VART

Varteks – ponos

Ovako izgledaju ponosni Varteksovci kad ‘izbacuju’ nove proizvode, a toga je prije bilo malo, a sada sve više.

Ne treba kupovati hrvtasko samo jer je hrvatsko, ali treba kad je najbolje (u kategoriji – ovo nije najbolje odijelo na svijetu, ali je bolje od svih uvoznih te kategorije, pogotovo s obzirom na cijenu).

Danas je u modi veliki trend nearshoringa, primicanje proizvodnje mjestu potrošnje kako bi se zadržavali poslovi i smanjivao negativni ekološki utjecaj. Varteks je svakako dio te priče, kako za ‘svoje’ tržište u Hrvatskoj, tako i u Europi.

Ponosni Varteksovci:

Nove proizvode inače pogledajte na webshopu na https://varteks.com/shop/.

A evo malo ponosa i iz povijesti, Žuži Jelinek (klik za veću sliku)

Kaže Žuži:

Slavu i uspjeh dugujem Varteksu

Oduvijek smatram da svoju slavu i uspjeh dugujem Varteksu. Kad se moje ime prvi put pojavilo u novinama, govorilo se o meni kao o Varteksovoj modnoj kreatorici.

Iako sam bila samo obična šnajderica, usudila sam se 1957. godine Varteksu ponuditi svoju suradnju. Zatražila sam prijem kod tadašnjeg generalnog direktora Ivice Kurtalja koji me ljubazno primio. Iako je u početku bio skeptičan, očarala ga je činjenica da sam došla autom. To je tada za ženu bilo neobično, jer su u Zagrebu automobil vozile tek tri žene. Potpisali smo ugovor i dogovorili isporuku prvih sedam modela kaputa koje sam sašila u svome zagrebačkom krojačkom salonu. Modeli su se svima svidjeli. Za njih sam dobila i dobar honorar što mi je bila prva veća zarada u životu. Nastavila sam šivati za Varteks sedamnaest godina s jednogodišnjim prekidom.

Uz Varteks me vežu samo najljepši osjećaji. Najmilije mi je bilo kada bi mi mušterija došla i rekla: “Vidite ovaj kaput, to je vaš kaput, kupila sam ga u Varteksu.”

Zahvaljujući Varteksu, prvi sam put otputovala u Ameriku. Trebala mi je viza, a da bih ju dobila netko je morao za mene garantirati. Obratila sam se Kurtalju zamolivši potvrdu da za njih radim i dobila je. Radila sam kostime i kapute i bila prezadovoljna Tivarovim kvalitetnim tkaninama. Svaki mjesec putovala sam dvaput u Varaždin i tu je počeo uspon moje karijere. Da me tada Kurtalj nije primio, bogzna što bih bila u životu. Možda ni ne bih bila šnajderica! Uspjela sam zahvaljujući teškome radu, ali Varteks mi je pomogao kada je bilo najteže, na početku karijere. Zato je zauvijek ostao u mome srcu.

Žuži Jelinek, modna kreatorica Godina dolaska u Varteks 1957.

(Dioničar sam Varteksa)

Kategorije:VART

20 replies »

  1. Samo tako naprijed. Imam pozitivan osjećaj za Varteks. Kvaliteta je neupitna. Još u ormaru imam varteksovu levis jeans jaknu, imali su odličan materijal😊

    • Oni koji teže najboljem, koji cijene kvalitetu, najcool domaći CEO-ovi, nose Varteks. Sviđa mi se ta priča.

      Svaki brand priča priču, kako bi rekla Angela Ahrendts, ali ja mislim da je još važnija priča koju pričaju sami njegovi kupci.

      Ona sa starim slikama je bila vrlo autentična priča. Ovo makar za sada bila više “marketinška” kladim se da će se pretvoriti u jednako autentičnu. Mate i ostali kad vide i podsjete se koja je to kvaliteta nosit će Varteks sve više!

