DDJH

ĐĐ novosti

Zaista se nisam bio stigao baviti Đurom Đakovićem uz intenzivni preokret koji radimo u Varteksu, ali rado sa vidio ovu vijest https://www.jutarnji.hr/magazin/video-u-tisini-zapocet-novi-proces-nabava-borbenih-aviona-u-igri-su-ostala-dva-proizvodaca-a-zagreb-i-washington-dogovaraju-jos-jedan-veliki-posao/8884100/.

Unutra se spominju dva projekta za avione, SAAB i američki F-16. SAAB je već prije ‘prijatelj’ Đure: http://www.035portal.hr/vijest/gospodarstvo/svedani-(saab)-bi-ulozili-u-duru-dakovica-ali-14504, a u članku u JL se spominje veliki projekt Bradleya koji bi ĐĐ radio.

Ako ĐĐ napokon realizira veliki vojni program, mogao bi postati stabilizacijska kompanija Slavonije, a inače bi mogao postati još jedan veliki problem za državu protiv Uljanika. Ja sam kao dioničar napravio puno, uložio jako puno vlastitog novca, spriječio (pre)bogatog ministra Gorana Marića da stavi na čelo nekog svog uhljeba (što mi ovaj nije nikad oprostio), sada je vrijeme da država ne ‘sanira’ nego prestane uništavati ĐĐ dopuštajući dubiozne i maliciozne poslovne interese ‘svojima’ koji ‘imaju Hrvatsku’.

A da ova ideja nije pala s neba govori i ovaj članak iz prošle godine, jer naravno pravi novinari svoje teze uvijek iznose kad se dobro informiraju:

Uočena je i potreba da se zamijene zastarjela borbena vozila pješaštva M-80, kojima bi odlična zamjena bio američki M2 Bradley, koji je u Zaljevskom ratu uništio više iračkih tenkova i oklopa nego tenkovi M1 Abrams.

https://www.jutarnji.hr/magazin/sto-smo-naucili-iz-najvece-vojne-vjezbe-odrzane-u-hrvatskoj-od-zavrsetka-rata-hrvatska-vojska-vise-ne-sluzi-samo-za-mirovne-operacije/7962049/

Napomena: Dioničar sam ĐĐ.

Kategorije:DDJH

81 replies »

  1. Upravo to..Još kad uzmemo u obzir da je u studenom 2018. godine Đuru posjetio veleposlanik Kohorst , a 15.travnja 2019. na Asdi i amerčka delegacija s gospođom Cataldom i veleposlanikom Kohorstom priča postaje još zanimljivija..

  2. Puno priča, ništa od akcije. 10 godina je prošlo samo tako. Još 10 će a bojim se da onda od ĐĐ ne bude profita. Ne vjerujem da ce se ugasiti, ali neće biti lider nego nečiji priljepak. Možda kineski. Amerima i ostalim proizvođačima naoružanja i opreme bitno je prodavati. Jednostavno je to tako. Nas nema, nemamo viška novca a ljudi su mislili kad uđemo u NATO ni vojska nam neće trebati. Svarnost je danas i sada onakva kakva jest. Neću izaći iz ddjh jer teški je put do pozitivne nule, ali mi je kao firma i djelatnost na zadnjoj rupi svirale. Zapravo žalosno jer bez industrijske proizvodnje i iskorištavanje tehnologije i znanja u istu, mi smo game over.

  3. Ovo je sjajno, sada je puno jasnije zašto je g. Kohorst posjetio Đuru prije par mjeseci i otvoreno najavio suradnju. Zanimljivo je da i Šveđani i Amerikanciju stavljaju Đuru kao bitan faktor u nabavi borbenih aviona. Svakako je dobro i da su ljudi iz vrha američke vojne industrije (BAE) sada upoznati s kapacitetima ĐĐSV. Ne razumijem zašto ne više ne forsira suradnja s Amerikancima, pa to su nam kroz povijest najveći prijatelji. Više manje, sve što naša vojska ima a da vrijedi (osim Patrija) su nam donirali Amerikanci. Izrael nam je također prijateljska zemlja, ali pokušati kupovati rabljene F-16 od Izraela a ne od SAD, baš nije pametna odluka u tom kontekstu donacija. Budući da sam uvjeren da u Hrvatskoj ne postoji firma koja može raditi remont gusjeničara / oklopnih vozila, ljudi iz naše Vlade, kroz diplomaciiju i dobre odnose sa partnerima moraju u to uključiti Đuru. Tako se pomaže Slavoniji i gospodarstvu. U budućnosti nije za isključiti da ĐĐ otiđe u američke, švedske, finske ili norveške ruke. Što se dionice tiče, zatučena je značajno, ali se ne treba voditi knjigovodstvenom vrijednošću jer je ĐĐSV vrednovan s 0 od strane krovnog društva a vidimo da potencijali (čak i u vojnoj industriji) i te kako postoje.

  4. Iako sam i sam dionicar ĐĐ, nazalost sto se tice sigurnosti drzave (a bilo koja nabava vojne tehnike utjece na sigurnost drzave) i same ekonomicnosti nabavke moram reci kako ima i puno boljih rjesenja od nabavke starih Bradleya, za koje bi bilo potrebno placati puno prevelike troskove modernizacije.
    Bradley je dobro vozilo, ali ne za hrvatske prilike i pogotovo ne nemodernizirana inacica o kojoj se pregovara. Potrebno je uzeti vozilo namjenjeno za hrvatski teren i potrebe koje ima amfibijska svojstva, a Bradley nakon modernizacije ta svojstva gubi, a cak i prije modernizacije ta mogucnost je vrlo ogranicena.
    Stoga se nadam da ce ĐĐ raditi velike poslove u vojnom programu, ali da to nece biti modernizacija Bradleya.

