RIVP

Skupština Valamar Riviera – poziv udruge malih dioničara

Skupštine dioničara su jako važne za razvoj demokracije uopće

Uskoro je glavna skupština Valamar Rivijere, našeg turističkog blue-chipa.

Povodom toga, udruga malih dioničara Valamar Adria je objavila ovaj tekst, koji predlažem svakako pročitati. Također mislim da bi za svakog i sve dioničare Valamara bilo korisno da se učlane u ovu udrugu.

Predlažem SVIM dioničarima Valamar Adrije doći na skupštinu. Više razloga:
– prvo, zašto se ne podružiti lijepo još jedan put, obično bude lijepa zakuska (besplatno!) i zadnjih godina baš pozitivna atmosfera, a uvjeren sam da će ove godine biti jako pozitivna
– drugo, zašto s ene informirati na skupštinama o stanju svoje IMOVINE / INVESTICIJE / ŠTEDNJE? Sjećam se ljudi koji su panično prodavali KORF na oko 60 kuna (današnji ekvivalent gledano kroz RIVP je oko 300) jer nisu došli na GS čuti istinu o nekim predloženim promjenama
– treće, sudjelovanje u odlučivanju, ma makar informiranje i aktivno prisustvo na skupštinama dioniačara (a u Valamaru je preko 20.000, najviše stradalnika Domovinskog rata) je važno za razvoj demokracije uopće. Mnogim stradalnicima Domovinskog rata je ovo glavna štednja: recimo ako je obitelj dobila 3 paketa u kuponskoj privatizaciji, sada kroz dionice RIVP ima oko 100.000 kuna (plus sve dosadašnje dividende). Svi koji brinu na ovaj način o svojoj imovini, brinut će i onome što političari zapravo rade.

Mala napomena: Pismo udruge malih dioničara malo ‘hvalim se da se ne hvalim’ ipak prešućuje neke činjenice. Bitka za male dioničare je zapravo dobijena na Glavnim skupštinama KORF 2010. i 2011. 🙂

Evo recimo mog poziva za 2011.: Skupština Dom Holdinga – poziv dioničarima DH, Riviera Adrije i Valamar Holdinga. Ali najvažnija je bila skupština 2010. Od vanjskih su na iz Zagreba izmaknutoj skupštini bili osime mene, a na moju molbu, bili samo Vukovarka Ankica Paun i Damir Vanđelić. I baš se lijepo raspravljalo. Između ostalog:
– “Ali gospodine Bakić, pa ovo je skupština i traje već pola sata, a Vi i dalje imate pitanja?!”
– “Pa naravno, ovo je glavni sastanak Društva u godini, svečanost dioničarastva!”
(nakon dva sata smo priveli skupštinu kraju. Nije lako bilo njima, ali bogme ni meni 🙂 )

Ishod je odličan, jer su svi prošli odlično! Win-win!

Napomena: Kao što znate imam dionice RIVP 🙂

p.s. Povratak na ‘mjesto zločina’, sjajni naš novi resort Isabella, kao uvodni predavač na Windays 2016. Naslov, nećete vjerovati, ‘Da, i mi možemo izgraditi kuluturu uspjeha!’. Usprkos paleo-antiliberalima, socijalisitičkim zagađivačima javnog prostora i trash-marksistima ukoji tvrde da je ‘kultura uspjeha’ ili ‘kultura poduzetništva’ zapravo ‘novi fašizam’. Jer oni se ravnaju prema Grunfu: ‘Profit je loš, gubitak je prava stvar!’. Naravno jer u njihovoj otužnoj zero-sum igri, ako netko drugi prođe dobro, to znači da netko drugi mora proći loše, što je ‘zlo’.

Oglasi

Kategorije:RIVP

68 replies »

  1. Jeste vidjeli: http://forbes.hr/biznis/grof-georg-eltz-i-njegov-zivot-u-egzilu/?utm_source=jutarnji.hr&utm_medium=rss_box&utm_campaign=rss_box

    “Mi turistički poduzetnici ne zamaramo se previše ekonomskim teorijama, ali bismo svakako bili jako sretni kada bi se i ostale gospodarske grane razvijale poput nas. Svakom poduzetniku, bez obzira čime se bavi, mogu dati isti savjet: biznis treba biti podalje od države ili bilo kave politike. Treba se koncentrirati na klijente i tržište, reinvestirati sav profit, ali u investicije ulaziti oprezno i ne postati ovisan o bankama. I, naravno, ne očekivati da se možeš obogatiti preko noći bez puno rada.

