Croatian Makers

Rezultati korištenja micro:bitova u nastavi i preliminarni financijski izvještaj

Uvođenje micro:bitova pun pogodak, što je odličan katalizator za svaku reformu, i u stvari već mini-reforma!
Sredstva kampanje sada su u potpunosti uložena.

A. Korištenje micro:bitova u nastavi

Nakon fantastičnih rezultatima među nastavnicima nakon prvih radionica za micro:bitove, imamo i rezultate nakon dva mjeseca korištenja u učionicama.

Sada sa sigurnošću možemo reći da je uvođenje micro:bitova bio pun pogodak! Osim unaprijeđenja digitalne pismenosti, krativnosti i mnogih drugih kompetencija kod učenika, micro:bitovi su se pokazali kao odličan motivacijski alat za ono najvrijednije u školstvu: nastavnike. Svaka reforma školstva mora krenuti od nastavnika. Podsjećam, micro:bitovi su završili u preko 1,000 ustanova koje rade s djecom i nastavnicima (klik za veću), a živa mapa s detaljnim podacima je ovdje:

Micro:bit je projekt Zaklade Micro:bit kojoj su osnivači BBC, Microsfot, Amazon, Samsung i drugi, a IRIM je partner za Hrvatsku, Sloveniju i Zapadni Balkan.

Evo nekih ključnih rezultata.

Većina sudionika su nastavnici iz tehničke ili informatičke struke:

Anketirani mentori smatraju da rad s micro:bitovima ima jako velik učinak na razvoj mnogih ključnih kompetencija, kao što su kreativnost, upornost, digitalna pismenost (ovdje i dalje, klik za veću sliku):

Sljedeće prednosti ove tehnologije vide mentori:

Većina mentora misli da su to značajne prednosti:

Jako je zanimljivo i da su nakon više od dva mjeseca djeca zainteresirana za tu tehnologiju, a znamo kako je teško zadržati interes djece:

Stoga nije ni čudo da su sami mentori zainteresirani za daljnje učenje o micro:bitovima:

Evo i nekih izjava nastavnika koji sudjeluju u programu:

Samo čestitke i pohvale! Konačno djeca mogu vidjeti i isprobati ono što su programirali. To im je važno, potiče se programiranje, zanimljivije im je, a razvijaju logičko razmišljanje i zaključivanje, kreativnost i inovativnost ! Sam proces usvajanja gradiva i učenja je puno interesantniji!

Hvala IRIM-u i kolegama ambasadorima na suradnji koja je odlična.

Hvala Vam što ste preuzeli brigu oko boljitka i razvoja djece u STEM području kad to sustav (ministarstvo) ne čini

Hvala na entuzijazmu, zalaganju i viziji koja će uz naše sudjelovanje i potporu sigurno iznijeti uspjeh i bolju budućnost našim učenicima.

Izuzetno pohvaljujem ovu inicijativu ali sam vrlo tužan što ta inicijativa nije potekla od krovne organizacije dakle samog Ministarstva obrazovanja

Svaka čast na radu i trudu koji ste uložili u sve projekte koje ste do sada pokrenuli i nadam se da ćete takvim tempom i nastaviti. Napokon da je netko prepoznao STEM područja kao budućnost i odlučio to pokrenuti kod nas. :thumbs up:

Hvala na svemu, omogućili ste nam da u nastavu integriramo nove tehnologije.

Čast mi je i zadovoljstvo što sam uključena u STEM revoluciju i rad IRIM-a. Presretna sam i prezadovoljna. Smatram to super prilikom za sve učenike i pohvaljujem sve projekte. Moj je problem što nisam osobno dovoljno programerski spretna i educirana no radujem se svakom napretku i edukaciji i vjerujem da ću vremenom uz vašu pomoć popuniti rupe u znanju. Radujem se svakom napretku i praćenju novih tehnologija.

Svaka čast na ideji i realizaciji projekta…samo jako…:-)

hrabro, prodorno, pametno, inovativno sve 5

Same pohvale, svaka čast cijeloj ekipi na čelu s gospodinom Bakićem. Posao koji vi radite je izvrstan, cijenjen i viđen. U jako kratkom periodu napravili ste stvari koje naše ministarstvo obrazovanja planira stoljećima i nikada ne provede u potpunosti ili uopće. Svaka čast.

