidaciju svoje brodarske tvrtke, holding Lošinjska plovidba planira se usmjeriti na razvoj preostalog portfelja, turističkog biznisa te modernizaciju brodogradilišta, a projekti koje pripremaju uključuju i gradnju hotela visoke kategorije i marine za megajahte.

    http://www.poslovni.hr/domace-kompanije/losinjska-plovidba-gradi-hotel-i-marinu-314183

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s