123 replies »

  1. Pročitaj listu Svjetske banke “doing business”, rubrika o zaštiti dioničara pa će ti biti jasno gdje smo. Zbog ovog što ti pišeš sam i prodao sve na ZSE jer ovdje nema apsolutno nikakve zaštite malih dioničara, ne poštuju se zakoni i ne objavljuju se ponude za otkup dionica kod preuzimanja, a zakoni su manjkavi i sudovi ne mogu odlučivati onako kako bi mali dioničari očekivali, a i kad donesu odluke, ne može ih se provesti jer oni koji trebaju dati ponudu to vješto izbjegavaju. Jednostavno, ZSE nije burza na koju možeš uložiti novce i za 5 godina pogledati kako ti stoji ulog jer je izvjesno da će od 5 firmi 2 otići u stečaj, 2 će biti delistirane, a jedna će biti nekim novim zaknonom dovedena u situaciju da izgubiš cijeli ulog (čitaj – Agrokorove dionice). Stoga ja to niti ne nazivam burzom. To je mjesto uništenja srednje klase. Nekad je barem bilo likvidnosti pa se moglo trejdati, a danas se više ni to ne može. Za sve su krivi idioti koji su uništili ZSE u nepovrat jer su otjerali najplodniju klijentelu – ljude od 30-50 godina sa viškom kapitala. Pobrinuli su se neki da ovi popuše od 60-90% i sad se čude gdje su ulagači? Pa neće ih biti niti u idućim generacijama jer djeca će slušati roditelje koji su se opekli..

    • To su sve rizici koje uračunavaš prilikom valuacije svake dionice diverzificiranog portfelja. Sve ima “neku vrijednost”, pa ne možeš reći “ne isplati se niti po kojoj cijeni”. Čak i dan danas i taj LEDO ima “neku vrijednost” a koja ovdje proizlazi iz neke vjerojatnosti da ona Ramljakova svinjarija od prijedloga nagodbe neće proći u tom obliku nego možda na kraju ipak bude u nekom drugom a koji ostavlja bar neku pozitivnu vrijednost za stare manjinske dioničare na pravno sumnjiv način oštećenih ovisnih društava.

      Vladavina prava je hrvatska poznata boljka, ali i to se može popraviti.

      Pa imamo tu par postova niže primjer kako zgrada u Londonu košta a možda i vrijedi kao dobar dio našeg turizma. To je sve stvar “rizika”. S njima se računa. Valuacije se mogu i jako promijeniti s promjenom percepcije rizik.

      U takvim fundamentalno rizičnijim okruženjima često su i volatilnosti (što je istovremeno i drugi način gledanja na “rizik”) veće i to prije svega gonjenje iracionalnim silama pshiholgije tržišta. To čini tržište “neefikasnim”, a upravo takva tržišta daju najveće mogućnosti zarade racionalnom investitoru. Visoki rizik znači potencijal za visoki profit.

      Ako ulažeš diverzificirano, uz pravu cijenu, nema ti boljeg od neefikasnog tržišta kojemu si jako blizak pa ga dobro poznaješ i možeš aktivno birati dionice, a to je vjerojatno “hrvatsko tržište kapitala”. Druga su ili efikasnija ili ih manje dobro poznaješ da možeš aktivno birati dionice na njima.

      A onda ako budemo te sreće da se kod nas rizici slučajno možda ipak smanje, više nego si inicijalno očekivao pri izradi tih valuacija uz koje si kupovao, prinos ti u dugom roku može biti samo još dodatno bolji od plana.

      Po ovome što kažeš (iako malo pretjeruješ), kod nas je “tako da ne može gore”. Na neefikasnim tržištima se baš i treba kupovati kad je “tako gadno da kao da ne može gore”, tj. kada/ako su i cijene i više nego uračunale najgori scenarij. Uvijek tu naravno pažljivo gledajući dionicu po dionicu i od kojih složiš dobro diverzificiran portfelj.

    • U mix se može dodati i iseljavanje – obično ljudi koji bi i stvarali taj višak novaca za ulaganja, u dobi 30-50 godina, povrh svega što ste dobro naveli. Meni je ZSE trenutno izjednačena sa RIVP, a ako i to u bilo kojem obliku ispadne truba, pa čak i kroz prodaju (sjetimo se uspješne priče sa ZAPI), doviđenja ZSE.

      Globalna tržišta su daleko efikasnija pa će prinosi uvijek biti mali, ali barem čovjek bude uronjen u priču gdje likvidnost stvaraju milijuni investitora a zaštitu dioničara bar donekle daju lokalna zakonodavstva (za sjedišta kompanija) i međudržavni sporazumi.

      • RIVP je samo jedna dionica. Nikad se nije dobro previše fokusirati na jedu dionice. I uvijek treba gledati cijenu. I najbolja firma nekad može biti nejeftina, kao što i najgora ponekad može biti dobra investicija. Na ZSE se može stvoriti normalno diverzificiran portfelj.

  2. Super tekst. I još sam taman jučer nadokupio Vanguardovog S&P 500 indeksnog ETFa. Ovakva korekcija se mora iskoristiti!

  3. Odličan članak, slažem se svime rečenim! I jako primjeren vremenu i kontekstu (Hrvatska) 🙂

    Ja ponekad zaboravim da je kod nas još uvijek svuda prisutan taj pesimizam i nepovjerenje u dionice pa su “potopne priče” ako ne jedino onda bar ono glavno što treba adresirati.

    U svijetu vrijedi govoriti i o suprotnom problemu, iracionalnoj euforiji koja s vremena na vrijeme zavlada i na “polujako efikasnom” tržištu, isto kao i iracionalni pesimizam. Tamo se to smjenjuje s vremena na vrijeme.

    U Americi sad možda i ima smisla onako kako ja to inače kažem, umjesto “potpopa nema” (jer ga nema sada) govoriti “ako ga i bude, pa što onda” (jer ga možda bude, pa nek se na vrijeme zna da je i to normalno, i treba malo ljude ohladati i od euforije).

    Mi smo specijalna država. Kod nas je pesimizam konstanta. Mi se u 21. stoljeću moramo boriti protiv pesmizma i ljude učiti da su dionice glavna produktivna imovina. Ponekad stvarno teško za vjerovati.

  4. Moj mali doprinos diskursu zašto su dionice – principijelno – pravilni način štednje:

    Cilj štednje je da prebacimo vrijednost našeg rada danas, kada smo u nekoj fizičkoj ili psihičkoj moći, na vrijeme poslije, kada nećemo biti u istoj moći. Danas možemo raditi i zaraditi za kruh. Sutra, kad ćemo biti stari, nećemo se baš moći tadašnjim radom prehraniti. Problem je kako zaraditi danas, a da možemo konzumirati kasnije.

    Kruh kupovati danas i čuvati za kasnije naravno nema smisla – bit će pretvrd. Žito također ne može tako dugo trajati. Kupovati zlato, naftu? Pitanje koliko će vrijediti u budućnosti.

    Jedini način da današnjim radom osiguramo da imamo kruha u budućnosti – jest da kupimo udio u pekarnici!

    Analogiju na stranu, jedini način da osiguramo potrošnju dobara u budućnosti, sa radom u sadašnjosti, je da danas uložimo u udio u proizvodnji tih dobara. Valja kupiti udio u kompanijama, tj. dionice istih.

    Kako to praktično raditi?
    1. Minimizirati troškove (brokerage, custodian; generalno niski “expense ratio”). Market ne mogu predvidjeti, ali troškove mogu. I želim ih minimalnima.
    2. Horizontalna diverzifikacija: Broad index ETF su kreirani sa tim ciljem, sa minimalnim troškovima. Reinvestirajte dividendu.
    2. Diverzifikacija u vremenu: redovito investiranje i uplate u npr ETF. Ako danas kupim 100 dionica i cijena padne idući mjesec, izgubio sam dio novaca. No, ako idući mjesec kupim još 100, kupio sam ih jeftino i to će pomoći da pokrijem privremeni gubitak na onih prvih 100.
    3. Porez! Ovisno o jurisdikciji, minimiziranje poreza na kapitalnu dobit je možda najbitnija stavka u investiranju. Povrat povrh inflacije od 6% godišnje, izgleda jako lijepo, osim ako porez ne pojede pola toga.
    4. Ovo praktične ideje nisu moje, to je gosp Buffet. Ja ih se držim. Za bonus, dionice su u principu neutralne na inflaciju.

  5. Kada smo već kod ETF-ova razne su kombinacije i sve već skrojeno ovisno o onome što želiš pa slobodno pogledajte primjere http://etfdb.com/portfolios/
    Platiš mjesećnu pretplatu pa vidiš sve razrađeno…..
    Recimo za 20 god do penzije porfelj ETFova sa izgleda ovako:
    IVV – 40%; MDY – 10%; VB – 5%; VWO – 12,5%; IFSM – 5%; AGG – 5%;
    TIP – 5%; LQD – 5%; JNK – 2,5%; RWR – 5%; IFGL – 5%;

  6. Pozdrav,
    Ulozio bih 5-10keur u etfmatic etf-ove. Pošto imam 27god, fokusirao bi se na nesto agresivniju metodu. Što mislite o tome ?

    • Lijepo je imati 27 godina, biti mlad i zgodan, ali ne bih se ja toliko fokusirao na godine u ovom smislu. To kad uđeš u Buffett/Munger godine treba pomalo uzimati u obzir u smislu smanjivati udio dionica s tih visokih 60-80 % ne neke niže udjele.

      Dok ti godine nisu blizu 100, pogotovo dok smo mlađi od 50, mladi smo još, ne treba se obazirati na to u tom smislu, cjepidlačiti je li to 22, 32 ili 42 godine. U tim mladim godinama ali koje nisu baš 22, više se po mom mišljenju treba brinuti kako ostati zdrav, lijep i zgodan cijelo to vrijeme kao da imaš 22, nego o “utjecaju godina na alokaciju u investicijske klase”. I tako ćeš imati većinu u dionicama, pa sad jel to mrvicu veća ili mrvicu manja većina, mislim da nije vrijedno brige dok su godine tako mlađe.

      • Hvala na savjetu i odgovoru. Dakako da pokušavam balansirati između ponašanja u skladu sa svojim godinama , uzivanju u nekakvim svojim interesima, hobijima, djevojci , putovanjima, ali i planiranju dugoročne osobne financijske politike. 🙂

        • Da, to je dok smo mladi najveći nam problem vezano za investiranje!

          Lako za alokaciju u klase, to je jasno.
          Problem je alokacija potrošnja vs. štednja.

          Naime, s jede strane je točno da je u dugoročnom portfelju “najvažniji” onaj najstariji kapital, da što više uložiš što prije to bolje, da svaka kuna uložena danas za 50 godina znači oko 100 tadašnjih kuna nominalno (pretpostavka povijesno standardnih nominalnih povrata na dionice, dakle ne očekujemo drugačiju inflaciju nego prethodnih 100 godina, premije rizika također).

          Također, ne možeš računati na najbolji pa niti samo na “najrealističniji” scenarij, tko zna, možda uslijed raznih problema osobne prirode (bolest itd.), globalne prirode (neki budući svjetski ratovi itd.), današnje vrijeme ti je nadprosječno dobro u cjeloživotnom smislu i sada je vrijeme za štednju dok još možeš, da možda svakih tih 100 kuna u starosti će ti zaista značiti više nego svaka ta 1 kn danas.

          S druge strane, baš zato što ne možeš računati samo na realističnije ili najbolje scenarije (tko zna, možda moje i Peter Thieloveove optimistične filozofije, očekivanja, nadanja se baš i ne ispune…) možda zaista za 50 godina nećeš biti mlad kao da imaš 22, možda zaista za 50 godina nećeš moći uživati u životu kao prije, možda čak i umreš puno prije toga (bilo zbog bolesti, rata, pada aviona ili što već).

          Zbog toga dok smo mladi imamo potrebu “uživati u životu” danas “dok još možemo” (svaki dan kao da nam je zadnji) koja oštro konkurira ideji “štednje za buduća vremena, pa čak i samu starost, potencijalno drastično dužu nego su ljudi iskusili povijesno”. Uživanje u životu često ima neke elemente koje koštaju, nisu sve dobre stvari besplatne, dapače.

          Zato nam je dok smo mladi najveći izazov kako rasporediti razliku prihoda i “nužnih rashoda” na “diskrecijsku potršnju” i “štednju”. Omjer tog dvoje često više utječe na dugoročni apsolutni iznos portfelja (i količinu uživanja u životu cjeloživotno gledano) nego li male varijacije u alokaciji u klase (ulažem li u dionice 80 %, 70 % ili samo 60 %).

          Dok smo mladi moramo ako ništa drugo onda bar putovati. Putovanja nisu besplatna. A mi smo nažalost u tako siromašnoj državi, tako niskih prihoda od rada, da većini ljudi jedno putovanje godišnje manje ili više znači drastičnu razliku u iznosu koji preostane za štednju na godišnjoj razini.