  2. Lijepo je vidjeti napore da se očuva tekstilna industrija, jer objektivne okolnosti svakako ne idu u prilog. Kupio sam par proizvoda kao blagdanski poklon i zadovoljan sam kvalitetom. Pratim koliko stignem objave na FBu i eclectici u vezi Varteksa pa mi je promaklo koji je poslovni cilj Nenada i njegovog tima: isključivo domaće ili i strano tržište. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru na prethodno pitanje.

  3. Čestitke na novoj ozbiljnoj roli. Oportunitetni trošak je očekivano smanjenje postova na Eclectici ? Nadam se da se varam 🙂

  4. Uopće ne mislim da su perspektive za tekstilnu industriju toliko loše koliko se govori. Naravno da su loše, ako se rade isključivo lohn poslovi, i naravno da se od toga onda ne može živjeti. No, ako sami razvijate proizvodnju i prodaju, onda ne vidim zašto bismo bili u goroj poziciji od drugih. U Hrvatskoj i općenito na Balkanu, kao da smo još u 80-ima, prije vremena interneta, kada se sjedilo u uredima i čekalo da dođe kupac. Treba posjećivati sajmove, putovati, upoznavati ljude, tržište je ogromno, kvaliteta je uvijek tražena, tržište će je valorizirati.

  5. Zagrizli ste da dokažete da se može i od sveg srca Vam želim da uspijete. Vidi se po vašim objavama da dajete cjelog sebe da ovo uspije. Mislim da ni sami niste bili svjesni težine situacije u kojoj je Varteks..
    Očito je da imate svoju viziju i jako vjerujete u nju jer osim ovih 15 mil u gotovini koliko vidim još je u firmu ušlo cca 23 mil pozajmica u 2018( pretpostavljam Vaših ) čime dolazimo do iznosa koji se tražio u dokapitalizaciji tj 5mil eura..
    Spartanci su imali poslovicu “il na štitu il s njim” a mislim da se ona može primjeniti i na Vas u ovoj situaciji.
    Nema kod Vas skrivanja, preuzeli ste veliku odgovornost ali ja uopće ne sumnjam u Vas i želim Vam puno uspjeha!!

  6. Prvom prilikom kupit ću nešto od Varteksa. Prijateljima pričam o kvaliteti materijala i da je uloženo/dobiveno daleko najbolji Varteks. Ne sumnjam u Vaš uspjeh i navijamo za Vas 🙂

  7. Ja imam jedan dugački crni kaput i dobro me služi već 15 g.
    I jedno odijelo koje mi je sad postalo veliko jer sam smršavio podosta.

    Zanima me da li postoji mogućnost da se opet dobije licenca za Levis jer je stvarno šteta što se to izgubilo.

  8. Moram priznati da kao i mnogi nisam baš shvaćao ono o “nesavršenim muškarcima” u kontekstu gdje se odijelo proglašava savršenim, pa iako ima nekog smisla (bar samo po sebi o čovjeku ako ne spominjemo odijelo), i dalje mi se skroz ne sviđa taj tagline, jer ne bih ja, i Michelangelo bi se složio sa mnom, stvar (odijelo) proglašavao “savršenom” a čovjeka (recimo koji nosi odijelo) “manje savršenim” (nesavršenim) od stvari/odijela.

    Ali naravno, marketing je kompliciranija stvar od estetike ili bilo koje druge filozofske grane 😀

    Malo inovativnosti i “reality distortion” ima smisla u toj disciplini. Očekujem i dalje inovativne marketinške ideje od Varteksa! (u svim tržišnim segmentima, CEO koji se naslikava pored svoja četiri kotača je jedno, ali možda imamo i neke ideje za druge tržišne segmente, neki drugi kotači, autobusni npr.)

  9. Ukusi se razlikuju. Meni se osobno reklama bas svidjela. Drugacija, originalna, i pamtljiva. A i sam muskarac se slozio da nije savrsen 😉

  10. E kad smo kod reklama, vidio sam jednu korejsku telekom reklamu koja mi daje zanimljive ideje na ovu “klasično odijelo” temu (i kako ga popularizirati kod mladih).

