Uncategorized

Samoodrživa(?) Hrvatska: Hrvati kreditiraju sami sebe

I stanje financijskog sektora pokazuje da će se Hrvatska nastaviti iseljavati
/ / /
Građani kreditiraju sami sebe i državu, a plasmani realnom sektoru na povijesno najnižim razinama

Jučer objavljeni podaci Eurostata pokazuju da je Hrvatska među zemljama s najvišim udjelom državnog duga kojega sama finacira (štednjom građana), a ujedno plaća i najvišu kamatu na postojeći dug:

Taj dug su uglavnom mirovinci (dakle direktno građani) i banke (indirektno građani), naime:

Štednja građana je na rekordnim razinama:

Doduše nije doslovno na rekordnima jer smo tek na ulasku u turističku sezonu, ali desezonirano jest, naime i dalje raste godišnjim stopama od oko 5%:

Pa je u strukturi pasive banaka dosegla skoro 50%, a istovremeno su banke povukle kapital (tj. kapital i kvazi kapital – pozajmice vlasnika) u inozemstvo:

Istovremeno, plasmani realnom sektoru su opet na povijesno najnižim razinama:

odnosno u udjelima su pali na svega 20%:

Od kraja 2011. je kreditiranje realnom sektoru, iako uz velik porast kreditiranja rente (turizam), palo za 30 milijardi kuna!

S druge strane, građani (u prosjeku) ne znaju bolje nego nositi novce u banku (iako su kamate na povijesno niskim razinama), a kad im dosade te niske kamate rade ono jedino drugo što znaju, kupuju nekretnine (iako se populacija smanjuje, cijene nekretninama jako rastu!), situaciju možete vidjeti u strukturi štednje: sve manje ljudi oročava, a i one koji ‘oročavaju’ baš i ne razumijem, jer su kamate na ‘oročavanje’ smiješne s obzirom na inflaciju i kreditni rizik države:

+ + +

Ukupno dakle možemo zaključiti: Skupu državu uglavnom kreditiraju građani (perpetuum mobile), čija štednja je većina izvora za banke, koje tu štednju uglavnom premeću građanima i državi, iz kreditiranja koje se također povlače jer ih zamjenjuju mirovinski fondovi. Ročna struktura štednje je sve lošija, pa su stoga banke ranjivije na ‘run’ u prvoj mogućoj krizi; banke to i ‘prepoznaju’ pa su povukle svoje sredstva, ujedno ne pronalaze dobrih prilika za razvoj bizsnisa u realnom sektoru, ili naprosto ne vjeruju Hrvatskoj da je održiva, ili tko zna što, tako da su kontrahirale plasmane realnom sektoru na povijesno najniže razine. Građani ne znaju bolje nego kupuju nekrentnine, nelikvidvnu imovinu s malo perspektive u zemlji koja se brzo iseljava i stari, te u slučaju krize taj hrvatski ‘funny money’ (beton) može postati dodatno opterećujuća okolnost. Zemlja je poslovno umrtvljena i rast se uglavnom temelji na renti (turizam) i potrošnji. Kako se radi o nedinamičnom gospodarstvu potpuno suprotnom od onoga kako ga u svojoj najpoznatijoj knjizi opisuje Nobelovac Phelps https://www.amazon.com/Mass-Flourishing-Grassroots-Innovation-Challenge/dp/0691158983, Hrvatska će se nastaviti iseljavati.

Iduće: Varteks čini čuda.

Kategorije:Uncategorized

113 replies »

  1. Nominalna kamatna stopa. To je ona kamata koju će banka godišnje dodavati na račun štediše kao nagradu za držanje novca na štednom računu i u koju Hrvati, ( ne znam zašto) još uvijek vjeruju. Radi se o tome da novac u pravilu s vremenom gubi vrijednost. Što vrijedi što je kamatna stopa na oročenu štednju npr. 3%, ako je inflacija u toj godini bila 5%? U takvom scenariju štediša je zapravo štednjom izgubio 2% svojeg kapitala i sa ušteđenim novcem može kupiti manje nego je mogao prije početka štednje. Nažalost, većina ljudi ne razumije razliku između nominalnih kamatnih stopa i nesvjesno gubi kapital zbog inflacije. Što se tiće funny money (betona), osobno sam za kupovinu istog sve dok vlasniku daje (passive income) i dok nije u hladnom pogonu.

  2. Odlična i realna analiza Nenade koja nam ujedno i daje odgovore kako preokrenuti negativno u pozitivno.

    Primjerice, kako okrenuti relativno visoke stope poreza na dohodak, a posebice niske graničnike na kojima se isti okidaju u našu korist, a ne nedostatak.

    Mišljenja sam da bez mijenjanja stopa poreza na dohodak i prireza, uvođenjem jedne porezne olakšice za građane, prilikom godišnjeg obračuna bi mogli napraviti čuda.

    Ne trebamo ništa novo izmišljati, samo preuzeti i prilagoditi što već funkcionira godinama u npr. Velikoj Britaniji (EIS i SEIS uveden 2012/13 godine).

    Princip SEED kapitala, grupno financiranje.

    Startupi i kompanije daju udio u vlasništvu, a građani republike Hrvatske investiraju u svoje prijatelje, rođake i pozitivne poslovne ideje, a ne u mrtvu čarapu u banci ako i tvoja analiza pokazuje i to praktički bez rizika, odnosno u nekim slučajevima čak i uz zaradu prilikom propasti njegovog ulaganja.

    GLAVNO PITANJE:
    E sad, Zašto bi?
    Nisam previše analizirao, ali mislim da je princip slijedeći:

    Kada je Velika Britanija uvodila SEIS 2012/13 dala je svojim građanima da uz minimalni rizik ulažu u sartupe i to uz pokriće države i od moguće propasti ulaganja, te uz olakšice u oba slučaja i kada startup propadne i kada pozitivno posluje.

    Godine 2012/13 kada je prezentirala taj projekt:
    Građanin VB može investirati do 100.000 funti unutar porezne godine.
    Država unaprijed daje 50% porezne olakšice na investirani iznos.
    Pa tako građaninu VB već u ovom koraku smanjuje rizik za 50% uloženog iznosa.
    Ako kompanija uspije i građanin VB zaradi na prodaji svojih udjela, građanin VB je oslobođen i od poreza na kapitalnu dobit na taj iznos profita (mislim da ako ga dalje reinvestira).
    Ako pak kompanija propadne imate pravo neutralizirati taj gubitak kroz olakšicu i za preostali iznos (ostalih 50%) ili dio tog iznosa (ovisi o u kojoj ste stopi poreza na doh.).

    Npr.
    Ako investirate u prijateljev startup 10.000 funti.
    Dobivate poreznu olakšicu odmah od 5.000 funti i tako smanjujete rizik za 50%
    Ako poslije kompanija propadne možete ostatak od 5.000 funti unijeti kao poreznu olakšicu.

    Prve godine (2013/14) je bilo:
    – 78% iznosa čak i ako startup uspije i ne moraš platiti porez na kapital kada prodaš svoj udio
    – 100.5 % natrag svoje investicije ako startup propadne (čak 0.5% imaš prilike zaraditi ako propadne)

    Poslije 2014:
    – 64% ako startup uspije i ne moraš platiti porez na kapital
    – 86.5% natrag ako startup propadne pa s time se drastično smanjuje rizik ovakve investicije

    Kratki video kako to funkcionira u VB:

    Moje iskustvo:

    Kada sam htio staviti svoj informatički startup na seedrs.com platformu (crowdfounding – grupno financiranje) da prodam udio za svježi kapital, rečeno mi je da može ali da nema smisla stavljati hrvatsku firmu, nego da preselim startup u Veliku Britaniju da uđe u taj sustav SEIS, a poslije u EIS, a i da bi bilo zgodno i da budem građanin VB da onda mogu i ja investirati uz minimalni gubitak u VB kompanije.

    Za demografiju potencijalano useljavanje i zaustavljanje iseljavanja i filtriranje visoko-kvalificiranog i visoko-plaćenog kadra i mogućih visokoprofitabilnih kompanija.

    To bi po mom bio potencijalniji plan za demografiju “Gdje je matica tu idu i mravi” (matica=kompanije; mravi=radnici) a ne potezima od 1000 eura i sličnim ponižavajućim potezima.
    Ko da otvaram poduzeće svaki dan.

    Ako se ne varam, Velika Britanija i zahtijeva da osobno dođeš u banku otvoriti poslovni račun (a u međuvremnu te valjda zaskoče i kak je lijepo tu živjeti)

    Kada uspijemo napraviti da privlačimo Startupe, CEO-e, menađere i ostale kompanije, i radnici će ostati, a kvalitetni će sami doći moliti za posao.

    “Prednost” nam je i u tome što nam se najviša stopa okida dosta nisko naspram drugim državama pa je potencijal mogućih investicija veći kroz ovakav sustav. Što je veći porez veća je i potencijalna porezna olakšica, pridonosi na povećanju poreza na dohodak i na prikazivanju svih prihoda kroz dohodak jer ulaze u potencijalne privatne investicije koje naspram bankovnoj štednji ili drugim investicijama može povećati kapital poreznog obveznika ne 2-10% već 2-10 puta!!

    Kratkoročni i srednjeročni pogled na razvoj: nije sve samo u porezima i birokraciji, treba se pomiriti sa time i pronalaziti načina kako unutar postojećeg okruženja briljirati.

    Za ovakve visokoprofitabilne kompanije nam treba samo optički kabel, brzi i stabilni internet i struja i predivna zemlja.
    Mislim da bez nekih stoljetnih i astronomskih reformi možemo započeti promjene.

    Što vi mislite?
    Pozdrav,
    Davor

  3. G. Bakić, banke nisu nikada, niti će podržavati hrvataki privatni biznis, osim onoga koji dolazi iz njihove matične zemlje (Italija, Austrja, a od nedavno i Madjarska), te onoga koji je povezan s politikom i državom. Banke samo zanima kako na što brži i jeftiniji način doći u posjed nekretnina koje se dalje mogu prodati strancima, tj. Njihovim drzavljanima. Zajedno s centralnom bankom čine jednu od najvecih dobro uhodanih organizacija na ovim podrucjima koje godinama provode jedan jedini plan, a to je kako financijski i materijalno uništiti domaćeg proizvodjača, te kako osigurati što veći uvoz stranih proizvoda i usluga. Iz toga razloga one podrzavaju samo tri djelatnosti – turizam, uvozni i odvjetničko-javno bilježnički lobi, koji im služi svrsi. Ovršni zakon postoji zbog banaka, odvjetnika i bilježnika kako bi njime mogli podjarmiti hrvatski narod.

    Prestanimo se zavaravati da će Hrvatska u ovakvom stanju kakvo je sada privući imalo ozbiljniji investicijski kapital.

    Bez vrlo ozbiljnih reformi, bez lustracije, a čak bih rekao i nekih ustavnih promjena ništa se neće promjeniti na bolje. Državi je jednostavnije uvesti 60.000 Filipinaca za plaću od 3400 kn nego se odreći svojih poreza, prireza i parafiskalnih nameta, a sve na štetu rodjenih ljudi u Hrvatskoj koji bi barem po Ustavu trebali uživati svoja prava. Prije će zmiji noge izrast, nego će vuk ćud promjenit, ili obrnuto, kako izvolite gledat.
    Da se razumije, uviz jeftine radne snage nema nikakavu dodatnu vrijednost, ti radnici niti uplaćuju nekakv porez na dohodak, niti plaćaju neke visiko iznose za zdravstveno i mirovinsko, a niti će neke značajnije iznose trošiti u Hrvatskoj. yOčito, jer novac šalju svojim familijama natrag kako bi one preživljavale. U sveme tome jedini jnteres ima stranac koji u svom vlasništvu ima domaće hotele, kao i domaća elita (onih famoznih 200 obitelji). Svi ostali su nebitni, potrošna roba koja ima vijek trajanja. Što kraći to bolje, da se poslije ne treba brinuti za njih i njihove mirovine. Samo me zanima kada na mjesto doktora i medicinskih sestara dolje Filipinac ilj Filipinka, hoćemo li u Hrvatskoj službeno u bolnicama pričati hrvatskim, engleskim i filipinskim jezikom, ili ćemo si morati povesti prevoditelja?

    • Ma banke bi plasirale samo nemaju kome baš 🙂 Naši manageri bi sve dali za plasmane koji nose planova, a kao nagrada stižu fini bonusi. Nema nekih investicija pa krediti padaju, nema tu neke velike filozofiji,a još manje teorije zavjere.

    • Banke jako cijene likvidnost imovine, niske troškove njenog posjedovanja i njenu nekvarljivost, stoga nekretnine za banke predstavljaju jedan od najviše smeće oblika imovine. Banke bježe od nekretnina kao vrag od tamjana. Nekretnina je banci samo nužno zlo kao oblik osiguranja. Pa znate i sami da nećete tek tako dobiti nekretninski kredit bez jamaca i s niskim osobnim kreditnim rejtingom ili bi kamatna stopa mogla biti značajna (nekad još i valutna klauzula povrh svega, tek od nedavno su fleksibilniji s kunskim kreditima).