          Tko god u Hrvatskoj kao mlada osoba, uz kupnju onih osnovnih diskrecijskih stvari koje te vesele, npr. ako voliš iPhone X, moraš si kupiti taj iPhone X a ne neki bezvezni iPhone 8, i kao još važnije ako ne može sve svoje dane godišnjeg iskoristiti za lijepa putovanja (dakle bar nekih 2-3 putovanja godišnje, recimo malo na more u RH, malo u inozemstvo) i da mu ne ostane još recimo isto toliko za štednju (verojatno onaj gore omjer “diskrecijska potrošnja” : “štednja” ne može biti razumnije procijenjen nego 50 :50) taj nema drugog izbora nego iseliti u inozemstvo, pa tek onda razmišljati o štednji. Ne možeš štedjeti ako nemaš što. To siromašni ljudi jako dobro znaju i mladim ljudima je to glavni problem jer mladi ljudi moraju i danas dosta trošiti i za sutra dosta štedjeti, a u takvoj smo državi gdje prosječna plaća ne može pokriti osnovne troškove života.

      • Koja je najjeftinija naša brokerska kuća preko koje se može trgovati u USA? Gledam malo provizije kod nekih naših, po transakciji su velike naknade. Po meni previsoke, pogotovo ako bi se trejdalo.

    • Ne mog vam reći u što da uložite, ali mogu reći da sam koristio ETFmatic 10-ak mjeseci i da imam jako pozitivna iskustva. Nedavno sam povukao sav novac (zatvorio goal) i sve je brzo riješeno.
      Vjerujem da ću im se vratiti u budućnosti.

      Samo morate paziti na neke stvari što se tiče naše porezne.
      Npr. tamo dobivate dividendu redovito, nekada i više puta mjesečno, a kod nas je zakon da morate u roku mjesec dana svaku dividendu prijaviti (platiti) u poreznoj.
      U mjesečnom izvještaju koji dobijete od ETFmatic piše kolika je bila dividenda u tom razdoblju, ali mislim da ne piše od kojeg fonda, odn. iz koje države, već samo iznos.
      U godišnjem izvješću pišu detaljno od kojeg fonda su bile dividende.

      Dodao bih da sva pitanja možete i njih pitati, uvijek odgovore i pomognu u razumnom roku. Ista stvar je i sa našom poreznom, možete pitati što vas zanima.

    • Ako imas 10k E za investirat onda definitivno radje otvori Interactive Brokers (IB) account a ne neku robo-advisor aplikaciju da ti vodi portfolio. A ako zelis ici agresivno kupi leveraged x3 ETFove tipa UPRO,TQQQ ili UDOW. Za vise sigurnosti (sto bi ipak bilo dobro) hedge-aj to sa ETF obveznicom npr. AGG
      To je samo moje misljenje koje nemora biti ispravno

  7. https://direktno.hr/direkt/grabar-kitarovic-ramljakova-pozicija-je-neodrziva-113862/

    Jeli vi razumijete zašto se predsjednica,predsjednik sabora ili premijer brinu kolike su savjetnički honorari u agrokoru?Ako se vjerovnici(budući vlasnici) slažu sa time čemu se oni bune?Meni je to razina pećine?jeli agrokor privatna ili državna firma?Molim vas ako tko ima drugačije mišljenje neka me uvjeri u suprotno jer meni vam ništa jasno nije?Ali ama baš ništa?Nikada mi nešto nejasnije nije bilo?Ili oni ne žele platiti “političku cijenu” kako kaže jandroković zbog krive percepcije naroda,čitaj-neukog naroda?Pa ako je narod neuk “valjda” i vlast mora biti neuka?Kružni tok kolektivnog ludila?
    A da je ramljak raspisao javni natječaj za savjetnike vjerojatno bi natječaj bio okončan iza predviđenog roka za lex agrokor?Jeli se vama čini da mi ovo sve sanjamo?

    • Obzirom da je sloboda rasploganja njime (do na postojeće zakone, koji su razumni, fer u smislu jasnog i prethodno dobro poznatog društvenog dogovora po tom pitanju) osnovno obilježje “privatnog vlasništva”, mogli bismo reći da je Lex Agrokor kao “ad hoc” zakon napisan za posebnu primjenu ne samo tek nekakav specijalni čudni i vjerojatno ne fer “(pred)stečajni zakon”, nego baš doslovno “nacionalizacijski zakon” (kako god ga oni zvali, ne možeš promjenom imena promijeniti prirodu stvari, kao ono nekad pape što su kokoš proglasili ribom pa da mogu to jesti za vrijeme posta), makar bio “privremeni, privremena nacionalizacija”, to ne mijenja suštinu da je Agrokor trenutno nacionaliziran i kao takav nije nikakav privatna firma, to je sad državna firma.

      • Nebi ja rekao da je agrokor nacionaliziran i dajte mi koju bi vi alternativu predložili lex agrokoru,drugi je par rukava da raspravljamo o detaljima zakona lex agrokor gdje su na površinu izašli propusti ali zaboravljamo da je zakon pisan u velikoj žurbi i lako je biti general nakon bitke…

    • Jeste li vi Antune primjetili da su se visini naknada savjetnicima pobunili vjerovnici tj oni kojih se to direktno tice? Ja to nisam primjetio. Ne prigovaraju banke, ne prigovaraju fondovi, ne prigovaraju dobavljaci. Prigovaraju jedino oni kojih se to uopce ne tice.

    • Antune populizam i stihija vode ovu zemlju, nikakvog plana tu nema, nitko se nije zgražao kad je Mudrinić imao plaću 100 000 kn mjesečno dok je bio u HT-u a sad je netko stisnuo gumb i razapinju Ramljaka, kolektivno ludilo malo je reći, nama nema spasa više. Od prekjučer sam toga svjestan. Finito.

      P.s. zna li netko koji je najbolji i najjeftiniji način za ulaganje u USA dionice, na ZSE neće više ništa ostati, spaljena hebena zemlja!

      • Kakve sad Mudrinić ima veze s vezom? Mislim da je on bio dobar CEO. Tako velike i onda još vrlo uspješne firme CEO bi trebao imati i dosta više od 100.000 kn mjesečno plaću.

        Svakoga treba platiti prema rezultatima koje se od njega očekuje, i onako i do onda dok se čini da te rezultate ostvaruje.

        Ja sam od Alvareza očekivao puno više nego od Ramljaka. Da su njega ostavili, mogli su ga plaćati puuuno više, i vjerojatno bismo već imali nekakav kvalitetan rasplet cijele priče, dobar rezultat, kojim bi zaslužio svoju plaću.

        • Ramljak nije zamijenio Alvareza. Alvareza je zamijeno Beveridge iz tvrtke Alixpartners koja svake godine radi vece dealove u restrukturiranju od Alvarez & Marsala. Isto kao i Houlihan Lokey, investicijska banka koja radi financijsko restrukturiranje Agrokora. Da Alvarez radi ovaj posao umjesto Alixpartnersa u sklopu Lexa, i da nije pod utjecajem svog bivseg poslodavca Todorica, nagodba bi isla u istom smjeru.

        • Ah, pa nije u smislu ovog i ovakvog Lex Agrokor i od naših političara zamišljenog načina provođenja (osim u scenariju gdje bi Antionio Alvarez bio prihvaćen za Vladinog povjerenika, što je valjda inicijalno bilo teoretski moguće, taj zakon još nije bio profunkcionirao u ovom obliku, a moglo ga je i ne biti), ali ja sam uopće protiv Lex Agrokor kao takvog, pogotovo ako se provodi na način da je glavna osoba (povjerenik) netko tko zapravo provodi političke odluke umjesto da se radi o potpuno nezavisnoj profesionalnoj osobi koju baš briga za naše lokalne poltičke igre, pritiske interesnih skupina kao što su dobavljači itd.

          Ja bih radije da država ima manje prste u svemu tome, na ovaj ili onaj način. Idealno bez Lex Agrokor, pa i uz malo veću ulogu ili bar poštovanje prema i samom Todoriću koji je ipak vlasnik Grupe ako ne priznajemo da je ovo nacionalizacija (i da stečaj na sudu nije gotov) i unatoč svom krimenu koji nosi koji je zaslužio da se i njegova vlasnička prava još uvijek poštuju u skladu s Ustavom RH i postojećim zakonima a ne tu neki specijalni novi zakon da može nadjačati to.

        • I ja sam za sto manji utjecaj drzave. No uloga drzave je u ovom procesu svedena na odabir povjerenika. Sve ostale odluke donose vjerovnici.
          Vlasnik Agrokora se mogao odluciti za neku drugu vrstu insolvencijskog postupka, mogao se odluciti za predstecaj ili stecaj. No vlasnik se odlucio za Lex. Nije drzava pokrenula Lex vec vlasnik Agrokora.

  8. Kolega Jasenko ima još dobro vođenih kompanija na ZSE pogledajte izvješće KODT pa će te se uvjeriti da kod nas ima i lijepih i pozitivnih priča.

  9. Podravka ce u srijedu objaviti rezultate , oni ce biti kako sam i predpostavio katastrofalni ,isprika ce bit Agrokor a stvarni razlog ,uhljebnistvo ,nesposobno rukovodstvo nametnuto od Vlasti i nazalost bezbroj puta dokazana sprega MF i vlasti tocnije- uhljebi vode MFove i vlast dirigira cak i tamo gdje imaju 25% vlasnistva kako drugacije objasniti da su doveli Covjeka koji je bio PU u vrijeme space afere i bas nakon sto je Zvecevo bacio u stecaj . Sasvim dobro mi lezi ideja da se polako micem sa Zagrebacke burze bas kako kaze i Jasenko ako su Dionice i inace riskantna ulaganja u Svijetu zamislite kakva su ona u ortackoj uhljebnickoj zajednici.
    Pogledajte sto pise podravski List.
    https://podravski.hr/

    • Zar nije glavna prednost ulaganja na ZSE to što ovdje imamo više rizike i nasumične cijene pa time u dugom roku (uz malo rada, aktivnosti) i više očekivane prinose? Ali naravno dobro je imati neku diverzifikaciju i u manje rizične klase. Onaj pasivni dio portfelja je dobro diverzificirati u strane indekse razvijenih tržišta/gospodarstva.

      • Žao mi je svake kune, koje se uloži na strana tržišta, žao mi je svakog stručnog radnika koji ode raditi vani ali poštujem svačiju osobnu odluku, ja sam odlučio ostati u domovini i radom i kapitalom, a boriti ću se za građansku i kapitalističku Hrvatsku do kraja. Uspjeh ću mjeriti kada mi djeca odrastu da li će moći sretno i zadovoljno živjeti u zemlji od koje smo puno očekivali. Slažem se sa izrečenim mišljenjem o Podravci, ali ima još puno dobrih kompanija na burzi za ulaganja, naveo sam Končar d&st evo još nekih Atlantic,AD plastik, Ilirija, HUPZ, Plava Laguna, Adris s još mnogo novaca koje najavljuju ulagati u segmante turizma, osiguranja i zdrave hrane. Želim vam pokazati da kod nas ima još uvijek puno dobrih kompanijama sa kvalitetnim upravljanjem. Žao mi je što Rimac automobili nije prikupljao domaći kapital za svoja ulaganja.

  10. Što se tiče Mudrinića, iz nekih internih priča on je zapravo bio dosta loš CEO, a takvo nešto reflektira i cijena dionice, pad prihoda, marže itd. HT je zapravo firma koju je relativno “lako” voditi jer osim što ima dominantu nasljeđenu poziciju (incumbent telco) je uz to i vlasnik velike količine kabelske kanalizacije koja je u telekomunikacijama ključna.

    Što se tiče Ramljaka on je politički dovedeni čovjek pa ga je politika kako ga je dovela tako i smijenila. Koliko je on uopće dobar i koliko je dobro radio posao, teško je reći, na prvu bi se moglo reći da je OK.

    Međutim moram primijetiti jednu stvar koju dosta često susrećem u poslu. Kada neki konzalting, edukaciju i sl. radi naš stručnjak (pod tim mislim zaista stručan i kvalitetan čovjek), onda će se prosječan hrvat često buniti kako je to skupo. Ali kad istu tu stvar dvostruko manje kvalitetno, a tri puta skuplje odradi stranac onda je sve OK i nikome nije skupo.

    • Da, to je malo obratno, umjesto da “želimo više platiti” (iako bi to bilo samo pusta želja na slobodnom tržištu) domaće ljude to kod naših uglavnom nije tako (mada imamo i druge situacije gdje se ljudi “boje stranaca koji će sve pokupovati”).

      Ja ne znam za druge detalje, čak i ako zanemarimo percepciju da Alvarez ima više iskustva na poslovima poput ovog (i skroz subjektivne dojmove kako djeluje malo simpatičnije), mene glavno što smeta ovdje je prijedlog nagodbe (a to je valjda najvažniji rezultat Ramljakovog posla) koji je odvratan i nepošten i tako mi jako nepovoljan kao manjinskom dioničaru pravno upitnim metodama oštečenih ovisnih društava od strane Agrokora.

      Nadam se da bi Alvarez to odradio brže, bolje, i manje mi štetno, jer da bi to odradio po svjetskim standardima, “pravilima struke”, gdje se sve strane gleda jednako, proporcionalno a ne tako pristrano prema s jedne strane dobavljačima (valjda državni utjecaj?), s druge određenim financijskim vjerovnicima (ne znam odakle to), pa naravno da svaka treća strana tako biva totalno istisnuta. Stoga bih njega platio puno više.

      Ali mene u ovoj priči uopće ne zanima ta tema koliko je Ramljak i njegova ekipa plaćena, zamjerio mi se sadržajem nagodbe i to je to.

      Ako će netko nastaviti posa na isti način i po istom prijedlogu, biti jednako marioneta politike, i taj će mi se jednako ne sviđati, tko god on bio.