  5. Možete li kao 3.dioničar prokomentirati stanje u LPLH? Da li će se hotel graditi ili se još uprava premišlja? Da li misle poraditi na marketingu,oglašavanju itd…

  6. Veliš Neno …….
    Dolje da država da Đuri Đ., umjesto da da Uljaniku, jer Đuru vodi netko koga su postavili dioničari, a ne korumpirani Marić. I zato treba kupiti SAABa pod hitno.

    N.B., čovjek bi pomislio da si dioničar ĐĐ…
    Dakle, može li odvije itko ne očekivati išta od države…

    • Jesam. Iz konteksta se vidi. Nažalost nemam viška, iako intimo mislim da je dobro vrijeme za dokup. A na spalionice tipa uljanik i petrokemija necu trositi riječi. Ako drzava nije godinam detektirala anomalije ili u prvom slučaju stajala sa jamstvima…o kakvom mi to tržišnom gospodarstvu i kapitalizmu pričamo? Mantra o kupovanju Socijalnog mira nam se sad obija o glavu. I proračun, što vam je milije. Čudan smo mi narod. Kad nas netko zaj za 100 kn mozemo skočit do neba, a kad nam spaljuju milijarde naših plaća, poreza, mirovina, onda je to tamo netko. Mi se samo uspjesno i dalje zadužujemo i reprogramiramo dugove. Eto to je uspjeh. Pitam se jesam li samo ja tu zabrinut ili smo zapravo zaspale ovce za šišanje? A nakon šišanja dolazi klanje…

  7. Za info da je Uprava Djure odgovorila na moj mail 🙂

    Moj mail kao i odgovor Uprave prenosim u cijelosti:

    Moj mail:
    Poštovani,

    Obraćam Vam se kao mali dioničar Đure Đakovića koji je izuzetno zabrinut dramatičnim padom cijene dionice Đure Đakovića u zadnje dvije godine ali i stanjem u Đuri Đakoviću u kojem se unatoč do sada uloženim naporima Uprave, ne vide pozitivni rezultati jer Đuro Đaković i dalje posluje s gubitkom.

    Molim Vas za povratnu informaciju o statusu realizacije 26M EUR vrijednog ugovora potpisanog između Đure Đakovića i finske Patrie:
    http://zse.hr/default.aspx?id=67149

    Zanimaju me sljedeće informacije:

    Zašto niti skoro nakon tri godine od potpisa navedenog ugovora isti nije realiziran?
    Koji su razlozi zastoja u realizaciji navedenog ugovora?
    Da li će i kada navedeni ugovor biti realiziran?
    Ako se u međuvremenu započelo sa izradom naručenih AMV 8×8 borbenih vozila za stranog naručitelja, u kojoj je fazi njihova izrada?
    Da li je Đuro Đaković zbog bilo od Patrie bilo od stranog naručitelja primio bilo kakav avans/predujam po tom osnovu a ako je, o kojem iznosu se radilo te da li je i u što isti utrošen?
    Tko će Đuri Đakoviću platiti isporučene AMVove kada isti budu gotovi – Patria ili strani naručitelj?

    Odgovor Uprave:
    Poštovani,

    Nastavno na postavljeni upit, pojašnjavamo da se predmetni ugovor odnosi na isporuke borbenih oklopnih vozila Patria AMV 8×8, u svrhu realizacije sporazuma potpisanog između Patrie i krajnjeg kupca, dok su Đuro Đaković Specijalna vozila d.d. u ovom odnosu podisporučitelj.

    Realizacija ovog posla još uvijek nije započela, što je posljedica uvjetovanosti dinamikom realizacije sporazuma sklopljenog između Patrie i krajnjeg kupca. Ugovor je, međutim, i dalje na snazi te se nadamo njegovoj realizaciji.

    Zahvaljujemo na Vašem interesu.

    Lijepi pozdrav,

    Ured Uprave

  8. Fora je ta vojna industrija itd., ali kao da prestaje biti potrebna, ratovi se počinju voditi na neke nove čudne načine: https://www.bbc.com/news/technology-48363772

    Ovo nisam očekivao…, ne samo što UK ispada kao da je 51. savezna dražva (možda neloša ideja za finalno razrješenje cijele te BREXIT situacije), nego ovo izgleda kao nije tako blizu kraju. Očekivao sam da će taj trade war biti gotov otprilike sada.

    Mislim da Kina ne može prijeći preko ovako direktnih i žestokih napada. Situacija bi se mogla zakomplicirati.

  9. Kod ovog rata treba uzeti u obzir da su Kinezi jako ponosni i da ponos ponekad može dovesti do sebi štetnih odluka.

    Teško da oni sad “mogu prijeći” preko ovih uvreda i lako da će napraviti gluposti koje su im osobno štetne. Oni sad imaju razne opcije od jednostavnih koje ih ne koštaju puno kao što su “blokirati izvoz rijetkih zemnih metala”, do za njih same štetnih kao rasprodaja američkih dionica koje drže državno kontrolirani fondovi (jer “stock market decline” je Trumpu kao bolna točka pa sve što tome ide u prilog njima je “oružje”).