      Za dobiti kredit i za najobičniji stan banke žele dokaz o redovitim prihodima pa čak su sklone i skandolznoj ideji pojma “jamaca” kao da nije dovoljno što vam zabadaju nos u vaše privatne stvari (tu niti GDPR ništa ne može?) kao što su pitanje kolika su vam i koliko “redovita” vaša mjesečna primanja.

      Toliko o tome koliko banke vjeruju u nekretninski kolateral tj. koliko “vole” tu klasu imovine.

        • objasnite zašto je moja kamata na stambeni kredit 5,2%, u CH je 0,9%… Provjereni podaci. Istovremeno kamata na oročenje je 0,02%… Kakva svrha je institucije NBH?

        • 5,2 ako je gotovinski onda je to najniža k. stopa za gotovince u povijesti.
          ako je stambeni onda ga možete trenutno refinancirati u pola te cijene.

          Usporedba Hrvatske i Švicarske je kao usporedba Fiata 1300 Tristana koji su ljudi davno vozili i nove Škode Superb koju voze danas.

        • Isao bih vani samo radi nevjerojatne polarizacije drustva i sve veceg glasa ultrakonzervativnih desnicara. Malo po malo postajemo sve više konzervativnija drzava, samo je pitanje godine kada ce se (za primjer) zabraniti i pobacaji i kada ce crkva imati visoku ulogu u donosenju zakona. Odvratno i bolesno.

          Samo jedno vezano za placu. Kada gledate primanja ona vam se prikazuju kao bruto, neto je otprilike 30 posto manji. Uz to morate ukljuciti i cijenu stana, troskove za struju i vodu isl., hranu, prijevoz. Primjerice iako je prosjecna neto placa u Norveskoj 22,000 kn, otprilike 10,000 kn odlazi na stan+rezije+hrana+prijevoz. Bilo kakav luksuz je jako skup, na kraju ispada da iako mozes zivjeti sasvim lijepo u super uredjenoj drzavi, neces se obogatiti i neces si moci priustiti ne znam sto (posebice ne finu klopu 2 puta tjedno u restoranu). O cigaretama ili alkoholu u kaficima da ne pricam.

        • Svijet je veliko selo, i sve više će biti. Živio ti u Norveškoj, Hrvatskoj ili Japanu, a to je i tako promjenjiva kategorija na cjeloživotnoj skali, bitno je da su ti neke nominalne veličine na pravom mjestu. Opasno je fokusirati se samo relativno i visoko lokalizirano.

          Jedna od tih je štednja. Mi svi kao građani svijeta moramo ciljati nominalne iznose štednje koje smatramo potrebnim za priuštiti si određenu finacijsku sigurnost u dugom roku.

          Ovdje ti je jako važno vidjeti koliko nominalno USD mjesečno građanin može i hoće uštedjeti. Znam da nije Norvežaninu laku, ali prosječni Hrvat mi se čini baš u banani. Nisam siguran da će on od 6500 kn plaće staviti u štednju niti približno onoliko USD koliko će to uspjeti Norvežanin ako ima bar malo pameti.

        • U pravu ste što se tiče Norge da se neki obični radnik neće obogatiti, dapače, život je ondje vrlo skup a da ne spominjem da imaju jedan vrlo efektivni kapitalistički sistem u kojem se takoreć sve plaća(ok zdravstvo, škole i još neke stvari kao uređenje okoliša policija etc što se pokriva iz poreza) ali doslovno sve se plaća i skupo je. Ali će takav jedan život biti mnogo kvalitetniji za jednog Hrvata u usporedbi sa životom u Hr(osim ako živite kao privilegirana elita u Hr, pa imate pola obitelji u državnoj firmi, drugu polovicu inžinjere i još par nekretnina za rentanje:).
          Osobno sam živio tamo neko vrijeme pa znam o čemu govorim. Ako netko ide u paru i oboje imaju posao, mogu si priuštiti mnogo kvalitetniji život nego u Hr.
          Dati ću van neke cifre ovako iz glave;
          -stan za dvije osobe skoro pa u centru je cca 15 000 nok
          -soba u shared flat može biti od 6500 do 8500 nok ovisno o lokaciji, slično vrijedi i za garsonjere
          -mjesečna karta za prvu zonu javni prijevoz 700 nok
          -plaća na baušteli ili u marketu oko 300 000 nok godišnje neto
          -početna plaća za ljude sa fakultetskim obrazovanjem oko 500 000 – 600 000 nok godišnje(može bit i manje al mislim da je oko 500 000 prilično ok) net
          -trošak hrane za npr jednu osobu mjesečno oko 7000 nok(ovo dosta ovisi od osobe do osobe ali realno tko kuha doma može jesti za malu lovu + velike firme imaju subvencionirane kantine)

          Naravno, i ja bih rado naslijedio kuću na moru sa par apartmana, radio od 8-4 i još kasnije malo u fušu, to je daleko bogatiji život nego bilo što u Norge ali nismo se svi rodili sa srebrnom žlicom u ustima:)
          Parking je ludo skup, ulaz u Oslo sa autom se isto tako plaća(mislim da je oboje oko 100nok).
          Imaju nekakav oligopol na uvoz hrane tako da je izbor malen(npr. amerikancima). Meni je izbor kvantitativno isti kao kod nas. Jest i pit vani je jako skupo, npr piva obično neće biti ispod 80nok, prije 90-100nok. Kebab 80nok, pizza 150nok, cifre su otprilike takve. Postoje i marketi u imigrantskom dijelu Osla gdje se prodaje drugačija hrana i to dosta jeftinije i to je zapravo jedini dio koji ajmo reć liči na balkan jer prodaju voće i povrće na otvorenom kao kod nas na tržnicama a imaju i neke mesnice. Inače u Oslu postoji nekoliko mesnica koje su takoreć samo za bogataše, isto vrijedi za ribarnice i “tržnice” koje su napravljene u nekakvom ultra luksuznom štihu tako da normalna raja tamo ne kupuje. Sva hrana se kupuje u super marketima, ovi veći imaju dio sa mesom, ribom itd a ovi manji imaju samo frižider 🙂 Odjeća je jeftinija i apsolutno i relativno. I mnogo kvalitetnija, pogotovo roba za kišu i za zimske uvjete.
          Posao je vrlo teško dobiti za stalno ali kad se jednom dobije onda je takoreć nemoguće dobiti otkaz osim ako dođe kriza ili neki nepredviđeni događaj pa se otkazi dijele na razini cijele firme. Inace zakonski vas poslodavac nemože napucat samo tako. Ljudi su vrlo ljubazni, ja bi čak rekao i plahi a ne divljaci kao mi balkanci. Nema nasilja ni vikanja ni nervoze. Ako neznate pričati norveški nećete nikada naći prijatelje to je problem(osim možda strance). Sad kad smo u EU možete slobodno ići raditi u Norge, samo se registrira u policiji(ako nađete posao). Uzmite u obzir da norvežan uvijek ima prednost pri zapošljavanju. Po novome će dopuštati dvojno državljanstvo nakon 7 godina boravka. Oporezuje se doslovno svaka lipa ali zadnja vlada je imala politiku smanjivanja poreza i povećanja privatnog vlasništva kroz privatizacije, živi bili pa vidili di će to ići.

          Bottom line je da će oni koji u hr nemaju niš tamo imati daleko više. Zapravo ne vidiim kako ikome u hr može biti bolje nego u Norge osim ako se radi o nekome to je naslijedio nekretnine/lovu i ima iznimno iznadprosječna primanja.

        • Da, skupa je ta Norveška, ali možda vrijedi tih cijena… možda je kultura življenja bolja nego u RH, možda bar malo više reda, pravde, funkcioniranja sustava 🙂

          A neke stvari su u Norveškoj i jetinije, one najbolje stvari! Što to govori o RH? Da smo junk država? Ono kao junk food koja je uvijek svuda jeftina?

          Koliko vidim tamo iPhone 11 Pro košta 8.832 kn (i dalje istina čak 22 % skuplji nego u USA, s uključenom prosječnom sales tax), ali kod nas je još skuplji, kod nas 10.000 kn.

          Još ako slučajno saznam da je tamo divlji/eko losos tako jeftinji nego kod nas gdje cijene kao da je od zlata, a meni temeljna namirnica za doručak, selim u Norvešku, da uštedim na doručku i jabukama.

    • Ima par razloga zašto je nivo kreditiranja realne ekonomije nizak u Hrvatskoj. Mislim da nema riječi o zavjeri da se uzmu nekretnine ili izvlačenje novca iz Hrvatske u države koje su matice tim bankama.

      Prvo, udio BDP-a koji kontrolira država u Hrvatskoj je oko 50%. Samim time je drastično smanjen prostor realnoj ekonomiji, a posljedično i udjel kreditiranja. Nažalost, kako piše u zadnje vrijeme g.Šonje, taj udio se i povećava, prije svega jer većina financiranja ide iz EU fondova (a to često ide prema državi, tipa Pelješki most) a ne privatne investicije.

      Drugo, faktor rizika je velik u zemlji gdje se porezi mijenjaju svako malo, a sudstvo nije neovisno ni efikasno, te je uspjek jako često povezan s time “koga znate” u partiji i na račun toga stvarate neku tržišnu prednost (njima dođe inspekcija a vama ne, vi čekate građevinsku 2 mjeseca, a oni 3 godine…). Taj rizik je uračunat u kamatu kredita, pa se često krediti čine neisplativi.

      Treće, sjećam se jednog intervjua stranog bankara. Kad su ga pitali zašto je nizak udio kredita prema realnoj ekonomiji, te ima li nekakvih specifičnosti u Hrvatskoj zašto je to tako, njegov odgovor je bio: dvije specifičnosti vidim u Hrvatskoj. Prva, ljudi imaju jako puno ideja, ali jako teško uspijevaju bilo koju od tih ideja pretočiti u poslovni plan. Drugo, poduzetnici u Hrvatskoj jako brzo kreću u podizanje osobnog standarda na račun firme.

  4. Igore, nije bas tako crno, i vise je sve posljedica sitne nesposobnosti i sitnih interesa nego organizirane ozbiljne zavjere. Kombinacija : ljenosti, zavisti, pohlepe, nesposobnosti … ne treba previse strepiti od Madjara, Austrijanaca i Talijana ( banke ) jer tržište je preotovoreno da bi govorili o velikim zavjerama. Kad bi se stara politicka elita uspjela smijeniti i kad bi dosli novi barem poluposteni politicari uz savjetovanje ljudi poput Gecija i Nenada, sve bi brzo doslo u bolju situaciju … ali kaze poslovica, kakav narod takva vlast.

    • Upravo to. Slažem se da je ‘kakav narod takva vlast’ na pravom tragu, ALI determinizam nije jednosmjeran. Kako narod bira vlast, tako i liderstvo elita može usmjeriti narod. Mi smo fejlali čini se u oba smjera. Nema stvarne volje za promjenama i reformom postojećeg niti ‘odozgor’ niti ‘odozdol’.

  5. A koga tj.kakav to biznis bi banke trebLe kreditirati? Pa u RH samo mazohist moze pokretati posao. Radne snage nema, drzava pita svoje bez obzira na sve i jos 100 problema koje poduzetnik ima samo kod nas. Jedina ideja koju moji vrsnjaci je ili beton ili nesto oko turizma po principu zaradi za 2mj za cijelu godinu…

  6. G. Bakić drago mi je vidjeti Vas ponovno aktivnim na blogu. Činjenica da ima sve više kvalitetnih blogova i tekstova koji propitkuju i otkrivaju prozirnost hrvatskih političara, ali i sve više utječu na rastući dio populacije u pogledu ne prihvaćanja štetnih djelovanja politike kao modus operandi koji je eto karakterističan za Hrvatsku. Ono što me zanima je sljedeće: Što je po Vama vjerojatnije, da će na krilima želje za promjenom i jačom konvergencijom Hr prema EU navedena djelovanja rezultirati novom, ozbiljnom, organiziranom i jakom političkom platformom ili postepeno popuštanje i “razvoj” unutar postojećeg političkog establishmenta koje će tijekom narednih 5 godina biti primorani mijenjati paradigmu. Meni se osobno čini kako smo, na žalost, osuđeni da nas vode postojeći politički klubovi, ali se nadam da je moguće ujedinjenim pritiskom pojedinaca kao što ste Vi natjerati iste na promjene.

      • Dosadašnje iskustvo nam sugerira da su nove opcije na hrvatskoj političkoj sceni uglavnom populističkog karaktera. Bojim se da jedino one imaju dovoljno goriva za bilo kakav ‘proboj’. Takvi su međutim sposobni samo za napraviti štetu i kvar, tako da…

  7. Zamislimo da je splet okolnosti takav da državi s gornjeg grafikona možemo odbiti 50 milijardi kn i pričuvi 40 milijardi kn. Bilo bi tu tri puta više nego li je razlika do rekordnog plasmana realnom sektoru.

