Uncategorized

Europa i dalje izvozno rastura, što pomaže i Hrvatskoj

Najnovije s Eurostata: Euro area international trade in goods surplus €23.6 bn; €5.9 bn surplus for EU28.

U prvih 11 mjeseci 2015. je suficit u izvozu roba bio oko 45 milijarde eura, prethodne godine svega 2.

Uočite da je to najviše zato jer smo potrošili puno manje na energiju. Od toga jako profitira i Hrvatska:

eu eksports

Oglasi

Kategorije:Uncategorized

8 replies »

  1. Jeftina nafta na Hrvatsku ima utjecaj kao da je porezno opterećenje manje. Zamislite da uz ovakvu cijenu nafte, uistinu i imamo manje ukupno porezno opterećenje…pogotovo opterećenje rada!

  2. Krajem 2008 god. cijena eurosupera 95 iznosila je 6,80 kn te je barel nafte bio 48 dolara. Danas je barel na 30 dolara, cijena je 8,75 kn !!! Jasno da su trošarine išle gore ali nisu za 2 kn ili više pa neka mi netko objasni.
    Iranu prestaju sankcije pa je moguće da stvarno cijenu odu još niže. Samo kad se jedan dan vrate na 100-tinjak kuna jao se nama. I da sad pekari i trgovci na smanjuju cijene proizvoda, a prije su kukali i stalno ih dizali.

    • Mislim da trošarine nisu bile fiksne prije 2009. i ne znam koliko su iznosile, ali 9. srpnja 2009. je trošarina na bezolovni benzin određen na 2,85 kn po litri, dok sada iznosi 3,86 kn po litri. Međutim, 9. srpnja 2009. je PDV iznosio 22%, a sada iznosi 25%, a PDV se plaća i na trošarine, dakle na tom temelju je trošak trošarine danas veći za 1,348 kn po litri. Dodaje se i 80 lipa za Hrvatske ceste, 20 lipa za Hrvatske autoceste i 20 lipa za HŽ infrastrukturu, plus PDV naravno. Neki dan sam napravio malu skicu troškova koji sudjeluju u cijeni litre benzina, nafta je 1,36 kn/l bez PDV-a.

  3. Ako to uskladimo za efekat promijene cijena energije, baš i ne izgleda tako sjajno, već danas, a do polovice 21. stoljeća sve se još stigne promijeniti na način da bude slično prvoj polovici, sredini 20. stoljeća kad su glavni izvoznik bile USA.

    Barem što se tiče ovog dijela tablice o prijevoznim sredstvima, kad sklandalozni VW i slični odu u povijest a Tesla, Apple i sl. budu glavni automobilski brendovi, i taj uvoz/izvoz će izgledati drugačije, jer do tada će se u USA reformirati i porezni sustav pa će veliki dijelovi i same proizvodnje vratiti tamo…

    • Da je onda barel bio po 30 dolara cijena bi iznosila 4,10. I stavimo još tih 1,4 na tu cijenu ispada 5,50 kn. Do 8,70 je golemih 3,20 kn! Za ceste smo uvijek plaćali, a HŽ nisam siguran. Za ceste izdvajamo 1 kn pa evo još jedan jako dobar argument za monetizaciju. A i HŽ treba riješiti i maknuti ovaj namet. Koliko bi nam samo bilo bolje da su te firme profitabilne i svi skupa plaćamo 1,20 kn manje gorivo.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s