  2. Hvala na lijepim riječima, uz ispriku jer mogu pisati samo o onome o čemu nešto znam i u čemu sam sam sudjelovao. 2010. i 2011. ne samo da nisam bio dioničar Korf/Rivp-a, nego sam i materiju dionica i tržišta kapitala općenito, vrlo slabo poznavao. No hard feelings.😊

    A velikan misli Grunf kaže: “Tko izgubi dobitak, dobije gubitak!” Takvog giganta,složit ćete se, valja i točno citirati.😂

    • Dejan, čestitam na trudu oko udruge, nisam član ali pratim Vaš rad, pa možda se i učlanim uskoro. Kažete da ste u svijet dionica ušli 2011 ili 12, nekako sam i imao takav predosjećaj da niste prošli 2007…2008 i 2009 pa Vam fali taj dio u iskustvenom dijelu. Možda malo olako shvaćate margine ili konzervativnu politiku koju vodi riv-p, meni se upravo to sviđa kod njih. Nisu opijeni sad kad curi, što znači da misle na ono what if…. Vaše revalorizacije gode uhu, ali možda su u ovom trenutku malo pretjerane, što ne znači da nema potencijala da se jednom dođe do tih razina. Najbitnije po meni je dokap. koji su rekli da “majke mi” nećemo na štetu malih dioničara.. Tu ih treba malo malo piknuti da ne misle da ste/smo zaboravili na to i da ne žulja.. Čestitke na radu i svako dobro.

      • Pogrešno. Nisam rekao da nisam imao dionice prije, nego da nisam znao puno o dionicama i tržištuma kapitala. Ne umišljam da znam ni sad bogznašto.😊 Ali znam što je rad, posao, biznis, poduzetništvo, prepoznati dobro ili loše upravljanje, perspektive…
        2007. i 2008. proveo sam “kampirajući” u i dokupljujući Ina-u kad je bila 1200-1300, a izašao kad je izgubila Siriju. Je l’ mi neznanje pomoglo ili odmoglo? A o marginima pojma nisam imao. Ne o tome kako funkcioniraju, nego i da postoji takvo što.😃 Da jesam, vjerojatno bih prošao još i bolje. Ali to spada u domenu naknadne pameti.

  3. Sa Skupštine Valamara 2011.: 4. Koje će biti glavne teme na ovoj skupštini i zašto je ona naročito važna?
    Pri objavi poziva na skupštinu mnogi dioničari su se uplašili, sudeći prema pozivima koje sam dobio i padu cijene dionice na dan objave. To je uzrkovano strahom dioničara od mogućnosti koje bi nudili predloženo smanjenje kapitala i mogućnost dokapitalizacije s isključenjem prava prvenstva postojećih dioničara, a u kontekstu uskraćenih informacija od strane uprave u obrazloženjima: ona su vrlo štura i formalna.
    Osobno, smatram da su većinski dioničari KORF, tj. Valamar, odnosno krajnji kontrolni dioničar Epic (većinski dioničar Valamara) razumni, odnosno s dobrim namjerama. Što znači da im neće pasti na pamet iskorištavati ikakve zakonom dozvoljene mogućnosti, ali koje bi se mogle protumačiti kao nefer za manjinske dioničare…

    Pitanja za g. Nenada Bakića? Da li je uobičajena praksa u Hotelskim tvrtkama u svijetu da se bave smanjivanjem temeljnog kapitala tvrtke i koji su glavni razlozi za to? Koja je kratkoročna i dugoročna pozicija malih dioničara kod financiranja razvoja tvrtke dokapitalizacijom i da li je tu bitan vremenski horizont ulagača koji se razlikuje kod bankarsih, investicijskih i mirovinskih fondova ( za ove špekulira da bi mogli ući u privatizaciju preostalih hotelskih tvrtki u većinskom vlasništu države u RH)?

  4. Ja obozavam Valamar…pogotovo sto su krenuli sa ponudom domacih proizvoda hrvatskih OPG-a, pa se mozda i moj kulen nadje na stolu nekih od hotela 🙂

  5. U prilogu komentar na stranicama Udruge malih dioničara Valamar Riviera:

    http://www.udruga-dionicara-valamar.com.hr/index.php/64-uoci-skupstine-2016

    G. Rnjak, ili moj dragi Dejan, po staroj dobroj navadi, osim sjajnog teksta prikazuje stvari onakve kakve ih se može shvatiti glede najave EPIC-ovog protuprijedloga i svima preporučam da isti tekst kao i EPIC-ov protuprijedlog pročitaju.