    Dakle, da je “poslovna klima” u državi bolja, banke bi se otimale za poduzetnike, trčale koja će prije s njima potpisati ugovor o kreditiranju (kao ono nekad telekomi za korisnike).

    Budući da moraju ili mogu plasirati to u bar prividno im (mogu one pogriješiti u procjeni) niže rizični plasman, ovi više rizični izvuku kraći kraj.

  8. Protivnik sam amaterokracije, koja je široko prodrla u sve sfere. To je posljedica, kao što je i uzrok, povlačenja ljudi od struke u svoje ‘bedeme’, umjesto da se organiziraju i aktivno suprotstave onima koji, navodno, sve znaju iako ništa ne čitaju.

    Ako ne sudjelujemo u javnom životu, nemamo koga drugoga kriviti za posljedice. Htio bih ohrabriti posebno one koji su drukčiji, koji pripadaju manjinama, da se oslobode straha i da, ne skrivajući svoj identitet, sudjeluju u demokratskim procesima u Hrvatskoj.

  9. Samo-održiva Amerika? Ili Amerika da bi održala sebe mora usput održati i ostatak svijeta? Globalizacija je sve malo zakomplicirala 😀
    https://finance.yahoo.com/news/powell-dons-mantle-world-central-050000449.html

    Nisam ekonomist pa ne mogu imati baš jako duboko mišljenje o svemu ovome ali čisto intuitivno mi ne zvuči baš najugodnije da monternu politiku toliko uvjetuju eksterni faktori, ne sviđa mi se baš previše ideja već spuštanja kamatnih stopa (možda Powell blefira?) i ne znam baš da razumijem onu teoriju o tome kako “svijet“ može spustiti njihovu neutralnu stopu za 1,5 %. Ali ako bi teorija imala smisla, onda je put snižavanju kamatnih stopa stvarno otvoren i “efikasno” tržište opet ispada u pravu s tim opet ludovanjem cijena dionica nebu pod oblake…

  10. Nešto mi nije jasno vezano za naš zdravstveni sustav. Koja je poanta u listama čekanja na neke radiološke pretrage dužim od godinu dana?? Zar je to “održivo”? Tu očito ponuda i potražnja nisu ni blizu ravnoteže. To ne može tako funkcionirati bez da se poveća ponuda. A za istu stvar u Sloveniji se npr. čeka 27 dana. Sulude neke stvari.

    Čekanje na takve pretrage gdje je glavna stvar “uređaj” je besmislica. Danas se lako može kupiti bilo kakve medicinske uređaje i isplatiti ih uz proizovoljno veliki ROI jer ljudi će uvijek biti spremni platiti i bilo kakvu dodatnu “participaciju” za pretrage.

    Razumljiv je problem kad nedostaje medicinskog osoblja, ali da u današnje doba usko grlo bude tehnika, to je baš jadno.

    • Evo još jedan kao po mojoj narudžbi – https://arhivanalitika.hr/blog/ejs-8-zdravstveno-osiguranje/

      Super je taj Ekonomski Lab. Baš pišu zanimljive i pametne stvari.

      Zaključna rečenica je nešto s čime se jako slažem: “Vlastita odgovornost za zdravlje i jačanje sustava prevencije trebala bi biti izraženija kako bi oni kojima je zdravstvena zaštita potreba mogli imati kvalitetnu i dostupnu njegu.”

      Mislim da je prevencija jako važna i razočaran sam kako naš javni zdravstveni sustav ne vodi brigu o tome i nimalo ne izlazi u susret i kad čovjek sam želi “biti odgovoran za zdravlje i voditi brigu o prevenciji”.

      Naš HZZO mi se čini da želi da se ljudi prvo razbole pa će se onda gledati kako ih liječiti umjesto da se poveća vjerojatnost da ostanu zdravi. Kod nas kad vam na privatnom sistematskom i predlože nešto malo detaljnije pogledati, HZZO nije baš raspoložen za te ideje na svoj račun (nema veze što im svaki mjesec plaćaš 16,5% od svoje ne tako male plaće i nikad ništa od njihovih usluga ne koristiš). Oni vas naruče za kolovoz 2020. Shvaćam da ima ljudi kojima je hitno, da su gužve, ali očito da sustav ne funkcionira, da su kapaciteti neadekvatni, kad se za bilo što ma koliko “ne hitno, preventivno” čeka godinama.

  11. https://novac.jutarnji.hr/novcanik/trecina-depozita-gradana-stoji-na-racunima-banaka-neorocena/9171788/

    “Uz daljnji rast gospodarstva i rast raspoloživog dohotka, analitičari RBA očekuju da se nastavi i rast ukupnih depozita banaka. A kako će financijski sustav i dalje biti visoko likvidan, sasvim je izgledan nastavak niskih kamatnih stopa na štednju, ali i sklonosti građana držanju likvidne imovine poput depozitnog novca. Za drugačije upravljanje novcem očito nedostaje motivacije.”

    • S druge strane, jako dobro znamo da na ZSE općenito imamo “nedostatak dionica”. Premalo je dionica, s premalo free-floata, premalo likvidnosti, da kad bi ljudi počeli ulagati u dionice, ne bi ih zapravo bilo dosta za sve. To nije baš dobra situacija. Čim bi se malo aktivirali ljudi bi lako nam opet napravili neki balon.

  12. O samoodrživosti Amerike (svijeta), kapitalizma: https://www.businessroundtable.org/business-roundtable-redefines-the-purpose-of-a-corporation-to-promote-an-economy-that-serves-all-americans

    Ja sam prvi koji će inače “shareholder primacy” istaknuti kao nedodirljiv ideal. Ali OK mi je sad ovo. Gledam ovo kao novu priliku za win-win, za još jaču Ameriku, kapitalizam. Ne treba to gledati kao preraspodijelu istog kolača, nego šansu za kolač učiniti većim.

    Povijesni dokument sa 181 CEO potpisa: https://opportunity.businessroundtable.org/wp-content/uploads/2019/08/Business-Roundtable-Statement-on-the-Purpose-of-a-Corporation-with-Signatures.pdf

  13. https://direktno.hr/domovina/stier-podrzat-cu-grabar-kitarovic-ne-pada-mi-pamet-napadati-skoru-nas-protukandidat-milanovic-164963/

    Naslušao sam se svakakvih budalaština od hrvatskih političara ali ova je jedna od većih?Moj dobri stier vama je protukandidat za isto biračko tijelo u prvom krugu škoro a onda tek otom potom milanović u drugom krugu…Nego stier zna da dio desnog krila hdza neće dati glas kitarovićki a neće ni dio tkz plenkovićevaca na centru pa se stier priprema za unutarstranačke izbore i prosipa ovakve ludosti i nebuloze…A stier gledajući isključivo i jedino na svoj osobni politički interes bi trebao navijati za poraz predsjednice jer bi onda puno lakše on došao na čelo hdza ali mislim da on nema nikakve šanse za to ni u jednoj opciji…

  14. https://narod.hr/hrvatska/ante-deur-o-pjesmi-bojna-cavoglave-za-narod-hr-ne-dopustimo-da-netko-tko-ne-voli-hrvatsku-drzavu-gazi-njeno-stvaranje

    Jako je “pametan” ovaj savjetnik predsjednice on bojnu čavoglave stavlja u ravan hrvatske himne a inače riječi bojne čavoglave su “baci bombu goni bandu i stići će vas naša ruka i u srbiji” i ovakvi likovi imaju ambiciju voditi modernu hrvatsku državu u 21 stoljeću?Pa ovakvi će je razbucati u pepeo jer zbog takvih izjava ljudi se hvataju za glavu i iseljavaju.

    Pa mi smo u ratu pjevali i pisali puno puno vulgarnije pjesme o četnicima nego Thompson,njegove pjesme su bile kamilica ali ja bi bio ober ober idiot da očekujem da netko danas kada je rat završen ima 25 godina da te pjesme izvodimo po državnim obljetnicama i praznicima a ovaj lik je bojnu čavoglave stavio u ravan sa himnom rh?Jeli se vama čini da ovo mi sve sanjamo?A lik je “izabrani” savjetnik predsjednice?Ne znaš više bili se smijao ili plakao?Oni bi proslave državnik praznika pretvarali nalik četničkim dernecima u šumadiji i pjevali “baci bombu goni bandu” itd itd.
    Oni bi od države napravili poljoprivrednu zadrugu ili opg?Nemam drugo objašnjenje?
    Drugo savjetnik predsjednice sa te pozicije ne smije komentirati odluke sudova je se to smatra pritiskom na sud sa pozicije vlasti a ni to on ne zna?Što je to na Pantovčaku?Cirkus?Opg?
    Što se gore događa?To u se ne zna više tko pije a tko plaća?

  15. https://slobodnadalmacija.hr/novosti/hrvatska/clanak/id/619758/sibenski-zupan-emotivno-osudio-napad-na-srbe-kod-knina-tuzno-je-da-postoje-oni-koji-jos-ne-shvacaju-protiv-koga-smo-vodili-rat-nadam-se-efikasnom-sankcioniranju-ovih-39junacina39

    Kapa dolje županu pauku,ovo je jedina prava reakcija a ono što smo “dobili” sa Pantovčaka je sramota rh…Svaka čast ovom čovjeku koji je svoja m pokazao i 91,ovo su moji,ovo je šutljiva braniteljska većina koju j u mozak već 25 godina šaka isfrustriranih i iskompleksiranih primitivaca i predstavljaju nas hrvatskoj javnosti u potpuno krivom svjetlu.Vjerujte ljudi hrvatski dragovoljci njih 80% bili su sasvim normalni obični ljudi,nikakvi ekstremi,ekstremi koji su 90tih mahali zastavama u velikom broju sakrili su se u mišje rupe…

    Moramo se svi pokloniti izjavi šibenskog župana…

  16. https://narod.hr/hrvatska/foto-video-predsjednica-na-ispracaju-zrtava-partizanskih-zlocina-osudujem-velikosrpski-totalitarizam-i-agresiju-na-hrvatski-narod

    Još jedan hrvatski mit i laž jer se stalno govori isključivo o komunističkim zločinima a to je samo dio istine,zavnoh je do 45te godine imao samo u predsjedništvu dva člana kph,ivana gošnjaka i Andriju Hebranga,znači tek 45te kada komunisti na prevaru uzimaju vlast i ukidaju višestranačje mi možemo isključivo komunistima pripisivati zločine a do tada partizanima koji jesu činili masovne zločine.Opet mitovi,opet laži…

    Pogledajte sastav predsjedništva zavnoha:

    https://hr.wikipedia.org/wiki/Treće_zasjedanje_ZAVNOH-a

    Naravno predsjednice djed je bio partizan pa bi ona sada sve zločine pripisala komunistima da eto ne uvrijedi dedu?Hoćemo istine?Ako hoćemo recimo točno tko je gdje činio zločine,da su to bili i partizani hrvati nekomunisti,i srbi nekomunisti i ostali nekomunisti a sve drugo su manipulacije i laži…Ovdje se patologija laži nastavlja,mi hrvati smo patološki lažovi…

  17. https://direktno.hr/direkt/hebrang-od-pocetka-istrazivanja-komunistickih-zlocina-postoji-jak-otpor-vladajucih-otkrivanju-istine-165041/

    Ne Hebrang, komunistički zločini se mogu komunistima pripisati tek kada su uzeli vlast a to su ujedno i partizanski zločini mase ljudi nekomunista partizana,među njima puno i hrvata katolika hssovaca ali se i ti ustručavaš to reći jer ti je ćaća bio partizan ali i komunista koji je na kraju isto bio žrtva komunista…gdje je kraj hrvatskom licemjerju?Svi hoće istinu?Što je ne kažemo kakva jest!

  18. Hrvatsku je uništilo licemjerje i oportunizam,tako “ustaše” kažu da treba isključiti iz ustava zavnoh a zavnoh je utvrdio granice današnje hrvatske,nitko drugi nego zavnoh a mi smo te granice obranili od velikosrpske agresije i točka,tu su stvari tako jasne da one jasnije ne mogu biti…
    A ndh je bila marionetska samoproglašena država-protektorat koju nije priznala ni jedna neutralna zemlja nego samo 13 zemalja fašističke koalicije,što je po meni granica mogućeg,što je tom režimu uspjelo i kakvi su to bili idioti…
    Znači potpuna je istina da su partizani utvrdili granice današnje rh a mi smo na prevratu sustava samo ih obranili od velikosrpskih pretenzija i agresije i to je jedina istina koju treba reći a zločine masovne su činile ustaše i to su ih oni ozakonili ali su ih činili i partizani doduše oni ih nikada nisu ozakonili i tu je suštinska razlika ustaškog i komunističkog sustava,to je jako velika razlika jer su ustaše,odnosno režim ozakonili zločine….

