DDJH

ĐĐ i dalje dobar razvoj

Po mom dubokom uvjerenju, ĐĐ je mogao biti najvažnija industrijska tvrtka RH (a možda čak i postane?). Pogledajte samo današnje novosti.

Danas na naslovnici Jutarnjeg:

ddjh jl

Ne, ne radi se o poslu u nekoj arapskoj zemlji o čemu se dosta pisalo (ovo još traje, to su jako spori procesi: Patria AMV nije samo favorit u Kuvajtu već i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima), nego o zaista velikoj suradnji s Kongsbergom koja je tko zna zbog čega minirana: narudžba automatskih stanica od strane RH kao prvog klijenta (launch customer) što je moglo (tko zna možda još može?) dovesti do toga da ĐĐ postane strateški partner Kongsberga u tome.

Ovako će, prema Defenderu, ĐĐ raditi ‘samo’ neke dijelove za te iste stanice za US Army (dakle, za US Army su one bile dobre, za Hrvatsku nisu?!): Što će Đuro Đaković proizvoditi za američka oklopna borbena vozila Stryker? (neću stavljati više iz Defenedera, pozivam sve dioničare ĐĐ da kupe novi broj ovog novog magazina i daju mu podršku).

U svakom slučaju i ovdje vidimo kakve kompetencije ima ĐĐ, zaista nije lako postati takav partner.

Kao što sam već i prije pisao, čini mi se da je poslovanjem u ostalim dijelovima poslovanja ĐĐ već postao održiv, pogledajte samo ovu izjavu predsjednika uprave:

… Što se tiče naših proizvoda oni su poznati. Dakle u četiri poslovna područja u koja smo fokusirani, a to su prije svega transport i proizvodnja teretnih vagona, poslovi u obrambenoj industriji, zatim poslovi u industriji i u energetici, u 2016. godini očekujemo zadovoljavajuću popunjenost naših kapaciteta

A obrambena divizija je samo ‘šlag na tortu’ (kao što vidite i tu se već očekuje ‘zadovoljavajuća popunjenost’). Međutim to može biti i te kakav šlag. Prma pisanju medija, puno je tu otovorenih, živih prilika, primjerice: Kuvajtski general al-Khadder, Đuro Đaković, revizija tenkova M-84 (Kao što znate, Defender smatram vrlo relevantnim izvorom).

Pogledajte sada i ovo, kako je država minirala ĐĐ da preuzem HŽ Cargo, koji je kasnije ‘osvojio’ onaj rumunjski investitor koji je poslije završio u zatvoru zbog korupcije … tko će zbog toga odgovarati? Koliko je vrijednosti izgubljeno u HŽ Cargo i ĐĐ za Republiku Hrvatsku?

Morate priznati da bi to bilo rizično ulaganje.

– Apsolutno sa stajališta nekog investitora to može biti rizično, ali takvih investitora ima, samo očito ne u Hrvatskoj. U Hrvatskoj nema investicijskih fondova koji idu za većim rizikom, nema pravih private equity fondova. Imamo štednju u bankama i mirovinske fondove i od toga se nismo pomakli. Đuro Đaković je potencijalno vrlo uspješna priča, i to je apsolutno rizik, ali u svijetu ima onih koji su spremni na takav rizik.

Kao što je Nenad Bakić, drugi najveći dioničar?

– Kao što je i Nenad Bakić, čovjek koji ulaže vlastiti novac jer vjeruje da za to ima razloga. To je njegov rizik.

Bi li priča bila već danas drukčija da ste uspjeli preuzeti HŽ Cargo koji je ponovno pao na teret proračuna?

– HŽ Cargo je u poslovnim problemima i mi smo već 2011. godine znali da se naš ključni kupac suočava s tim problemima te smo se postavili aktivno jer smo znali da smo inače mi sljedeći. Bilo je nekoliko ideja koje nisu naišle na interes države kao vlasnika. Od osnivanja zajedničkog društva za najam vagona, pa je HŽ Cargo čak imao ideju da se mi kreditno zadužimo i njima damo vagone u najam. Da smo to napravili, bili bismo danas mrtvi. Mi smo zatim našli partnera u češkoj AWT kompaniji s kojom smo imali ispregovaran ugovor prema kojem bi svi vagoni potrebni HŽ Cargu temeljem njihova plana restrukturiranja bili proizvedeni u Đuri Đakoviću, a i sav remont vagona također bi bio naš posao.

Krivite li i vi ministra prometa za propast tog posla?

– U biznisu nema mjesta ni krivnji ni ljutnji. Oni su odlučili ići u drugom smjeru i raspisati novi natječaj. Mi smo se zbog toga razišli s Česima jer nismo ispunili što smo trebali. Zatim smo oformili domaći konzorcij Đuro Đaković s dva fonda za gospodarsku suradnju Nexus i Questus jer smo znali da će najveći teret restrukturiranja u svakom slučaju podnijeti država. Rok za predaju obvezujućih ponuda bio je takav da je fondovima bilo nemoguće osigurati dozvolu i provesti dubinsko snimanje. Na kraju smo saznali da onaj tko je predao ponudu nije odradio dubinsko snimanje. To je za nas završena priča. HŽ Cargo nije trenutno u našim planovima kao kupac niti jednog vagona.

 

Pogledajte još malo više o tome: POVEZIVANJE JADRANA, BALTIKA I SJEVERNOG MORA PKP Cargo i OT Logistics žele dokapitalizirati HŽ Cargo.