Pohvale za inicijative i rad.

Vašim projektom započeli ste reformu u školstvu, do sada ste više utjecali na promjene u učenju i poučavanju od bilo kojeg projekta i pokušaja reformi. Samo tako nastavite dalje, imate veliku podršku u školama!

Jako sam zadovoljna, učenici su zadovoljni i zainteresirani. Iako radim s učenicima nižih razreda (3.raz) uspješno rade s micro:bitovima i jako ih vole. Za IRIM i STEM revoluciju samo pohvale.

Sve pohvale. Djeca su zadovoljna, voditelj je zadovoljan a kolege suradnici su također jako zadovoljni sa viđenim i izvedenim. Samo tako nastavite

Odličan projekt koji na najbolji mogući način približava djeci programiranje i sam IT sektor. Sve pohvale i samo hrabro naprijed!

Sve pohvale, inovativnost, kreativnost, prakticnost, primjenjivost, modeliranje….sve nam to nedostaje u teorijskoj i klasicno utemeljenoj nastavi.

Odlično zamišljen projekt, svaka pohvala.

Samo tako naprijed.

Izvrsna ideja svakako koju treba podupirati da se razvije u širem obliku

Podržavam STEM revoluciju 🙂 Velik impakt uz znatno manja sredstva od onih kojima raspolaže sustav…

Vrlo dobra inicijativa koja je polučila zainteresiranost i osvijestila potrebu za unapređenjem obrazovnog procesa; odnosno prilagođavanjem potrebama i razvoju

Svako dobro u daljnjem radu, budimo ustrajni.

Sve pohvala za organizaciju! Bravo i hvala u moje ime i u ime svih klinaca koji će koristiti robote i mico:bitove 🙂

Samo pohvale na cjelokupni project

Cijela priča je više nego pozitivna jer na neki način napada obrazovni sustav i potiče ga da se popravi. Prijedlog: Budući da su takmičenja zanimljiva djeci, i za micro:bitove bi trebalo pokrenuti nešto kao što je CM liga s mBotima.

Samo tako naprijed 🙂

Velike pohvale za ideju i realizaciju, od nabavke micro:bitova do radionica za nastavnike.

Nas 4 knjiznicarke u ##### vodimo radionicu micro:bita, oduševljena su djeca, roditelji i mi. Odlično je da je knjižnica dobila priliku sudjelovat u projektu jer mi možemo doprijeti do djece čije škole ili razredi nisu uključeni. Osjećam da nama kao knjižničarkama nedostaje tehničkog znanja, iako smo i prije micro:bita pokušale naučiti programiranje, tako da ćemo se rado odazvati na još koji sat edukacije. Nama to stvarno treba 😉 Sve pohvale za STEM revoluciju i hvala što ste nam omogućili da naučimo. Pozdrav iz ##### !

Svaka pohvala, nastavite samo ovako

Za daljnju ilustraciju, članak iz jučerašnjih 24sata: Učenje je uzbudljvije: Danima već programiram s micro:bitom.

Evo za kraj i nekoliko naročito impresivnih podataka, iako smo ih objavili i prije:

B. Preliminarni financijski izvještaj

Naš revizor EY kaže da se ne može revidirati samo kampanja, bez revizije poslovanja cijelog IRIM, što možemo napraviti nakon kraja polugodišta. Tako da ćemo s konačnim financijskim izvještajem pričekati do ljeta.

Evo, međutim kratkog pregleda što se događalo.

1. Prikupljanje sredstava

Sredstva su se prikupljala na tri načina:

(i) Donacije kroz platformu Indiegogo (od kojih su neka bila karticama, neka preko PayPal)
(ii) Uplate na žiro račun IRIM
(iii) Troškovi koje je podmirio IRIM i njegovi osnivači (Nenad i Rujana Bakić)

ad i) Na Indiegogo je uplaćeno 290.324 USD, a troškovi Indiegogo i PayPal su bili u prosjeku 8,63%. Nakon manjih gubitaka u tečaju, na račun IRIM je došlo 1,827 mil. kn

ad ii) Na žiro račun su donatori uplatili 321,6 tisuća kuna; donacija Vlade RH (namijenjena djelomičnom oslobađanju od PDV za uvoz micro:bitova) je bila 451,3 tisuće kuna; 152,3 tisuće kuna je bilo dvostrukih uplata. Naime, neki donatori nisu mogli platiti kroz Indiegogo, a htjeli su da se njihova donacija vidi, te su uplatili direktno na žiro-račun, a Nenad i Rujana Bakić su isti iznos uplatili kroz Indiegogo (pa su te uplate brojane gore). Neto nakon odbijanja tih dvostrukih uplata je na žiro račun uplaćeno 600,5 tisuća kuna, ekvivalent od 86,5 tisuća USD.