    Obzirom da trgovinski rat ne može napraviti gotovo nikakvu dugoročnu štetu američkom gospodarstvu, prije da obratno (a lakše bi se to moglo dogoditi Kini) bilo kakav značajniji pad američkih dionica u narednom periodu bi ja mislim vjerojatno ipak značio manifestaciju određene neefikasnosti koja postoji i na tom tobože efikasnom tržištu, tj. buying opportunity.

    • Ove godine stara poslovica kao da stvarno drži vodu… https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sell_in_May

      A Kinezi još nisu niti počeli ništa sa svoje strane. Još uvijek Trump sam drma “sentimentom”.

      I dalje stojim pri feelingu da značajniji pad amaričkih dionica u ovo vrijeme zvuči zanimljivo u smislu da pomalo izaziva ideju o “uvijek efikasnom im tržištu”. Sigurno da nije baš uvijek baš skroz… Sasvim je jasno da cijene i vrijednosti konvergiraju u dugom roku, da je “efikasnost” na jako kratkim skalama također ludo visoke razine (dakle day trading za 99,99 % ljudi je glupost), međutim “srednji rok” ljudima kao što su Buffett i slični pruža prilike kroz još uvijek postojeći prozorčić neefikasnosti koji se otvara s vremena na vrijeme na svim pa i tobože izrazito efikasnim tržištima kao što je američko.

  10. Iako je Nenad ovdje skrenuo pozornost na 2 opcije : 1.modernizacija Bradlya i 2. suradnja sa Sabbom iz članka u Jutarnjem se da isčitati i 3 mogućnost ( manje vjerojatna ) ,a to je da se radi dodatni broj Patrija što bi opet odrađivao Đuro.

    Ova priča s Bradlyem mi izgleda dosta ozbiljno.. Kao prvo Bradly i Patria su 2 različita vozila.Bradly je borbeno vozilo pješaštva dok je Patria više prijevozno vozilo pješaštva iako se sa ovim 30mm topom to polako mjenja..S obizrom da imamo cca 126 Patrija , a tenkova 72 ( 48 u aktivnoj službi ) Bradly se nameće kao logićno rješenje jer je na gusjenicama i jer imamo firmu koja ga može modernizirati.

    U prilog priči s Bradlyem idi posjet veleposlanika Kohorsta s predstavnicima BAE Systemsa Đuri, te nedavni posjet na Asdi.

    Pa sam njegov tweet je najava buduće suradnje.

    S obzirom na okruženje u kojem živimo to bi bio i adekvatan odgovor na 30 tenkova T-72 i 30 oklopnih vozila BRDM koje je Rusija dala Srbiji.

    http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/drustvo/3513764/ruski-helikopteri-stigli-u-srbiju.html

    Za RH je naravno bitno da upravo Đuro odradi tu modernizaciju jer će ih netko morati i održavati kasnije.Tu bi se javila prilika i za eventualno održavnje ili modernizaciju Bradlya koji budu donirani ili kupljeni u drugim državma jer na primjeru tenka M84 se vidi da Đuro radi odličan posao pošto su naši tenkovi M84 u najboljem stanju od svih ostalih na području bivše države.

    Zatim:

    https://www.jutarnji.hr/globus/Globus-politika/hrvatska-dobri-vojnik-nato-a-hocemo-li-nakon-trumpove-paljbe-uskoro-uci-u-klub-zemalja-clanica-s-najbrzim-rastom-ulaganja-u-obranu/7641141/

    “Ali zato je prateće gusjenično borbeno vozilo pješaštva M-80A zastarjelo u svakom smislu. Tehnološki primitivno, s oklopom koji s boka u najboljem slučaju zaustavlja puščani metak kalibra 7,62mm, neadekvatno naoružano s 20mm topom i sasvim zastarjelim raketama Maljutka, M-80 je na modernom bojištu gotovo bespomoćan. Najbolje i najskuplje rješenje bila bi nova vozila, poput njemačkog Lynxa KF31 ili 41, iako bi tu bilo prostora za proizvodnju istih u Hrvatskoj. Financijski su mnogo prihvatljivija opcija rabljena vozila. U toj bi kategoriji zbog bliskog savezništva najbolji izbor bio dokazani američki M2 Bradley, koji dijeli podvozje sa samovoznim višecijevnim lanserom raketa M270 koji je već bio u planu nabave prije nekoliko godina. ”

    A kakv je stroj Bradly pogledajte na ovih par linkova:

    THIS IS BRADLY!!!!!! 🙂

    Malo zanimljivosti: Kako je Bradly prošao ( u duetu s Abramsom ) u Iraku u odnosu na tenk T-72.

    S obzirom da je Đuro sada dostigao razinu pozitivnog operativnog poslovanja ovakav jedan posao bi značio totalni preokret, a vladi bi bio jak argument u prilogu PROJEKTA SLAVONIJA.

    Ovo mi djeluje puno ozbiljnije od priče s Crnim Čelikom.. Dok o Crnom Čeliku nismo znali apsolutno ništa ovdje imamo potvrđenu informaciju da su Amerikanci ponudili Hrvatskoj donaciju Bradlya, te imamo veleposlanika Kohorsta koji 2 puta posjećuje Đuru i ” najvljuje buduću” suradnju..