    Radi diskusije, ali zbog istoga ne mislim poništiti danu punomoć Udruzi na Skupštini jer se ustvari slažem s protuprotuprijedlogom 🙂 Udruge, postavljam samo jedno pitanje…

    Što ako nakon usvojenog protuprijedloga EPIC-a, dakle u to ne sumnjamo, netko ne uzme ponuđene dionice kao dividendu već novac s planom da u povoljnijem trenutku kupi dionice RIVP-a, a RIVP prije datuma isplate novčane dividende objavi neku tržišno zanimljivu vijest i cijena skoči na npr. 45 kuna???

    A to je samo jedna mogućnost.

    Dakle, slažem se s Dejanom i stavom Udruge i podržavam ga/ih, osobito u tome da neke varijacije mogućeg odigravanja daljnje igre prikaže i podjeli s članovima Udruge, ali svatko treba sam razmišljati.

    Pozdrav Dejane i hvala još jednom na dobrom tekstu i javno podijeljenom razmišljanju.

    PS. Isti tekst je prije ovoga objavljen na stranici Udruge i ovdje je radi zanimljivosti teme i daljnje razmjene mišljenja.

    Dražen

  6. Meni je ovaj potez većinskog vlasnika baš potvrda vrijednosti dionice.
    Očito smatraju da je trenutna vrijednost na burzi potcjenjena i jako žele kupiti.
    Otvoreno kupovanje većinskih vlasnika u tako velikoj količini sigurno bi diglo cijenu, dok ovako prikriveno kupnjom trezora to nije bio slučaj.
    Od sutra je moguće da se cijena otme s lanca a nije nemoguće da nas uprava razveseli kakvom objavom kako je gore naveo Dražen.
    Ne vidim da tu gube ni oni koji uzimaju novčanu ni oni koji uzimaju dividendu u dionicama.

  7. Bilo bi zanimljivo pročitati što Vi Nenade mislite o protuprijedlogu EPIC-a?
    Nekako je čudna koincidencija da nakon što je trezor kupovao, da se te iste dionice sada dijele?
    Da li bi dividenda mogla biti i viša da trezor nije kupovao pa sad dijelio?

  8. Osobno se veselim dobiti dividendu kao dionice iako mi kao malom investitoru sve opcije pašu

    Ali ne razumijem relativno teške riječi teksta na stranicama udruge?

    EPIC je kuća za financijsko savjetovanje i ulaganje koja je eto uložila između ostalog u Valamar.
    Svrha postojanja Epica je da svojim vlasnicima i klijentima ostvari maksimalnu dobit koliko svojim znanjem umiju. Inaće ne bi bili konkurentni između ostalih takvih kompanija sa sličnim uslugama.

    Ako seljak iz Bokšića nije klijent EPICa, iz kojeg bi to razloga oni tog seljaka trebali staviti ispred dobrobiti ljudi koji jesu njihovi klijenti?

    Sve dok postupaju u skladu sa zakonom, EPIC, koji je vlasnik sa najvećim glasom, mora imati pravo raspolaganja svojom imovinom u svoju korist pa makar to i nije u direktnom interesu seljaka u Bokšiću.
    I također, svaka pravna i fizička osoba ima pravo lobirati kod koga god hoće u svoju korist dokle god je to u skladu sa zakonom. Pa tako ton navodnog razgovora predstavnika Epica sa predstavnicima vlasti samo pokazuje Epicovo umjeće lobiranja i ne bi trebao izazivati negativne reakcije. I eventualno objašnjava zašto su uspješni.

    A na pitanje zašto bi im itko pomogao i izašao u susret?
    Pa odgovor je čak i meni trivijalno lagan. Oni su ti koji će otvoriti nova radna mjesta ili pokrenuti nove investicijie (npr smanjenjem PDVa u turizmu) a ne seljak iz Bokšića koji trenutno jedva organizira i ono što ima.

    Nadalje, ako sve to gledate u potpunosti distancirano i neutralno, pozicija koju je Epic postigao je zasnovana isključivo na znanju i umjeću svojih osnivača i ljudi i realno je zaslužena (možemo pretpostaviti da nisu kriminalci). Tu je problem toga što hrvatska zaostaje bar 50 godina iza ostatka svijeta pa seljak iz Bokšića nije imao prilike postati mali financijski savjetnik umjesto seljaka pa se udružiti sa još jednim takvim pa iz male firme svojim znanjem i zaslugama postati veliki i kupovati investicije po susjednim zemljama. Pretpostavljam da naš seljak iz Bokšića ni traktor ne djeli sa susjedom a kamoli da su se udružili i zajedno ostvarili više nego zbroj njihovih individualnih mogućnosti, što je isto Hrvatski problem.
    Ali im se nije teško prema starom dobrom hrvatskom mentalitetu pretvoriti u žrtvu koju neki tamo stranci gaze.