Prije uplate IRIM i osnivača, uplaćeno je dakle oko 377 tisuća USD, a na račune IRIM stiglo 2,428 mil. kn.

IRIM je podmirio sve manipulativne troškove kampanje (Indiegogo, PayPal, tečaj) dakle oko 192 tisuće kuna.

2. Troškovi za opremu, edukacija i dostava

Kupljeno je 21.260 micro:bitova, koji su plaćeni 2,403 mil. kn, uključivo PDV. Oni su poslani u 1062 ustanove, 20 po ustanovi. Pregled svih tih ustanova možete vidjeti ovdje.

Održano je 141 radionica za mentore u školama i drugim ustanovama, te 8 dodatnih u Varaždinkoj županiji (koja je pak sama kupila dodatno micro:bitove za sve učenike 5. razreda). Zajedno s master-radionicom za ambasadore, putnim troškovima ambasadora i honorarima ambasodorima za pripremu edukacija, trošak je iznosio 206 tisuća kuna.

Ukupno, kampanjom i sredstvima IRIM je prikupljeno 2,620 mil. kn, a za micro:bitove i edukaciju je utrošeno 2,609 mil. kn; ostaje za potrošiti oko 10 tisuća kuna.

Dostava unutar Hrvatske je pokrivena sponzorstvom Hrvatske pošte u iznosu 52 tisuće kuna; posebnu brzu dostavu unutar Zagreba obavio Locodels uz donaciju od 12 tisuća kuna.

3. Doprinos IRIM i njegovih osnivača

IRIM i osnivači su doprinjeli u sljedećim direktnim troškovima (bez marketinga):

  • gorespomenuti finacijski troškovi od 192 tisuće kuna
  • troškovi ‘perks’ (micro:bitovi, bedževi, naljepnice) u iznosu od 142 tisuće kuna

ukupno 334 tisuće kuna.

Tome treba pribrojati opće troškove IRIM (angažirani ljudi – plaće i ostali troškovi) te (manje) troškove marketinga na društvenim mrežama, u visini od vjerojatno oko 100 tisuća kuna. Ukupno, doprinos IRIM je oko 430 tisuća kuna.

Oglasi

Kategorije:Croatian Makers

5 replies »

  1. G.Bakic pitanje vezano za mentore tj. ucitelje. Da li financijski dodatno motivirate ucitelje za rad sa djecom ili oni to rade besplatno? Zanima me da li im to ulazi u redovnu satnicu ili kao izvannastavna aktivnost i na koji nacin ste to dogovorili sa skolama. Unaprijed hvala na odgovoru. ( odgovor mi je bitan jer za potrebe provedbe jedne projektne ideje nailazim na otpor provedbe dodatnog edukacijskog modula bez financijskih stimulacija)

    • Svaki mentor se sam i dobrovoljno javio, te nismo istraživali tko je kako uklopio micro:bitove u nastavu i kako su nagrađeni na svojim radnim mjestima – mi nažalost nemamo budgete za još dodatno nagrađivanje. Vjeurjem da je većina naprosto uklopila micro:bitove kao alat u postojeće aktivnosti, i lako moguće da su neki dodatno plaćeni – no, nažalost u školama vlada uravnilovka. No, činjenica da nam se toliko mentora u toliko ustanova javilo (a javilo bi se i daleko više da nije ograničenje jedan po ustanovi), pokazuje da to nije problem. U svakom slučaju, bolje nastavnike treba značajno bolje platiti, što sam već više puta naglašavao. Znam da niste među ovakvima koje ću sad spomenuti, ali čisto za info neki uhljebi su argument ‘niste dodatno platili jadne nastavnike’ koristili kao argument kako ovo što radimo ne valja (!) jer im je naprosto nepojmljivo iz njihove uhljebničke pozicije da netko nešto radi novo ili drugačije, a da nije dodatno plaćen.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s