Croatian Makers

Tri godine Croatian Makers!

Tri godine je otkad sam napisao prvi post, naprosto nudeći besplatnu opremu svima koji žele raditi s djecom. Od tada su naše aktivnosti ‘eksplodirale’ nizom velikih, sistemskih projekata. Oni ne samo da su već došli do 60.000 djece, nego na razne načine sistemski utječu na hrvatsko školstvo (ali i u regiji).

Bez sumnje, Croatian Makers, kojeg provodi IRIM – Institut za razvoj i edukativnost mladih, je najveći izvankurikularni edukacijski projekt (pokret) u školstvu u mnogo široj zoni od Hrvatske, a svojom kompleksnošću, integralnošću i većinom i globalno poseban. Međutim, STEM aktivnosti nam nisu svrha same po sebi. Osim što razvijamo   digitalnu pismenost i algoritamski načina razmišljanja (programiranje), te uklanjamo strah suvremenih tehnologija kod đaka i nastavnika, STEM aktivnosti su nam alat za razvijanje kritičkog razmišljanja i vještine rješavanja problema, kreativnosti, samopouzdanja, upornosti – ukratko, kulture uspjeha. Izrazito promoviramo jednakost prilika. Primjerice, iznimno smo aktivni upravo u Istočnoj Slavoniji, a pobjednici na našem natječaju za ekološke projekte u Internetu stvari su djeca iz Dvora (što znači da smo uspjeli u razvoju STEM aktivnosti ondje).

Prvi naš veliki projekt je bio Croatian Makers robotička liga, koja sada uključuje 360 škola, s 1.800 doniranih robota. Većinu opreme smo donirali sami, uz naravno čitavu organizaciju, ali smo već tu imali i niz sjajnih donatora koji su nam se pridružili.

Prošle godine u ovo vrijeme smo završili prvi ljetni STEM auto. U njemu nam je partner postalo veleposlanstvo UK, koje nam je bila ključna karika za naš najveći projekt: STEM revolucija. Upravo je zavrišila ovogodišnja ljetnja turneja – nastavljamo u zimu.

Prošle godine u ovo vrijeme pokrenuli smo i globalno unikatan projekt Internet stvari (zajedno s Logo projektom) uz velikodušnu donaciju HT (koji je naš uvjerljivo najveći vanjski donator) u njihovom projektu Zajedno smo jači. Uz mnoštvo kreativnih projekata u Internet stvari napravili smo veliku stvar, pokazali koncept kako djeca u školama mogu napraviti kolaboracijski projekt mjerenja ekoloških varijabli u realnom vremenu. Ove godine smo se ponovo kvalificirali za Zajedno smo jači i napravit ćemo veliki projekt mjerenja i prikazivanja javnosti u realnom vremenu više ekoloških varijabli kao što su temperatura, vlažnost, tlak, CO2 …

STEM revolucija je zaista game-changer u hrvatskom školstvu. Iako smo već bili odvojili sredstva za projekt, htjeli smo dobiti i široku podršku javnosti. To smo uspjeli na iznenađujući način. Donacije preko 2500 donatora pokazali su snagu civilnog društva i želju za promjenama u školstvu, ali – vjerujem – i našu vjerodostojnost, tj. veliki moralni kapital koji smo stvorili. 24.000 micro:bitova završilo je u preko 1.000 ustanova, uz potpunu podršku nastavnicima, te se sada intenzivno koriste: Rezultati korištenja micro:bitova u nastavi i preliminarni financijski izvještaj. Microbit.org je stalno ažurirano preveden na hrvatski, pa pogledajte kakve sve sjajne mogućnosti on nudi. Zgodno je za znati da je Singapur upravo naručio 100.000 micro:bitova s kojima će razvijati digitalnu pismenost u školama i obiteljima.

Uz čitav transfer znanja, oprativnu pomoć i incijalnu finacijsku podršku pomogli smo našim sjajnim parnerima u Srbiji i BiH, Zaklada B92 i SPARK da pokrenu velike robotičke lige po uzoru na Croatian Makers ligu: Bitka za znanje i SPARKreators.

Pokrenuli smo i napredno robotičko natjecanje WER kup, s doniranih stotinjak naprednih setova – njegova prednost je da će se djeca moći natjecati ravnopravno, a neće ovisiti o budgetu sponzora ili vještini odraslih koji im pomažu u sastavljanju što boljih robota.

Pokreuli smo mnoge vanjske suradnje, kao primjerice znanstveni izazov s Institutom Ruđer Bošković.