    S druge strane, da su 2 mala začetnika Epica u početku svoje kompanije mislili na sve seljake neklijente u svojoj blizini ili čak u Hrvatskoj, jel bi ti isti ljudi stvorili Epic koji je kao danas? Ili bi se njihovo znanje i trud razvodnio na neklijente pa ih pravi klijenti ne bi ni počeli prepoznavati? Jel bi bili u situaciji da (glasom većinski) njihova firma svojim zaposlenicima obečava sličnih 300 kn nagrade ako rezultati budu dobri u ljeto?

    Čisto da ne bi bilo zabune, ja jesam protiv famoznog neoliberalnog kapitalizma (kojeg zbog jednostavnosti mogu definirati kao onaj koji dovodi do smanjenja dobrobiti zemlje, a prema grafovima koje je G. Bakić jednom davno na blogu skicirao), ali čak i ja smatram da Epic radi samo ono za što je zamišljen i plaćen da radi i to mi nije sporno ni malo.

    Stoga se toliko i čudim reakcijama udruge koja sigurno više nego ja zagovara slobodno tržište a sad istoj toj slobodi prigovara.

    Ali ovo je i vrlo dobar primjer zašto osobno smatram da TIPP nije dobar, jer naime jedan od dijelova tog ugovora ukljućuje predstavnike kompanija direktno u pisanje zakona pa si zamislite kako bi to bilo kada tako uspješni lobisiti i pregovaraći sad najednom diktiraju zakone kojih se sami moraju pridržavati a da sa druge strane imaju samo jedan cilj – povećati imovinu svojih klijenata

    • Samo kratak odgovor, uz molbu da sve napisano na stranici Udruge tamo i komentiramo i diskutiramo. Naročito ovakve slikovite primjere i opise koje ponekad koristim. Zbilja nema potrebe da time zatrpavamo ovaj blog, a nismo ni očekivali da će baš svi aplaudirati našem nastupu pred i na Skupštini.

      Dakle, problem EPIC-ovog protuprijedloga za nas je načelne prirode jer suspendira tržišni princip, a taj je da se dionice kupuju na za to predviđenom mjestu tj. tržištu kapitala. Budući smo kompanija listana na Burzi, time šaljemo krivu poruku ulagačima i investicijskoj javnosti. Npr. svaki investitor mora se zapitati, što ako Društvo iduće ili neke od sljedećih godina odluči isplatiti dividendu isključivo u pravima i dobrima, budući da Zakon i to dopušta?

      Smatramo ga i nepotrebnim i nesvrsishodnim, budući se na ovaj način ušteđena i oslobođena sredstva planiraju utrošiti na daljnju kupovinu trezorskih dionica. Bilo bi nam shvatljivije da se sredstva žele sačuvati za nešto drugo, povezano sa investicijama i unapređenjem biznisa.

      Pri tom nam je EPIC-ov interes sekundaran, čak i nebitan, budući da mogu uzeti samo onoliko % trezorskih dionica, koliki % im je trenutni udjel u temeljnom kapitalu. Neotkupljeni “višak” dionica ostaje u trezoru. Veći problem je druga stvar. Da parafraziram sugovornika s kojim sam pričao na marginama Skupštine: “Gospoda iz EPIC-a će kad-tad morati pristati i naučiti na manje kontrole i više suradnje i partnerstva.”

      • U ovom slučaju malo djelujete na onu trudnicu iz reklame za voćne sokove koja mužu kaže “zar nije bilo jabuke?”.