A kao i u gornjem slučaju, ovo sve nije bilo dobro za nas, ali je dobro za jače od nas … koliko je samo mogao HŽ Cargo napredovati u međuvrmenu, i sada se kupac AWT-a pojavljuje kao mogući kupac HŽ Cargo, koji je, jasno, u međuvmrenu nazadovao jer je propustio jako puno vremena: PKP CARGO OFFICIALLY ACQUIRED CONTROL OVER THE AWT.

 

Za one koji su manje pratili, ĐĐ je poseban i po još jednoj stvari. To je valjda jedina tvrtka u kojoj su se predstavnici radnika i privatnih investitora u NO udružili i smijenili od strane države imenovanog predsjenika uprave i sada tvrtku vodi apolitička uprava (predsjednika uprave nije imenovala politika, iako je država većinski vlasnik).

Napomena: Imam dionice ĐĐ i ovo nije preporuka za kupnju ili prodaju istih.

Oglasi

Kategorije:DDJH

25 replies »

  1. Hehe Nenade – nevjerojatna mi je slučajnost da upravo sad čitam ovaj članak (nakon obavijesti na FB-u), a baš sam sinoć razmišljao o ĐĐ i jednom mom dobrom prijatelju kojega se slučajno može i vidjeti na onoj fotki u članku o partnerstvu Patrie i Kongsberga. Naime, fotka je već i ranije korištena u jednom od prijašnjih članaka gdje se spominjala Vaša investicija u ĐĐ pa mi se sve to skupa urezalo u pamćenje. 🙂

  2. Sve pohvale i radnicima i upravi. A pogotovo smjeni. Međutim, to bi mogao biti krasan razlog da svaki slijedeći korak bude miniran. U jednoj maloj općini je došao poduzetnik spreman otvoriti nekakvu firmicu i zaposliti određeni broj ljudi, naravno načelnik je sve to podržao i bio spreman pomoći. Uvjet je bio, naravno, da on postavi svog čovjeka na ključno mjesto inače ništa od dozvola.. Ništa otvoreno nije. I onda se netko čudi…

  3. “Đuro Đaković ima s KONGSBERGOM potpisan Sporazum o suradnji na razvoju, marketingu i proizvodnji ovog oružnog sustava. Obujam učešća Đure Đakovića u proizvodnji komponenti za realizaciju gore navedenog posla za sada nije definiran niti ugovoren, te ne ovisi o rezultatima natječaja za opremanje vozila MORH-a.”

    Posao nije definiran niti ugovoren…
    Koliko sam shvatio ovu stanicu su razvili za potrebe hrvatske vojske. Za ameriku ide druga…ali nema po njegovim rijecima ni posla ni definicije ugovora…e sad…

    • Pa normalno da još nije sve definirano . Kongsberg je tek pozvan na sklapanje posla , pa će slijedom toga ići dogovor koliko i što dobiva ĐĐ u istom !

  4. Naslov u JL, po starom medijskom običaju, u neskladu sa sadržajem. Odličnu vijest pretvorio u lošu. 🙂 Nakon dobivanja ovakvog posla, sa stanovišta Đure, skoro da je nevažno da li će se naših 8 vozila opremiti Kongsbergom. Referenca američke vojske vrijedi više od reference naše. Sa stanovišta opremljenosti oružanih snaga i sigurnosti zemlje je druga priča.

    Cijeli članak je čušpajz koji ne razlikuje OS od MORH-a. OS u pravilu predlažu što će se kupiti, a MORH nakon procedure daje pare. A i taj natječaj je stara vijest. Ako sam dobro shvatio, ministri iz dvije Vlade su bili da se ide u opremanje Kongsbergom, a onda su se umiješale OS i lobisti, prikriveni u Povjerenstvu, koje je sastavljeno većinom od bivših časnika. Lobiranje nije sporno, kao i pravo bivših časnika da se nakon prestanka službe bave čime god žele. Samo lobisti moraju biti jasno deklarirani kao takvi, i ne smiju biti uključeni u sustav gdje se odluke donose. A Povjerenstvo to nesumnjivo jest. A tko je od aktivnih službenika OS i pod utjecajem kojeg/ih lobista štimao uvjete natječaja za izraelskog proizvođača? Tu bi vojni istražitelji i sudovi imali pune ruke posla. Nešto sam već komentirao o tome.

    Pogledajmo logički. Naoružati izraelskim sustavom vozila koja pokušavamo prodati Arapima? Interes države Izrael je jasan i da sam Izraelac, postupio bih jednako. Budući sam Hrvat, interes mi je sasvim drugačiji. Osim ako ne bih imao neki financijski interes. A to onda nije ni patriotski ni časnički. Pritom su prigovori da je stvar skupa i da se ne smije favorizirati vlastite proizvođače bez veze. Nijemci 90% natječaja daju svojim dobavljačima. Stranci eventualno dobiju natječaje za potkošulje i SDO-e. Tek toliko da im se ne može prigovarati. 🙂

    Uglavnom, nije se dogodilo ništa loše dapače. Veliki je posao na pomolu i bez reference opremanja vlastite vojske, koja je u ranijim fazama mogla biti od pomoći. A vlastitu vojsku ćemo vjerojatno opremiti 2017., kad već to nismo učinili 2011. ili 2012. Sreća da nam u međuvremenu oprema nije trebala.

  5. Da istina, jos da upali neki veci posao ali osobno mislim da ce duro napred i bez toga vremenom to ce biti slag na tortu i Duro ce uskoro postati ponos Hrvatske bar se nadam.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s