      • Alvarez & Marsal nema vise iskustva niti od Alixpartnersa ni od Houlihan Lokeya koji vode restrukturiranje Agrokora i predlazu nagodbu.
        Dionicari bankrotiranih kompanija obicno budu “wiped out”. Koliko mi je poznato, dionicari Agrokorovih kompanija nisu osporavali jamstva svih ovih godina…

  11. https://www.vecernji.hr/vijesti/dalic-oporba-treba-zapaliti-svijecu-jer-nisu-morali-rjesavati-agrokor-1228641

    Ovo je istina a mi možemo pričati što hoćemo….tko ne radi ništa ne može i pogriješiti,šteta bi bila da dalić izađe iz vlade,očito je teška osoba i karakter ali kad vidim onoga gremlina od gorana marića uhvati me mala snaga,dalić je za njega nobelovac,tip je skrojen za neuku raju…marksista od glave do pete,to kod nas pali,to je tragedija hrvatske zbilje,”ministar neukih”,bože čuvaj hrvatsku od takvih,zato je dalić “nobelovka”….nije mi jasno u 21 stoljeću da takav lik može biti ministar ali u nas je sve moguće,taj lik je ljut na sebe do podne a na investitore od podne,jahač državnih jaslica čitav život.pogledajte otvoreno od petka,prorektor 20 minuta govori a ćuk,ništa čovjek nije rekao,nema suvisle misli,prestrašno….ja sam se sramio,obavezno pogledajte otvoreno od petka,da te uhvati mala snaga,pitaš se jeli to moguće???

  12. Prorektor zgb sveučilišta ### izbrisano ### .Ne znam nenade jeli vam ono brat ali ako jest svaka mu čast što se suprostavio takvim likovima,ljudi ono je prestrašno-bolesno?Kakvi smo mi ljudi?Zapamtite stručnost i inteligencija nemaju veze sa čobanizmom,njihovi okulari su širina brave od vrata…čobani!Da te jeza uhvati?Da sam znao da ćemo se za ovo boriti nebi dana bio u ratu,ovo je dno dna….izgleda da sam se ja borio za nešto sasvim drugačije,moj i njihov svijet su dijametralno različiti,to je desetljećima tako u hrvatskoj,zato se vi mladi morate boriti,samo nemojte u toj borbi nasjesti još gorima,marksistima bez vizije i sadržaja čiji su okulari širina brave na ključanici od vrata,to su ćukovi,ovo je država ćukova,to čak nema veze sa inteligencijom i zato su ćukovi opasni….moramo ih pobijediti!Druge nam nema!Pogledajte čukove od hrvatskih generala?I ONI danas mene kao branitelja predstavljaju?Mene koga je bolio k u ratu hoću li poginutin ili neću?Apsolutno me bolio k?
    Nisam kalkulirao,nikad drugu liniju nisam vidio u životu?A danas čobani govore u moje ime?Ljudi borite se,ovo je prestrašno?Mladi ste,morate se boriti samo i samo nemojte nasjesti u toj borbi marksistima,oni su samo gori od ovih nacio-socijalista-čobana…

  13. jebo te što smo učinili od države?Čobanizam?I TO NAJGORI?Jebali su nam mater i oca?I govore danas u naše ime?Prestrašno?Mog djeda su zatvarali i tukli i talijani okupatori i čobani komunisti,jebali su mu mater i oca,skončao je u vinogradu od moždanog udara,mislio sam da je repriza nemoguća ali ovo je sve isto,čobani tipa đakić,culej govore danas u moje ime,ja sam svoju bitku popušio ali vi mladi nemojte dopustiti da budete-pušiona,to je život od k….borite se!

  14. Kada smo išli u rat na brda dva sata pješke od “civilizacije” znali smo da nemamo šanse ali smo išli,trpjeli stotine granata na metar dva od glave,čučali u škripu “zadespet”,ginulo se nemilo,da im dokažemo da smo kamikaze koje nemaju što izgubiti,zato ni vi nemate pravo odustati u borbi protiv ovih ništavila i primitivaca koji vas j svaki dan “kako oni vole hrvatsku”,jebali su nam takvi mater i oca….zato nemojte odustati,borite se kontra njih,drugi izbor nemate….MORATE ih pobijediti,i vi to možete….jebali su nam primitivci-čobani,nacio-marksisti, mater i oca a još su uvjereni da su u pravu?Partizani i subnori su mila majka tko danas govori u naše ime?Jebem im mater!

  15. Pogledajte što su danas ilegalni prosvjednici u savskoj?Ministri i savjetnici presjednice?Čobani?Donjeli su zakon da se opet može aktivirati vojska umirovljenika branitelja?Čobani najgore vrste koji su uništili i zadnji ponos nas branitelja koji nismo htjeli da nam dražava plati jer smo branili svoje kuće,pa nismo branili tanzaniju nego svoje kuće?Ponizili su nas do jaja da se ja moram sramiti reći djeci da sam nekad bio branitelj,isti su bili čobani 45-te…vršili su omazdu nad nevinim ljudima,čobanizam najgore vrste a ovi nas jebu već 20 godina “tko je veči ili manji hrvat”,jebali su nam mater i oca,zato ih vi mladi morate pobjediti i reći im da vas zaboli k za naš rat….rezultat tog rata su oni,zero-nula….neka nam se skinu sa k i sa svojih komunističkih interesa…Jebo ih medved,culej,đakić i ta ekipa,nepismena bagra,nisu oni nužno loši ljudi nego su elementarno nepismeni….čak je onaj medved čovjek sa karakterom a više je on zla sa zakonom o braniteljima učinio braniteljima nego četnici….nepismeni marksista,partizan!
    A ULIZUJU im se svi,od premijera do predsjednice a teba im reći “gospodo skinite nam se sa kurca i vi i vaš rat,samo ste branili svoje kuće i obitelji,skinite nam se sa kurca vi i vaš marsizam i “daj još”,čobani 45-te jednako ćobani 95-te….skinite nam se sa k vi i vaš rat i privilegije….#### izbrisano ####

  16. A kako da se borimo antune?Evo je sam iz Slavonskog Broda..Svi mladi gledaju kako da se zaposle u službama povezanim s gradom il državom..Rijetki su ti koji se zaposle bez politike.Bitna je članska iskaznica..Političke strukture sve drže pod kontrolom ..Iako imamo najveću industrijsku zonu u Hrvatskoj ( Đuro Đaković ) političare boli briga za gospodarstvo …..Trenutno najpoželjniji poslodavac je jedna kadionica koja ima uistinu dobre uvjete za svoje zaposlenike,a pogotovo za Slavoniju…Vi sada U Brodu možete za 35 000 eura uzeti polovni stan od 65-70m2.Starih kuća imate koliko hoćete na prodaju…
    Grad recimo sada nudi zemljište na ( ugovor o građenju ) 100 godina..Mlade obitelji mogu već za nekih 150 kn mjesečno početi graditi kuću..Nakon 10 godina, mogu otkupiti to zemljište ,a sve što su uplatili im se računa u cijenu..
    No ljudi odlaze da je to za ne povjerovat koliko..I to ne samo mladi..Vi imate ljude preko 50 godina koji odlaze s obiteljima.Jedan od njih kaže da će za 5 godina rada u Njemačkoj imat 250-300 eura mirovine.Pa pola Slavonaca toliko neće imati za 30 godina staža…

    Kod nas Vam vrijedi ona ” ne talasaj “..Eto Nenadov brat je pokušao i dominantno poražen..Zašto?Zato što postojećim garniturama ovakva situacija odgovara.

    • Zato i odlaze. Previše politike u svemu. Nije ni čudo, (šala), da nam je gospodarski rast ozbiljnije krenuo za ono kratko vrijeme bez vlade po raspadu Oreškovićeve. Možda bi nam stvarno bilo bolje, (nije šala), da se ova vlada raspadne i nova ne može sastaviti godinama, da se nikakvi novi zakoni ne donose. Kad naši već ne znaju ukidati zakone (regulaciju, birokraciju, poreze) što bi im trebao biti glavni posao (jer imamo svega toga previše), bar da ih je nekako spriječiti da donose nove….

      Ja stvarno ne pratim domaću politiku (a ne više puno niti stranu, Trump je obavio što je trebao obaviti, sad slobodno može u mirovinu što se mene tiče – a koji naš političar je za tako kratko vrijeme “odradio sve što treba”?), do te mjere da o mnogim “političkim” događajima čujem tek ovdje u Antunovim komentarima, radim u domaćoj privatnoj potpuno apolitičnoj i 100 % izvoznoj firmi, pa svejedno ako odselim van biti će to prije svega “zbog politike” (jer politika je kriva što mi “neto” nije približno jednak mom “bruto 2” kojega sam pošteno zaradio, politika je kriva što je uopće došlo do slučaja Agrokor i što se rješava na način koji mi se ne sviđa i koji me dosta košta, a kriva je i što su čak i “apolitični” ljudi tako socijalističkog mentaliteta koji mi već malo ide na živce, dosta mi je više slušanja tih priča, od kojih se u Hrvatskoj teško može pobjeći, to naše je sigurno neusporedivo gore od onog SF socijalizma na koji se Peter Thiel žali, jer ako njemu tamo nije dobro, što da mi u Hrvatskoj kažemo, mi smo kameno doba u odnosu na Silicon Valley).

  17. Vidjet ćemo hoće li novi povjerenik Agrokora biti neki primarno političar i uhljeb poput Mršića ili stručnjak kojih u Hrvatskoj unatoč svemu ima. Izbor Ramljaka za povjerenika je bio pogrešan izbor obzirom na njegovu vrlo lošu reputaciju (epizoda TLM, Čačićev operativac). Nepriznavanje neupitnih tražbina prebacio je proces iz ekonomsko pravnog pitanja u čistu politiku, a jasno je da to nije obećavajuće, nego vrlo štetno.

    • Sama Cinjenica da ga je HDZ uzeo da pomogne u Agrokoru pobija sve sto si napisao o Mrsicu ali sa obzirom da si ti najtvrdi HDZovac na Blogu sve ti se oprasta 🙂

      • Kratko pišete, ali sve krivo. Uhljeba i nastavnika Općenarodne odbrane i društvene samozaštite potom saborskog zastupnika uzeo je Ramljak. Da je faca preuzeo bi kormilo SDPa dok još postoji. Bitno je imati muda i karakter pa preuzeti odgovornost, ali ljevičari tome nisu preveć skloni, oni su školovani da rizik daruju drugima.

      • Obični državni namještenik koji sluša (ma kako stručne i iskusne) “savjetnike bez odgovornosti” (a možda je čak i pod političkim utjecajem pa niti može slušati čak i ono što mu pametno savjetuju) jer sam sebi ne može biti savjetnik obzirom koliko je neiskusan u poslovima ove vrste i bar približno jednake veličine tu teško može nešto dobro napraviti.

        S Ramljakom su to pokazali iako je trebalo biti jasno još na početku.

        Sad će očito napraviti istu grešku. A i stvarno, tko bi im od pravih “stručnjaka” sada došao tu preuzeti odgovornost? Kasno je. Te stvari je trebalo u početku rješavati na ozbiljan način.

        Bez odgovornosti i motivacije nema rješavanja problema. Dakle ništa tu neće napraviti nikakvi vanjski konzultanti ako osoba na vrhu procesa nije tog kalibra da to može riješiti (da kao osobni izazov preuzme tu odgovornost, jer će mu uspjeh tog procesa ući u CV kao lijepa referenca i usput će super zaraditi jer je plaćen prema rezultatima po nekoj formuli).

      • Osim bauljanja, osigurane su place za c. 30,000 ljudi, zatvoreno je 60 neprofitabilnih ducana i 100 kioska i dio VELPRO centara, VELPRO BiH je u likvidaciji, smanjene su cijene najma, refinanciran je dio fin duga uz duplo nizu kamatu, placeno je 400m eur starog duga dobavljacima, dokapitaliziran je Konzum BiH, Mercator je preuzeo dio Konzumovog poslovanja u BiH, pripremljena je prodaja non core poslovanja i nekretnina, racionalizirani su troskovi poslovanja u svim segmentima, uspostavljen je sustav upravljanja s likvidnosti i danas Agrokor ima kesa od preko milijardu kuna.

        • To jesu konkretni rezultati, to cijenim. Ovdje je ključna brzina. Treba čim prije riješiti i sve ostale i one stvarno velike probleme, prije svega doći do kvalitetne nagodbe koja će biti fer prema svim stranama, jer to je poanta cijelog procesa.

    • Sberu je osporena trazbina jer je pokrenuo naplatu svojih potrazivanja kroz agrokorovu imovinu van procesa nagodbe. Ne mozes u nagodbi ponuditi Sberu vlasnicki udio ako se taj isti Sber odlucio naplatiti van nagodbe, s imovinom koja je jako bitna za poslovanje Agrokora. Radi se o odlicnom potezu uprave jer joj daje leverage u pregovorima sa Sberom.

      • Odličan nastupGrubišića ali i korektan novinar. Zašto još uvijek na nacionalnoj televiziji nemamo mogućnosti pogledati ovakvu emisiju? Bez da novinar ako i nije neki stručnjak barem sugovorrnika ne sapliće, prekida i nameće svoje stavove.Tek ovako gledatelji mogu dobiti cjelovitu sliku nečijeg pogleda na stvari a ne kako je uobičajno zbrkanu gomilu doskočica egoističnih sugovornika bez glave i repa.