        Ja se sa vama uopće ne slažem da se šalje kriva poruka ovim potezom, baš suprotno! Kažete “svaki investitor mora se zapitati, što ako Društvo iduće ili neke od sljedećih godina odluči isplatiti dividendu isključivo u pravima i dobrima”. Što ako? Što ako se odluči ni ne isplatiti dividendu? Što ako… Pa što da čak i isplati dividendu isključivo u pravima i dobrima? Njihovo (naše-jer se glasa) pravo! I da dividenda isključivo ide u dionicama, to bi bila OK stvar, jer kako kažete “kompanija smo listana na Burzi” i svatko bi mogao te dionice prodati na toj istoj burzi, bez problema. Ovime je kompanija baš dokazala suprotno od onoga što navodite, odnosno da joj je stalo do cijene dionice i da misli na ulagače jer imamo svi pravo izbora! Zašto se svaki ulagač i investitor ne bi isto pitao “što ako Društvo iduće ili neke od sljedećih godina odluči isplatiti dividendu isključivo u pravima i dobrima”? čak i da je išla dividenda samo u novcu? Kakve sad ovo veze ima jedno s drugim? Ako postoji takva mogućnost jer tako zakon dopušta, onda se uvjek može razmišljati “što ako”…

        Što se mene tiče, ovime su baš dokazali suprotno od onoga što vi navodite, a također mi daje neku sigurnost da će i u slučaju one moguće dokapitalizacije biti sve korektno kao i ovo sada!

        Ja vašu akciju smatram nepotrebnom i nesvrsishodnom jer kako mislite biti partner za suradnju ako radite problem od trivijalnih stvari? Ko neko djete koje se ljuti jer, eto, tata može ići navečer vani, a djete mora ostati kući jer je još mali. Pa ko bi onda htio surađivati s neozbiljnim djetetom? Neozbiljno je navoditi kako će “sirovom silom kroz Skupštinu progurati svoj protuprijedlog”, kako neko navodi da su ga “austrijski prevaranti skratili”. Zatim ih popljucati da su “toliko beskrupulozni i proračunati da im osobno ne vjerujem ni riječ čak i kad lažu”… I onda bi vi da surađuju s vama? Zašto? Meni ovo sliči na “Che Guevara” stil… Gadovi jedni smrdljivi kapitalistički. Oni imaju puno dionica, a mi imamo malo. I sad nas “sirovom kapitalističkom silom” maltretiraju i ne paze na naše osjećaje i da se nama pije sok od jabuke, a oni su nam donili onaj od ananasa…

        • KrešoM malo ste se previše uznemirili. Nije mi pušten odgovor na Vaš upit zašto mislim da je za njih povoljnije, vjerojatno nije adekvatan za administratora i to poštujem. Ipak, nemojte toliko napadati Udrugu, osobno ljude nisam nikada upoznao, ali eto vjerujem im i sam se nisam slagao sa nekim stvarima koje su napravili. Za ovu se slažem. Recite mi da li je po Vama revalorizacija imovine Valamara potrebna, po mišljenju Uprave je ona OK? Dal Vas to kao dioničara ipak malo smeta? Mene da…..

        • Ne nepadam udrugu, raspravljam o potezu. G. Dandyja sam osobno ovo ljeto upoznao i bilo je ugodno druženje nas par dioničara u Splitu.

          Sto se tiče revalorizacije, o tome bi se dalo raspravljati. Iskreno, ne smeta me iako smatram da je imovina krajnje podcijenjena. Ima argumenata i za i protiv revalorizacije. Budući da bi volio čim duže ostati u ovoj dionici u interesu mi je da kompanije uštedi di god može, odnosno da zaradi cim vise. Smatram da postoji dobar razlog zašto se u revalorizaciju ne ide i ja osobno na tome ne bi inzistirao. Ali raspravljati…zašto ne!

      • Dandy isplata dividende u dionicama ili tzv reinvestment plan je praksa mnogih kompanija u svijetu i ja tu praksu koristim vec nekoliko godina na dionicama jedne kompanije izlistane na londonskoj burzi. To je legalno i pokazuje konzistentnost kompanije

        • Mislim da ste u pravu, ali isto tako da je ova rasprava sva irelevantna, pa pogledajte rezultate za Q1 i najave za sezonu 🙂

  9. A zamislite da trezor nije kupovao, a da je EPIC dobio novce za dividendu pa onda kupovao na burzi. Svi bi kao bili oduševljeni jer eto većinski kupuje. A ovo je ista stvar, ljudi!

    Ako oni prihvate ovaj svoj protuprijedlog znaci da s dividendom žele kupovati dionice (odnosno, mijenjaju novce za dionice = kupnja)…

    • Pretjerana je reakcija ljudi iz udruge malih dioničara na ovu mogućnost stjecanja dividende u dionicama. Po mojem mišljenju, totalno nepotreban istup. Udruga je napravila velike stvari do sada ali mi je ovo bezveze.