  11. Bravo Maki, vi ste genije, kada čitam vaše postove
    kao da samo potvrđujem svoja razmišljanja koja su
    identična kao vaša i razvuče mi se smiješak na lice 🙂

    “S obzirom da je Đuro sada dostigao razinu pozitivnog operativnog poslovanja ovakav jedan posao bi značio totalni preokret, a vladi bi bio jak argument u prilogu PROJEKTA SLAVONIJA.

    Ovo mi djeluje puno ozbiljnije od priče s Crnim Čelikom.. Dok o Crnom Čeliku nismo znali apsolutno ništa ovdje imamo potvrđenu informaciju da su Amerikanci ponudili Hrvatskoj donaciju Bradlya, te imamo veleposlanika Kohorsta koji 2 puta posjećuje Đuru i ” najvljuje buduću” suradnju..”

  12. Znam da je tema DDJH, ali što N.B mislite o poslovanju firme Dalekovod. Meni se osobno sviđa što imaju program stipendija i potiču mlade ljude da im se pridruže. Doprinose li i oni STEM revoluciji i da li se možemo nadati nekom većem interesu od strane ulagača??

  13. Sta udruga DDJH nije bila na GS?
    Ako je netko bio na GS molio bih da
    podijeli par zanimljivih informacija
    kako je bilo. Hvala

  14. Čini mi se da je s udrugom negdje zapelo.
    Prije cca 20-30 dana sam poslao upit vezano za rad udruge i plan nastupa na skupštini no nikakav odgovor do danas nisam dobio.
    Do sada nisam htio to potencirati no očito nešto ne štima…pitanje je kako uskratiti punomoć ako nitko ne odgovara ili ne prima poštu, mailove itd….

    Ima li netko znanja kako to funkcionira pravno u ovakvim situacijama?

    Dražen

  15. Za uskrat punomoći možete pogledati na stranicama udruge RIVP, kada su dogovorili trajne punomoći odmah su pripremili i formular za uskrat ako netko od članova želi doći na skupštinu jer ne može doći predstavljati sebe ako je dao punomoć.

    • Mene zanima zasto se dopusta toliki pad cijene?? Cijena je sad na 7.66kn i mi mali je ne mozemo sami braniti.
      Mislite li g. Nenade stati na kupnju i biti potpora nama koji branimo cijenu sami???
      Hvala

  16. Cini mi se da je Djuro napravio novu web stranicu i to desktop i mobilnu verziju.
    Sada je sve puno preglednije i informativnije
    na pocetnoj web stranici 🙂

  17. Kad bi negdje bar bilo dovoljno inovativnosti za izmisliti neku više eco-friendly vojnu opremu, jer ovo mi se baš ne sviđa – https://theconversation.com/us-military-is-a-bigger-polluter-than-as-many-as-140-countries-shrinking-this-war-machine-is-a-must-119269

    Oružje je nužno zlo. Treba ga razvijat “za ako zatreba”, ali ne i previše upotrebljavati u praksi, ne trošiti resurse i okoliš kad se baš ne mora aktivno ratovati. A kad se ratuje onda treba biti jasno čemu oružje služi – uništiti neprijatelja, samo njega, ciljano, a ne uz velike kolateralne žrtve bilo koje vrste pa tako niti okolišne.

    A ovdje je grozno i to koliko USA puno troše na održavanje te svoje vojne mašinerije. To nije fer prema USA. Druge NATO članice bi trebale ravnomjernije preuzeti teret čuvanja mira i zajedničkih interesa. Treba početi shvaćati da sloboda ima apsolutnu cjenu, ne može se relativizirati. NATO članice bi trebale izdvajati slične iznose nominalno per capita. Dakle Njemačka i slične države moraju izdvajati veći dio GDP-a nego USA budući da im je GDP manji.

    Možda niti za Đurin vojni program ne bi bilo loše da dođe do te promjene, da se obveza doprinosa vojnoj spremnosti Saveza malo radikalnije preraspodijeli s USA na bliže nam zemlje u Europi.

  18. Ima li tko kakav info u kojoj je fazi projekt sa Bradley-ima?
    Koliko sam uspio vidjeti u medijima nastavljaju se izravni
    pregovori sa SAD-om i Šveđanima oko nabave borbenog
    aviona, a obje opcije su koliko znamo WIN-WIN za Đuru.
    Pojavila se informacija da se državi nude i Mirage avioni
    od Brazila, ali mislim da ti avioni nisu ozbiljna opcija, jer su
    stariji od onih koje smo trebali kupiti od Izraela, a ne vjerujem
    da će Vlada ponovno ući u rizik bez sigurnih jamstava.

    Nitko ništa ne govori kako je bilo na skupštini, a od udruge
    u koju smo učlanjeni i kojoj smo dali punomoć također nikakav
    info, pa bih molio kolege koji su bili da podijele informacije s
    nama koji smo dali svoje povjerenje udruzi dioničara DDJH.

    https://www.vecernji.hr/vijesti/odbor-za-obranu-dao-zeleno-svjetlo-za-novi-proces-nabave-borbenih-aviona-1329788

    https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/vlada-pokrece-proces-nabave-borbenog-aviona-osnovat-cemo-meduresorno-povjerenstvo-koje-ce-na-kvalitetan-i-transparentan-nacin-voditi-proces/9076334/

  19. Tako je Centar za restrukturiranje i privatizaciju dobio zadatak da do travnja iduće godine raspiše natječaje za 90 državnih tvrtki u kojima država ima manje od 25 posto vlasničkog udjela.
    Problem je sto CERP/Republika Hrvatska ima 23,30% + HPB D.D./Republika Hrvatska ima 8.09%.
    To je vise od 25% ali nadajmo se da ce drzava raspisat natjecaj i za DDJH

    • Umjesto da smo takve firme prodavali ranije sada ćemo ih prodavati na popustu jer potencijalni kupac zna da prodavatelj mora prodati. Ne razumijem čemu držanje 25% ili manje neke firme u državnom vlasništvu. Živi užas od gospodarenja.