    Hos i pozdrav za dom spremni?Pa naravno da je dio bagre 91 iz raznoraznih pobuda,neki zbog afirmacije ndh a neki puno lukaviji da podvale hrvatskoj i razjedine je uveli su taj pozdrav 91g i mimo volje legalno izabrane vlasti stvorili su stranačku vojsku po uzoru na ustaše i taj pozdrav je nedvojbeno ustaški i tvorci te paravojske jer oni su bili paravojska i to stranačka točno su znali što čine,neki od njih su bili ustaše po opredjeljenju a neki su nedvojbeno radili za kos i srpske službe i to je jedina istina i da smo mi normalna država nebi nikome palo na pamet da se dozvoljava upotreba tog pozdrava bilo gdje i kada i točka…Zato mi nismo država nego još uvijek poljoprivredna zadruga koju šaka bukača i primitivaca može j u zdrav mozak i kompromitirati čitav domovinski rat jer oni svoj osobni interes stavljaju iznad interesa države a ozbiljna država takvima j mater u 24 sata taman oni bili ne znam kakvi narodni heroji,jedno su zasluge u ratu a jedno je djelovanje u miru…

    A zločinci imaju ime i prezime kao i naredbodavci i tu je nebitno tko je tko,to je irelevantno za ozbiljnu modernu državu,zločini čak nemaju utjecaj na karakter opravdanosti vođenja rata jer da smo čak mi branitelji u rh učinili više zločina od jna,paravojski srba itd to uopće ne utječe na činjenicu da je na rh učinjena agresija i da je braniteljski rat bio opravdan…Sve je tu jasno,da smo mi normalna i ozbiljna država ali nažalost nismo…

    • Ako želimo održivu Hrvatsku (i šire) trebamo ove stvari ostaviti u prošlosti gdje im je i mjesto i okrenuti se sadašnjosti/budućnosti.

      Djedovi su irelevantni. Bitni su unuci. Treba pričati o novim i pozitivnim stvarima.

  19. https://www.vecernji.hr/vijesti/otkrivamo-plan-skorine-kampanje-napadat-ce-vladu-i-premijera-otvara-novu-sezonu-bujice-1340548

    A škoro navodno neće u kampanji napadati predsjednicu?Pa onda mu je bolje ostati doma uz paprikaš?Ne treba ni ići na izbore?Pa rat sa predsjednicom u prvom krugu a onda sa Milanovićem u drugom krugu su mu jedina šansa da nešto učini a rat sa Plenkovićem mu otima glasove plenkovićevih pristaša bez kojih on ne može dobiti izbore…
    Ako ovo nije novinarska patka onda je i ovaj škoro otišao glavom,on u prvom krugu minobacačima treba udariti po predsjednici i dati argumente zašto će on biti bolji i nabrojati sve njene gafove i ludosti a onda sa Milanovićem odigrati totalni rat…Tako jedino može dobiti izbore…Kakav pobogu plenković pa bez plenkovićevih simpatizera ni škoro ni kolinda ne mogu dobiti ove izbore,ne stoji plenković tako loše kako se to prikazuje,plenković bi i sada da su izbori sa hdzom bio prva stranka u državi sa najviše glasova,drugi par rukava je dali bi bez neke veće koalicije mogao sastaviti vlast ali to neće moći nitko u sljedećih 20 godina u rh….

  20. A napadne li škoro Plenkovića i vladu u drugom krugu ako se Škoro plasira simpatizeri Plenkovića glasaju za Milanovića i Milanović dobija izbore,1+1=2?On onda nema šanse u drugom krugu…

    • A zašto ne istražuju kako se kuća realne tržišne vrijednosti 500-700 tis eura može kupiti za 120 tisuća?Tu im je stvar potpuno čista i jasna?Jako sam sumnjičav prema konačnim rezultatima svih tih istraga?

  21. Antune možda vam je rješenje preseliti se negdje, a ne živjeti čitav život u ovako pokvarenoj, ružnoj, totalitarnoj, kradeze državi gdje zapravo ustaše vladaju. Stanje u Hrvatskoj danas je bolje nego ikada u svim aspektima života, ekonomije i društva. Posla ima i sve je još bolje iz godinu u godinu. Stopa štednje i bogatstva raste poput kvasca. U hotelu sam 4* blizu pete, sa puno soba, a pun je do čepa. NEMA SLOBODNE SOBE.

    Mislim da ste odveć zaglibili u negativnim projekcijama. Meni nije jasno kako to da predsjednica Kolinda potrošila puno manje novaca nego Burduš i Lignja prije nje. Očito zna sa novcem, a toliko je putovala po planeti Zemlji. I baš mi je drago da je njezina kćerkica Katarina otišla na vrhunsko školovanje u USA, možda i ona kasnije postane hrvatska predsjednica Katarina… Treba više žena na položaje sa novcem jer su očito šparne i znaju to. I po uzoru na KGK topla preporuka omogućiti vlastitoj djeci NAJBOLJE školovanje.

    • Što se tiče predsjednice logično je da u demokraciji ljudi imaju različita mišljenja a što se mene tiče ona je nešto najgore što je ikada ušlo na Pantovčak i stalno se pitam kako to ljudi ne razumiju a naravno vama Velebit dajem za pravo da sasvim suprotno mislite,zato demokracija i postoji…

    • Svim aspektima? Podjednako pretjerujete obojica. Svaki na svoju stranu. Stagnacija od 10 ili 110 godina nije baš tako sjajna stvar.

      U Hrvatskoj je “ekonomski” naravno bolje nego nekada, otprilike baš onako kako govori GDP per capita. Nešto bolje nego 2008. To nije razlog za veselje gledajući komparativno. Svijet puno brže raste nego mi i posebice je neugodno uspoređujući sa “sličnim” državama.

      A ostale stvari, “neekonomske”, ponekad možda i nisu na pozitivom nominalnom vrhuncu. Kladim se da ima stvari koje su na istom kao i još početkom 20. stoljeća za vrijeme Carstva.

      Meni je bolje nego ikada jer se ne osjećam tako lokalizirano. Ja sam građanin svijeta a ne Hrvatske. Kod “normalnih ljudi” u Hrvatskoj ne vidim baš tako puno optimizma. Najoptimističniji su kod nas oni kako bi Koreanci rekli “rođeni sa zlatnom žlicom u ustima”. To nije baš lijepo. Značajan broj ljudi u Hrvatskoj, možda i preko 50 %, se ne osjeća tako sjajno i optimistično. To mi se ne sviđa.

    • Velebite nisu Antuna ni tenkovima, topovima i puškama potjerali sa njegovog pa neće ni ulizice populisti i nesposobnjakovići. Njih treba iseliti pa onda možete i vi za njima da razvijete još neku zemlju, šteta je da takvi sposobni ljudi ostaju samo kod nas kad svijet vapi za takvom sposobnošću, znanjem… To sto nam nije loše nije nikakva zasluga onih na vlasti , a gdje smo trebali biti usporedite samo sa Češkom.

    • Velebit sada ću vam dati neke dokaze koji vam se neće svidjeti.

      Prvi je ovaj;

      http://www.seebiz.eu/predsjednicin-mail-savjetniku-o-titu-joj-mate-jesmo-li-trebali-to-napraviti/ar-197554/

      A drugi je ovaj u kojem sadašnja predsjednica odgovara na pitanja o titu,pogledajte emisiju;

      A reći ću vam i svoj stav koji je nedvojben,sa Pantovčaka se titova bista trebala ukloniti još 90te i ja tu nemam dvojbi niti mi treba mate niti pero da mi to kaže…

      Pametnome dosta!

  22. Sigurno da je bolje samo su drugi sa istoka odmakli daleko ispred nas a da ni žmigavac nisu dali?I na kosovu nikada bolje nije bilo?Vi ste Velebit veeeliki “domoljub” pa ćemo vama hrvatsku ostaviti da je čuvate?A ja ću vam reći da sam dijete sinoć vodio na hitnu pomoć koju je neki dan kujunđić otvorio i koja je financirana iz fondova eu i bila glavna vijest svih medija?Stigao kujunđić,stigli iz eu,glamurozno otvaranje a hitna nakon deset dana ne radi,poljubim vrata i nađem jednog liječnika i sestru koji mi kažu “to je bila samo gluma za otvaranje i predstava za eu,znate nema u tako modernoj velikoj hitnoj tko raditi,mi smo na rubu snaga,radimo prekovremene koje nam ne mogu platiti zbog zakona o radu,otići ćemo i mi uskoro”

    Moguće da njima nije tako dobro kao i vama?Pitajte culeja što je njemu sin zdimio vani kada je ovdje tako super?Nećete valjda i culeju osporavati ljubav prema domovini?

  23. https://kamenjar.com/predrag-misic-proglas-svim-srbima-u-domovini-jednoj-i-jedinoj-hrvatskoj/?utm_source=Midas&utm_medium=Widget&utm_campaign=Content%2bexchange

    Evo gospodin mišić je pozvao srbe da se odreknu svoje matične domovine kao i sdss-a i shvate da je hrvatska njihova jedina domovina što je naišlo na masovno odobravanje i pljesak mnogo ljudi?Nego ja bi bez ambicije da izrazim mišljenje ili komentar povukao istu paralelu sa komšićem u bh koji isto to poručuje hrvatima u bh samo je tamo u pitanju hrvatska matica a umjesto sdssa je to hdz pa mu se baš i ne plješće “puno” kao mišiću u hrvatskoj???

  24. https://direktno.hr/direkt/milosevic-vucicu-nije-jasan-pojam-velikosrpska-agresija-zato-sto-je-velika-srbija-za-njega-neostvaren-san-a-ne-agresija-165162/

    Koliko su naši političari ne razumiju uopće o čemu se radi?Vučić želi da se srbi isele do zadnjega iz rh i da mu popune prazna sela i naselja koja se svakodnevno prazne u srbiji?Njega uopće ostanak srba u rh ne interesira i moli boga da mu srbi iz rh poprave demografsku sliku a ujedno će to demografski i gospodarski nanjeti veliku štetu za rh a doprinjeti popravljanju demografije srbije i gospodarstvu iste a uz to će i “dokazati” da smo mi jedna netolerantna i ne-europska država

    Ako ovo nije vučićev prikriveni poziv srbima u rh da isele iz hrvatske recite mi vi što jest?

    https://www.kurir.rs/vesti/politika/3308655/vucic-o-napadima-na-srbe-u-hrvatskoj-love-po-kaficima-one-koji-navijaju-za-zvezdu-a-nama-pricaju-o-velikosrpskoj-agresiji

    Koje smo mi ovce?Ništa mi ne kužimo?Jadna majko dobro mi još stojimo koliko malo kužimo?

  25. Hoćete da vam napišem scenarij što će se dogoditi?Pupovac više nema izbora biti neaktivan,njega pritišću krajiški izbjegli srbi jer on je za njih izdajica,pritišće ga i srpska politička konkurencija u rh kao i vučić,dačić,vulin da se obrati međunarodnim institucijama a u rh je pupovac “četnik”
    Pupovac pritisnut sa svih strana obratiti će se međunarodnim institucijama što će stvoriti još veće animozitete srba i hrvata,medijska i politička prepucavanja i srbi će se početi rapidno iseljavati što je i nacionalni interes srbije u ovom trenutku jer oni isto demografski “umiru”,prazne im se sela i naselja,kuće ostaju prazne i vučić zbog toga trpi najveće kritike u srbiji i svaki njihov tkz žestok odgovor nije niti malo slučajan.Analizirajte vulinove izjave povodom zadnjih događaja u rh pa ćete jako brzo shvatiti o čemu govorim,to je tako jasno da jasnije ne može biti jer to nisu izjave ljudi kojima je interes da srbi ostanu u rh…

    Zapitajte se što takve izjave ne šalju prema bh?Odgovor je jasan,tamo im je nacionalni interes da srbi ostanu.Za kosovo i rh je njihov interes isti,da putem iseljavanja srba sa kosova i srba iz rh spase srbiju od demografske katastrofe a time i gospodarskog urušavanja,naravno to ne smiju baš tako javno reći ali ako vi kažete kao vučić “da je kosovo davno izgubljeno” što je to nego poziv srbima sa sjevera da dođu u srbiju,dok su vikali “kosovo je srbija” to je bio poziv da tamo ostanu…
    Ništa mi ne kužimo???

