DDJH

ĐĐ intervju

Jednog dana ću ispričati kako smo spasili ĐĐ, to će biti epska priča, slična onoj kako smo spasili imovinu preko 10.000 stradalnika Domovinskog rata u Dom Holdingu / Korifej / Valamaru i natjerali ga da postane transparentna javna kompanija.

Ključni element je bio dioničarski aktivizam, posebno na skupštinama. Usporedite sad to s dioničarima Uljanika i njihovim ‘dolaskom’ na skupštine i djelovanjem kroz skupštinu.

Naravno, apsolutno nezamjenjivu ulogu je imao Nadzorni odbor gdje su se prvi (i valjda jedini put) u hrvatskoj povijesti ujedinili predstavnici privatnih dioničara i radnika i smijenili od strane države imenovanig Predsjednika uprave u čijem su mandatu napravljeni kolosalni gubici i ĐĐ doveden na sam rub ponora. A na Glavnoj skupštini smo mi dioničari tako razgovarali s jednim uhljebom – članom NO koji ga je grčevito branio opstrukcijom rada NO (pazite: ‘dečki’ su za vrijeme sjednice NO telefonirali ‘svim’ ministru i izlazili s NO da sruše kvorum kao da se radi o nekoj političkoj organizaciji, a u d.d. NO mora aktivno raditu), da se na koncu GS čovjek skori rasplakao i ispričavao kad je postao svjestan materijalne i kaznene odgovornosti, iako je sjednicu započeo prilično bahato.

+ + +

“U razdoblju od 2015. do 2018. sklopili smo ukupno 16 ugovora sa sedam kupaca iz Francuske, Njemačke i Austrije za ukupno 1255 vagona. Okvirna vrijednost čitavog posla bila je 116 milijuna eura. Do kraja prvog polugodišta smo isporučili ukupno 735 vagona dok ih 520 u raznim fazama razvoja i proizvodnje. Naš glavni naručitelj je do 2011. godine bio HŽ, a nadam se da će to biti i u budućnosti. U razdoblju od 2000. do 2011. smo im isporučili ukupno 1200 vagona, a zadnja narudžba od 50 vagona je bila te godine. No, 2013. mi smo, uslijed krize i nedostataka narudžbi, došli na nula vagona. Tada smo se jače okrenuli izvozu i već naredne godine je bilo isporučeno 100 vagona. Do 2016. je to naraslo na 260, a lani smo ugovorili 390 vagona. Očekivanja za 2018. su puno veća jer je već dosad ugovoreno 635 vagona. To je vidljivo i po prihodima koji su 2017. bili 290 milijuna kuna, a ove godine očekujem 10 posto više. Tijekom naredne godine se očekuje daljnji rast za 10-ak posto. ”

http://www.poslovni.hr/domace-kompanije/bez-ijednog-narucenog-vagona-u-2013-godini-skocili-smo-na-635-u-ovoj-imat-cemo-320-mil-kn-prihoda-a-nagodinu-10-vise-344904

(Dioničar sam ĐĐ.)

Kategorije:DDJH, Uncategorized

51 replies »

  1. Sto reci nego bravo DD , jos se nadajmo ponekad slagu na torti ( Patria ili nesto iz vojnog programa ) , uspjesnom restruktuiranju i pozitivnom poslovanju do kraja godine i na kraju uspjesnoj dokapitalizaciji ili strateskog partnera da se dode do obrtnih sredstava i izbjegnu banke i krediti jer kamate puno odnesu . Idemo DD..

  2. Nenade puno uspjeha vam želim sa ĐĐ, znam da imate fokus i na puno drugih stvari, zanima me pratite li Lošinjsku, dešava li se tamo što od najjavljenih investicija?