    • Grubisic je pametan decko i uglavnom se slazem s njegovim misljenjem, osim kad je u pitanju Agrokor.
      Kaze Grubisic da je drzava Lexom prisilila vjerovnike da ne mogu naplatiti svoja potrazivanja. Da li netko zna za neki insolvencijski postupak u kojem kompanija nije privremeno zasticena od vjerovnika?? Pa ni u predstecaju ni u stecaju vjerovnici ne mogu za vrijeme trajanja postupka prisilno naplacivati svoja potrazivanja, zar ne?
      Zatim se cudi tome sto je uprava osporila trazbine Sberu. Pa nije povjerenik osporio trazbine Sberu zato sto smatra da taj dug ne postoji vec zato sto je Sber pokrenuo prisilnu naplatu van nagodbe, nad kompanijama izvan lexa. Kako ces Sberu alocirati udio u novoj kompaniji ako se on pokusava naplatiti kompanijama van nagodbe?? Sta bi ostali vjerovnici na to rekli?
      Kaze Grubisic da ne raspolaze brojkama ali da sluti da je poslovanje kompanija losije nego prije izvanredne uprave. Ne znam kako bi to komentirao. Wtf?:)

      • Sber je tipicno ruskobalkanski pokusao mimoici neke pravne odluke, i time sebe propustio predstaviti kao nekoga tko zeli dobro kompaniji, vec iskljucivo sebi. Kazem, to se vidjelo vec u Sloveniji i Srbiji gdje su sa politicarima poceli pricat kako ce vratit kompanije u srpske ruke itd…pa Vucic kako je jako zabrinut, da ne sluti na dobro itd…nazalost Todoric nije imao posla sa donekle uljudjenim zapadom, vec sa istokom koji je zabokrecina kao i mi. Pa su rusi tako i ispali iz igre. Sami su si krivi. Nimalo ih ne zalim, iako sam protiv drzavnog intervencionizma.

    • Znate sta je problem kod nas? Ne moze netko tko blage veze nema o ekonomiji radit emisiju gdje se prica o ekonomiji. Ovu emisiju je trebao npr vodit Novotny, iako nije voditelj. Gledatelji ne dobiju odgovore na vazna pitanja jer netko tko nema blage veze o temi, ne moze postaviti prava pitanja. I tada mi imamo hrpu ekonomista koji gostuju u emisijama a od toga nema vajde. Kroz te emisije treba educirat glasace, jer ce oni iduce izbore birat sudbinu svih za 4 godine.

      Ono sto mislim da je vladu natjeralo na lex agrokor je jednim dijelom, neukost o ekonomiji. Nitko od njih nikad nije imao firmu…a jos manje neku koja posluje po trzisnim principima, a ne rodjackim.
      Drugo, je i to sto su u pitanju rusi. To su igre velikih, pa da li ce to pasti poslije u srpske ruke, pa hoce li biti uplitanja i ucjenjivanja drzave, sto smo vec i vidjeli kroz sam Agrokor itd.

      Slobodno trziste postoji i u americi i u europi…ali kad kinezi zele neku veliku investiciju, europa prilazi sa oprezom. Tako je mozda i vlada reagirala.

      • Marko, u medijim se uglavnom pojavljuju oni koji su slabije upuceni, oni koji zastupaju interese pojedinih vjerovnika, oni koji zele politicki poentirati i oni koji nisu uspjeli realizirati angazman u ovom procesu. Na primjer, Fizulic se nedavno zgrazao nad cinjenicom da je Agrokor uspio smanjiti najamninu za jedan ducan za 1.5 milijuna kuna godisnje. To je po njemu skandalozno i time je Ramljak “vezao ruke buducim vlasnicima”. Valjda je jedino njemu jasno kako je to buducim vlasnicima Ramljak vezao ruke. Neko im brani da pregovaraju o dodatnom smanjenju?? Citam taj text i sto upitnika mi se pojavi iznad glave:) Bernadic i Oriana s Indexa “znaju” po kojim cijenama i koje kolicine obveznica je kupovao Knighthead i oni “znaju” koliko ce taj fond zaradit. I to je isto skandalozno naravno:) Nejasno je doduse kako oni to znaju kad je to nemoguce znati, ali eto oni znaju…i Fizulic isto vjerojato zna…hahahaha:) A najbolje mi je kad vele da “strvinari izvlace nas novac iz Hrvatske”. Na stranu to sto “strvinari” jos nisu izvukli ni jednu kunu, pokusavam dokuciti kako je novac Knightheada nas novac. Treba Grmoju pitat da nam to objasni:) Pa onda imas suca Kolakusica koji ne kuzi “kako je to sad odjednom roll up narastao s 500 na 1000″….hahahahhaha..Pa ga buni uloga agenta, pa sta oni rade u Hong Kongu:):):):) Uglavno se takvi cirkusanti pojavljuju…

  18. https://www.vecernji.hr/vijesti/pozdrav-za-dom-spremni-je-neustavan-ali-koristi-se-u-iznimnim-situacijama-12294

    https://www.vecernji.hr/vijesti/petokraka-totalitarni-rezim-hos-ivo-lucic-1229496

    https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/plenkovic-pozdrav-za-dom-spremni-sad-ima-jasan-protuustavni-karakter-foto-20180301

    Molim vas pročitajte ova tri tumačenja odluka povjerenstva,ovo više nije tragedija nego komedija,da ne objašnjavam o čemu se radi pročitajte ova tri teksta pa ćete shvatiti što su oni “usaglasili” u godinu dana….u dva dana se već izokrenuli zaključci?Jedan viče da će se pozdrav moći koristiti samo na grbu ,ploči i komemoraciji,drugi kliče da će se smjeti i uzvikivati a treći ushićeno kliče da je sada jasno da je to protustavno.Ljudi jesmo li mi dobre glave?

    • Ima važnijih pitanja. SDP pred bankrotom ! Ljudi moji je li to uopće moguće, uz toliko nekretnina bankrotirati. Za dom spremni, je neustavan ali je u određenim slučajevima dopušten. Maršal Tito je masovni ubojica i zločinac ali je ok da se obale, rive i trgovi zovu po njemu. Uniforma u kojoj su klani ljudi iz bolnice na Ovčari nije sporna. Crvena petokraka uz nju ide gratis. U dominantno komunističkom mentalitetu društva i ovakvi zaključci su normalni. Naravno da je ZDS interpretativno polivalentan, ali zabranjivati ga u stabilnoj demokraciji u članstvu EU nije radi ZDS jer je to bezopasan i zapravo u Domovinskom ratu obrambeni poklič, nego je to dokaz pobjede komunista i nametanja samo njihove tragične povijesti. Hrvati su 1941.g. 95% podržali NDH (izbor nije bio osobit), a 2018. je osuđuju kao fašističku tvorevinu oko 99%. Međutim, imamo istu himnu kao i NDH dok neki ljevičar to ne proglasi protuustavnim. A i valutu hrvatsku kunu. Neće to naravno opet proći ljevičarima, ali ne provesti lustraciju gospodo košta. Najmanja cijena je toleriranje komunističkih i titoističkih simbola. Puna cijena je nazadovanje i propadanje cijelog društva.

        • Koliko ja vidim u ustavu piše da su se temelji državne suverenosti rh uspostavili u tijeku drugog svjetskog rata nasuprot proglašene ndh i odlukama zavnoha?Koliko se sjećam taj ustav je pisao hdz za vrijeme oca domovine franja tuđmana?Njima velebit sve objasnite?

        • Nego ja se nisam ni rodio pa ne znam koju su kapu u drugom ratu nosili pokojni tuđman i bobetko?
          Čisto me to interesira?

        • Što se tiče lustracije uvijek sam za nju bio,samo ja vam imam još jednu utopijsku želju da mi sprovedemo “lustraciju” mentalnu od socijalizma samo mi se čini da bi se nakon nje probudio u državi sa max 500-1000 ljudi?

      • A sdp više ni mali ivica ne shvaća kao ozbiljnu stranku,njima bi trebao likvidacijski upravitelj,možda da angažiraju ramljaka,on je slobodan na tržištu da ih “likvidira”,ali imaju oni zamjene sa klupe u oriđinalima iz mosta i živoga zida….plenković ne može izgubiti izbore sljedećih 45 godina,on je sada kao tito ali u demokraciji….osim ako im opet ne padne na pamet karamarko?

      • “Hrvati su 1941.g. 95% podržali NDH…”
        Uf stari moj, shvacam da naginjes desno, vidi se u svakom tvom komentaru, ali ajde da ne izmisljamo podatke i predstavljamo ih kao cinjenice…
        Iz ovog bi se moglo zakljucit da su 1941 bili visestranacki izbori (nisu) i da je u narodu bilo postavljeno to pitanje (nije). Da, postojala je ideja samostalnosti koja se provlacila kroz politiku HSS-a, ali ta ideja nije imala apsolutno nikakve veze sa onim sto je nastalo 1941 pod nazivom NDH. Ali ovo nije blog koji bi se time trebao bavit pa cu tu stati.

      • Naravno da objasnim još jednu stvar,plenković nije glup čovjek a usput je pravnik,njegova intencija sa povjerenstvom je bila da izbjegne sukobe u hdzu oko možebitnog zakona o simbolima totalitarnih režima,on će fino donjeti zakon sa “izuzećem” to izuzeće će pasti na ustavnom sudu jer je to svakome polupismenom pravniku jasno ako želi da mu bude jasno,vuk će biti sit a ovce u hdzu na broju,i idemo dalje….zato mu je po trebalo povjerenstvo.Nisam ja oni su,ja donio zakon,srušio ga sud,ne krivite mene….ali kad bolje promisliš on drugačije nije ni mogao i odigrao je to maestralno…

        • Evo i mog viđenja stvari ,za dom spremni je sigurno protustavan pozdrav,tu uopće nemam dvojbe i izuzeće je nemoguće napraviti jer su ljudi koji su deportirani u jasenovac svi do jednoga dobili riješenje sa tim pozdravom na dnu tada službenog papira a oni koji su ga 90te stavili na grb hosa sve su to jako dobro znali i zato su ga i stavili i podvalili tim mladićima a oni nisu bili službena vlast nego stranka.tu je sve jasno!Kome želi biti jasno-naravno.

          Kod kape i petokrake? Situacija je malo drugačija jer ustav defakto definira partizane kao pobjedničku vojsku a ta pobjednička vojska je u borbu krenula sa tim kapama i petokrakama i mnogi nisu ni slutili kako će se pod tim kapama i petokrakama iza rata uključujući i 90te dogoditi stravični zločini i zato bih ja da me se pita tu napravio izuzeća jer je stvar kronološki drugačija i kape i petokrake bi samo dopustio na mjestima komemoracije poginulima u drugom ratu a svugdje drugdje bi ih zabranio iz poštovanja i pijeteta prema žrtvama koje su stradale od pripadnika koji su nosili tu kapu,znači izuzeće kod kapa je moguće jer ponavljam ljudi koji su se npr u istri digli kontra talijanske okupacije nisu mogli tada ni slutiti da će se pod tom kapom kasnije događati stravični zločini…Zato je problem potpuno zabraniti kape i petokrake jer ti ustav definira partizane kao pobjedničku vojsku ali ja mislim da je u ustavu dovoljno odrednica u pogledu ljudskih prava i dostojanstva žrtava koje omogućavaju da se upotreba tih kapa ograniči na jasno definirana mjesta gdje se one smiju nositi a sve drugo bi se moglo staviti u kontekst provokacije i nepoštovanja prema ljudima koji su stradali od pripadnika vojski koje su nosile takve kape,kako iza drugog rata tako u ovome ratu.Meni je to logično i ispravno?Moguće da sam u krivu?Ali nikako nebi dopustio da se te kape nose na slavljenju komunističkog diktatora samo na obljetnicama stradanja drugog rata,a ekipa jugo-komunističkih nostalgičaraneka idu u bh i srbiju pa neka tamo slave ako im dopuste?Po meni to su civilizacijska rješenja i umišljam si da su u skladu sa ustavom.

        • Naravno neki ljudi u povjerenstvu su šahovskim riječnikom išli spasiti pozdrav za dom spremni pa su svjesno išli po svaku cijenu spasiti laufera a na kraju su izgubili i kraljicu i partiju šaha….Po meni to će im se dogoditi a mogli su odigrati na soluciju o kojoj sam ja govorio u prethodnom tekstu jer opet po meni to je jedino relno i u skladu sa postojećim ustavom…

        • U Ustavu RH piše da na povijesnoj prekretnici odbacujemo komunistički sustav. Samo to treba provesti u društvu i školstvu i na konju smo. Zabrane ZDS imaju jedan jedini JASAN CILJ oslobađanje manevarskog tj. društvenog političkog a najviše medijskog prostora za ubačene manipulatore i provokatore kojima neće biti kraja. Hrvati su NDH odbacili i sa time se jugo ljevičari ne mogu pomiriti. Jugo ljevičari su istrijebili ustaše sve, a sada imaju za cilj stvarati ih na umjetan način nekakvim protudemokratskim zabranama.