    • Znači ako mi kao država želimo da nam srbi građani hrvatske ostanu u rh onda ih ne možemo više j u mozak sa velikosrpskom agresijom,četnicima i etiketirati i prozivati im legitimne predstavnike.25 godina iza rata sasvim je dovoljno u tim prilikama upotrebljavati termine “rat” ili “agresija” a treba naći i mjeru kako komemoriranja tako i slavljenja pobjeda jer ovo je prešlo granicu zdrave pameti…

      Sa vučićem i srbijom moraš surađivati gospodarski i na projektima,daš izjavu da se oko rata ne možete dogovoriti i da se nadaš da će i vrijeme to donjeti ali ovo nema više smisla da mi vičemo svako tri dana “velikosrpska agresija” a oni “da smo mi ustaše”
      Dali to može dati kakav rezultat?Srbija u eu neće ući još 10-12 godina?
      A da mi sada čekamo da oni priznaju agresiju to politički nije realno ali se ovdje radi o budućnosti naše djece koju ne možemo j svaki dan u mozak sa “velikosrpskom agresijom”,imamo državu naša je i gotovo.Žrtve?Imam ih i ja u obitelji ali nestale i sve druge probleme ćeš moći rješavati jedino normalizacijom odnosa,nikako drugačije i nadom da će se srbija promijeniti pa da ćemo moći o tome sutra trezveno razgovarati ali i mi unutar sebe puno toga moramo promjeniti a prvenstveno nulta tolerancija za ustaštvo…

      Alternativa je da oni viču svako tri dana da smo mi ustaše a mi “velikosrpska agresija”
      U takvoj društvenoj atmosferi ginemo svi!Nemamo mi tu puno izbora?

      • Naš strateški nacionalni interes mora biti da nam srpski građani ostanu u rh i da se tu ugodno osjećaju ako ništa i zbog naše demografije i gospodarstva i da zajedno sa nama pridonose razvoju rh…Tko je zločinac neka odgovara ali ne mogu djeca i čitav srpski korpus nositi križ miloševićeve politike…I zato se mora stati na kraj populizmu i njegovanju “kulture” rata…Sa time se mora prestati!A za stvaranje takve klime trebaju nam ozbiljni ,hrabri političari a ne populistički otpravnici poslova,nule od ljudi koji gledaju samo svoju g…

        • Jeli shvaćate da srbi sada dižu u donjoj gradini “zadespet” memorijalni centar za žrtve na prostoru ndh i da će to postati politički poligon za odašiljanje političkih poruka prema hrvatskoj i da nam je to “budućnost” a eto mi ćemo iz čavoglava sa seoskog derneka vikati “bando četnici”?Dali mi želimo da nam djeca odrastaju u takvom okruženju i takvoj atmosferi?Ja znam da je u rh postalo popularno zanimanje “profi-domoljub”,pogotovo ovima što su jamili mirovine a metak ih nije ni okrznuo ali naša djeca sa time ne mogu normalno odrastati.Mi ulazimo u razdoblje nove tehnološke revolucije-robotizacije i ne možemo ih odgajati na “janjcima na ražnju” i parolama “bando četnici” jer će sa takvim odgojem postati rh europska afrika a kada to postanu onda će im čitav svijet biti kriv a samo oni pravi jer neće ni razumjeti što im se dogodilo i koliko smo ih mi sjebali sa našim ratom koji nikada ne završava jer neke tkz elite ne žele da taj rat nikada završi jer onda i njihov život gubi smisao a nadasve i njihovi osobni interesi…

          Nemojte me j u mozak,svaka mjesna zajednica ima savjetnika za branitelje?Pa to je van zdrave pameti?To u sssru nije tako bilo sa milijunima mrtvih i ranjenih?To što oni mogu j u mozak hrvatsku predsjednicu i njome manipulirati to govori više kakvu predsjednicu imamo?Postoji zakon o braniteljima koji je više nego korektan i kroz njega crpi svoja prava a pusti našu djecu da odrastaju bez matretiranja na dnevnoj bazi o ratu?
          Ja na te obljetnice više ni ne idem,odem sa suborcem invalidom dan prije položimo vijence ,pomolimo se za mrtve suborce i kući svojoj jer te obljetnice su se pretvorile u grebanje od političara tko će što dobiti i svi viču “nepravda” Koja pobogu nepravda?To je bio rat,u ratu se puca i gine i točka?Ni jedan rat nije ni human ni pravedan?A nepravda viče onaj sa mirovinom kojeg metak nije okrznuo i koji je vidio 10% moje prve linije a metka u ratu nije ispucao?I taj viče “nepravda” a ja koji mirovinu nisam htio uzeti šutim?Ma stjerao bi ja to sve u k?

        • A to što bi mi voljeli da srbi imaju kvalitetnijeg predstavnika od pupovca je isto kao što bi ja volio da nam ministri nisu objektivno na razini kompetencija za predsjednike mjesnih zajednica.Puno toga bi i ja htio i voljeo ali me demokracija demantira?Voljeo bi i ja da od ove države čobani nisu državu napravili nalik na balkansku “česmu”?Ali opet me demokracija i atmosfera u državi demantira?
          Što da radimo?Ne mogu osporiti ni da je sadašnja predsjednica legitimno izabrana od naroda i da čak ima šanse nakon ovakvog katastrofalnog mandata da ga ponovi,to me užasava,ne mogu vjerovati da je to istina ali je to tako.Ja sam iza rata mislio da ćemo se mi “pogospoditi” a mi se “počobanili” jer su svima bila puna usta zapada i antikomunizma a mi postali istočna polukomunistička kaljuža a politički sustav funkcionira kao “kartel”?
          Jbg tražili smo gledajmo!

        • Osvrnuo bi se na još jednu stvar a ona se tiče nas vjernika katolika.Vi imate danas deklarativno 85% katolika vjernika,od toga su vam max 15-20% istinski vjernici praktikanti a cca 80% tkz tradicionalni-folklor vjernici katolici…I kod ove brojke 80% doći će do urušavanja slično trendovima u irskoj i bojim se da će za to sve opet biti kriv “neoliberalni kapitalizam” a u biti će se dogoditi da će sa povećanjem broja obrazovanih,samosvjesnjih mladih ljudi dio njih postati samo iskreniji i prema crkvi i prema sebi,to neće imati veze ni sa kakvim tkz neoliberalnim kapitalizmom nego isključivo sa iskrenošću nove generacije…
          A tu će onda biti “neoliberalni kapitalizam”,”tehnologija uništava vjeru i crkvu”,neki će ići tako daleko da će za to okriviti “obrazovanje”,tu će biti svega a ponavljam sve će biti kao danas samo će ljudi biti iskreniji i prema sebi i prema crkvi….

        • Morate gledati malo šire, svevremenski. Pupovac je irelevantan. Pravi i vječni predstavnik naših građana srpske narodnosti je Nikola Tesla.

          Da smo pametni, Nikola Tesla bi nam bio zajednički ponos, koji nas ujedinjuje. To je čovjek koji daje primjer kako se uvijek i svuda, neovisno o porijeklu i nekim početnim točkama, gledajući dalje od uskih granica neke svoje male regije, državice, pa i cijelog Carstva, radom za dobrobit svih ljudi na svijetu, radom kroz znanstveni pogled na svijet, može postići bilo što.

          U svakom narodu ima i dobrih i loših primjera, posebice među političarima, pa treba ljude gledati kao ljude i tražiti među njima one pozitivne primjere, one s kojima možemo naći zajednički jezik, zajedničke ideale. Loše ljude svih boja treba jednako tretirati, ignorirati.

          I država i turizam će nam biti “održiviji” ako naučimo poštivati ljude oko sebe bez obzira na sve razlike. Jedina stvar koju ne možemo tolerirati je nasilje, činjenje zla drugim ljudima. Dobro i zlo nemaju nacionalnost, nemaju neke svoje dodatne boje osim doslovno te svoje suštinske bijele ili crne.

  26. A što s njemačkom štednjom? https://finance.yahoo.com/news/germany-uproar-negative-rates-threaten-040000565.html

    Oni se kao i Hrvati nešto pretjerano boje dionica. Banka im daje oko 0 % i razmišlja o negativnoj kamati, dok dionice u Europi prosječno daju 3,6 % dividendni prinos? https://americas.vanguard.com/institutional/mvc/loadImage?country=BS&docId=19625

    Za američke dionice je glavni razlog za nadati se da trenutno možda ipak nisu skupe kao što izgleda prema nekim long term pogledima (kao onaj Shiller PE što mene jedno vrijeme pomalo brinuo) to što je spread između dy i dugoročnijih obveznica vrlo atraktivan. Pa što onda da kažu Europljani? Nulo od banke, nula od državnih obveznica, a dionice 3,6 %??

    • Najbolje mjesto za biti 91. je: dječji vrtić! 🙂 Bojim se da svi koji ste bili na nekim drugim mjestima u to doba trpite trajne negativne posljedice tih tragičnih iskustava.

  27. Velebti gdje vi živite?Antun je negativan, ali nažalost prije svega je realan.Ovaj komentar njemu da se odseli Vam je snobovski i na razini naših plolitičkih elita kojima paše odseljavanje raje ( jer to su protestni glasovi u pravilu ) kako bi njihove stranače mašinerije i dalje haračile izborima..

    Da hoteli su nam puni no koliko ste auta na parkingu vidjeli sa hrvatskim tablicama a pogotovo iz SB, DJ, OS itd ?
    Pogledaje malo grafove Statističara:

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69440826_451458025442629_8725013847489904640_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQnPE0we0TcJXDq3bQZZ-WGAadLNs__3Zy2gRlSU3_HszJhyYHbFHK034O6BgZJpXHQ&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=e2d2c77e3c01e7af21c84094b463788c&oe=5DCCC85E

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68635925_450199998901765_140499164915040256_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQlBa9gC1rNLnqHTFbHk5L7Fz5CmPTI1Gk194u3RWa6RbsSbqRtjdYxFIaCG39R6B3A&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=e4c6f6d5e29e5f2b018071b537d37cc8&oe=5E03C7DC

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69604109_449821598939605_8383491371100536832_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_oc=AQkDv53LNxDGVi6UEpipGk2I-bGMej3p6AkdxdE6AkPRXbnD2Yuae7QRVtZJnlal2YE&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=d60b1e59650190c076d849b7e6ecf795&oe=5E14F1EB

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69526495_449688795619552_2234422998775889920_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQkz2mS0uN9lO0QlsGcdlm-k7pscWPOZAfkrD5LkoLKno3r2j0lq1MA5vezuBt5ctDA&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=8a8134ab9241269c736af254f4b43f0e&oe=5DC7B01E

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68555053_448940795694352_5685228302541783040_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQmkT-EsiNrWC3xVZcp5-ltzAET3xO4fegBcioDoo72G-iqBOyq0HUBTPOa7F2JS5eE&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=f905c96316f47c4ad339a60a99c6eb16&oe=5DD8D32F

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68415318_448433179078447_714057691852439552_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQlthn58VXHJ3d7DVH_5vaw5_XRNuo7DP4fe61JDE9dF94LahaxtPeTT3Hb_pIp8W10&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=37fa855052581fd6b49f9950790faa7b&oe=5DCE0B80

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67894838_445827836005648_7515527361601732608_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQkozy5Ry0vdZFFRr94w8uuCPiI5KmnKgD5-Vd1rAWgXCHFA1JJfDJrcU_h9635WZV0&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=8b3e4d1917b378e34596add63d712b0d&oe=5E132FB6

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67836948_445249442730154_9177883153459576832_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQldG8-drGgC4k2HqZVSaojvDwny1ggJf4Vs3pHRUZdpg7pJzVA1NYv5ZOcJkwGji3I&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=a2032648dcfa0add8f9f98a239222153&oe=5DD011FD

    Naravarvno da je bolje nego u socijalizmu, no kako je moglo biti ? To rijetki vidi, vizioniori poput Nenada, ali takvi su onda prjetnja i ljevima i desnima.

    https://eclectica.hr/2017/09/14/najvazniji-grafikoni-za-hrvate-ikada/

    Ovo Vam je Nenadova rečenica od neki dan: “Moja najveća greška je što sam ostavio obitelj u zemlji i pokušavo nešto objasnit ”

    Kad to izjavi čovjek koji je simbol pozitive u ovoj državi onda znate koliko je sati..

  28. Da ja mislim toliko gadljivo o RH odmah bi odselio. Ja nisam nikakva politicka elita nego običan i slobodan čovjek. Antun je revolucionar pričalica i nalazi se u nekom svom crnom svijetu nikako nažalost u realnosti, tumači kako će Srbi koji žive u RH seliti u Srbiju jer tako paše Vučiću, a životni smjerovi su suprotni. Srbijanci dolaze masovno u RH raditi i normalno je da će neki ostati jer je ovdje puno bolje i veće plaće. Srbi u Hrvatskoj traže za sebe veća prava od drugih građana jer je tako bilo u SFRJ. To je sasvim neprihvatljivo, smatram da su prava svih građana kristalno jednaka. Ljudi koji vode državu to će sve više jasno komunicirati. Vidite da se ljudi sukobljavaju oko parkinga, a to se procesuira kao da je zbog nacionalnosti. To nije dobro i treba ispraviti.