  3. Na kraju ispada da ih je crna nuzda natjerala na to da se (p)okrenu prema izvozu i natjecanju s najjacim konkurentima. Steta sto ta crna nuzda nije dosla prije 20 godina, sad bi mozda i Montaza i TEP jos uvijek bili dio Djure. Profitabilnog Djure koji bi s njima danas bio daleko najveca i najuspjesnija industrijska kompanija u Hrvatskoj pa i sire. Ovako sad moraju raditi ono sto je trebali napraviti davno, maknuti se od drzave, razvijati nove proizvode, dovoditi najkvalitetniji kadar, proizvoditi najsofisticiranije proizvode za izvoz i na kraju price zaraditi. Tuzno je sto nam kao drustvu jako sporo dolazi iz guzice u glavu pa se tesko pokrenemo prije nego lupimo glavom o zid, kao sto trenutno lupaju u Puli i Rijeci

  4. Moram pohvaliti marketing od Đure Đakovića koji je sve bolji!
    Mislim da su specijalizirani sajmovi pravi put do novih kupaca,
    te za održavanje dobrog odnosa sa postojećima! Bravo!

    http://www.duro-dakovic.com/press_centar/novosti/duro_dakovic_specijalna_vozila_i_duro_dakovic_strojna_obrada_izlazu_na_sajmu_innotrans_u_berlinu.aspx

    https://hr-hr.facebook.com/durodakovic1921/

    https://www.linkedin.com/company/duro-dakovic?trk=similar-companies_org_title

    • E uvijek sam se pitao čemu ti sajmovi (ono na sajam ide reklamirati transformatore, vagone… ne zvuči mi kao “sajamska roba”), zar to stvarno netko “tek na sajmu” vidi, zbog sajma se odluči na kupnju?

      Ako to stvarno ima neke koristi, pa onda treba ići na sve sajmove svijeta. Što košta otići na sajam…

      • Zna se zašto su sajmovi. Tamo ljudi kupuju proizvode koje ima pašu i na koje su navikli. Ovi veći su pak za ozbiljne igrače no i tu se traže inovacije i proizvode koji su potrebni. Tu se znaju uspostaviti kontakti i dobre dugoročne suradnje. Vozi Đuro sve brže i brže a tek je krenuo 🙂

  5. Daleko više bi volio da smo novac uspjeli pronaći na tržištu nego ovako..Nije uspjela prodaja imovine i ovo je logična posljedica ..E sad kad smo već dobili novac bitno je da se pametno iskoristi i da se završi proces financijskog restrukturiranja.Napravim 2 koraka naprijed iz zagrljaja države pa jedan nazad.

      • Slažem se, sada kada konsolidiraju bilancu automatski postaju atraktivniji
        za ulagatelje na tržištu, a uz sva ostala operativna restrukturiranja koja rade
        ova priča postaje stabilna sa dugoročnom perspektivom razvoja i rasta.

      • Ma stoji samo ja sam se nadao da ce se prepoznati napori uprava i da ce se naci ulagač.. Država je vlasnik 38% i logično je da brine o svojoj imovini..Bilo bi možda dobro da uprava d obavijest na što će se potrošit taj novac.. Prošle godine financijski rashodi su bili skoro 25 mil kn.. (kamate, tečaj).. Ovo je jako važan trenutak za Đuru…

      • Hoće li se održati, odnosno je li izgledna nakon ovog kredita, dokapitalizacija do kraja ove godine (2018.) kako je najavljeno putem uvrštenja novih dionica? Ili će se restrukturiranje obavljati zasad u bližoj budućnosti isključivo iz ovog kredita?

        • Ovako na prvu gledajući možemo doći do zaključka da iznos kredita od 95 milijuna kuna odgovara približno gornjem pragu uspjeha dokapitalizacije pa me ne bi čudio odustanak od dokapitalizacije u ovom trenutku. Mnogi su fokusirani na trenutnu cijenu dionice, ali izostanak dokapitalizacije i odabir ovakvog načina financiranja u slučaju pozitivnog raspleta nije nešto što je nužno loše. Naime, dokapitalizacije kao takve donose svježi novac u tvrtku, ali imaju za posljedicu izdavanje novih dionica pa razvodnjavaju male dioničare. Za njih je možda bolje uspješno restrukturiranje uz kreditno zaduženje tj trošak kamate od 4% ukoliko uspiješ ostvariti zacrtano nije strašan… naravno, za samu tvrtku i management je bolja dokapitalizacija jer nema kamate i likvidnosnog opterećenja u budućnosti zbog vraćanja kredita… postoje u ovakvim situacijama različiti kutovi gledanja, na to sam htio ukazati

        • Da…, equity na ovako rizičnom tržištu sigurno košta puuuno više od 4 % 😀

          Ako operativni novčani tok može to podnijeti, u Hrvatskoj je uvijek dobra ideja zadužiti se ako/kad se nudi po tako atraktivnim uvjetima.

