Svibanj je završio, pa možemo objaviti i neke rezultate, u ovom slučaju ulaske stranaca kao najbrže dostupan podatak. Svibanj je zgodan mjesec za usporedbu jer nema primjedbi da su Uskršnji praznici pali ovako-onako (ožujak ili travanj).
Situacija po godinama izgleda ovako:
Ono što je važno za uočiti je da je ove godine 1. svibnja pao ‘loše’ za turizam, nije bilo spajanja s vikendom kao prošle; da nije tako, razlika bi bila još veća. Pogledajte kako je prošle svibanj jako dobro započeo (zbog spojenog praznika i vikenda), ali ova godina ga uvjerljivo prestiže:
Ovo su sjajne vijesti za hrvatski BDP jer mu je turizam 20%, a posebno s obzirom na sljedeće: kao što znamo, puno je javnih objava (od ministra nadalje) da je booking za sezonu (bio) sjajan. To znači da su hotelske kuće ove godine ranije prodale planirani dio kapaciteta i mogle se ranije povući s ranog bookinga i bukirati same i kasnije, po većim cijenama.
Također je za makroekonmsku stabinost zemlje (rating agencije itd.) jako bitno da DZS popravi trenutno pogrešnu metodologiju kojom računa BDP u turizmu, značajno ga potcjenjuje (tj. njegov rast) i tako i rast ukupnog BDP.
Kategorije:Turizam
Ma te turističke dionice su i dalje prokleto neinvestibilne 🙂
Ipak treba napomenuti da je lani Tijelovo (i time vezani produženi vikend) bilo u lipnju, a ove godine u svibnju – što neutralizira gore navedeno vezano uz 1. svibnja
Slažem se cookies, s napomenom da Tijelovo ipak ima jači utjecaj – ipak se nalazi puno bliže ljetu (kalendarski i temperaturno)…
(može dokazati analiza ulazaka/izlazaka stranih gostiju po vikendima MUP-a koju je g. Bakić objavljivao lani)
http://www.poslovnipuls.com/2016/06/06/najbogatiji-srbin-navodno-ulazi-u-ozbiljan-turisticki-biznis-u-hrvatskoj/
DZS je izdao novo statističko izvješće o kretanjima u turizmu za travanj :
“U razdoblju od siječnja do travnja 2016. u odnosu na isto razdoblje prethodne godine u komercijalnim smještajnim objektima u Republici Hrvatskoj ostvareno je 7,5% više dolazaka i 6,1% više noćenja turista.”
U zadnjem izvještaju prvi kvartal nije bio usporediv obzirom da je prošle godine Uskrs padao u travnju a ove u ožujku. (pokazivao 18,9% više noćenja u 2016, za razdoblje siječanj-ožujak).
Mislim da ovaj izvještaj pokazuje točniji trend porasta noćenja, a u narednim mjesecima očekujem da bi se mogao i rasti.