        • http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Europski-sud-vec-je-odlucio-Crvenu-zvijezdu-ne-moze-se-zabraniti-jer-bi-to-bilo-krsenje-slobode-izrazavanja

          Naravno mnogi će se pozivati na ovu odluku suda ali ona nema veze sa onim što ja govorim jer je ovdje bila intencija da se zabrane sve petokrake što je nemoguće da prođe na bilo kojem normalnom sudu jer je to puno složenija priča,naravno sud zaključuje da propagiranje komunističke ideologije nije kažnjivo djelo što je samo po sebi razumljivo jer komunistička ideologija je u praksi bila perfidna,ona je na papiru propagirala ljudska prava itd a u praksi je radila nešto sasvim drugo,za razliku od fašističke ideologije koja je i na papiru i u praksi bila zločinačka,njih je bolio k za papir…
          Ponavljam ova odluka eu suda se ne odnosi na slučaj kape i petokrake koja je sastavni dio uniforme neke vojske nego je isključivo vezana za isticanje bilo kakve zvijezde petokrake čak i na heineken pivu zato je to i palo….Tako da oni koji se na ovo pozivaju su čisti manipulatori.

        • Velebit kako su hrvati odbacili ndh ako se danas “MI” branitelji tučemo za prisvajanje ustaškog pozdrava?Jeli nam taj pozdrav dao tuđman kao vrhovni zapovjednik ili smo ga mi sami izmislili i koristili?a što se tiče odbacivanja komunizma znate moj stav,samo ja ne čujem da itko okolo viče živio komunizam?
          A najbolje vam je pitati ove u hdzu zašto mi nemamo jasan otklon od komunizma?Pa oni su većinu vremena vlast?Pa neka se “otklone” konačno?A ne da koketiraju i sa ustašama i komunistima i na tome jašu i jebu ovaj narod u mozak.Neka donesu zakon kakav sam ja tu predložio u tekstu i otklonili su se?Neka zabrane i ustaške derneke i pozdrave i komunističke derneke po kumrovcu i ulice i trgove diktatorima komunizma,i ograniče upotrebu simbola?Što ih sputava?Nemaju muda?Gdje je problem?Žele se svidjeti svima?E to ne može?Donesi zakon sa kojim nitko neće biti potpuno zadovoljan,to je pravedno i ravnoteža ali se jasno i odredi na čijoj je strani ova država bila u drugome ratu a onda utvrđuj pune istine o svemu?A ne da jedni danas nameću povijest od 45-te?A oni bili anđeli do 45te?Pravi “demokrati” koji prvo što su napravili je bilo da su dekretom poništili ustavne odredbe a drugo ukinuli višestranačje i treće uveli rasni zakon i pospremili sve hrvatske stranke u ilegalu a danas nam idu neki prikazati da je to bila borba za hrvatsku državu i demokraciju?I mi to pušimo?

          Još se tučemo da nam njihov pozdrav postane zaštitni znak i simbol branitelja?Valjda da se naša pametna djeca sutra od nas moraju distancirati?Ljudi jesmo li mi dobre glave?Ma dajte ljudi o čemu mi danas pričamo?Kakva je to pjesma danas “stići će vas naša ruka i u srbiji”,da ne idemo možda na zemun,pa da thompson ima zrno mozga u glavi rekao bi sam da se odriče da pjeva tu pjesmu budućim naraštajima jer ona je nastala u drugom kontekstu i vremenu i da je zato skida zbog prvenstveno svoje,pa hrvatske pa srpske djece i ispao bi narodni heroj i humanista a ovako je za ništa…Što da misli srpsko dijete u šidu kad čuje tamo neku pjesmu na radio vukovaru u kojoj hrvati prijete nekim četnicima u srbiji da će ih stići njihova ruka i u srbiji?Pa taj mrzi od malena moju djecu samo zbog te pjesme a gdje su dačić,vulin i ekipa?Ta pjesma ih osnažuje?Vidite velebit koliko mi mozga nemamo ni snage da raspravljamo suvislo?Nego baučemo kao neandertalci?Ovo je kolektivno ludilo!Bolest glave,akutni oblik….

        • Ludilo nam djeca odrastaju u butovničkim godinama uz pjesmu “čujte srpski dobrovoljci bando četnici stići će vas naša ruka i u srbiji” i uz početak “za dom spremni”,ekstaza “ljubavi” i istinska “emancipacija”,to im jako širi vidike za budućnost?Pa kad se malo napuše i cugnu mogu i na zemun tražiti bandu četnike?Ljubavni tekst koji samo i samo poziva na ljubav?

      • Nekakvi proustaški “pokliči” mogu biti “interpretativno polivalentni” jedino onima koji u glavi nisu raščistili (i fali im koja daska) što je bila NDH, a to je nacistička tvorevina kojoj je jedini cilj bio istrijebiti one koji su drugačije razmišljali, bili pogrešne nacionalnosti, vjere ili boje kože. To je bila NDH. NDH je bila slijednica najgoreg od groznog, 10/10 na skali. Taj nekakav kvazi poklič treba zabraniti jednako kao što je u Njemačkoj zabranjen onaj njihov “poklič”.

        • Komunizam nije ništa manje zlo od fašizma. I stim treba rasčistiti. 10/10 na skali. Hos nije nikom smetao u ratu osim četnicima a danas su rasčistili s njima. Pa ja nisam i znam ih dosta što nisu. I nikad neće. I ja razumijem ratni kontekst i imam toleranciju, a mladi titoljupci i labradori takodjer razumiju ratni kontekst pa im nije problem masovne likvidacije, nedemokracija i sve što ide takodjer uz antifašizam, tu je tolerancija 10/10, a hos je problem.

        • Sokolić ne izvrćite činjenice hos nikome nije problem jer je ta formacija integrirana u hv i ona je kao takva sasvim legalna,oni su hv a to što se oni zovu hos je njihov naziv kao tigrovi ili pauci,hos je bio jedno vrijeme problem za priznavanje države jer su pojedinci po meni udba i kos htjeli kroz ustaške uniforme i slike pavelića prikazati hrvatsku državu i vlast kao nasljednicu ustaškog pokreta i to su noturne činjenice o kojima je tuđman više puta govorio i na njih upozoravao.A sve drugo je laž koja se danas pokušava interpretirati kao istina,nikad tuđman nije dovodio u pitanje namjere tih mladića koji su krenuli u borbu kroz hos nego onih koji su kroz neke simbole ustaštva htjeli iskompromitirati hrvatsku državu a vidjeli smo da nas je nepoštivanje ustava ali i onoga na što je tuđman govorio dovelo da je taj pozdrav osvanuo u jasenovcu na zgradi zapovjedništva logora?Zašto se izvrću teze da hos sada smeta ikome ili ploče poginulim braniteljima,ne smeta to nikome ali smeta ustaški pozdrav koji je noturno i činjenično ustaški a na kraju je osvanuo “slučajno” na zgradi bivšeg zapovjedništva logora u jasenovcu?Potpuna zamjena teza?Ne može država legalizirati fašističke pozdrave kroz ploče “jer eto to nama bilo zgodno u ratu staviti na NESLUŽBENI grb formacije”
          Naravno da to ni tada ni sada nije bio nacionalni interes hrvatske države a to što smo mi to vikali u ratu ili nismo ne znači da je to bilo legalno i u skladu sa ustavom čak i ako je ozakonjeno….
          Zakon ili propis ne mora biti u skadu sa ustavom?U ovom slučaju nije sigurno!A o tome su se izjasnili i predsjednik ustavnog suda i mnogi ustavopravni stručnjaci,čak i ova komisija pa i premijer.
          Da društvo nije reagiralo na jasenovac možemo li pretpostaviti što bi bilo sljedeće?Možemo danas samo nagađati? ali ovo su činjenice?

        • Pjevao sam i ja da se razumijemo 90tih juru i bobana u onom ludilu ne razmišljajući što pjevam,imao sam 19,i to su nam podvalili kroz kos,luda glava a nađeš se u ludilu rata gdje se gine svaki dan,kreneš u to kao “rambo” ili de niro i ekipa u filmu “lovac na jelene” ali to ne znači da je to moje pjevanje bilo ispravno a još manje znači da je bilo legalno?I što bi ja danas trebao?Da tražim da se ta pjesma legalizira i postane službena himna moje postrojbe koju ćemo mi pjevati na obljetnicama?Ako ne usliše moje želje da kažem da oni ne poštuju mene i domovinski rat?
          E takve se tehnike i zamjene teza danas primjenjuju,čisti čobanizam i bezobrazluk….I što je najgore-prolazi jer su političari bez muda i hrabrosti.To je ruganje sa zdravom pameću?

        • Ja i danas tvrdim da je inzistiranje na tim ustaškim pozdravima,i manifestacije ustaških derneka prilikom proslave oluje instrumentalizirano upravo u svrhu da mi nikad trijezne i hladne glave napravimo otklon od komunističkog nasljeđa jer upravo skejo i slični na svojim ustaškim dernecima davaju za pravo ovim zadojenim komunističkim mozgovima da uvjere narod i mladost kako je komunizam bio bajka kako bi bilo da su “skejo” i ekipa 45te uzeli vlast,pa narod je sada doveden u apsurdnu situaciju da se opredjeljuje između dva zla a onda to obično ide po obiteljskim stablima tko je kome što bio djed?Pitate se zašto ni jedan hrvatski intelektualac nema muda ovako kao ja govoriti o ovim temama?Zato što su to oportunisti beskičmenjaci kojima je potreban kolektiv ili tor ovaca iza kojeg će se oni sakrivati pa kada ih slušate na htvu točno znate kojem toru ovaca pripadaju i to nije od jučer,hrvatski oportunizam je poznata činjenica kroz sve režime….baš sve!
          Hrvatski oportunizam je razorio ovo društvo a razara ga i danas i od nas čini neandertace,budale,
          ćukove ili cokete koji sve to uredno pušimo….Ovdje se stvar može riješiti za 24 sata samo zato treba imati muda,hrabrosti i bistru glavu a oni koji se time danas bave sušta su suprotnost tome…
          Zato se vrtimo u začaranom krugu ludila.

        • Kako je moguce da u 21. stoljecu imamo imena ulica i trgova po masovnom ubojici i zločincu Titu ? Je li to zdrave glave ? Vijeće Europe osudilo je = oba totalitarizma. Od komunizma je stradalo duplo više ljudi 100 milijuna na prema 50. Duže je i trajao. Tko se to pravi blesav u Hrvatskoj sa tako pokvarenim učenjima i morbidnim stavovima da brani komunizam i titoizam. Komunizam je najveci zlocin u povijesti. Fašizam u istom rangu sa rasnim zakonima iako manje žrtava brojčano gledano.
          U Opatiji glavna ulica nosi ime zločinca !!! 2018. je godina.

        • Velebit slažem se sa imenima ulicama,meni je to rub zdrave pameti!Samo i vi ste manipulator kao i svi jer vi se nikako ne želite reći tko je pokrenuo spiralu zla i vi stalno generalizirate fašizam-komunizam u hrvatskoj i sad bi pripisali žrtve mao ce tunga hrvatskim komunistima?Pitanje je jednostavno jesu li vama ustaše fašisti?Meni jesu!Dajte konačno da počmemo ustaše zvati pogrdno fašistima onda sa komunistima nećemo imati nikakav problem?Onda ćemo bez problema i njih staviti tamo gdje im je i mjesto?Drugo pitanje glasi jesu li vama 41-45 hrvatski partizani oslobodilačka ili agresorska vojska?Meni su ljudi kao kolindin djed oslobodilačka vojska od fašista i okupatora a iza 45te,preciznije od 44 godine kada su spremili oznu da uzmu vlast, režim mi je zločinački i nedemokratski ali to nema veze sa ljudima običnim seljacima koji su se digli protiv okupacije zemlje,talijana,nijemaca,ustaša fašista koji su napisali rasne zakone i ukinuli višestranačje,osnovali konc logore I OSRAMOTILI hrvatski narod.Kada sebi odgovorite na ova dva pitanja onda vi sa te baze možete početi razgovarati?A izmotavati se sa spikama fašisti=komunisti i manipulirati brojkama u svijetu to može svatko pa i srbi u ovom ratu koji je u svom karakteru posve jasan….Odgovorite sebi jesu li ustaše fašisti?Ne ulazite nikada ni u osobne motive nijemaca fašista zašto su ušli u njemačku vojsku,to su njihove osobne istine ali generalno oni su bili pripadnici fašističke vojske kao i ustaše,zato ne ulazite ni u osobne motive ustaša zašto su ušli u tu fašističku priču?Što nužno ne znači da nisu bili domoljubi jer domoljubi su prečesto i bolesni ljudi….Njihovo bolesno “domoljublje” nam je i jebalo mater i oca za 100 godina?Komunisti su njihova posljedica i tu se točno zna što je bilo prije “kokoš ili jaje”,e to vi nećete priznati.Ne zaboravite da nisu komunisti ukinuli višestranačje nego drug ante pavelić i njegova ndh?Komunisti su samo zajahali na tom zlu!