    • Evo jos jedne potvrde da ta odluka o dijeljenju dionica koje je trezor kupio nije baš dobra… naime, ako se ne varam, cijena po kojoj će se obračunavati je negdje 24,45 kn za dionicu (ili tu negdje par lipa gore-dolje). a danas se ista može kupiti ispod 24 kn. Znam da ja malo “trejderski” gledano, ali je tako. Osim toga, izgleda da ni porezno nije baš čista slika… Pitanje koliki porez se plaća na dijeljenje dionica na taj način. Uglavnom odluka “smrdi” od početka i potpuno podržavam reakciju udruge malih dioničara.

      • @ffilipp

        to je elegantni način na koji EPIC može povećati udio dionica u svome portfelju bez da krene aktivno kupovati što bi možda izazvalo bojazni i reakcije kod malih dioničara.
        Doduše već sada imaju 50.15% preko satisa i enitora.
        Možda se managmentu više sviđa neka okrugla brojka a ne 43.06% 🙂

        Samo razmišljam napamet 🙂

      • Pa zašto bi to bio problem? Pa jel te neko tjera da uzmeš dionice? Uzmi novce i kupi po “ispod 24” i proći ćeš bolje od EPIC-a! Dakle, EPIC je tu u podređenom položaju jer eto, uzimaju po cjeni koja je veća od tržišne! Uz to, trezor će te dionice “prodati” po većoj cijeni od tržišne!

        No, kako god okreneš nekima neće biti dobro. Uvik neko grintanje…

        • Krešo, radi se o tome da se, između ostalog, očekivalo da će biti dividenda + kupnja trezora. Što zajedno znači ukupno veću dividendu. Ako se ne varam (ne da mi se sad tražiti unazad), čak je i g. Bakić negdje konstatirao nešto tipa da je kupnja trezora ekvivalent dividende (što i je). Znači, netko je mogao dokupljivati dodatno zbog te činjenice. Međutim, ako se kupi pa onda podijeli na ovaj način (umjesto dividende) onda to i nije baš tako. Znači, svojim potezima dovode u zabludu, a u RH su svi na to jako osjetljivi. Ne znam čemu to ako su dobre i čiste namjere.

      • Od početka je za bilo za pretpostaviti da je ova opcija povoljnija samo velikima koji ne mogu kupiti tu količinu dionica bez podizanja cijena jer se dobiju dionice nakon dividende po cijeni prije dividende. Dionice će ići po 24.526, prosječna cijena na dan skupštine. Tko bi nadokupljivao ima vremena do 20.5 ako ima skener pri ruci (par dana radije ako šalje poštom) da izračuna je li mu isplativije po toj cijeni ili pri trenutnoj nakon što se uračunaju naknade. Ali nakon što sjedne dividenda, možda pobjegne cijena dionice prije nego što se stigne nadokupiti 🙂 , mala je razlika u svakom slučaju.

        • Slažem se s vama DamirT, ovo je elegantno rješenje za većinskog da kupi veliku količinu dionica, a da pri tome ima fiksiranu cijenu jer kad bi te količine kupovao na burzi nakon dividende, vjerojatno bi barem u nekom kratkom roku otjerao cijenu bitno gore prije nego li bi se približio ciljanoj količini. I to vam je najvjerojatnije objašnjenje. Jasno mi je da nismo svi u istom položaju i da se mnogi ne slažu s tim potezom, ali on je potpuno legalan i zapravo ne možemo tu ništa. Ja sam osobno tu na jako dugi rok i prihvatit ću isplatu dividende u dionicama. Možda prođem malo bolje, a možda i lošije, međutim, ne da mi se gristi nokte i paziti kamo će cijena.
          Kad bi barem u svim mojim pozicijama glavne dileme i problemi bili ovakvi…

          Imam dionice RIVP-R-A i ovo nije nagovor na ništa, samo malo naglas razmišljam.

        • Čini mi se da ste krivo protumačili tekst odluke, broj dionica se zaokružuje na prvi manji cijeli broj, a ne cijena dionice. Mogli su to i malo jasnije napisati.

        • Po kojoj cijeni se računa isplata dividende (0,6 kn)?
          Treba registrirati pozicije od SKDD-a preko PIN-a,a po njihovom je iznos 24,06 kn,
          Da li brokerska kuća uzima proviziju,država porez od 12posto,to znam?
          Nešto mi ne štima u računu,jer 10-ak dionica mi je u zraku ili mi cijena nije dobra.