          To je jedna od stvari koje su naše turističke kompanije sasvim lijepo odigrale. Svi ti HBOR i slični atraktivni krediti (unatoč ponekad malo problemčića sa “Švicarcima”) kad se već nude… treba ih uzeti!

  6. Kamata je dosta visoka. Sve preko 3% danas nije jeftino. Još pogotovo preko HBOR-a. Ali očito su procijenili da Đuro nosi veći rizik pa od tuda i takva kamata.

  7. Ovaj kredit je po meni daleko najbolja vijest ove godine, uz dobre polugodisnje rezultate i povecanje ugovorenosti poslova u izvoznom segmentu. Sa kreditom ce se platiti dospjela potrazivanja od dobavljaca, koji ce posljedicno tome smanjiti
    svoje marze i prodajne cijene materijala, smanjit ce se troskovi
    za kratkorocne pozajmice prema bankama, te ce se ubrzati proizvodni ciklus sa pravovremenim odradjivanjem ugovorenih projekata kako bi ih isporucili u dogovoreno vrijeme i izbjegli
    penale po kasnjenjima. U zadnjih godinu dana su smanjili minus na radnom kapitalu za 50 mil.kn, te se ocekuje i daljnje smanjivanje. Druga stvar na kojoj intenzivno radi uprava je restrukturiranje i/ili prodaja DDIR ciji gubitak je uteg na poslovanju grupe DDJH i bez cijeg gubitka bi imali polugodisnju dobit od 15 mil.kn. Tek kada se ta dva problema uspjesno rijese, a mislim da su na pravom putu i pri kraju rjesenja oba problema, te firma postane profitabilna na godisnjoj razini, trazit ce se zainteresirani investitor za povecanje kapitala i dokapitalizaciju koja je jedino dugorocno rjesenje za DDJH.

  8. Kreće najveća vojna vježba Hrvatske vojske Velebit 18. DOMOVINI VJERNI ! 5.500 vojnika na kopnu, zraku i hrvatskom moru.

    • Kamo sreće, ali mislim da je ovaj posjet Đuri bio samo jedna od aktivnosti u sklopu privremenog izmjestanja Ureda Predsjednice iz ZG u SB – mislim da je njen daleko veci fokus bio na plinifikaciji rafinerije u Bosanskom brodu.

  9. KGK baš ima takvu moć…ma give me a break!
    Neka se što manje uslikavaju i pričaju bajke i puste Đuru da radi kao do sada, uz svu potporu upravi i jačih ulagača. Proći će puno vode ispod savskog mosta dok vojni program počne prihodovati. Neka šibaju vagone i ostale metalce i samo naprijed!👍

    • Slažem se kolega, neka rade ono što im ide, a kad tad doći će i neki posao iz vojnog programa i onda će to biti šlag na tortu ili ona višnja na vrhu :-)))

  10. Zanimljivo trgovanje na ZSE nakon objave svih ovih pozitivnih vijesti kod Đure.
    Dionica mi izgleda kao da je u niskom startu, ali imam osjećaj kao da se čeka da
    netko opali hitac za početak rally-ja ili da neki veći investitor krene kupovati. Za
    sada mi se čini da je trgovanje još dosta suzdržano, ali nakon objave rezultata za
    3. kvartal i eventualnog poziva za dokapitalizaciju mogla bi se ova dionica pustiti s
    lanca na realnije razine iznad 20kn. Ovo je samo moje razmišljanje i nije nagovor
    na kupnju i/ili prodaju.

    • To bi bila konkretna pomoć države Đuri da se još više osovi na noge. Bolje podržavati dobitaše (Đuro) nego teške luzere tipa Uljanik ili Petrokemiju… ljudi moji ova zemlja je teški slučaj.

      • Uljanik i Petrokemiju je netko doveo u ovu situaciju. Da nije bilo kvalitetnih ljudi u kompaniji, relativno sretnog spleta okolnosti i velike Nenadove upornosti koju je pratila spremnost za financijskim angažmanom ovdje bi vrlo vjerojatno bio isti ili sličan scenarij. Svaka tvrtka treba kvalitetan management i aktivne dioničare. Smatram da su te dvije komponente preduvjet dugoročnog uspjeha.