        • https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/biskup-kosic-na-promociji-knjige-o-thompsonu-ustastvo-nije-fasizam-foto-20171026

          Ili vi pripadate ovoj priči i ovim lažima da ustaštvo nije fašizam nego “organizirano djelovanje u obrani hrvatske države” Od koga su oni to obranili hrvatsku državu?Od talijana u dalmaciji i istri?Od nijemaca koji su ih vodili na daljinski upravljač?Od židova koje su trpali u konc logore?Od koga su se to oni “organizirano branili” Od četnika za koje i srpski četnici tvrde da su se borili zajedno sa ustašama u nekim bitkama pod zapovjedništvom nijemaca?Na koncu koji je rezultat te obrane bi za hrvatski narod?Da se i danas crvenimo kao i nijemci zločina naših predaka a da smo sa tim zločinima potaknuli sve druge zločine nastale u 45toj i nakon 45te nad hrvatskim ali i ostalim narodima?I sada ovaj bilmez od biskupa kaže da to nije bio fašizam i da je to bila organizirana obrana hrvatske marionetske države koja nije smjela prnuti da joj hitler ili musolini nisu dali odobrenje?Ni prnuti!I to oni zovu ndh,ili vam ga nezavisna država?Malo bi bilo deset klinika vrapče da takve luđake mi izlječimo od ludila?

        • Jeli vi uopće znate nešto o povijesti banovine hrvatske i jeli znate da sa njome nisu bili zadovoljni ni ustaše ni komunisti,komunisti su bili proganjani a ustaše nisu bile zadovoljni teritorijem jer su smatrali zemun i drinu granicom,pa su na kraju kad su uzeli vlast dobili k….sjebali sve!Da nije bilo partizana i komunista nebi državu više nikad ni imali.Eto što su oni “obranili”,oni su doveli u pitanje uopće i postojanje hrvatske države i teritorija svojim ludilom i krivim fašističkim procjenama?Jeste li se zapitali ikada zašto je maček odbio hitlera i pakt sa vragom a maček je za ustaše i u banovini bio izdajnik?Da nije bilo tih zločinaca partizana i komunista danas bi biskup košić živjeo u republici srpskoj ili talijanskoj državi a od banovine nebi ostalo ni h a kamoli od zemuna i drine?Toliko su njegovi “obranili” i neka nam se konačno skinu sa kurca i oni i njihova “obrana”

        • A tuđman mu je to napisao i u ustav,pa kad već seru barem neka se ne pozivaju na tuđmana?Neka pročitaju ustav?Tuđman im je u ustav napisao da su temelji suverenosti rh nastali u drugom ratu nasuprot samoproglašene ndh,kao i odlukama zavnoha gdje su utvrđene granice rh?Pa kako se licemjeri onda mogu pozivati na tuđmana?Oni više i ne znaju ni što govore ni o čemu govore?A da su komunisti bili ober zločinci jesu i to nitko razuman ne spori ali bez partizana i komunista oni i mi bi se mogli jebati što bi danas imali državu jer smo mi branili ili odcijepili ono što su ti komunisti teritorijem označili ipak kao hrvatsko jer da nisu mi nebi znali što su nam granice i što da uopće branimo?Jesu li konačno hrvatski komunisti i ustaše isti narod?Što nam žele dokazati?Ovdje mi ne pričamo o narodu jer ni jedan narod nije zločinački nego su svi narodi ovce koje zločinci i režimi mogu uvaliti u zločin?Tu nema razlike između srpskih ili hrvatskih ovaca a sve ostalo su priče za malu djecu,zato je bitno osuđivati zločinačke režime,pojave,sasjeći ih u korijenu da zlo ne metastazira a post festum o osobnim istinama pričaju neandertalci i takmiče se tko je zašto učestovao u zlu….a ovo što seru košići i ta ekipa je uvijek početak zla….iako njihove namjere ne moraju biti nužno zloćinačke,moguće samo da su coketi sa jako dobrim namjerama ali put u pakao uvijek je popločen najboljim namjerama?Mislite da su komunisti idealisti imali loše namjere?Oni elementarno nisu razumjeli ništa,oni su mislili da je jednoumlje “spas” a zločin “nužda za mir”,oni su u svojoj glavi od sebe napravili nepogrešive bogove i mnogi od njih i danas misle da je to sve bilo “pošteno i humano”,tako i košić misli za ndh,e tu i jest naš čitav problem….jer smo zatucani coketi koji stvaraju mitove i od očiglednog zločina i zla….

          Ako pristajete biti takvi glupani i coketi onda se priklonite jednom toru ovaca danas u hrvatskom društvu,ja to ne mogu,u ratu sam išao gdje drugi nisu ni promislili,ni da im ruku otkinete,gdje većina većine nije htjela a ne mogu ni danas biti dio coket nenadertalava- većine,ne mogu sa tim glupanima u isti tor….Postoji u povijesti svakog naroda trenuci kolektivnog ludila ali kod je to konstanta,mi to živimo vječno…Zato upalite baterije i ukazujte ljudima u kojem ludilu i mraku žive…
          Mi danas raspravljamo jeli komunistički diktaror može imati trg ili ne i raspravljamo jeli ustaški pozdrav sa kojim su ljudi deportirani u rasne logore prihvatljiv ili ne i uvjeravamo jedni druge da diktator i zločinac i nije bio baš tako “zločest” a da je ustaški pozdrav ustvari dio našeg kulturno-umjetničkog stvaralaštva?A da jasenovac i goli otok i nisu bili neki logori i zatvori nego “ustanove za preodgoj” u kojima su se održavale kulturno umjetničke zabave?Kolektivno ludilo! Srbi su lažovi do boli ali mi smo njima rame uz rame?Mi lažemo što zinemo!A ja mislio od srba gorih nema?

        • Kako ne shvaćate da mi tonemo kao društvo u totalni primitivizam a kao alternativa “kulturna” nam se nudi komunistički elitizam,tonemo već 25 godina jer nemamo snage reći popu pop a bobu bob,hrvatski intelektualci su klasični oportunisti koji samo i samo gledaju svoje osobne interese?
          Čobani se pozivaju danas na sljednike starčevića a sa starčevićem imaju veze kao ja sa miloševićem?Mi živimo u potpuno dezorjentiranoj državi u kojoj je dekadencija na svakom koraku i sve je to nama “normalno”
          Predsjednica čiji je djed umro od posljedica ranjavanja u partizanima govori da je za dom spremni starohrvatski pozdrav a zna da je to noturna laž a ja čijeg su djeda komunisti zatvorili ,oteli mi familiji svu imovinu danas vičem da to nije nikakav stari hrvatski pozdrav nego ustaški fašistički pozdrav i sve sam to jako dobro provjerio?Jeli shvaćate apsurd?

          Ovo društvo tone,probudite se hrvatski oportunisti prije nego bude kasno jer ovo je zadnja faza kolektivnog ludila gdje nam pet šest “oslobodioca” diktira i manipulira svim hrvatskim braniteljima i rade od njih ustaše i bedake?Većina šuti?Nema nitko hrabrost da im se suprostavi?Mentalni komunisti trljaju ruke jer vide o čemu se radi i da ovo ne može proći?Njima je košić i takva ekipa došla kao naručena?A narod je glup,uvijek su narodi na ovim prostorima bili glupi i najebali?
          Na kraju bi i sami bili egzekutori i okrvarili ruke u zločin?A SVE U IME LJUBAVI I DOMOLJUBLJA?
          Pogledajte tekstove zvonimira hodaka,nina raspudića,tihomira dujmovića,onog budalaša ivkošića i sličnih likova,pa to nema veze sa zdravom pameću,ja sam desničar a oni su naciosocijalistički mutant,tu nema ni zrna objektivnosti,ni zrna razuma a sve veeeliki intelektualci koji pišu ono što tor ovaca želi čuti?
          Po onoj “što gore to bolje”
          Zadnja faza im je da nas uvjere nije problem u nama nego u europskoj uniji,točno znam što govorim,točno lociram njihove provincijske komplekse i njihov komunistički mentalni sklop iako su svi kao zakleti antikomunisti?Oni su ljuti na eu što ne riješi sve naše egzistencijalne i društvene probleme,i problem hrvata u bh,i problem naših plaća,sve bi oni da nam riješi majčica država -eu,ili je idu rušiti?Tipično komunistički!A da nam eu osigura hrvatsku do drine i do zemuna?A jesu li sa nama ili nisu?Tako oni postavljaju stvari?Ušli smo na zajedničko tržište eu a oni robu koja dolazi iz eu nazivaju uvoz?Sve su to mentalne posljedice komunizma i ustaštva?Koji će njima k ustav?
          U jednoj rečenici se pozivaju na tuđmana a u drugoj negiraju sve što je on zastupao?Oni su čudo?
          Za dujmovića je mesić nekad bio isus krist koji će nas izbaviti iz tuđmanova ropstva a sutradan je mesić državni neprijatelj broj jedan?I mi neandertalci sve to pušimo?moguće da mu mesić nije dao poziciju na htvu koju je očekivao?Ja to ne znam ali je moguće?I TAKVI koji rata nisu vidjeli danas brane pozdrav za dom spremni?Kad su tako bili spremni samo neka napišu svoj ratni put pa da vidimo kako su bili “spremni” i gdje?E TAKVI mute vodu a mentalni komunisti u tome uživaju jer imaju i oni konja za trku?Konj do konja!

        • Ajmo o domovinskom ratu,andrija matijaš pauk možda najveći heroj rata potekao iz jna,tuđman titov general,bobetko partizanski i komunistički general,stipetić,tus,dedaković,pa mlađi jastreb,sadašnji ministar krstičević zapovjednik 4 brigade isto jna oficir,domazet lošo isto jna i to kos,da ne nabrajam dalje?To su činjenice,to nije fikcija!O čemu oni govore?Sve su to komunistički oficiri?Pa bivši komunisti i pripadnici jna su tom analogijom stvarali ovu državu?Zašto to taje?To se ne može sakriti?Kao što se ne mogu sakriti ni ustaški ni komunistički zločini?A ekipa bi sve sakrila i od sebe napravila “anđele”,danas bivši komunisti tipa tomac ili lošo pričaju o opasnosti komunističke “guje” i mi to pušimo?Ljudi mi smo glupi kao coketi!

    • Nismo dobre glave, ali vjerovali ili ne ima i gorih od nas. Mladi Japanci ne znaju ništa o nacizmu, pojma nemaju o simbolima, jer njih o tome baš i ne uče u školi:

  19. Bilo kakve zabrane su ne samo promašene, nego i neprovedive. Svako poticanje na nasilje ili netrpeljivost je nešto što se sankcionira i progoni. To savjetodavno vijeće za prošlost jest poslužilo da se prodube daljnje podjele u društvu, po sistemu zavadi pa vladaj i da se u totalitarnom
    i zločinačkom komunizmu ne nađe ništa sporno doslovno je tako rečeno, a poraženi fašistički režim još jednom porazi. Bitno im je bilo zaštititi Tita i njegov režim i to je napravljeno dopuštanjem njihovih simbola bez ograničenja unatoč Domovinskom ratu, Vukovaru itd Tito je za njih prejak unatoč stotinama tisuća ubijenih ljudi. Osuda svih totalizarama ne može uspjeti, jer je grupacija pseudo ljevičara inficirana jugoslavenstvom prejaka i njihovi potomci koji su u poziciji odlučivanja izraziti baštinici te tradicije. Naravno da je mentalni sklop komunizma prejak i da zbog komunizma i Tita nismo sada tamo gdje su razvijene europske države. G. Nik nemojte očekivati da većina naroda povijest koja se učila za vrijeme SFRJ uzima kao relevantnu i istinitu. Problem NDH je bio i u zločinu, ali i izboru saveznika koji su poraženi. Dr. Kvaternik u proglasu 10. travnja uz nesporne stvari govori o tome da je ta država nastala “voljom saveznika” pa je to naravno sporno i tragično, konzultirajte jubito traje 2 minute. Komunisti i Tito činili su brojčano puno veće zločine, ali su bili pobjednici i nametnuli svoju lažiranu povijest i kontinuirane zločine desetljećima.
    Da nije bilo osude Perkovića i Mustaća kao organizatora zločina državnog terorizma države Jugoslavije i titoističkog režima nedavno u Njemačkoj, ne bi imali pravno-činjenični opis i stvarnu podlogu toga režima. Ta presuda mora ući u udžbenike povijesti kao vrijedan doprinos utvrđivanja objektivne i realne hrvatske povijesti.

    http://vijesti.hrt.hr/432359/rast-bdp-a-u-zadnjem-tromjesecju-ispod-3-posto

    • Velebit jeste li vi za hdz?E pa njima se obratite i njima pišite što su ulice tita još upotrebi?Jeli tuđman ukinuo to?Nije! Ja se sa time nisam slagao nikad jer sam znao da će to ujedno i ove tkz ustaše osokoliti?Njima je tito na trgovima i odgovarao da oni na mala vrata mogu provući simbole ustaštva i pizditi ludijeh o svojoj ndh gdje su prodali pola zemlje tuđinu?Da je po njima sad bi ja bio hrvat u italiji!A pizde ludijeh o svome domoljublju i nadasve “demokraciji”
      A ante pavelič kao najveća kukavica je zbrisao i ostavio svoju vojsku na milost i nemilost po onoj “kapetan zadnji napušta brod”,oni su najveća sramota hrvatske povijesti i tu treba biti jasan i glasan a onda se možemo posvetiti komunistima i njihovim zločinima?Ako vi zločine gledate samo kao statistiku onda ste vi u pravu samo kod statistike postoji razlika u činjenici tko je pokrenuo zlo zloćine,tko ih je čak i ozakonio?Da nije papa franjo?Tako vam srbi ovaj rat započinju pričama o oluji?Kao da je rat započeo sa olujom?Njima i tkz ustašama jest?Samo je ovima sve započelo na bleiburgu a do tada su se bavile ustaše “humanitarnim radom” i bili na strani “dobra”

      A vaše odnosno kvaternikove teze da su saveznici napravili takvu državu bi bile slične komunističkim tezama da su sovjeti po sili napravili takvu socijalističku državu a da su oni za njih bili “kamilica” i napravili puno liberalniji socijalizam od sovjetskog jer su ubijali ali ne toliko koliko staljin?Jeli shvaćate koliko ste vi podlegli ludostima?To je priča “mi donijeli rasni zakon jer su saveznici tako htjeli pa eto i mi ubijali ljude na pravdi boga” Kako se partizani nisu dali potlačiti “saveznicima” nego digli ustanak kontra “savezničke okupacije”,sa potpunim pravom jer talijanska okupacija ne datira od 1941 nego puno prije….i oni su po istri zatvarali,ubijali hrvatske svećenike,to su radili i nijemci u drugom ratu itd itd,nisu samo partizani nakon rata ubijali i zatvarali svećenike?