  29. https://www.maxportal.hr/vijesti/mato-palic-hrvatska-mora-blokirati-srbiju-u-eu-a-za-takav-potez-trebamo-drzavnike-a-ne-poltrone/

    Jeli se vama čini da mi ovo sve sanjamo?Ovi ljudi kao da žive na marsu?Oni i ne znaju da je proces proširenja zaustavljen i da srbija danas ima riješeno pitanje kosova da je najuzornija zemlja ne može ući u eu za 10 godina a vučićev visokopozicionirani član stranke je neki dan rekao da se boji da je trajno zaustavljeno proširenje.Nema volje u eu za proširenjem dok se eu ne reformira.Niti nijemci niti francuzi niti nizozemci itd itd ne žele daljnje proširenje a reći ću vam npr le pen je htjela progurati u francuskom parlamentu stav da se obustave svi pregovori sa svim zemljama o novom ulasku u eu…tako da ovi “domoljubi” pucaju u prazno…i ne znaju što govore?
    Bauču danas kao divlja plemena “blokirajmo srbiju”

    A reći ću vam još jednu stvar koju su vam “domoljubi” zatajili a ta je da vučić preko dodiga drži u bh hrvate za jaja ,tako da će hdz bh klečati u zgb da mi ne radimo srbiji probleme za ulazak u eu jer im treba saveznik unutar bh jer bi bilo opasno po hrvate da se vučić dogovori sa bakirom.
    Tako da su vam “bukači” puno toga zatajili ili su moguće neinformirani a masa njih i neuki…

  30. https://narod.hr/hrvatska/video-dogradonacelnik-vukovara-upozorava-da-dio-ljudi-sdss-a-promovira-velikosrpske-ideje-trazi-od-institucija-zabranu-dolaska-mome-stanica

    Ja moram priznati da ništa ne razumijem?Pa baš super što dolazi ovaj momo stanić koji je po rh 90tih pjevao ove pjesme?Fino ga uhapsiš i odvedeš pred suca pod optužbom da je širio mržnju kroz svoje pjesme?Ja stvarno ne znam u čemu je problem?
    Ali da dogradonačelnik vukovara postavlja pitanje za koga je održan parastos u pravoslavnoj crkvi,on izgleda pojma nema ni što govori ni o čemu govori.I tko kome brani držati npr komemoracije za poginule pa i krajiške vojnike?Meni vam ništa više nije jasno?

    • Liječnici i nastavnici ipak imaju i neku alternativu u privatnom sektoru. Kod policajaca je zahtjev malo opravdaniji.

      Doduše, ako će dobiti veću plaću očekujemo i da kvalitetno rade svoj posao (fino i ljubazno, a ne kao ono neki među njima u zadnje vrijeme…). Moraju biti pristojniji i uslužniji od najboljeg konobara, jer njihova služba je ipak jedna malo važnija stvar nego konobarenje. Oni služe građanima kako bi im ulijevali osjećaj mira i sigurnosti, kao njihovi osobni tjelohranitelji. Zato bi se i građani prema njima trebali odnositi kao dobri gospodar prema svom vjernom slugi. Dobar gospodar nikad neće slugu ostaviti gladnog.

      Ali kako do većih plaća? Lako: https://eclectica.hr/2017/09/14/najvazniji-grafikoni-za-hrvate-ikada/

      Dakle samo nam treba malo više gospodarskog rasta i plaće će biti veće. A znamo kako se dolazi do gospodarskog rasta.

      P.S. Što se tiče policije, bilo je nedavno nešto i o snimanju policajaca? Znate što u Hong Kongu rade građani? Snimaju ih, skupljaju i arhiviraju snimke, koriste napredni softver za prepoznavanja lica temeljem baze lica skupljenih po društvenim mrežama, kako bi se eventualne nečasne policajce kad i kako dođe vrijeme moglo adekvatno procesuirati. Jako je tužno kad dođe dan da građani počinju gubiti povjerenje i u svoju vlastitu policiju. To je sumrak jednog demokratskog društva.

  31. https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/nova-glavobolja-za-plenkovica-nakon-intervjua-pupovca-za-jedan-portal-iz-bih-braniteljske-udruge-na-nogama-zbog-spornih-izjava/9281804/

    Evo javile se i udruge i zadruge koje su nas dovele sa pločom u jasenovcu itd itd do percepcije države koja rehabilitira ndh.Što skeja ne pitaju što on radi?”Sliče na patke,hodaju kao patke,oglašavaju se kao patke a viču da nisu patke”
    Pa budali i kretenu je bilo jasno da je bilo samo pitanje dana kada će se hrvatska početi javno optuživati za rehabilitaciju ndh i za ono što jest i što nije?Neka se obrate košiću pa ga pitaju zašto je predlagao i potpisivao peticije da za dom spremni postane službeni pozdrav HV-a?
    A sada ćemo tek vidjeti optužbe iz međunarodnih krugova?”upecali” smo se kao muji iz doboja?
    Sve sam pisao odavna što će nam se dogoditi?

    A ovo je inače pjesma o bogu i ljubavi,thompsonov hit:

    Zbog anice i bokala vina
    zapaliti ću krajinu do knina
    zapaliti ću dva tri,SRPSKA štaba
    da ja nisam dolazio đaba

    Pa nisu oni valjda mislili da ća srbi šutjeti doživotno?I oni su balkanjerosi kao i mi?
    Inače nam djeca odrastaju na ovim “hitovima” i pjesmicama o “ljubavi i bogu”,tu i tamo nešto i zapale?

  32. https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/nova-glavobolja-za-plenkovica-nakon-intervjua-pupovca-za-jedan-portal-iz-bih-braniteljske-udruge-na-nogama-zbog-spornih-izjava/9281804/

    https://www.braniteljski-portal.com/nis-dodik-hrvate-nazvao-neprijateljima-a-vucic-oluju-usporedio-s-jasenovcem-na-mitingu-je-bio-i-pupovac

    https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/provokacije-iz-srbije-treba-li-vratiti-istom-mjerom-ili-ignorirati-20160822

    Navodno kako piše jutarnji tkz desno krilo hdza će tražiti raskid koalicije sa sdssom,i da ne misli netko da se sa moje strane radi o nekom šovinizmu prema hercegovcima odmah se ograđujem ali samo želim povući paralelu,u rh u hdzu poznato je da mnogo ljudi porijeklom iz Hercegovine pripadaju tom desnom krilu hdza i sada oni čupaju kose što hdz koalira sa sdssom i pupovcem ali nikada se nisu pobunili što su čović i vućić na “dragi aco prijatelju moj” a sa dodigom za kojega koji blati hrvatsku gdje stigne kao i neki dan su u koaliciji i ljubavi.Samo vam želim objasniti koliko su ta “desna krila” mulj sa dna,to je gad slušati i gledati,za povratiti kakve oni floskule prodavaju hrvatskom narodu…
    Za dodiga je pupovac papa franjo ali toj bagri ne smeta dodig nego je pupovac kriv za sve,za povratiti…To je da se ne lažemo klasična lažjiva primitivna bagra,i treba ih zvati pravim imenom…
    Da se više ne lažemo!

  33. U hrvatskoj nema podjela na domoljube i antidomoljube,to je umjetno iskonstruirano nego je ovdje jedina i isključiva podjela koja će definirati smjer hrvatskog društva a ta podjela se kada sve ogoliš sa površine svodi na “čobane” i “antičobane”,čobani su nas razvalili….I ta borba na političkom polju će definirati smjer kuda ide hrvatska država…sve drugo je mazanje oči i zavaravanje…to je danas jasno i malome ivici…

  34. Potpuno nevinog čovjeka pripadnika Hrvatske gorske službe spašavanja i MUP-a bez mrlje u životu ili karijeri DORH i policija strpali u zatvor po prijavi Srpskog narodnog vijeća u Rijeci na prijavu nasilnika koji ima kaznenu prijavu za prijetnju ubojstvom, koji je 1990-ih godina stavljao zastavice sa 4 S u auto i koji je tzv. srpski povratnik i koji mrzi sve hrvatsko i Hrvatsku, a optužio je lažno čovjeka da ga je napao jer je Srbin. Matko Škalamera je spašavatelj od svoje 18. godine, humanist i volonter.
    Lažni prijavitelj i “srpski povratnik” Dobrivoje Arsić potpuno je neozlijeđen. Novinarka Novoga lista, supruga novinara HRT-a koja je inicijalno objavila tu priču kćerka je pukovnika KOS-a Živorada Žike Pejovića dugogodišnjeg upravnika Doma JNA u tom gradu. Slučajnost ? Sigurno ne !

    http://www.hrsvijet.net/index.php/vijesti/132-hrvatska/54937-dejstvovanje-srbijanske-obavjestajne-sluzbe-bia-u-hrvatskoj

    G_ v_a uvijek isplivaju na površinu. Ovoga puta imamo dva komada koji su isplivala(i).
    Jedan je Milorad Pupovac, koji je RH usporedio sa NDH. Kleptoman i etnobiznismen i duhovni a možda i stvarni pripadnik četničkog pokreta kao i njegova braća Mladen i Vojislav pripadnici vojske terorističke SAO Krajine, a ta je dužnost biti četnik nespojiva sa hrvatskih zastupnikom, kao što je to četnik i Vučić kod kojega često ide. Smatram da Srbi u Hrvatskoj moraju imati naravno sva prava kao manjina i kao građani, ali smatram i vidim da je Milorad Pupovac četnik. Eh da sam ja saborski zastupnik, ne bi Miloradu Pupavcu bilo tako lako četnikovati kao danas. Četnik Milorad Pupovac bio bi temeljito propitan o svojim postupcima.

    Drugi koji je isplivao na površinu ovoga tjedna, a malo ljudi je to primjetilo je dopročelnik HGSS iz Splita Vinko Prizmić koji je osudio kolegu Matka Škalameru i javno ga ponizio prije suda. Takav postupak Vinka Prizmića je toliko podmukao i pokvaren da nema smisla da ostane nezapažen.
    Srami se bijedni Vinko Prizmić, na krivoga si se namjerio.

  35. Na transparentima prosvjeda u Rijeci prekrižen Novi list. Dogodilo se da je linč HGSS ovca i djelatnika MUP-a Škalamera započelo Srpsko narodno vijeće u suradnji sa Novim listom, Slavicom Kleva novinarkom Novog lista inače kćerkom pukovnika KOS-a Živorada Žike Pejovića i suprugom novinara HRT-a. Nakon gnjušanja i nakon što se otkrilo kakva je uloga Slavice Kleva i novoga lista ona jutros podmeće članak koji tobože brani novinare izjavu odvjetnika da se zahvaljuje medijima.
    Medijima DA, ali NE NOVOM LISTU i manipulaciji Novog lista i ostataka jugo-komunističkog režima u njemu.http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Nisu-svi-napali-medije-zbog-pracenja-slucaja-Skalamera-.-Njegov-odvjetnik-kaze-da-su-svoj-posao-radili-korektno

    I ta Slavica Kleva sama sebe lažno i prozirno hvali, mora da se trese od ovoga, dokaz su svjedoci, susjedi, 2.500 ljudi na javnom prosvjedu protiv nepravde i protiv Novog lista.

    Još jedan poraz današnjeg KOS-a tj. agencije BIA, jugoslavena, četničkih elemenata i nepravde u Hrvatskoj i to je sjajno.

    Veličanstven i plodonosan prosvjed !
    Novi list stjeran u štakorsku rupu.

    • Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović nema ozbiljnu konkurenciju pred nove predsjedničke izbore. Hrvatska je dobro primljena članica NATO i EU.

      https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/poljaci-na-skup-pozvali-kolindu-u-srbiji-ogorceni-jer-nije-pozvan-i-vucic-potez-varsave-razotkrio-da-su-on-i-srbija-u-medunarodnoj-poluizolaciji/9294362/

      Srbija stenje na aparatima…Srbija i Vučić nisu niti pozvani na skup u Poljskoj. To ne čudi obzirom da je Srbija na monstruozan način “rješila židovsko pitanje” i prije nacista. Zabrinjava ponašanje Milorada Pupavca sljedbenika politike Aleksandra Vučića čiji je mentor zločinac Vojislav Šešelj i čija politika tobožnje ugroženosti Srba u Hrvatskojdanas podsjeća na četničku politiku iz 1990. i 1991. u Hrvatskoj.

      Ne smije se dozvoliti da Srbi u Hrvatskoj budu taoci šovinističke, lopovske i nazadne politike Milorada Pupavca niti da takav čovjek etnobiznismen, danas 2019.g. otvoreno četničkih namjera ima bilo kakvu važnu ulogu u hrvatskom političkom sustavu. Pupavac šteti svima u Hrvatskoj. Ali sve se bolje živi pa nema šansi da bi mogao napraviti veću štetu, osim što je sramota za hrvatsku vladu. Pupavac je mali politički četnički štakor koji pokušava nametnuti govor mržnje i isključivosti u političkom prostoru, koji nameće laži, difamacije i radi protiv interesa samostalne hrvatske države.
      Politička i sva druga prava, europske i svjetske razine za sve građane nezavisne RH su neupitna.

      https://narod.hr/kultura/31-kolovoza-1942-beograd-zidovsko-pitanje-u-srbiji-rijeseno-cak-prije-konacnog-rjesenja-nacista

      No, kako je jednom rekla velika lady Margaret Thatcher, bivša premijerka Velike Britanije, na početku ratnih sukoba i velikosrpskog imperijalizma početkom 1990-ih kako postoje korisni “argumenti protiv aktualnih mitova o povijesti Srbije u Drugom svjetskom ratu. Razmatrajući podrobno srpski nacionalsocijalizam i antisemitizam iz prošlosti, oni nam omogućuju da lakše shvatimo kako vladajući mentalitet u Beogradu tako i korijene današnje tragedije u (bivšoj) Jugoslaviji”.