  20. Kakva ocekivanja imate od nadolazeceg izvjesca? (pitam ovdje jer na poslovnom forumu je nemoguce bilo kakvu raspravu pokrenut)

  21. Ja nemam nikakva očekivanja. Kao i do sada. Prevelika je ovo mocvara…predugo sve to traje. Preveliki minus mi je da išta napravim sa ddjh. Mozda netko kupi sutra i pra pra unuci odu negdje na ručak. Sa desertom.

    • E da smo Amerika…, Đuru bi bilo moguće skroz istrgnuti iz ralja države i pretvoriti u firmu poput SpaceX, Blue Origin, pa surađivati s državom na tržišnim osnovama.

      Ovdje ništa od raketa (i ne znam što s onim BOV-ovima i sl.), nismo Amerika, i pretječu nas Bugarska i Rumunjska po svemu a što bi ovdje moglo biti od koristi ako to znači poskupljivanja njihove proizvodnje pa im Đuro u vagonima postane cjenovno konkurentan 🙂

      Đurini vagoni bi se trebali malo ugledati na Varteksova odijela po pitanju omjera kvalitete i cijene. U tom slučaju bi ovo moglo postati jako dobro.

  22. E moj Đuro i Đurina Upravo, sve jadnije i sve tužnije i uz klasične floskule o potrebi restrukturiranja, refinanciranja i povecanju vlastitih izvora financiranja…Istu pricu cemo kao pokvarenu gramofonsku plocu slusati iz kvartala u kvartal i iz godine u godinu, OSIM ako Uprava ne poduzme neki radikalan korak – bilo agresivnijim nastupom na trzistu i ugovaranjem novih poslova uz pronalazak strateskog partnera ili podnosenjem ostavke.
    Svjetlo na kraju tunela se ne nazire, dapace – postaje sve mracnije i mracnije… 😦

    http://zse.hr/userdocsimages/novosti/dIJ4cvs8l1LJOGrjZZk3YA==.pdf

      • Da Perice i mene to muci , Tvrtka koja narucije i kupuje te vagone vjerovatno ih iznajmljuje i zaraduje odlicno , a DD nije u stanju godinama poslovati pozitivno jer odraduje ogroman posao za malu marzu . Nesto tu ne stima 🙂

  23. Dok Djuro posluje s gubitkon a cijena dionice se totalno srozala, PTKM posluje s dobiti a cijena dionice divlja (na stranu legalna pljacka nas malih dionicara kroz pojednostavljeno smanjenje temeljnog kapitala od strane Vlade RH).

    Drzavo, pomozi Djuri kako si pomogla i PTKM i to sa duplo manje para! 🙂

    • Kolega, ali ako drzava “pomogne” Djuri kao sto je “pomogla” Petrokemiji, onda ce i ovdje biti preuzimanje svih dugova od strane drzave i pojednostavljeno smanjenje temeljnog kapitala, pri cemu ce postojeci dionicari biti osisani na nulericu kao kod Petrokemije… Na to ste mislili ili sam nesto krivo shvatio?

  24. Mora li biti pojednostavljenog smanjenja temeljnog kapitala? Zar drzava ne moze na teret proracunskih rashoda likvidno i jednokratno otplatiti Djurin kredit kod HBORa od 95M HRK a bez povecanja svojeg vlasnickog udjela u Djuri, tko kaze da se to mora odraditi kroz preuzimanje duga i Debt-to-equity swap? Drugo je pitanje da li bi drzava to smjela vis a vis EU regulative tj EU bi to vrlo vjerojatno smatrala nedopustenom potporom/subvencijom…

    Ma pomalo sam vec frustriran situacijom sa Djurom, a vjerujem da nisam jedini – ugovaraju visemilijunske poslove a posluju sa poprilicnim gubitkom, dobili su 95M HRK kredita od HBORa koji im ocito nije nimalo pomogao, od natjecaja u Kuvajtu i dalje nista, onih 13 BOVova se i dalje ne rade a pitanje je kada ce se raditi…Premalo dobrih a previse losih vijesti, strateskog partnera nema na vidiku a cijena dionice je jadna da jadnija ne moze biti…Da li je to sve iskljucivo rezultat nesposobnosti ove uprave ili kombinacija toga i macehinskog odnosa drzave prema Djuri – ne znam, ono sto pouzdano znam da sam u poprilicnom minusu sa Djurom a svjetlo na kraju tunela bas i ne vidim…A volio bih znati i tko prodaje dionice Djure po ovim mizernim cijenama koje su debelo, debelo ispod nominale – CERP, branitelji, netko treci?