          Datum Prva Najviš Najniža Zadnja Prosječna Promjena %
          27.4.2016 24,56 24,60 24,20 24,60 24,53 -0,20

          http://www.zse.hr/default.aspx?id=10006&dionica=RIVP-R-A

        • Država ti uzme 12% prirez ti uzme još neki iznos ako ga ima (za Split je npr. 10% – od iznosa poreza). Tako da prvo si od iznosa dividende skini porez i prirez i onda podjeli sa onom prosječnom i dobiješ broj dionica.

        • Dalibor, dobili ste 0,6kn po dionici od kojih je odmah oduzeto 12% poreza, ali i iznos prireza koji se racuna kao postotak od poreza. To ste vjerojatno zaboravili, tako da ovisno o vasem prirezu, to je iznos veci od 12%. Cijena po kojoj ste dobili dionice je mislim bila 24,53kn. Evidencija kod skdda se vodi po trenutnoj cijeni.

        • Cijena dionice se određuje na način da se zaokruzi na prvi manji cijeli broj. Ostatak je isplata. Porez je 12%, prirez ovisno o prebivalistu. Da budem jasniji, primjer: 100 dionica0,6=60; 600,12 (porez) = 7,2; 7,2 * 0,18 (prirez za zagreb)=1,296; 60-7,2-1,296=51,504: 51,504 (neto iznos dividende) / 24 (cijena dionice zaokruzena na prvi manji broj) = 2,146; dobili ste dvije dionice plus ostatak isplatu. Mislim da nema greske, ako ima, molim da me se ispravi 🙂

        • Vedrane, ima OGROMNA greška. Ne zaokružuje se cijena dionice na prvi manji broj, nego broj dionica. Dakle, po tvom izračunu:
          51,504 neto iznos dividende / 24,53 = 2.1 (što je u ovom slučaju također 2 dionice al da je bilo početno 1000 dionica, a ne 100 onda bi bila razlika u broju dionica).

          Nakon toga izračunate koliko ste dobili u dionicama = 2 x 24.53=49,06kn i ostatak do 51,50 ide u novcu, dakle 2,44 kn.

        • Dioničarima Društva koji to žele dividenda može biti isplaćena u pravima – dionicama Društva.
          Ukupna dividenda koja pripada dioničaru (broj njegovih dionica pomnožen sa svotom dividende po
          dionici) bit će prvo umanjena za porez na dividendu (ako je primjenjiv na dioničara) te potom
          podijeljena s prosječnom dnevnom cijenom dionice Društva ostvarenom na službenom tržištu
          Zagrebačke burze na dan donošenja ove odluke (zaokruženo na prvi niži cijeli broj). Možebitni
          ostatak bit će isplaćen u novcu. Za isplatu dividende u pravima – dionicama Društva, koristit će se
          vlastite dionice. Ako broj vlastitih dionica ne bi bio dostatan za potpuno namirenje svih zahtjeva
          dioničara za isplatu dividende u pravima – dionicama Društva, svim zahtjevima će biti udovoljeno
          uz odgovarajuće razmjerno smanjenje broja zatraženih dionica.

          Ne znam sto tu nije jasno.

  10. Ne bih se složio da je kod nas bilo koja reakcija pretjerana ako se vodimo iskustvom godinama unazad i što se sve, i kako, kod nas može izmanipulirati. EPIC-ov prijedlog je papirnato čist, no ipak ne i najpovoljniji za sve (u svakom slučaju puno povoljniji za njih). Naravno da je lijepo vidjeti da postoji interes da povećavaju udjel, no poništavanje trezorskih dionica je po meni jedina fer opcija. Nemojmo se u potpunosti opustiti i uživati u lijepoj ambalaži (što je sve naravno za pohvalu), jer trnovit je, ipak uspješan, put prevaljen od KORF-a do danas, ali ekipa u EPIC-u je ista . Vuk dlaku mijenja al ćud nikada. Zato, podržavam malo podignuti glas i oštriji ton Udruge, čisto da se znaju granice.

      • Možda želi izbjeći plaćanje poreza. Što ako se porez na dividendu za par godina ukine, a ova Vlada je i navela da bi ga ukinula. Lijepa je to svota za one koje imaju puno dionica:-)

      • A u čemu je poanta kupovanja dionica za trezor, pa onda dijeljenje istih?
        Umjesto da se podijeli taj novac, pa neka svatko kupuje što želi.
        Moram priznati da to nije baš uobičajeno? Ako ništa drugo, zavarava sve koji prate, i baca jednu ružnu sumnju na netransparentnost odluka.