    Naime, ja oduvijek mislim da bi se u državnim školama trebalo nositi uniforme. A sad mi je sinula ideja da u slučaju gimnazije radi njegovanja neke bar minimalne (nažalost trenutno skroz izgubljene) “ozbiljnosti”, poštovanja prema instituciji, shvaćanja važnosti tog obrazovnog procesa, školske uniforme trebaju biti visoke kvalitete, klasičnog dizajna, da se ti đaci osjećaju i u skladu s time ponašaju onako kako im i priliči kao mladim intelektualcima.

    Odijelo ne čini čovjeka, protiv sam pridavanja velike pozornosti odjeći, ali shvaćam da ponekad ponegdje ima svoju ulogu, da postavlja kontekst, i baš “uniformiranje” je jedan od glavnih takvih prilika i baš tom uniformnošću i kao dio ideje same mi ideje da “ne čini čovjeka” kad “ne želimo odjećom isticati međusobne razlike unutar kolektiva” ali možemo naglašavati “vrijednosti samog kolektiva”, pa baš prava potreba za uniformiranjem mislim da postoji u institucijama kao što je škola, slično kao vojska i drugi slični “kolektivi” gdje individualizam treba isticati kroz individualno zalaganje u poslu koji radimo a ne kroz nevezane distrakcije kao što je odijevanje.

    Školska uniforma za gimnazije bi mogla izgledati otprilike ovako i kladim se da bi Varteks to znao odlično izraditi – https://youtu.be/pEB-PULaPts

    • Vi koji niste odrasli u relativno siromašnim uvjetima u zaostalijim dijelovima Lijepe naše u poslijeratnoj Hrvatskoj vjerojatno ne možete nikako shvatiti jednu zanimljivu činjenicu a možda baš važnu u današnje vrijeme kada puno govorimo o demografiji, obrazovanju itd. – odijevanje je jedan od ključnih problema koji muče srednjoškolce i uzrok jednog od najneprimjerenjih financijskih udara na njihove siromašne obitelji!

      Oni koji znaju nešto o ekonomiji možda će razumijeti neintuitivnu činjenicu da u jednim Vinkovcima, Vukovaru itd. kupovati odjeću (pogotovo ako ste mlada osoba) je puno teže i skuplje nego u Zagrebu gdje imate veliki izbor i sve cjenovne rangove.

      Oni koji znaju nešto o socijologiji tranzicijskih zemalja (a najgora močvara “tranzicije” su ti naši “zaostaliji krajevi”) znaju da su te naizgled isprazne vanjske stvari kao što su “odijevanje” puno važnije u tim krajevima (pa spojeno s istovremeno većim siromaštvom i većim cijenama ispadne baš gadno) da ovi splitsko-zagrebački ružni fenomeni kao “slučaj lidlići” su ništa spram onoga koliko vršnjačkog “nasilja” trpe siromašna djeca u tim tužnijim krajevima Lijepe naše.

      Puno toga bi se riješilo obaveznom školskom uniformom u kojoj bi djeca dolazila u školu i odlazila doma.

      Tako da ova moja ideja moožda i nije baš takva budalaština kao što se mnogima vjerojatno učinilo.

      Da sam ja ministar obrazovanja meni bi projekt uvođenja (i državnog plaćanja naravno) obaveznih školskih uniformi bio jednako važan kao i “digitalizacija” i gledao bih to kao na projekt širi od samog resora obrazovanja, to bi bilo dio i socijalne i pronatalitetne politike, posebno bitne za siromašnije krajeve Hrvatske.

      To bi uštedjelo nešto novca svim obiteljima s školskom djecom, pogotovo onom srednjoškolskom, od relativno baš značajnog utjecaja za one najsiromašnije, te značajno doprinijelo psihološkom zdravlju velikog broja djece i pozitivno utjecalo na njihov akademski uspjeh.

      Ne tiče se to možda teme Varteks, tko zna tko bi ili tko sve to radio za državu, i možda nije da je Varteks baš nešto lud za poslovima s državom bilo koje vrste, ali kladim se da bi, kad bi htio, Varteks baš bio super sposoban (i najsposobniji u Hrvatskoj) izraditi izuzetno kvalitetne, razumne cijene, neke ovako lijepe UK/Korean stila uniforme koje bi po meni bile skroz primjerene i za naše podneblje, bar u gimnazijama.

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.