    Sto rece nego da nada umire posljednja i nadati se daleko boljoj buducnosti za Djuru…

    • Nada umire posljednja, ali tesko da postojeci (nesposobni) management moze napraviti nesto pozitivno, jer su do sada samo prodavali obiteljsko srebro, 3 puta trazili novce za dokap, a uz 500 – 600 milijuna kuna prihoda oni nisu u stanju napraviti pozitivnu nulu?! Svu dobit pojedu kooperanti, a firmi matici ostanu samo minusi i dugovi, vec toliko puta vidjeno… Zadnji primjer Uljanik… Sve je krenulo nizbrdo sa rezultatima kada je uprava sredinom prosle godine dobila mandat na 4 godine… U prvom polugodistu su imali neto dobit, a do kraja godine su nabili sveukupno preko 35 mil. kn. gubitka. Evo, ugasili su Industrijska rjesenja, pa gdje je sada krivac? Specijalna vozila… Krajem godine bi mogli ugasiti Specijalna vozila, pa ce onda valjda poslovati sa dobiti?! BVPS je pao na 3,63kn, omjer dug/kapital je na 1616,83% sto uz negativnu EBITDU u prvom polugodistu zvoni crveno na uzbunu… Privatni kapital, osim mozda Nenada, je digao ruke od Djure, a bas se ne veselim da drzava krene restrukturirati, jer znamo kako je to proslo za postojece dionicare u Petrokemiji, Agrokoru…. Pokusavam vidjeti svjetlo na kraju tunela, ali je naprotiv sve mracnije, a drugovi iz Djure rade vagone, tako da ih prodaju po 60k Eur, a materijal kosta 100k Eur, uz naravno gubitak na kraju godine..Glavno da se nesto radi i da imaju posla… Djuro je jos jedino dobar za radnike koji tamo dobivaju placu(samo dokle), dok je za dionicare to odavno prestao biti…

  25. Ovo bi se bilo ok da se ovak zivotari i opstaje do nekog velikog posla (vojnog programa i sl.) kao prijelazno neko rjesenje…
    Znaci samo neki “posao stoljeca” moze spasiti stvar. Ali sad vise ni za to nisam siguran da na kraju ne bi bio gubitak.
    I za kraj, imam jedan problem s poslovima stoljeca. Ulazem na zse od 2005g. i od tada je bilo jako puno najava “poslova stoljeca” na razlicitim dionicama. I bas niti jedan se nikad nije realizirao.

    p.s. Imam dionice ddjh i to mi (valjda) daje za pravo da budem kritican. (Put your money where you mouth is…)

  26. DD dionica 8,0 kuna , anjgore od svega prve kupovne ponude su 800 dionica po 8,0 kuna zatim jedna dionica po 7.5 kn zatim jedna dionica po 7,0 kuna jako lijepo .

    • Zato je netko odlučio staviti branu na 4 kn sa skoro
      20 000 komada, što je otprilike trenutni BVPS…. Ne
      sviđa mi se to, ali iz svake škole neka pouka, samo
      što je ova škola koštala puno previše novaca

    • Crna Teva, crni Kraft… događa se: https://www.fool.com/investing/2019/08/20/warren-buffetts-portfolio-yields-a-big-surprise.aspx

      Zato ja često naglašavam važnost diverzifikacije (i nadam se da Charlie Munger ne čita da mi nešto ne odbrusi :D). Naravno da pretjerana diverzifkacija nema smisla, ali određena umjerena diverzifikacija je upravo ono što “investiranje” čini investiranjem (inače bi bila špekulacija!).

      Pa na kraju koga briga za Đuru, ako će ostale članice portfelja sjajno završiti. A i nikad ne znaš…, možda se crni Đuro ipak preobrazi u bijelog labuda.

      Rezati gubitke, ne rezati ih… ne znam koji je odgovor ispravan, ali vidite kako Buffett: ne radi ništa. To nije baš intuitivno, ali inače se pokazao kako u većini situacija na tržištu najmudrija akcije je: ne činiti ništa! 😀

      P.S. Kad već govorim o diverzifikaciji. Kad god otvorim ovu stranicu, mogao bih u nju gledati pola sata diveći se kako to lijepo izgleda, kako je S&P 500 indeks zapravo jedno savršenstvo diverzifikacije. Puno ljepše izgleda od ostalih mi poznatnih indeksa: https://global.vanguard.com/portal/site/loadPDF?country=pt&docId=19027

  27. Đuro
    Sada je očito jasno da od pozitivne nule iz redovnog poslovanja nema ništa..Previše je kvartala prošlo ( 6 god) od kako je krenulo restrukturiranje , a mi opet trebamo restrukturiranje.Šta pametno napisati.Država koja je do neki dan bila većinski vlasnik, kojoj je Đuro bio na strateškoj listi koja sada ima 38% vlasništva daje Đuri 10 mil pišljivih kuna poslova od 500-600 mil kn prihoda…To Vam je projekt Slavonija ili po narodski “Propadni Slavonijo “..Specijalna su odgovornost uprave.Naravno da smo u minusu kad su oprema i tehnologija zastarjeli . Do sada su na tapeti bila Industrijska rješenja evo sada su došla na red Specijalna..Nažalost i Specijalna..A možda mi i nije žao..Zašto? Pa u tim Specijalnim je malo jeb…nija ekipa od šatoraša i plinskih boca..

    Znate to Vam je ova ekipa:

    To Vam je ekipa koja je 6.svibnja 1991. godine golim rukama zaustavila odvoz tenkova iz tvornice od strane JNA.

    Znate što sam jučer sanjao..Toj ekipi u Specijalnim zakasnila plaća i oni na pola Budakove istjerali tenkove M84 u znak prosvjeda..Svi radnici stali iza tenkova, podršku im došla dati napaćena raja…Sreća onda mi sat zvonio i ja se probudio..(Baš su ti snovi zaj..b…)

    Bio sam protiv nabave tih aviona ,ali kada pogledate okruženje svi se naoružavaju.Srbima Rusi doniraju tenkove, Brdmove, kupuje avione itd..