    • Iz intervjua sa g. Bartolom:

      “Stvarna i velika promjena bi se dogodila s nekim značajnijim poslom za MORH ili ino-kupca i to bi nam uvelike promijenilo strukturu poslovanja, a naravno i prihode i rezultate poslovanja.”

      Kad bi se modernizirao dio tenkova za MORH sto se kad tad treba odraditi automatski bi skocila profitabilnost DDJH sto bi bila odlicna vijest, te takodjer i vjetar u ledja za javljanje na natjecaje u stranim drzavama za isti tip posla. Ako se ne varam glavna zamjerka na stranim tenderima je do sada bila da prvo Djuro treba to odraditi na domacem trzistu, pa tek onda ima sanse vani.

  11. Modernizacija nečega što je napravljeno prije 34 godine, a trebalo bi se raditi o vrlo sofisticiranoj vojnoj opremi, nije baš moguća. Kao što je teško modernizirati staru kamenu kuću na obali, teško je modernizirati i M-84. Koji je nastao na bazi T-72, a ovo “72” označava 1972. kada je prvi tenk sišao s proizvodne trake u Rusiji…

    Ono što bi i MORH-u i ĐĐ-u trebalo je revitalizacija programa “Degman” kojim bi se proizvodili tenkovi koji svojim mogućnostima mogu odgovoriti na današnje zahtjeve, a ne zahtjeve od prije 40 ili 50 godina. Dakle, ili ponovno pokretanje razvoja i proizvodnje vlastitog tenka ili suradnja s Njemačkom, Izraelom ili Francuskom na lokalnoj proizvodnji njihovih tenkova, kao što se radilo s Fincima za BOV. Mogućnost da mala Hrvatska može sama proizvesti tenk bi gurnula Hrvatsku i ĐĐ u jako uski krug država na svijetu koje same grade takva vozila. Puno toga bi se tu pitalo saveznike i “saveznike” jer izgradnja tenka nije samo tehničko ili financijsko pitanje već i političko.

    Kada bi se u Đuri ponovno pokrenule trake za proizvodnju tenkova, uz samo jedan prodajni ugovor poput famoznog s Kuvajtom prije 30 godina, to bi za naše gospodarstvo bio neviđen poguranac, doslovno bi se (pozitivno) gospodarstvo protreslo. Ali to je sve trenutno “što bi bilo kad bi bilo”.

  12. Ovo je iz trenutno važećeg Dugoročnog plana razvoja oružanih snaga RH ( 2015-2024 )..

    Hrvatska kopnena vojska
    a. Oklopništvo
    – ukupno će se u operativnoj uporabi u Oružanim snagama zadržati 48
    tenkova i na kojima će se provesti proces revizije; jedna tenkovska satnija
    bit će modernizirana

    No taj plan je sada na reviziji i trebao bi biti gotovo do prosinca 2018. godine.

  13. Biti će zanimljivo vidjeti do kuda se stiglo sa uvođenjem reda u Industrijskim rješenjima. Nenade znate li jel se ovih 80ak zaposlenika Industrijskih rješenja riješilo otpremninama ili su prešli u Transport?

  14. Pretpostavljam da nam Đuro trenutno ništa bitno (u %) ne izvozi u SAU? Ne vidim detaljniju raščlambu izvoza (po zemljama).

    Nekako mi se čini da bi se tu stvari mogle zakomplicirati (iako ja mislim da su baš nekakve sankcije ludost, ne želim sankcije za SAU, nego obratno, natjerati ih da kupuju što više naših zapadnih proizvoda da tako vrate zadnji cent dobiven od nafte).

    Moj KODT je tu možda još najizloženiji od svega na ZSE, izvozio je on uvijek nešto i tamo (nema gdje ne izvozi) ali srećom Zapadna i Sjeverna Europa sve više dominiraju, da te “Ostale zemlje Azije, Afrike i Amerike” (ne vidim detaljnije) su prošle godine spale na svega 7 % prodaje (čak manje i od Hrvatske!), tako da ako ima u toj sumi i nešto SAU, nije veliki rizik, mali jednoznamenkasti.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.