      • Pitajte predsjednicu jeli njome familja u istri bila u ustašama i partizanima?

        Evo vam odgovor:

        https://www.vecernji.hr/enciklopedija/kolinda-grabar-kitarovic-18382

        A taj kvaternik i ekipa “domoljuba” su instalirani od tih talijana,pavelić je iz italije poslan kao namjesnik kada je maček odbio pakt sa vragom a pavelić ga jedva dočekao….a predsjednice djed je umro od posljedica ranjavanja u partizanima?Naravno da je masa partizana nakon rata shvatilo što su komunisti koji su već 44 godine pripremali zloglasnu oznu da preuzmu sa njima političku vlast i uspostave jednoumlje ali su ljudi morali šutjeti ,alternativa je bila metak u čelo kao i svima koji bi im se suprostavili.Zato je važno razdvojiti kruške i jabuke,vrijeme rata i vrijeme nakon rata…to je jedino ispravno!

      • Komunisti su samo zajahali jednopartijski sustav zato jer ga instalirao Pavelić i NDH (u odnosu na prijašnje višestranačje) ? Wtf. Moram popit jednu ljutu, bolje dvije i poslušat sam sebe da se neću raspravljat sa vama dok se čobanima ne ispričate uvjerljivo za silno vrijeđanje. Već sam vam rastumačio da je čoban samo kombinacija radnika ili privatnika ili nadničara ili kapitalista ili seljaka proizvođača hrane na tržištu. Ne prihvaćate osnovno nego manipulirate, a to je da se zločin Tita i ekipe ne može pravdati zločinom ustaša i da je svaki zločin potrebno sankcionirati. Ova teza da komunistički sistem bio jednopartijski ZATO jer je samo zajahao na zlu Pavelića i NDH je sramotan i izmišljen alibi koji mu dajete. Razloge preporučam da držite za sebe. Čestitam na konstrukciji, pa to je u rangu kada su ljudi u komunističkim procesima prije metka ili vješala pod mučenjima morali priznavati djela koja nisu počinili i ispričavati se svojim mučiteljima. Danas je ipak kakva takva demokracija i ja se zalažem da je provodimo na svim temama i pitanjima. Pojma nemate ni o Thomsonu, najbolje su mu pjesme ljubavne, iako je poznatiji po domoljubnima. Uostalom svatko sluša po vlastitom izboru, pa nije SFRJ.

        • Ako ste da se svaki zločin sankcionira bez konteksta onda se založite da se i hrvatski zločini u oluji ili u bh sankcioniraju?Ja i dalje tvrdim da treba sankcionirati svaki zločin ali bez konteksta to je relativizacija krivnje….ja nikad nisam rekao da pravdam zločin ali sam rekao da zločin rađa novi zločin,vi jako dobro razumijete što ja govorim samo ste manipulator kao i mnogi,nacrtao sam vam kako se zločinima iz oluje može manipulirati čitavim kontekstom rata,sve vi jako dobro razumijete što sam vam ja htio reći?Samo još jedno pitanje?Dali bi se u oluji dogodio i jedan zločin i dali bi do nje došlo uopće da se hrvatska prethodno nije suočila sa agresijom i serijskim zločinima?
          Hoćemo li i tu sve izjednačiti i reči zločin je zločin?Ako vi volite ustaše ili blaže ih pravdate to je vaše pravo ,ja ih ne volim?Tu se mi očigledno razlikujemo?a o komunizmu mislimo isto?Ajde barem to?Na pola smo puta?

        • A što se tiče čobana njih više i nema na tržištu rada tako da nemam koga uvrijediti a inače na ono što vi mislite to se zovu pastiri,nemojte mi još spočitati da vrijeđam i “neandrtalce” koje često spominjem jer “eto i oni su ljudi”,i tu vi jako dobro znate na što sam mislio…..hvatate se nebitnog a nemate argumente ni odgovor za bitno?Nisam još čuo odgovor jesu li vama ustaše fašisti?Ako nisu?Tko jest?I to bi volio čuti od vas?Tko su onda fašisti?Za komuniste smo se složili nemojte mi to objašnjavati tu se slažemo?Samo mi recite tko su fašisti ako ustaše nisu?

        • Antune, molim da svoje odgovore sažmete u jedan, tako da je lakše pratiti, jer ovako su komentari preplavljeni Vašima.

        • Ili vi možda mislite da hrvati ni u ovom ratu nisu počinili masu zločina?Jesu itekako a ja ću vam sad reći što nije humano “jako malo sa obzirom sa količinom agresije i zločina sa kojim su se suočili”,naravno ja sam uvijek da se svaki zločin sankcionira jer je moj rat čist kao suza i ja zločin mojih suboraca nisam nikada ni vidio a da je to netko napravio u ratu ispred mene sudac mu nebi ni trebao….i slažem se uvijek da je zločin zločin samo se sa zločinima ne može manipulirati karakterom rata jer nije borba za pravdu imuna pojedinaca spremnih na zločin,ne postoji rat bez zločina i zločinaca kao što ne postoje društva bez ubojica i poremećenih umova a i takvi se najprije natovare u rat….to je njima životna prilika da zadovolje svoje bolesne nagone nekažnjeno,takav vam je svaki rat,imao sam priliku i sa takvima ratovati rame uz rame samo oni su znali da to ne smiju napraviti jer mi nismo isti….

        • Što ste vi očekivali od partizana nakon rasnih zakona,jasenovca,prodaje teritorija i konteksta zločina saveznika u dresdenu,bacanja atomske bombe na japan i serijskih zločina?Jeste li vi očekivali da se čobani partizani pretvore u “humanitarnu organizaciju”?Da nepismena raja koja je izgubila brata,sestru,mater oca bude humana 45te?A jesu li ustaše bile humane u svojim pohodima?Nemojte mi reći da su oni ratovali po današnjim ženevskim konvencijama?Ajmo barem malo biti realni u tim pričama?U drugom svjetskom ratu su ratovali čobani i tko bi pobjedio taj milosti nije imao ni prema životinjama a kamoli prema čovjeku?Tako je bilo 45 godina poslije,odnosno 90tih i u bh u nekim područjima ratovanja?I to je istina!Čemu se lagati?

        • A što se tiče thompsona on je meni utajivač poreza,znači nije domoljub,naravno dok ne dokaže suprotno a to ima šanse u postupku pred sudom koji je pokrenuo a njegove pjesme su meni za k,i slažem se da je to stvar ukusa…i nikad nisam imao namjeru da vama namećem glazbene ukuse….netko voli magazin netko pink floyd,to je pravo svakog čovjeka da voli i sluša što želi,drugi par rukava je što ja mislim o magazinu ili thompsonu?
          A ja vam tu “ljubav” ne razumijem,nikad nisam razumio pretjeranu ljubav prema domovini,onu koja se svaki dan želi istaknuti,meni se ljubav prema domovini podrazumijeva jer je to mjesto mog rođenja,uspomena i života,to je mjesto mog odrastanja ,moj identitet ,moj ambijent u kojem se osjećam doma i to je to?Ali baukanje o ljubavi prema domovini ja vam nikada razumio nisam?
          Meni su vam svi ti likovi sumnjivi da oni iza toga žele realizirati svoje osobne interese ili nekoga napraviti manje vrijednim domoljubom od njih?Zar komunisti u jugoslaviji nisu bili bolesni jugoslavenski domoljubi,stalno su baukali o nekom domoljublju i bratstvu i jedinstvu?Neizmjerno voljeli svoju domovinu jugoslaviju da bi na kraju postali istaknuti domoljubi novonastalih država i opet baukali kako su oni najveći domoljubi,i uvijek veći od drugih i uvijek druge prozivali da oni nisu dovoljno domoljubi iako nitko nikada nije objasnio što znači biti dovoljno domoljub?
          Kada bi ja gledao ponašanje 95% hrvatskih vojnika u ratu,barem u onom dijelu u kojem sam ja učestvovao 95% ih po mojim ratnim kriterijima nebi dobili status domoljuba a zamislite što bi tek sa drugima koji nisu nosili uniforme?Ali čovjek koji nije bio u ratu ili je bio a bojao se jako nisu nužno manji domoljubi od mene,vjerojatno masa njih voli ovu zemlju i više od mene jer se meni osobno davno počela gaditi,ali to je opet induvidualna stvar i osjećaj….

        • Što merkl ne traži suđenja i odgovornost za dresden ili japan za hirošimu i nagasaki?Jako su to kompleksne stvari koje čobani kao mi teško možemo razumjeti?Zar tu nije- zločin je zločin?jako jako su to složene priče zašto merkl ne potakne pitanje zločina u dresdenu i općenito u njemačkoj koji su bili stravični i brutalni do kosti….to su bili zločini strava i užas…

        • Što bivše zemlje istočnog bloka ne traže od rusa odgovornost i suđenja za njihove zločine na teritoriju njihovih zemalja?Ja ne dajem odgovor na ta pitanja nego i sam razmišljam zašto?
          A kod nas svi sve znaju?A mi trajno u kurcu?

        • Velebit na kraju da sumiram ja sam za zabranu komunističkih i ustaških simbola sa iznimkom kape i zvijezde poginulih partizana na točno određenim mjestima komemoracije tim žrtvama,kao i za ukidanje imena ulica bilo kojih komunističkih ili ustaških čelnika zato da bi izbjegli bilo kakve buduće provokacije prema obiteljima žrtva tih režima i jer mislim da je to jedino pravedno,civilizacijski i normalno i ne znam uopće o čemu se vi i ja sporimo?Moguće vi niste za zabrane ali to smo imali i do sada pa vidimo gdje nas je to dovelo….Uopće mi nije jasno što je u mome prijedlogu sporno?Pa ne možemo zabraniti jedne a na mala vrata pustiti druge jer opet imamo frku i to proći neće….

        • Ako mi to sada propustimo učiniti-zabraniti mi ćemo se kao društvo svako malo sporiti i trovati sa imenom neke ulice,nekim uličnim dernecima i provokacijama…Ja ne želim više gledati komunističke “orgije” po kumrovcu ili skejove “parade” na dan oluje,kao što ne želim slušati o ulicama komunističkih diktatora ili ustaških ministara?Mislim da to ne želi svaki normalan čovjek u ovoj zemlji?Svaki taj dernek ili ulica samo diže tenzije u društvu a što se civilizacije tiče ujedno i vrijeđa sve nevine žrtve-obitelji tih totalitarnih režima,i konačno tome treba stati na kraj jer smo vidjeli da bez zabrana mi se svako malo oko nečega natežemo.

    • Sad oni koji su stavili ploču u jasenovac na zgradu zapovjedništva bivšeg logora kažu “ajmo se baviti budućnošću ,ostavite nas na miru,bavite se gospodarstvom” Ma vidi k?Koje je to licemjerje?

    • Dali je vama velebit normalno da naša djeca 20 godina iza rata “svršavaju” na koncertu veeeelikog domoljuba,usput utajivača poreza uz pjesme stihova “bando četnici stići će vas naša ruka i u srbiji”,to za nikoga od 4 milijuna hrvata nije sporno nego samo meni?Meni je i to protustavno i govor mržnje?A sa gustom sam pjevao tu pjesmu u ratu?Ali gospodo rat je završio prije 20 godina i da je taj ćuk thompson odgovoran čovjek on nebi to pjevao zbog svoje ,pa hrvatske i srpske djece nego bi sebi rekao kao humanista da je to pjesma koja nije primjerena za ovo vrijeme,za našu djecu?
      Kao što ja nikada neću otići u srbiju,u rs,crnu goru ali to je moj križ ja mojoj djeci neću nametati taj moj križ i prenositi tu frustraciju koju ja nosim.

      Stihovi pjesme “bando četnici stići će vas naša ruka i u srbiji” je u ravni narodnih pjesama o kraljeviću marku i turcima,(musi keseđiji) pa zamislite da to sad rock bendovi pjevaju na koncertima?A da im kažete da to nije primjereno vi ste mogli srušiti stotine tenkova u ratu oni bi vas proglasili četnikom.Ali to je isto kao komunizam,njihove glave su komunističke?
      A normalne uređene države bi dovele psihologe,sociologe i raspravljale kako takvi stihovi utječu na odrastanje naše djece?A onda dođe thompson i uvjerava nas da on pjeva o “ljubavi” a ljubav je “suditi če vam bojovnici iz čavoglava a još slušajte sada poruku od svetog ilije…”,mix ludila…
      U ratu je vjerujte to imalo smisla ,to nas je dizalo ali u miru da sa time odrastaju naša djeca?To je ludilo,i to kolektivno?I vjerujte tog thompsona ne pokreće mržnja njega pokreće ljubav i to je sranje?Samo je njegovo razumijevanje ljubavi bolesno?On ne razmišlja da dječak u šidu ili nišu sluša te stihove na hrvatskom radiju i ništa mu nije jasno,taj dječak od 7-10 godina nije kriv za ništa a odjednom čuje pjesmu “stići će vas naša ruka i u srbiji” Bolesno do kraja!