  11. Rezultat odličan, a ovako lijepo upakirano i predstavljeno stvarno van standarda RH. Šta nas tek čeka na 30.09! Još malo pa dionica postaje investibilna 😀

    • Lijepo,sa izvrsnim rezultatima i ako se ispune prognoze čekaju nas investicije od 550-750mil kuna u slijedeće dvije godine sa održivom dividendom,brojne nagrade(najveći porast prometa,dionica godine,…)g.Kukurin nam je prezentirao slijedeće:
      Na početku su predstavljena 4 koraka:
      Povećanje operativne efikasnosti.značajna ulaganja,vrlo dobra turistička sezona,akvizicija Baške.

      Ima oko 4100 zaposlenih(1000 stalno) koji su se brinuli oko 810000 gostiju

      kapacitet 48000 gostiju (poput Du,Vž,Bjelovar)

      -djeluje se u Poreču,Dubrovniku,Rabcu i Krku(50 posto otočnog turizma)
      -ima 21000 dioničara,povećanje prihoda od 18 posto(sa Baškom 11 posto)
      -povećanje prihoda od prodaje oko 190 mil.kuna
      -EBITDA veća za 50 posto
      -troškovi rasli 9 posto(sa Baškom 3,7 posto)
      -dobit oko 105 mil.kn (100posto veća od 2014g)
      -od 2009-2016 prosječni rast je oko 9 posto
      -strateška inicijativa koja je počela prošle godine će biti predstavljena u lipnju
      -povećanje operativne dobiti u 2016,2017,2018 kroz podizanje kategorizacije postojećih objekata
      -partnesrstvo sa TUI-om u Rabcu(naglašeni obiteljski smješaj)
      -uloženo oko 2,6 milijardi kn od 2004-2016
      -kamping Lanterna ulaganje oko 87 mil.kuna,Isabella resort 5* oko 297 mil.kuna,kamping Krk ulaganje oko 38 mil kn8(dobar booking),Girandella ulaganje oko 260 mil.kuna u naredne dvije godine
      Investicije koje su pokretač rasta će rasti oko 550-750 mil.kuna kako je rečeno na početku.
      Evo to je ukratko,ako se sjetim još nečega,kasnije.

      G.Čižmek nas je detaljnije informirao da se spremilo se oko 4 mil.obroka,175 tona kruha

      Popilo se oko 1180 hektolitara vina,3860 hektolitara vode flaširane 5000 hektolitaral piva.

      Bilo nas je oko 10-ak,Dejan je pokušao sa protuprijedlogom utjecati i javio sa za riječ par puta i branio naše interese,ali je poražavajuće što smo imali relativno mali postotak s obzirom na članstvo,što znači da dobar dio članova nije dao punomoć Udruzi koja je onda bila nemoćna u bilo kojem prijedlogu.

      • Udruga bi trebala prije skupštine posalti mail članovima i podsjetiti ih na davanje punomoći. Ja sam se učlanio, ali punomoć mi nije pala na pamet. Obveze poslovne i private i čovjek zaboravi….

        • Leo, niste u pravu. Naravno da je Udruga na vrijeme reagirala. Ja sam dobio mail s najavom skupštine i prijedlogom za davanje punomoći na vrijeme tj. 01.04.
          Dakle, svakako je bilo vremena za reagirati.

        • Oprostite, ali što smo još trebali napraviti? 2 i pol mjeseca prije Skupštine, najavimo da ćemo ih tražiti. Prije Skupštine na našoj stranici dva teksta, od čega jedan vodi za rukicu kroz proceduru prijave i davanja punomoći sa svim linkovima. Jedino da smo svakom ponaosob dolazili doma i vodili ga u Društvo da ju preda.

        • Ako ste prijavljeni na web stranici (što je korisno jer na dijelu sa članove dolazi svaki mjesec knjiga dioničara sa već proračunatim promjenama u top 1000), trebala bi vam na mail svaki put doći obavijest kada se stavi novi članak na stranicu udruge (oko jedan mjesečno)

  12. Imperijal bi bio genijalna kupovina. Naravno ako se može dobiti za dobru cijenu. Tamo ima bolesnih potencijala za rast. Cijeli taj sjeverozapadni dio otoka je u nepreglednom zelenilu iz kojeg strše imperijalovi hoteli. Svaki ima svoju uvalicu ili više njih sa svim pratećim sadržajima na plaži. To je sada sve više manje na 3 zvjezdice. O terenima neću ni pričati jer neznam točno šta je njihovo, ali i toga ima ko salate. Praktički dobijaš monopol na turizam jednog od najvećih otoka. Osim imperijala na rabu postoje još 2-3 hotela koja nisu njihova i privatni smještaj.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s