      • Hrvati su jako glup narod jer ako je nama jedini i najveći problem pupovac onda mi uopće problem i nemamo.Samo naš problem nadilazi i tisuću pupovaca samo smo mi glupani koji to ne možemo ni skužiti…Zaboli me k za nato,prirodno je da smo mi tamo ali tamo su i crna gora i albanija tako da to nije neki veliki vanskopolitički uspjeh a ameri kleče pred srbima da i oni uđu u nato ovakvi kakvi jesu…tako da se okanimo mitova!

      • Velebit zašto mislite da srbi ne smijemo dozvoliti da srbi budu taoci šuvinističke politike ako smo mi hrvati pristali biti taoci koketiranja sa ustaštvom?Zašto vi mislite da smo mi puno bolji od njih?
        Tu vam je rezultat neodlučen 1:1?Ne letite u nebo i ne precjenjujte hrvatsku močvaru?
        Da mi išta valjamo nebi se sa srbijom valjali u balkanskom političkom blatu i prepucavanju?

  36. Iz ovoga bi čovjek pomislio da je Amerika još manje održiva od Hrvatske https://www.index.hr/vijesti/clanak/the-atlantic-sljedeca-recesija-unistit-ce-milenijalce/2113016.aspx

    Ne znam kako su samo našli ovaj članak i preveli ga cijelog od riječi do riječi kao da ja nešto jako važno i jako mudro.

    Kao prvo, milenijalci su unatoč svojim manama (previše koketiranja sa socijalizmom) najbolja generacija Amerikanaca do sada (zašto onda “ozloglašena”…), od koje bolja čini se da bi mogla biti samo ova najnovija generacija Z koja popravlja i te njihove glavne mane (puno više su free-market kapitalistički orjentirani).

    U Hrvatskoj imamo svašta, neke čudne inverzije, da su mladi ljudi često lošiji po mnogim parametrima od svojih roditelja, ali u Americi je jasan trend napretka iz generacije u generaciju.

    Naravno da su milijenijalci bili posebice jako pogođeni Velikom recesijom u svojem najranjivijem razdoblju života, ali ja bih rekao da ih je to dobrim dijelom učinilo jačima i mudrijima i da je broj onih koji su zbog toga nepopravljivo uništeni pretverajući se u socijaliste ipak ne tako kritičan.

    Mi sad istina da imamo kombinaciju UK, Hong Kong, Trade War, koja kad se tako sve istovremeno događa može zajedno biti snaga jednog Lehman Brothers kolapsa, ali danas je svijet i posebice USA puno spremniji na takve šokove da ja uopće nisam sklon očekivait neku posebno ozbiljnu recesiju na vidiku. Prije bi to mogla biti neka sasvim normalna mala recesijica koja ne može donijeti ništa dugoročno loše, samo dobro, jer zdravo je da se dogodi s vremena na vrijeme tako prirodno ciklički.

    Ukoliko bi na tržištima kapitala se ponovila jesen 2008., neki novi “Lehman Brothers” efekt, mislim da bi tim više značilo da su cijene postale aktraktivne kao što su i onda to bile postale, jer američko gospodarstvo je robusnije nego ikada prije, pa profiti kompanija agregatno ne mogu neznam koliko potonuti i sigurno ne na ništa drugo osim neki kratki rok, tako da dionice makar povijesno izgledale “malo jače cijenjene”, baš “obzirom na kontekst” (niske kamatne stope itd., a recesija baš znači produljivanje razdoblja niskih kamatnih stopa), moglo bi se pretpostaviti ipak ne previše neefikasno, da je objektivno to stvarno baš tu negdje, tj. da eventualne pretjerane negativne tržišne reakcije su upravo stvar koju treba gledati kao nešto neracionalno, a ne se toliko brinuti da su sadašnje cijene neracionalne.

    • I oni još idu u te razne štrajkove…

      Ako će država izdvajati još više za javni sektor, biti će još socijalističkija, dakle još viši porezi, još manje konkurentno gospodarstvo, još više iseljavanja stvarno produktivnog stanovništva, daljni nazadak za svijetom pa čak i samim nam “usporedevima zemljama” (tako da kod nas nema ni govora o preskakanju u neki viši “konvergenciji klub”).

      Ja sam prvi koji će reći da (mnoge) medicinske sestre, liječnici, učitelji, policajci… imaju premale plaće, često 2-3 puta manje nego bi bilo primjereno. Ali s druge strane, ukupna mase njihovih plaća se moraju smanjiti i to iz sasvim jednostavno razloga: ne možemo si to priuštiti.

      Ja bih smanjio ukupnu mase plaća a nekima od tih radnika povećao plaće i do 2-3 puta. Kako? Tako da što bih nekim drugim smanjio, mnoge otpustio. A dobra ideja je i značajnije “privatizirati” te sektore pa vidjeti kakve stvari može tržište ponuditi na tim poljima.

      Ne može svaki učitelj ili medcinska sestra ili policijac imati jednaku plaću kao svoj kolega. To je komunizam.

      Neki policijac je dobio pritužbe građana kako je bio neljubazan, dok je drugi dobio pismene i usmene pohvale zahvalnih građana. Slično sa medicinskim sestrama. Među njima ima takvih bezobraznih glupača da je to teško pojmiti, ne bismo očekivali takve osobe na tom radnom mjestu, čisto smeće od čovjeka, kako se ponaša, kako tretira pacijente, dok ima onih koje su pravi anđeli i zaslužile su svaku pohvalu i nagradu i građani ponekad i usmeno ili pismeno te pohvale (kao i one pokude) pošalju na odgovarajuće adrese.

      A učitelji? Ima onih koji sjede na satu kao mrtva puhala i samo čekaju “zvono”, kao najgori đak, ima onih koji rade čuda, pozitivno mijenjaju sudbine te djece na značajan način.

      Kako svi oni mogu imati jednake ili uopće slične plaće? Kad bi se rad tih ljudi slično kao onih u privatnom sektoru ipak nekako ocjenjivao, da su plaće u skladu sa zaslugama (“koristi za svog poslodavca”, produktivnošću!) a ne po podobnosti (često doslovno političkoj!), onda nikakav problem ne bi bio da oni koji su zaslužili imaju i po nekoliko puta veće plaće. Ma čak nam ne bi u tom slučaju bilo jako teško niti i samu masu plaća nešto malo povećati, ako bismo znali točno za čega to ide, u čega “ulažemo” umjesto na što “trošimo”.

      Nije nikakav problem i deficitom ako treba financirati upumpavanje dodatnih sredstava u npr. sektor obrazovanja, ako bismo imali jasnu računicu kako je povrat na ta sredstva veći od kamate na taj deficit. Linearno povećanja gdje više plaćamo za istu stvar je besmislica, to je inflacija troškova. Ali ciljano usmjeriti sredstva tamo gdje bi se ona vratila s atraktivim povratom, npr. za povećanje plaća onih učitelja koji mijenjaju sustav na bolje, to bi imalo smisla.

      • Da se samo u prosjeku za 2 koji odu u mirovinu u javnom sektoru zaposli 1, svaka vlast na kraju mandata bi se mogla pohvaliti s 5% smanjenja zaposlenika u javnom sektoru.

  37. Prema mojem istraživanju i saznanjima, ti mladići nisu bili ništa gori, i po ničemu se nisu posebno izdvajali od drugih klinaca svoje generacije. To je ono najstrašnije od svega, jer po svemu sudeći, radi se o sasvim prosječnim klincima koji su očito izrasli na krivim vrijednostima.

    Između djece i roditelja nema više normalne komunikacije. Djeca rastu uz računala i mobitele te redovito snimaju jedni druge, ucjenjuju i ponižavaju, praktički od prvog razreda osnovne škole. Djevojčicama su uzor starlete, pjevačice i kurtizane a dječacima lokalni mafijaši, barabe, nasilnici, razni jebivjetri i probisvijeti.

    Stvorili smo zemlju u kojoj se djeci unaprijed krade budućnost. Perspektivno, materijalno i što je najgore- moralno. Nema nikakvog sustava vrijednosti. Obitelj, kao temelj svakog društva i zajednice, urušava se pod teretom neimaštine, osobnih frustracije i nemoći. U krajnjoj liniji, kao što stara poslovica kaže- riba smrdi od glave.

    Vlast i političari koji bi trebali biti primjer društvenih vrijednosti, hodajuće su moralne nakaze i personifikacije svega onog što ne valja u našoj zemlji. Zločini se događaju svakodnevno ali kazne su uvjetovane čitavim nizom faktora. Božica pravde nije više slijepa, nego je bezosjećajna, korumpirana i podložna zakonu jačih.

    Neki od ovih mladića, zasigurno su morali završiti u istražnom zatvoru. Ovako, nakon privođenja, nisu se udostojili ni zatvoriti facebook profile, što je kardinalna greška pravosuđa i sasvim kriva pedagoška poruka. Ne mislim dalje objašnjavati ali želim poručiti svim roditeljima u Hrvatskoj, da se više bave svojom djecom i čuvaju ih, odgajaju i uče nekim životnim vrijednostima, jer sutra i ona mogu postati dio ovakvih priča,

    • S druge strane u USA, kako razne službene statistika već godinama pokazuju, i sve više znanstvenih istraživanja potvrđuje, rađaju se sve bolje i bolje generacije zadnjih 20-30 godina, po svim tim socijaloškim i pshološkim faktorima.

      Njihovi mladi su sve marljiviji, odgovorniji, empatičniji ljudi, koji značajno reduciraju sva ta negativna ili kako to kažu “rizična” ponašanja u odnosu na generacije prije, na svoje roditelje, djedove itd. https://psycnet.apa.org/fulltext/2018-40992-001.html

      Nije dovoljno istraženo, ali ovi trendovi su vjerojatno dosta i univerzalni kroz sve demografije, rase.

      Kako je moguće da Amerika i po ovim parametrima toliko brže napreduje od ostatka svijeta? Čini se da u njihovom “sustavu” puno toga nekako “just works”. Imaju svoje probleme, koje treba riješavati, i koje sam ja optimističan da će uspjeti, jer neki osnovni temelji “sustava” tamo su očito odavno jako čvrsto jako dobro postavljeni.

  38. Kad misliš da gore ne može u javnom i državnom sektoru eto Plenkija i ekipe koja pokaže da se uvijek može gore!!! Nakaradni smo narod na žalost. Odgajam dijete da što više jezika zna i nauči i da može zbrisati iz ove države.

  39. Koliko uopće Hrvatska različih prozivoda izvozi u USA? Mislim da je vrijeme za Trumpovu administraciju da sastavi neku listu okruglog broja hrvatskih proizvoda (recimo 100 proizvoda?), da se ima to pri ruci, ako bi se trebalo uvoditi neke carine.

    Recimo ako idete pretuči u Zadru američke vojnike, možete li očekivati proći nekažnjeno? Ja mislim da bi nekakve carine bile u redu.

    • Zašto bi neki hrvatski izvoznik ispaštao radi par budala koje bi sud trebao ekspresno kazniti, a potom i oštećeni dobiti kompenzaciju privatnom tužbom od okrivljenih?

      Po istoj logici, ako mene netko istuče u SAD-u, vi i svi u Hrvatskoj bi trebali plaćati više za iPhone jer smo uveli sankcije kao odmazdu?

      • I mnogi Kinezi tako kažu, da nisu oni svi jednako krivi za krađe intelektualnog vlasništva, ne fer (ne tržišno, ne pravično) tretiranje stranih/američkih kompanija itd., pa da treba laganini pregovarati “klasičnim putem” a ne ovako grubo tim ekstremnim požurivanjem fiskalnim metodama koje se naziva “ratom”.

        Mogao bih se složiti s njima i tobom, da nije dobro da puno ljudi ispašta za nedjela manjine tim nekim nategnutim argumentima dijeljenja odgovornosti, “da ih nisu spriječili” itd..

        Ali evo, Kinezi imaju šansu obraniti svoj obraz i postaviti odnose na nove zdrave temelje. Trgovinski sporazum, Hong-Kong, sve je tu sad potez na njima.

        Slažem se da i Hrvatska ima šansu. Možda baš sad, kad već nije prije, pravosuđe konačno profunkcionira, na korist kako američkih tako i hrvatskih građana.