    Pogledajte Bugare kojima se mi smijemo:

    https://obris.org/europa/eu/bugarska-platila-sve-svoje-f-16/

    Čime je Đuro zaslužio toliko marginaliziranje, ponižavanje?

    Sadašnjost je loša…Ima li budućnosti?Neki kolege spominju Petrokemiju, pojednostavljeno smanjenje tk.. itd..Ne treba nam to..Treba nam strateški i to je to..A do strateško se dolazi kroz ovo:

    https://www.jutarnji.hr/magazin/vlada-je-opet-pokrenula-proces-nabave-eskadrile-novih-borbenih-aviona-provest-ce-se-kroz-izravne-pregovore-s-dvije-zemlje/8885030/

    https://www.state.gov/european-recapitalization-incentive-program-erip/

    Jedino se nadam da preko noći neće u Hrvatskoj nastati firma koja zna odjednom modernizirati Bradlye.

    Nije nagovor ni na što.

  28. Vrijednost mi se toliko istopila da uopce ne stavljam ddjh u ukupni izračun portfelja. Ustvari racunam 0. Kao da sam ih otpisao…mišljenja sam da ce ovakvim ritmom kroz godinu dvije uhvatiti uljanik. Daj bože da me nešto demantira. Za mene je ddjh game over.

    • Ubili smo svu proizvodnju u Hrvatskoj. Nekoć su Ingra i tvrtke u krugu 100 kilometara oko Zagreba mogle sastaviti 80 posto jedne hidrocentrale. Iračku centralu Haditha (6×110 MW), koja je većih kapaciteta od Đerdapa, sastavili smo baš unutar tog kruga. Danas nema šanse za takvo nešto.

      Samo je Ingra sagradila 80-ak hidrocentrala. Tvrdim da bismo godišnje proizveli
      100 000 000 $ rezervnih dijelova samo za hidrocentrale koje smo mi sagradili da danas u Đuri Đakoviću umjesto kombajna i tenkova, koje nitko ne kupuje, imate proizvodnju hidromehaničke opreme.

      Država bi se morala zamisliti nad činjenicom da je iz jedne industrijski razvijene zemlje u kratkom vremenu postala industrijski nerazvijena zemlja, iz jedne izvozno orijentirane zemlje u uvozno orijentiranu zemlju.

  29. Nažalost im se smanjuju šanse za opstankom u ovom obliku iz dana u dan.
    Na današnjem tržištu oni ne mogu ostvariti pozitivan rezultat i vjerojatno će ovako životariti iz dana u dan sve do sljedećeg pada gospodarstva koji će ih negativno iznenaditi.
    Nesposobni su ostvariti dovoljnu dodanu vrijednost proizvoda, a i kada naprave dobar proizvod ne znaju ga prodati.
    Vojni program i ogromne projekte zaboravite. Svaki ozbiljan kupac/partner će se raspitati na tržištu i shvatiti da Đuro ne prati dobar glas. Uvijek nešto s njima, ili kasne ili krivo isporuče ili su nefleksibilni do boli i slično. A na kraju i da im se da šansa, to će biti s pilot projektom koji će uspjeti zeznuti.

    I sama uprava (koju smatram dobrim momcima) je vjerojatno potonula u sivilo u tom moru negativnih utjecaja i sami su duboko u sebi svjesni da nisu spremni podići ovu tvrtku na noge. Pretpostavljam da će sve ovo sami shvatiti i pričekati dok ostvare neki manji pozitivan korak i onda otići u “nove izazove”.

    Jedino mi je još upitna pozicija g. Bakića koji sve to vjerojatno dobro vidi i zna. Ne bih se začudio da za 2 godine vidimo g. Bakića u novoj akciji spašavanja Đure po modelu Varteksa i da nam ponovno svima pokaže kako se to radi.

  30. Ma svi pričaju o upravi.. Naravno da su mogli bolje no sto ti vrijedi jamstvo za kredit od 100mil koje ti da vlada, kad te ta ista vlada sjebe s Kongsbergovom vatrenom jedinicom, s Janafovim spremnicima (koji su na kraju ispali skuplji od Đurine ponude).. A koliko je meni poznato uprava je ponudila svoje mandate nadzornom odboru prije nekoliko mjeseci i nisu prihvaćeni (nisam 100% siguran).

    • Maki pravo govoris. Kad bi se drzava makla vidio bi se dobar pomak.Ne moze se radit ozbiljan biznis kad te vlastita birokracija sabotira.

  31. Da li ima kakavih novosti oko Đure iza ljeta? Bio sam optimističan oko najava privatizacije i projekta Slavonija ali kao da su Đuru preskocili u tome

    • Tonko, jedna od zadnjih vijesti na Facebooku od Đure (uz loše polugodišnje rezultate), je
      da su uredili biciklistička mjesta unutar firme i da idu biciklom na posao, što je u biti
      ekološki i pohvalno (ali u stabilnoj i rastućoj firmi!!). To mi je frapantna vijest, jer firma
      u međuvremenu sve više tone, imaju gubitak na svakom proizvedenom vagonu, vojnih
      poslova trenutno nema na vidiku, a mi dioničari smo izgubili skoro 90% kapitala u 3 godine.

