Croatian Makers

Croatian Makers – pregled 2018.

Croatian Makers je sada najveći izvan-kurikularni (iako sada jako isprepleten i s kurikulumom) u EU.

Nejverojatno je kako smo daleko došli u samo 4 i pol godine. Kad smo krenuli, Hrvatska je bila jedna od najzaostalijih zemelja u EU u korištenju novih tehnologija, sada je među najnaprednijima.

Pogledajte pregled 2018. za Croatian Makers, koji je već došao do preko 100.000 djece i preko 3.000 učitelja: svako dijete je dobilo u ruke opremu, a učitelji edukaciju, te svi zajedno sadržaj i sustav aktivnosti.

Naravno, upravo to je dovelo i do mjesta na ovoj listi projekta Road to Growth Finacial Timesa, što je zaista začuđujuću da dobije netko tko se bavi edukacijom u jednoj od najmanjih i najzaostalijih zemalja EU: Europe’s 100 digital champions Explore the people and companies leading Europe’s growth in five categories. Rujana i ja zahvaljujemo cijelom našem timu u IRIM-u za sjajnu 2018.!

Kategorije:Croatian Makers

8 replies »

  1. Čestitke Nenade na ovakvom uspjehu. U kratkom bozicnom posjetu Zagrebu prosli smo i kroz ponudu Varteksa, veoma smo zadovoljni i kvalitetom i dizajnom. Veoma lijepo, a i prihvatljivo za takvu kvalitetu. Siguran sam da ćete uspjeti i u toj vasoj novoj avanturi.
    Puno iskrenih zelja za Novu 2019 !

  2. Pridružujem se čestitkama za novu 2019 i postignutog uspjehu,a nadasve volji i upornosti za činiti dobro koja nam je svima potrebna.
    Želim svako dobro svim investitorima u našj prelijepoj Hrvatskoj koju smo krvlju naših branitelja voljom božjom stekli.

      1. Nešto ste pobrkali, odnosno budući da ovako ‘hrabro’ komentirte anonimno vjerujem da namjerno širite fake news. Naime, Njemačka upravo mijenja ustav kako bi uložili 5 milijardi eura u digitalizaciju: https://www.tagesschau.de/inland/schulen-digitalisierung-grundgesetz-101.html?fbclid=IwAR1YYoiIjwsMaV0n3UX5LQGPdCDEBaRe5GtnuDea6puUJ1DdUYF_SmljzTE.
      2. Inače naravno ovo nema skoro nikakve veze temom posta nego ta neka anti-tabletska sekta stalno to povezuje.

      Siguran sam da nemate dijete u OŠ inače ne biste radili ovakve gluposti.

    • Da, ovo je nešto vrlo specifično, nema veze sa širom temom informatičke i općenito STEM pismenosti (bar se nadam, nisu valjda tako glupi) koja je više komplementarna starim vještinama nego puka (bolja ili lošija) zamjena. Ovi valjda govore o samoj digitializaciji tradicionalnih analognih nastavnih medija kao papir, olovka. A onda još tu bacaju prašinu vezano za “screen time” problem… To je određeni problem ali ne različit od TV-problema koji baš i nije od jučer. Nije toliko poanta u količini ekrana nego vrsti ekrana i načinu njegovog korištenja. A i samu količinu se može pametno optimirati.

      Sama digitalazija vrlo tradicionalnih analognih medija i metoda doduše nije baš jednostavna tema, no očito da u ovom članku ne govore o ozbiljnim stvarima niti dobronamjerno nego samo mute vodu i miješaju kruške i jabuke.

      Što se tiče stvarnog problema gubitka nekih klasičnih (a čini se itekako i dalje važnih) vještina vezano za pisanje i crtanje konkretno, dalje općenitije vizualno izražavanje, razmišljanje, eksperimentiranje (jer sve počinje od papira i olovke kao srednjeg puta između čistog gedankenexperimenta i pravog fizičkog eksperimenta) od doslovno fizičkog gubitka fine motorike ruke do gubitka navika, perspektive gledanja, i doslovno smanjenja efektivnosti učenja niza nastavnih predmeta, u područjima gdje je potrebno memorirati (npr. stvarno je efektivnije učiti putem rukom pisanja bilješki) ili područjima matematike i nekih drugih STEM grana (gdje je potrebno pisati matematičke formule, crtati grafove, skicirati) kao i određenog smanjenja vjerojatnosti aktiviranja talenata iz sfera vizualnih umjetnosti i dizajna – to je nešto što se već danas može početi skroz preokretati (ovo je bio privremen poremećaj, koji je Hrvatsku dobrim dijelom zaobišao, kao i kod svih promjena paradigmi, mora biti donekle turbulentno) a i u međuvremenu je vjerojatno bar djelomično nadoknađeno dobicima na drugim poljima.

      Naime, za ovo gore zaista jesu “krivi” laptopi (ali valjda su donijeli i nešto dobro kao offset, npr. veća šansa da netko krene nešto “programirati”), kako su ih učenici na zapadu (i bogatim dijelovima istoka, gdje je problem još veći, oni doslovno postanu nepismeni zbog toga, zaborave rukom pisati znakove) počeli koristiti već u srednjoj školi i na nastavi (što smo mi tek na faksu, ja sam tek na faksu zaboravio pisati rukom – ali evo ponovno učim :D) pa rade i bilješke na nastavi tipkajući umjesto pišući rukom, pa matematiku rade minimalno jer matematiku je teško tipkati, i grafove, grafikone, skice, to isto ništa, jer je i to teško na laptopu a ne pada im na pamet gnjaviti se s papirima.

      To se danas, kad imamo iPad s Apple Pencil koji tako vjerno ne samo “oponaša” papir i olovku nego ga unaprijeđuju u jedan moderni izričaj, u potpunosti prekoreće.

      Danas ako će učenici koristiti iPad s Apple Pencil ne samo da će zadržati te tradicionalne vještine nego će ih još i unaprijediti i još bolje iskoristiti nego prije jer taj novi papir i nova čarobna olovka su puno fleksibilniji, puno lakši za baratanje, imaš beskajno papira, a nula smeća, beskrajno vrsti olovki, kistova, sve u jednom i sve skupa s ostalim alatima i medijima, a ljudski mozak tako funkcionira – metodom manjeg otpora. Kad je učeniku to sve pod prstima, u ruci, to će više koristiti, veća šansa da će slučajno otkriti neki skriveni talent itd., sličo kao što je zbog laptopa neke stvari prestao raditi jer su bile “teške”.

  3. Svaka cast. Djecu treba edukovati u ovom pravcu, doista. Da djeca bjeze sa ulice a ne da kasnije dobijaju navike da igraju kladionice i cuda. Doduše, ta industrija cvjeta, gledajući koliko je kladionica registrovanih na https://sr.casino.guru/ u regionu. Nadam se da će naše buduće generacije biti pametnije. Sve najbolje u 2019. i još više uspjeha

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.