        P.S. A što je bilo s onim Slavoncima u Dubrovniku? Je li tu došlo do pravde?

        • Tanka vam je logika ko menzin toć. Propisati isti lijek za jedan eksces (ovo mlaćenje u Zadru) i za prilično raširenu (nama na zapadu i ilegalnu) poslovnu praksu dosta firmi u Kini nema puno smisla. Kao da idete topom ubiti muhu. Da sam ja ambasador SAD-a, tražio bi od ministarstva vanjskih poslova doživotnu zabranu ulaska u SAD tim likovima koji su ih istukli. Mislim da bi to bilo primjerenije od kažnjavanja poštenih izvoznika.

          Što se tiče onog u Dubrovniku, iskreno se nadam da će počinitelje strpati u zatvor. Onako nešto samo psihopati mogu napraviti. No i u ovom i u slučaju zadra, nekako sumnjam da će lokalno pravosuđe biti jako oštro prema lokalnim počiniteljima. Tužno za reći, ali jedina šansa tim jadnim Slavoncima je da index.hr ili Drago Hedl s telegrama počne pratiti to suđenje. Na koncu, s razlogom smo 126. od 141. zemlje po kriteriju neovisnosti pravosuđa.

          Dežulović je dio problema s pravosuđem jako lijepo opisao: https://www.portalnovosti.com/suci-i-sudbasi

  40. Razlog odlaska mladih i radne snage iz Hrvatske je prevelika bruto plaća, a premala neto plaća. Čak 45 posto bruto plaće odlazi na poreze i doprinose, i to je osnovni problem. Kad utvrdite da je to osnovni problem, onda je glavno pitanje što treba skinuti, a moj prijedlog je zdravstveni doprinos prepolovit, smanjiti ga na 7 posto, i prirez izbaciti van. Prema tome, dobijete manji bruto koji se može seliti u neto. To znači značajno povećanje neto plaća, a smanjenje bruto plaća.

    Osnovno je pitanje, otkud to namiriti, a moj je odgovor – iz poreza na imovinu, poreza na nekretnine

    Zašto politika neće porez na nekretnine? Zato što političari imaju puno i ne žele dati, a zdravstvena politika je da bogati moraju davati za zdravlje. Ti bogati međutim nisu radnici sa 6 i pol hiljada neto plaće, nego oni koji imaju nekretnine i koji sav novac ulažu u nekretnine. Kao što vidite, tržište nekretnina se diže. Nema poreza i svi štede u nekretninama. Onog trenutka kad ne bude neoporezivano nego oporezivano, opet ćemo taj novac vratiti u banke i dionički kapital. To su pogreške politike, od Milanovića pa sada Plenkovića. Ne može imovina biti neoporezovana jer tada su to mrtvi kapitali. I ministar Marić pokušao je uvesti porez na nekretnine, a sjetite se tko je bio protiv toga: oni koji imaju puno novca i koji novce više ne drže u banci jer je neinteresantno, i kupuju nekretnine. Sve u redu, bogati ste, budite bogati, ali dajte svoj doprinos za zdravstvo

    • Također bi se mogli i smanjiti troškovi države, pa da se ne mora uvoditi nikakav novi porez. Koliko god to grubo zvučalo za naše nježne pravedničke uši.

  41. Evo zapravo sasvim zgodna, lokalno primjenjiva filantropska ideja za Valamar i slične firme kako doprinijeti svom gradu (Dubrovniku, Poreču…) po pitanju i lokalnog nam problema “skupće stanovanja”, slabe dostupnosti stanova za najam, na tim njihovim mikrolokacijama (djelom baš zbog njih samih, “zbog pretvaranja tih gadova u turističke destinacije”, čak “luksuzne turističke desttinacije”).

    I oni bi mogli ovako pokloniti nešto svog zemljišta koje je pogodno za gradnju stambenih zgrada, dati nešto u fond za financiranje tih gradnji, pomoći možda i svojim iskustvom provedbe velikih građevinskih projekata, dobrih odnosa s nekim građevinarima, pa da se izgradi veći broj atraktivno cijenjenih stanova za najam lokalnom stanovnišvu, onima koji bi se možda preselili u te gradove iz ostatka Hrvatske, bili nova potencijalna radna snaga i njima u turizmu (pa im se na kraju filantropija možda indirektno baš lijepo i isplati): https://www.apple.com/newsroom/2019/11/apple-commits-two-point-five-billion-to-combat-housing-crisis-in-california/

      • Kako mislite kako? 🙂 Filantropija je poklanjanje, poklanjanje svojeg, u pametno-plemenite svrhe ljudima kojima je stvarno potrebno s iskrenom intencijom dugoročnog/održivog mijenjanja njihove situacije i društva na bolje.

        Za razliku od toga država svojim kao socijalnim politikama poklanja tuđe, na glup način, upitno korisno, često neto/efektivno štetno.

        Privatne osobe/kompanije poklanjanju svoje, ono što imaju. Obično je to novac. Netko možda ima i nelikvidne imovine, kao zemljište, koju se može pokloniti u ovakvom primjeru gdje je to potrebno za ostvaranje tih projekata. To je samo jedna ideja.

        Ali ti ovdje možda sugeriraš jedno drugo važno pitanje. Je li OK da javna dionička društva doniraju u ime svih svojih dioničara gdje možda ipak ima onih koji se ne slažu s time, nisu spremni sudjelovati u filantropiji?

        Mislim da doniranje u humantiarne/filantropske svrhe nije potpuna nepoznanica domaćim kompanijama. Ja samo predlažem nove teme. Nisu našu ljudi i kompanije baš kao američki, ali nisu niti druga krajnost kao Kinezi (posljedica scijalizma, usporedite Tajvan vs. Mainland po tom pitanju filantropije, doniranja).

        Ali to je važno pitanje, no koje nije to bitno drugačije od bilo koje druge time upravljačkih/investicijskih odluka uprave. Nema tu “direktne demokracije”, više se radi o “predstavničkoj”. Uprava je izglasana na skupštini, ima Statu društva u skladu s kojim radi, ne pita se svakog pojedinačnog dioničara za svaku odluku. Ako se dioničarima ne sviđa kako/koliko uprava donira ili bilo što drugo radi u ima Društva, to se rješava na skupštini, promjenama uprave, promjenama Statuta gdje se razrađuju ti detalji oko oganičenja u takvim odlukama.

  42. Filantropija u redu…Ali bilo bio pogrešno da Valamar poklanja baš zemljište. Platiti djeci ljetovanje, pomagati društvenu zajednicu sve 5. Predlagati drugome filantropiju nema osobitog smisla… Valamar ulaže investira i vodi kvalitetno svoje financiranje, pa sam mislio da predlažete investicije nakon što se rješi u cijelosti pitanje turističkog zemljišta i posudio je nešto novca za ulaganja, a to treba vratiti do zadnje kune i pri tome još zaraditi.

    Sa druge strane porezi su sada malo niži ali i dalje visoki. Pola ekonomije je državno ili još više, hoćemo kombinaciju socijalizma i namještanja poslova, hoćemo 600 općina, 22 županije, po 3 zamjenika župana itd. I uza sve to višak u proračunu.

    Predlažem da svaki zamjenik župana dobije Ured zamjenika župana i da se kadrovski ekipiraju u nekoliko Službi sa nekoliko izvršnih odjela jer očito novaca ima. Država će samo refinanciranjem obveznica sa oko 6 do 7% uštjedjeti novu čitavu milijardu kuna. Treba to negdje potrošiti, sve osim plaća učitelja i profesora je na stolu. Jer ako ponizite učitelje nitko neće htjeti biti učitelj i lakše je vladati.

    Tko se danas sjeća Tomislava Mazala koji je bio predsj. uprave Djure Djakovića kada je tvrdio da je uplata Crnog čelika tehnička stvar i da je na putu. Dajte takvome millijardu i vidjet ćete golim okom kako nestaje. Danas je na gradskoj/državnoj plaći ali rukovodilac naravno.

  43. Hrvatska se u toj tranzicijskoj priči pogubila. Nakon osamostaljenja nikada zapravo i nije profunkcionirala kao država, s neovisnim pravosuđem, efikasnom administracijom, prihvatljivom visinom poreza, a to je bitno svima onima koji žele raditi, stvarati i živjeti u normalnom okruženju.

    Previše se očekivalo od iskorištavanja rentne pozicije, odnosno turizma, koji je istisnuo sve ostale sektore i dogurao do 20 posto BDP-a.

    Zbog nefunkcionirajuće administracije koja se pretvorila u priliku za uhljebljivanje, umjesto u servis onima koji stvaraju, i pravosuđa u kojem procesi znaju potrajati desetljećima i u koje ljudi nemaju povjerenja, izbjegavaju nas ulagači, a ljudi bježe u uređenije zemlje.

    Upravo iseljavanje dodatno nagriza perspektivu ekonomije i cijelog sustava tako da se Hrvatska, umjesto da zbraja uspjehe, našla u začaranom krugu propadanja.

    https://www.index.hr/vijesti/clanak/kad-je-pao-zid-bili-su-sovjetska-sirotinja-danas-brutalno-zaostajemo-za-njima/2130507.aspx

  44. Kaže vođa ljevičarsko-komunističke stranke SDP Bernardić da ne može vratiti novac za stipendiju jer ga nije primio. Možda da drug Bero uplati školarinu iz svog džepa, pa se taj novac vrati ranijem uplatitelju obzirom da nisu najčistija posla.

    Tako i vile na moru, najbolje stanove u Zagrebu Splitu Rijeci Osijeku koje su ljevičari oteli privatnim vlasnicima iza 1945. ne mogu vratiti kad je narod inzistirao da ih uzmu.

    Bernardić ima logiku admirala flote Jugoslavenske ratne mornarice Branka Mamule koji je tražio da vila u Opatiji nakon 1990. bude njegova privatna. Eh ti socijalisti ljevičari vole pare vile ajfone i badava ako ikako može…

    • Sve mi je jasno do ove zadnje rečenice. Kako to “vole iPhone”? Simbol kapitalizma, globalizacije, Amerike? Imaju oni svoj Android koji im se prodaje uz njihove vlastite fore “pristupačnosti na principu besplatnosti, uz skrivanje tko i kako zapravo plaća” (možda ne vjeruju u svoje vlasite fore??).

      U USA jedna od rijetkih stvari oko koje se Demokrati i Republikanci slažu je upravo iPhone i Apple proizvodi općenito. Ne postoje statistički bitne razlike u posjedovanju tih uređaja po kućanstvima ovisno o političkoj preferenciji. Postojala je razlika po državama, “demokratske” vs. “republikanske”, ali to je objašnjeno razlikama u prosječnim dohotcima kućanstava po tim državama, urbano vs. ruralno i sličnim faktorima, nije do političke preferencije same po sebi.

      Što se tiče održivosti, evo par zanimlijvih podataka. Svijet ostaje na mladima, zar ne? Kod mladih u USA, već je došlo do 83 % korisnika iPhonea, 86 % planira za svoj sljedeći telefon kupiti iPhone, i te obje brojke su svake godine u ponovljenom istom istraživanju za nekih 1 do 2 postotnog boda veće i veće. I čisto sumnjam da i u tom tržišnom segmentu to ima bilo kakve veze s time za koga glasaju.

      A kuca nam na vrata i taj 5G. Neko konkretnije stasanje nove generacije mreže u USA i drugim bitnim država se očekuje u drugom dijelu 2020., kroz 2021. Nisam siguran kako stojimo u Hrvatskoj po tom pitanju. Kad očekujemo pokrivenost od bar 50 %, do 80 %, korisnika u RH?

      To znači da negdje u 2020./2021. slijedi novi veći ciklus zamijene starih mobitela novima, što je dobro za iPhone (5G model izlazi u rujnu), jer pored postojećih korisnika koji kupuju nove uređaje doći će bar još nešto i novih, prijelaznika s Androida, i iz tih drugih dobnih skupina koje još nisu “zasićenog tržišnog udjela”. Promjene političkih preferencija nisu potrebne u tom procesu. Na iOS su svi dobro došli.

  45. I desni su jako socijalistički. U biti kao i lijevi ali ne pričaju toliko o tome jer su ipak na papiru desni. Nema više dijeljenja na lijeve i desne tko imalo mozga i jedni i drugi su nas zatukli. Floskule o crkvii, braniteljima, Titu i inim pizdarijama i glupostima koja btw i Velebit zna drobiti na ovome blogu stvarno više ne bi trebale brigati ljude. Toliko su nas i jedni i drugi zatukli da ćemo se godinama mučiti i pokušavati dostići jugoistočni blok za koji smo nekad bila zapad!!! Treba nam novo vodstvo, ljudi, razmišljanje. Treba nam kartaza od ovih lopova, neradnika i zgubidana koji samo gledaju kako maznuti proviziju negdje (čast rijetkim izuzecima) i kako nas podijeliti na lijeve i desne!!!

Odgovorite!

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.