      Da ja čujem da bošnjaci ili srbi sa radio stanica bauču “stići će vas naša ruka i u zagrebu” poslao bi odmah troje sinova na vojnu obuku?Jeli shvaćate što vam želim reći?Nama je sve to “normalno” ali ljudi to nije normalno i točka!i AKO im to kažeš ti ćeš biti četnik ili jugoslaven?Kao u komunizmu čim se sa njima slagao nisi odmah si “antidržavni elemenat”,isti su to ljudi,ista je ta naša glava luda?
      Pa thompsone zaradio si lovu,branio si hrvatsku,imaš sve u životu,ikona si branitelja,skoro pa njihovo božanstvo ali da taj čovjek nije promislio glavom da ta pjesma jebe njegovu,moju ,svu hrvatskub i srpsku djecu?Pa to moraš biti ćuk?Ne nužno loš čovjek ali ćuk svakako!

  20. https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/predsjednica-ne-krije-nezadovoljstvo-stanjem-u-drzavi-bolje-je-donijeti-i-pogresnu-odluku-pa-je-ispravljati-nego-ne-donositi-nikakvu-i-cekati/7088607/

    Da predsjednica zna kako funkcioniraju lokalne zajednice i kako se tu opstruiraju sve investicije a nepotizam je način života shvatila bi tek onda u kojoj smo mi banani,čak je i vlada tu nemoćna,lokalni šerifi socijalizmom kupuju osobni rejting i osluškuju “bilo naroda” za svaku investiciju a narod je protiv svega.Puno će tu znanja i umijeća trebati da se ova zemlja izvede na pravi put?Nije problem toliko vlada koliko lokalni šerifi i stranačko partijski nepotizam na lokalnim razinama….znate li vi i jednu investiciju u rh od preko 100 mil eura gdje nije frka?Ja za takvu ne znam?Tu se nakon izbora doslovce dijeli ratni plijen….a onda se socijalističkim metodama kupuju glasači za iduće izbore…a investitore se gleda kao na državne neprijatelje,svi su im sumnjivi,to su vam sve mentalni komunisti nalik goranu mariću…

  21. Problem je kod nas lopvluk. Ako ti decentraliziras drzavu (sto svakako treba) i das lokalnim zajednicama vise novaca i vece ingerencije, sa investicijama se nista nece dogoditi. Kao sto se ni sada nista ne dogadja. Lokalno serifi mogu stopirati doslovno sve.

  22. Zaključci povjerenstva osim što su morbidni i truli kratkotrajni politički kompromis za nikoga naravno nisu ničim obvezujući. Besmisleni su. Jugokomunistička zločinačka diktatura i njezini glavni simboli utvrdili su ti ljudi: ničim nisu sporni. HOS ovci kao legalan dio HV ne mogu koristiti svoj zakonito u RH registrirani grb za života, ali mogu kada umru na komemoraciji uz nečije posebno dopuštenje, jer je zds protuustavan. Sve u svemu uistinu i izrazito antieuropski i protudemokratski stav koliko god osobno zainteresirani političari podmetali suprotno radi vlastitog probitka. Cilj naručitelja ovakvih opskurnih mišljenja je potpuna društvena blokada NEOPHODNIH DRUŠTVENIH PROMJENA i proizaična borba za vlast. O svemu se može raspravljati, ali falsificiranu jugo komunističku povijest i Tita nam ne dirajte. Rezultat takve politike je iseljavanje Hrvata u izrazito kapitalističke države, jer je mentalni izvorno jugo (a ne hrvatski) komunizam bloker svakog razvoja. Da sam na Plenkovićevom mjestu predložio bih obzirom da rapidno zaostajemo za svim usporedivim ekonomijama i tisuće ne ljudi nego čitave obitelji iseljavaju priznamo da kapitalizam u Hrvatskoj nije uspio i da vratimo društveno samoupravljanje i socijalističko upravljanje i crvenu zvijezdu kad nije sporna. Osnujmo Ministarstvo za borbu protiv ustaša i njihovih simpatizera. MBPUNjS. Ne vidim razloga da SDSS ovac ne bude tu ministar uz dodane posebne odjele pri veleposlanstvima. To ministarstvo treba imati status iznad ostalih ministarstava, iznad MUP-a direktno ispod premijera. Propitajmo neograničeno privatno vlasništvo i vratimo ga narodu jer je od naroda oteto, jel tako ??? Isto tako drug Tito je imao jahte, elitne vile u svakoj županiji i sve najbolje a poceo je kao običan radnik. Pavelić je nakon ww2 bio privatni građevinski poduzetnik, pa i to dovoljno govori o karakteru kapitalizma i njegovih ljudi. Možda od tuda svo zlo. Napravimo onda prekretnicu zabranimo kapitalizam, proglasimo komunizam. Uništimo nazadne snage koje imaju drugačije mišljenje i slušaju Thompsona. Umjesto da se jasno osudi jugoslavenska komunistička vladavina, fabriciraju se biološki i u svakom smislu uništene ustaške ideje, kako bi se vladalo radi vlasti. Nije ni čudo da sve veću potporu dobivaju egzibicionističke anarhističke političke opcije tipa Živi zid.

  23. Na današnji dan prije 9 godina CROBEX je bio samo 1239, skoro 80 % ispod vrha od godinu i pol ranije. Pomalo sam i razočaran tempom oporavka. Kako smo krenuli neće novi ATH tako skoro.

    S&P 500 je imao puno boljih 9 godina, od ondašnjih 666 do sadašnjih 4 puta više…

    Da smo se na vrijeme oporavili kao sav normalan svijet, proveli reforme, ne samo plaće itd. što inače spominjemo, i sam diončki indeks bi nam bio puuuno više nego je sada.

    Jer ako gospodarstvo zdravo funkcionira mora se to odraziti na povećanje dioničke vrijednosti diljem raznih sektora, a ne ovo naše jadno, gdje se razvija samo sektor-dva, i to još koji, turizam, kao da smo nekakv banana država, domoroci koji žive jedino od posjeta stranaca, bez kojih bi poumirali od gladni.

  24. Evo NAGODBA za Agrokor je izglasana, pa mi je zanimljivo malo pogledati
    u retrospektivi što se desilo unazad godinu, godinu i pol i ako nešto krivo
    napišem slobodno me ispravite, jer ovo je samo moje razmišljanje. Kažu
    da je lako biti general poslije bitke, ali to ne želim biti, već samo pokušati
    objektivno sagledati stvari koje su se desile:

    dioničari Agrokorovih kompanija izlistanih na burzi su, kako stvari stoje, SVE izgubili – ogroman
    kapital je izbrisan i još će se jako dugo lizati rane – po meni je ova kriza puno veća
    od one 2009.g. iz više razloga koje sada neću navoditi, ali su svima jasne

    od početne raprodaje (ja sam bio na strani kupaca taj dan – contrarian, ali moja VEELIKA greška)
    na datum pisanja ovog članka (15.03.2017.) je tržište nastavilo padati ili stagnirati već godinu i 4
    mjeseca. Par primjera:

    DLKV je sa 26 kn na 15.03.2017. pao na sadašnjih 12.5 što je pad za više od 50%

    DDJH je sa 46 kn na isti datum (ovo sada zvuči nestvarno!?) dogurao ni manje ni više do 15kn –
    pad od cca ČAK 70% (ok ovdje je i afera sa Crnim čelikom koji je zaveo u crno ovu dionicu…)

    HPB je sa 750 kn dogurao do 530 kn i više ga ni ne vidim na ekranu jer puste jednu transakciju
    dnevno – pad od 30%

    PODR je sa 400kn došao na sadašnjih 320kn što je pad od 20%, uz VEELIKU podršku
    mirovinaca koji su ovo digli sa minimuma od čak 250kn (pad je bio u jednom trenutku bio
    skoro 40%) na datum 26.02.2018.

    turističke dionice su, po meni, najmanje stradale od ove velike krize i većina se drži na istim
    razinama ili na +- 10% čast iznimkama kojih nema puno

    zavladala je depresija i defetizam na zse, što pokazuju i prometi od par desetaka tisuća kuna na
    nekadašnjim perjanicama burze

    likvidnost na velikoj većini dionica je nikakva, te se iz puno pozicija ne može uopće izaći
    (zarobljeni kapital i nadanje najboljem…) – treba samo pogledati bid na nekadašnjem bluechip-u
    HT-u koji sadrži 12 naloga…

    Imam pitanje za uvažene ljude koji će ovo pročitati, a imaju više iskustva i pametniji su od mene:

    Da li tko ima ideju što bi se moglo dešavati u idućim mjesecima na tržištu, te da li se vidi izlaz iz ovog tunela…hvala

    P.S. Sada kada pogledam u retrospektivi najbolje su prošli oni koji su prodali sve svoje pozicije
    15.03.2017., stavili na račun u banci i iz publike gledali što će se desiti, jer nije bilo lako (i još
    uvijek nije) biti unutra i strepiti što će veliki igrači napraviti i kako će se to odraziti na nas male
    koji smo uglavnom desetkovani ovom krizom…

    • Lex Agrokor i njegova kuliminacija postizanjem ove nagodbe pokazuju da je pred Hrvatskom još dug put do postizanja statusa moderne pravne države.

      Sudska i izvršna vlast u Hrvatskoj previše “bliske” a demokracija “prejaka” (u odnosu na Zakon, kontinuitet vladavine zakona i snage sudske vlasti).

      Demokracija ne smije značiti “možemo izglasati bilo koga želimo i oni mogu ad hoc donositi zakone kako im padne na pamet”.

      I glasačko tijelo, a posebice oni koji bivaju izglasani od tog glasačkog tijela, trebaju osjećati neku odgovornost prema pravu, pravdi, poštivanju zakona i autoritetu sudske vlasti, i dozu skromnosti koja je osnova svega toga (ono, “ne mogu donijeti zakon kako mi padne na pamet u nekom trenutku. Zakon bi ipak morao biti jedna od temelja stabilnosti države, treba ga se promišljeno donositi, nikad ishitreno, nikad ovisno o dnevno-političkim ili drugim kratkoročnim/brzomijenjajućim potrebama neke manje grupe ljudi. Nikad ne donositi zakon danas koji se treba za sutra. Sutra se primjenjuju zakoni koji su na snazi već bar nekoliko godina. “)

    • Ne znam što se bilo dogdilo, nije čak ni završilo u spamu nego direktno u ‘trash’ ali sam ga ondje našao (2 komada istog)

      • i meni je post pred 2 dana nestao sa teme o mirovinskim fondovima? jel možda zbog istog glitcha ili sam pretjerao razmisljanjem?

        • Linkali ste na fake news website, izrazito manipulativan i ideologiziran. Neka bajanja o tome da je problem što je mirovinksa reforma kod nas navodno ‘neoliberalna’ gdje je neki novinarčić pobrojao sve slučajave o kojima sam pisao ovdje i rekao da su dokaz neoliberalizma … nije mi se činilo primjerenim da ovu platformu nudim kao medij za reklamiranje takvog smeća 🙂 … a i inače je to fake news website.

  25. Da, mislim da sam ga pokušao staviti 2 puta na dvije teme, jer sam mislio da na jednoj temi ne prolazi. Isprika na tome i hvala na aktivaciji!

    Ovaj 15.03.2017 u mom komentaru se odnosi na datum pisanja vašeg članka na taj datum kada je krenuo pad na ZSE

    • Nazalost trziste je stagniralo i padalo godinama (osim par iznimaka). Konacno se 2016. cjelokupno trziste pocelo oporavljati, pojavio se optimizam, ljudi su zaboravili na davnu 2008. i onda se desio Agrokor. Dionicari na svim Agrokorovim dionicama su izgubili cjelokupni ulozeni iznos, dionice skoro svih ostalih firmi su u stagnaciji ili padu. Pitanje je da li ce opet trebati 5 do 10 godina da se vrati optimizam na trziste i dodju novi ulagaci.
      Tesko je vise uopce naci neku dionicu za koju bi se moglo reci da bi mogla rasti 10ak % godisnje.
      Cak je i Nenad prestao pisati o ulaganjima u dionice.
      Ali ipak treba biti pozitivan, nakon svake kise dolazi sunce 🙂

  26. Nevjerojatan je cinizam i uplitanje u tržišne mehanizme svih političara u Hrvatskoj, najnovije Agrokor, pokuušaj krađe privatne imovine iz II miroviskog stupa koje ćemo tek vidjeti kako će završiti, a temeljno znanje o slobodnom tržištu, slobodnim ljudima govori o neotuđivom pravu na privatno vlasništvo koje je u Hrvatskoj od 2016.godine itekako ugroženo, a tržište kapitala je samo srce svakog uređenog tržišnog gospodarstva i demokracije, pa je i normalna i reakcija na ZSE.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.