      Također se udruga dioničara već mjesecima na javlja, a koliko sam čuo nije bila ni na
      zadnjoj skupštini u 6. mjesecu. Također, oni koji su bili na skupštini, čak ni na ovom blogu,
      koji okuplja većinu privatnih suvlasnika, ne želi reći što je bilo na skupštini i kakvo je u biti
      stanje u društvu.

      “Unutar industrijske zone Đuro Đaković uređeno je nekoliko parkirališnih lokacija za bicikle te su poboljšani sigurnosni uvjeti već postojećih lokacija. Zadovoljstvo nam je reći kako sve veći broj naših radnika prepoznaje bicikl kao poželjno i ekološko sredstvo prijevoza. Osim što žive zdravije, na ovaj način pridonose i očuvanju okoliša u gradu u kojem žive.”

      • Primjecujem da su stalci funkcionalno i dizajnom u skladu s ostatkom Djurinih proizvoda. Ove rupe su taman da ne stanu gume unutra :))) i opet je ovo jedna od pozitivnijih vijesti iz DD tvornice!

  32. Gospon Nenade, zašto ne djelujete zajedno s CERP-om i paket 40% dionica ponudite stranom Investitoru??? Već je bilo prošle godine interesanata, vjerujem da bi bilo kupaca i da bi se ostvarila daleko bolja cijena od ove na burzi. Proizvodnja bi oživjela, posla bi bilo dovoljno i stvari bi se preokrenule.
    Ovako nas čeka novi dokap po 10kn dogodine, osim ako ovaj prošli posao od 140milja ne donese obrat.

  33. Može rasprava o tome kako mislite da dokap može pomoći đuri? Samo dokap ili neke strukturalne promjene? Sa osvrtom na tržiste, proizvodnju te (ne)najavljenu recesiju. Hvala.

    • Ekstrakt iz Djurinog financijskog izvjesca za 30.6.2019.:

      ĐĐ Specijalna vozila su poslovala sa gubitkom u visini od 9,9 milijuna kuna i ostvarila su negativan EBITDA. Nepovoljan trend rasta cijena repromaterijala i vagonske opreme dodatno je potenciran nepravodobnim isporukama glavnih komponenata vagona. Poremećaji u isporukama su izravna posljedica neredovitog plaćanja dobavljačima što je u velikoj mjeri uvjetovano neadekvatnim izvorima financiranja projekata, kako u smislu cijene financiranja tako i kroz vremenski nepravovremeno odobravanje financiranja. Dodatno, nedovoljna efikasnost u proizvodnji te povećana razina prekovremenog rada u cilju kompenziranja kašnjenja vagonske opreme imaju za posljedicu veći utrošak sati za proizvodnju, što značajno povećava cijenu koštanja u odnosu na prodajnu cijenu vagona utvrđenu ugovorima iz Q1/2018. Navedene prodajne cijene su uvjetovane ulaskom na tržište ograničeno cijenama konkurencije, a dodatno su opterećene i troškovima razvoja. Kroz ugovore koji ulaze u proizvodnju u drugoj polovici ove godine postignute su značajno više prodajne cijene vagona, što u kombinaciji s internim mjerama vezanim za povećanje efikasnosti u proizvodnji predstavlja dva preduvjeta za promjenu trenda u poslovanju. Osim navedenog, u procesu je iznalaženje rješenja adekvatnog financiranja proizvodnje koje treba omogućiti smanjenje troškova nabave repromaterijala i opreme te kooperacije. Navedene četiri mjere imat će izravan utjecaj na promjenu trendova poslovanja u narednom razdoblju. Potvrđeni koncept i kvaliteta vagona kao rezultata vlastitog razvoja te intenzivne aktivnosti na tržištu, doveli su ĐĐ Specijalna vozila d.d. u završnu fazu ugovaranja proizvodnje za velik dio 2020. godine. Aktivni ugovori manjeg volumena za MORH, Patriju i Kongsberg potvrđuju ispravnost odluke o zadržavanju sposobnosti i relativno velikih kapaciteta u segmentu Obrane iako još uvijek nisu aktivirani značajniji ugovori koji bi, s obzirom na bolju profitabilnost ovog dijela poslovanja, trebali donijeti i znatno bolje rezultate. Aktualne aktivnosti prodaje trebale bi rezultirati ugovorima na nekoliko potencijalnih poslova.

      Prema prethodno citiranome, izgleda da Uprava a posljedicno i Nadzorni odbor znaju sto rade, medjutim cijena dionice tome bas i ne ide u prilog tj mi mali dionicari od dosadasnjih aktivnosti Uprave i NO nemamo apsolutno nikakve koristi, dapace – vecina nas trpi ne male gubitke…
      Osim strateskog partnera koji bi u Djuru unio svjez kapital (20-30M EUR bi valjda trebalo biti dovoljno?), Djuri bi trebao i kvalitetniji i trzisno sposobniji i agresivniji management, osobito u segmentu obrane. Ne znam kakve su Djurine proizvodne kalkulacije kada su vagoni u pitanju ali u srednjem roku, vagoni su jedini proizvod kojeg Djuro proizvodi i sto je najvaznije izvozi pa se toplo nadam da ce ovaj zadnji ugovor od 137M HRK biti profitabilan i da cemo kraj ove godine docekati ili u minimalnom minusu ili na nuli, a pozitivan rezultat bi za mene osobno bio cudo – daj Boze.

Odgovori na maki Otkaži odgovor

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.