Razvili smo mrežu učitelja-ambasadora, koji održavaju radinice, proizvode eduekacijske materijale i podučavaju i inspiriraju druge nastavnike. Učitelji su nam uvijek prvi, oni su naša poluga. Kao što možete vidjeti ovdje Status profesora puno važniji od kurikulne/kurikularne reforme i sam sindikat učitelja tvrdi da se u školama stvara veliki ‘tehnološki višak’, naše aktivnosti pomažu mnogim učiteljima da popune satnice i zadrže radna mjesta.

Do sada smo došli do oko 60.000 djece:

broj ukljucene djece 3

Ovdje možete vidjeti naše glavne projekte kako funkcioniraju kao cjeloviti ekosustav:

projekti 3

Radili smo i usputne projekte kao što je primjerice doniranje prvih dronova HGSS-u. Upravo zbog Croatian Makers sam uložio u fantstičnu riječko društvo e-glas koje se bavi asistivnom tehnologijom. ‘Uloga’ e-glas je trebala bit motivacijska — pokazati djeci kako se uz današnji pad cijene opreme i smanjivanje ulaznih barijera i globalno napredne stvari mogu raditi jeftinom tehnologijom.

No, ovo je samo početak naših aktivnosti, vjurujemo da ćemo se iduće godine moći pohvaliti još većim dosezima. Naš ciljevi su višestruki:
– omogućiti našoj djeci da budu ravnopravni građani 21. stoljeća
– stvarati kulturu uspjeha, omogućavati razvijanje znanja koja Hrvatsku čini poželjnom da u njoj mladi ostanu i napredne kompanije dolaze
– koristiti edukaciju kao jednu od rijetkih prilika za razvijanje zajedništva, tako potrebnog Hrvatskoj.

Vjerujem da u svim ovim ciljevima već jako uspijevamo.

IRIM je privatno financirana organizacija, većinom sredstvima obitelji Bakić. Zahvaljemo svim drugim donatorima koji su nam pomogli u razvoju naših aktivnosti! Ukoliko nas želite poduprijeti, upute su ovdje.

Oglasi

Kategorije:Croatian Makers

10 replies »

  1. Vise se vi Nenade zalazete za nase Skolstvo nego vlada a sve to vec pokazuje odlicne rezultate svaka vam cast , cesto vas hvalimo za to sve a vecinom zaboravimo spomenuti i veliki doprinos vase supruge koja vam isto pomaze u svemu tome pa evo ovom prilikom zahvaljujem i Njoj na belikom doprinosu za nasu Djecu .

  2. Svaka čast i poštovanje i duboki naklon na svemu učinjenom.

    Nekome tko u priču nije baš uključen, ali i mnogima uključenima, možda se “igranje” s microbitovima i razvojnim pločicama čini djetinjasto i pomalo neozbiljno.
    Međutim, radi se o tome da su mogućnosti korištenja i primjene toliko nadrasli u samo nekoliko zadnjih godina da je to neopisivo i teško zamislivo.
    Prije tri godine (a možda i koju godinu poslije) kada su Croatian Makers-i počeli, umjetno/strojno prepoznavanje objekata iz on-line videa bila je razina PHD – Stanforda (dakle top sveučilišta) i pitanje stotina tisuća $ i mjeseca i mjeseca rada.
    Danas je pak uz pomoć razvojnih pločica ne značajnije snažnijih nego su microbitovi moguće u vlastitoj samogradnji za tjedan dana i stotinjak $ razviti sustave vjerojatno značajno naprednije od razine onoga na Stanfordu prije tri godine. Ta akceleracija da top PHD teme postaju lanjski snijeg za DIY klince samo je povećana, a vjerovali ili ne takvi DIY klinci danas predvode tehnološki i drugi razvoj. Svakako vidjeti: https://www.oreilly.com/learning/how-to-build-a-robot-that-sees-with-100-and-tensorflow

  3. Nenade, svaka cast i cestitke na nevjerojatnom uspjehu. S ovom inicijativom Vi ste unijeli svjetlo u ovo drustvo i nadam se posijali sjeme pozitivne promjene koja nam nasusno treba. Bravo!

  4. Svaka čast, sjajan poduhvat. Očiti dokaz koliko dobro fokusirana, organizirana, dostatno financirana privatna inicijativa može promijeniti stvari. Da citiram Obamu, yes we can 🙂

  5. Nenade, jeste li vidjeli ovo https://code.org . Koliko sam ja razumio Bill Gates i ostali američki poduzetnici su formirali besplatnu platformu za učenje programiranja. Ima čak i na hrvatskom jeziku. Nevjerojatno. Vrhunski.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s